Voorvorkvraagje Pantah

350, 400, 500, 600, 650 en 750 alle typen tot ca. 1988 tot de achterste cilinderkop werd omgedraaid inclusief Cagiva’s met Pantah motorblokken. Techniek, restauratie, sleuteltips, alternatieve onderdelen, etc.
nico bakker
Posts: 70
Joined: Wed Feb 04, 2004 5:32 pm

Re: Voorvorkvraagje Pantah

Post by nico bakker » Fri Oct 31, 2014 3:32 pm

Heb 'm geprobeerd,en het verschil is groot :smile:Heb nog wel een paar keer wat geschud gevoeld,maar ga de vork nog goed afstellen.
Remmen doet ie ook goed,motor is voelbaar lichter van voor.
DSCN0954.JPG
DSCN0955.JPG

bakke
Posts: 180
Joined: Fri Nov 13, 2009 7:53 pm

Re: Voorvorkvraagje Pantah

Post by bakke » Fri Oct 31, 2014 7:56 pm

Ziet er zeer mooi uit. Ben zelf ook bezig met het verbouwen van de voorkant van m'n Pantah. Heb een 43 mm showa voorvork gekocht waar wat paswerk aan is. Waar heb jij de schijf vandaan? Ik wil ook al lang experimenteren met één schijf, nu ik lees dat het goed remt ga ik er zeker mee door. De klauw heb ik al en ik wilde zowiezo een 300 a 320mm schijf gebruiken. Is je schijf plug and play of heb je wat moeten verbouwen.

nico bakker
Posts: 70
Joined: Wed Feb 04, 2004 5:32 pm

Re: Voorvorkvraagje Pantah

Post by nico bakker » Fri Oct 31, 2014 11:10 pm

Deze schijf heeft een hart van 126mm,dus zeker geen plug&play.Ook heeft ie geen offset.Ik heb een alu-adapter gedraaid uit en 10mm plaat en nog een extra ring van 2mm om voldoende offset te krijgen.Heb ook nog iets van de remklauw afgehaald om ruimte te maken bij de spaken.
Ik heb wel gezien op de Braking site dat ze een schijf 320 hebben met de juiste opname en 13mm offset.Kost €211,ben je meteen klaar :smile:
Moet zeggen dat ik mijn twijfels heb over de dikte van deze schijf,die is slechts 3,5mm.

nico bakker
Posts: 70
Joined: Wed Feb 04, 2004 5:32 pm

Re: Voorvorkvraagje Pantah

Post by nico bakker » Sun Nov 02, 2014 7:13 pm

Ik weet niet waar deze schijf vanaf komt,van de klauw en de pomp weet ik het ook niet.De verkoper had het over een Ktm blabla,maar paste bij hem niet.Beetje vaag allemaal,maar het werkt wel :smile:
Pomp is een Brembo 15mm met vast reservoir.Ik denk dat een 13mm het mss nog beter zal doen.
Hier nog een beter plaatje.
DSCN0957.JPG

Lager-Techniek
Posts: 1
Joined: Fri Jun 17, 2016 3:57 pm

Re: Voorvorkvraagje Pantah

Post by Lager-Techniek » Sat Jun 18, 2016 2:49 pm

Ook Lager-Techniek heeft natuurlijk de 639174.
Voor €15,50 netto ex.
https://lager-techniek.eu/index.php/keg ... /skf639174
Wij doen alleen 100% origineel lagers, scherpe prijzen en korte levertijden.
Last edited by Lager-Techniek on Sat Jun 25, 2016 11:49 pm, edited 1 time in total.

User avatar
Eldert
Posts: 413
Joined: Mon Sep 15, 2003 8:14 pm
Location: Hazerswoude Rijndijk

Re: Voorvorkvraagje Pantah

Post by Eldert » Sun Jun 19, 2016 9:56 am

de technoshop is ook niet duur met de lagers . de 639174 kost daar 15.72 ex

Groeten Eldert

User avatar
Rob Troost
BENELUXHEADS SPONSOR 2011
BENELUXHEADS SPONSOR 2011
Posts: 338
Joined: Fri Sep 12, 2003 6:00 pm
Location: ergens in het Teutoburgerwald
Contact:

Re: Voorvorkvraagje Pantah

Post by Rob Troost » Sun Jun 19, 2016 5:32 pm

Eldert wrote:de technoshop is ook niet duur met de lagers . de 639174 kost daar 15.72 ex

Groeten Eldert

dat is het balhoofdlager. fiat 500 (het echte oude model) heeft deze maat als wiellagers, kosten ze 10 euro per set (2 lagers dus) :smile:
Zoek maar op VKBA 562 van SKF
Ducati Stoer en Aaibaar
Onderdelen te koop!

Post Reply