www.beneluxheads.com

zuiger regolarita

Overige typen (Cucclio, Stoterstangen, Paraleltwin, buitenboordmotoren, etc. Techniek, restauratie, sleuteltips, alternatieve onderdelen, etc.)

zuiger regolarita

Berichtdoor pantah81 » vr jun 05, 2015 8:45 am

Hallo, ik wil zo stilaan eens beginnen om mijn Regolarita gangbaar te maken. Ik zou willen beginnen met het motorblok maar mis nog steeds de zuiger. Ben al lang aan het speuren hiernaar maar tot nu toe steeds bot gevangen. Nu heb ik me lang geleden laten vertellen dat de zuiger uit een Sachs 125 (de blokken die in bv die Hercules legermoto's zitten) zou passen, maar heb daar nog nooit absolute bevestiging van gekregen. Is er iemand die me kan helpen aan de afmetingen van de originele Ducati-zuiger zodat ik kan vergelijken?
Ducati Pantah 600SL
Ducati 350GTV
Ducati MHR900
Ducati Aurea 125
Ducati regolarita 125
Laverda 750S
Laverda 668
Suzuki gt750j
pantah81

Re: zuiger regolarita

Berichtdoor gcp.wijnen » zo jun 07, 2015 8:23 pm

Hoi ,
Heb je darmah60@googlemail.com al geprobeerd , heb het adres van Alex64 , is een duitser die veel onderdelen van de regolarita verkoopt.
succes Gird
gcp.wijnen

Berichtdoor pantah81 » zo jun 07, 2015 9:59 pm

Bedankt voor de tip! Zal ik eens proberen. :wink:
Ducati Pantah 600SL
Ducati 350GTV
Ducati MHR900
Ducati Aurea 125
Ducati regolarita 125
Laverda 750S
Laverda 668
Suzuki gt750j
pantah81

Berichtdoor pantah81 » ma jul 06, 2015 4:34 pm

Helaas, al wat deze mens liggen heeft, zijn enkele tweedehandse onbruikbare zuigers.
Ducati Pantah 600SL
Ducati 350GTV
Ducati MHR900
Ducati Aurea 125
Ducati regolarita 125
Laverda 750S
Laverda 668
Suzuki gt750j
pantah81

Berichtdoor gcp.wijnen » vr dec 18, 2015 8:32 pm

Zie 2ehands.be nu incomplete regolarita aangeboden met extra blok.
gcp.wijnen

Berichtdoor wimpantah » zo jan 31, 2016 11:34 am

Heb een adres voor je die zuigers maakt voor oldtimers motoren-auto-traktoren enz.
Dit is Schneider Piston in Meckenbeuren Duitsland. oldmotor@t-online.de
Hier kun je de maten doorgeven en zij kijken of ze die kunnen maken, en wat de prijs is.

vr gr Wim
wimpantah

Berichtdoor Peter Mille » zo jan 31, 2016 11:56 am

"De meest invloedrijke Ducati heeft twee cilinders, Koningassen, is rood/wit/groen van kleur en draagt start nr. 12"
Peter Mille

Berichtdoor Ducadini » zo jan 31, 2016 4:00 pm

het blok van de SixDays en de Regolarita was gebaseerd op een Sachs 125.
Kans is dus redelijk dat een zuiger van een andere europese 125 past of passend te maken is.
Misschien krijg je dan niet het volle vermogen (hahahaha) maar dat heb je sowiezo niet met een Regolarita : daar heb je een cilinder/zuiger/kop van een SixDays voor nodig, en de uitlaat en de carb.
Vroeger was er een catalogus van Mahle ergens online met alle afmetingen van beschikbare zuigers, maar ik vind deze niet meer.
In de 125 klasse zijn er niet zoveel verschillende diameters gebruikt, dus er moet wel iets te scoren zijn.
Als je maar Castrol Racing gebruikt, dan stinkt het lekker :-)

ciao
ducadini
Nego i ricordi peggiori
Richiamo i migliori pensieri
Ducadini

Berichtdoor Peter Mille » zo jan 31, 2016 5:23 pm

"De meest invloedrijke Ducati heeft twee cilinders, Koningassen, is rood/wit/groen van kleur en draagt start nr. 12"
Peter Mille

Berichtdoor gcp.wijnen » zo jan 31, 2016 7:54 pm

Het blok van de regolarita is 100% Ducati , zo is bvb de schakelklok hetzelfde als bij de koningsassers.Overeenkomst met de cilinder van Sachs uiterlijk wel maar kijk eens naar de rest vd 125 lucht gekoelde GS motoren. Die 10 tallen pk verschillen tussen de regolarita en de six days waarvan eerder sprake was bij de restauratie van de motor van Alex zijn ook erg hoog gegrepen .Ik denk dat de sixdays niet aan de 20 pk komt ,maar het is 1975 en waar praten we over !
gcp.wijnen

Berichtdoor Ducadini » di feb 02, 2016 12:27 am

Ik heb me nooit echt thuis gevoeld naast het asfalt, alleen als tijdverdrijf in de winter en om de fysiek een beetje te onderhouden.
De regolarita was iets dat toppebanden had, meer niet. De Sixdays was veel sneller dan mijn (bewerkte) Suzuki TS125 maar niet zo goed als de RM125 die ik zo nu en dan mocht gebruiken. Maar dat lag waarschijnlijk aan het rijwielgedeelte. Allen op enkele weekends op hetzelfde circuit geprobeerd.
De sessies op de RM staan op film, maar van de Ducs is bijna alles verloren geraakt. Die met de TGM250 zijn er nog wel, maar daar heb ik andere blijvende herinneringen aan :-)
Spijtig dat ik het net iets te druk had met de 900 tijdens die jaren, ik denk dat ik een redelijke kans had om met het SixDaysblok in een aangepast frame om mee te rijden in de DCR bij de kleine singles :-)
Dat het blok van de Reg/SD uniek is, zal niemand ontkennen.
Nooit goed begrepen hoe ze bij Ducati probeerden om in te pikken in een groeimarkt en het ZO verklooiden ;-)
Wat ik bedoelde is dat het redelijk aanvaardbaar is dat een zuiger van een andere (chroomcilinder) 125 enduro kan aangepast worden aan de cilinder van de Ducati.
Tekening van de cilinder maken, overbrengen op de zuiger en zoeken.
En als er met die aanpassingen nog een paar tientallen pks MEER uit het blok komen : des te beter :-)

Blok zonder zuiger is natuurlijk ook altijd mooi als pressepapier

ciao
ducadini
Nego i ricordi peggiori
Ducadini

Berichtdoor Ducadini » ma feb 22, 2016 3:01 pm

Nego i ricordi peggiori
Ducadini

Berichtdoor gcp.wijnen » wo maart 22, 2017 8:26 pm

nu een los Regolarita blok op marktplaats ,onderdelen oldtimers te koop aangeboden.
gcp.wijnen

Keer terug naar OVERIGE DUCATI TYPEN