Bikers Classics Francorchamps

Alles over het racen met Ducati’s. Klassieke races, demo races, clubraces of MotoGiro/Milaan Taranto. Preparatie van een racer of af en toe circuitrijden het stelt andere eisen aan je Duc. Techniek, sleuteltips, raceverslagen, etc.
Post Reply
Dukef1

Bikers Classics Francorchamps

Post by Dukef1 » Mon Apr 02, 2012 2:03 pm

De inschrijvingen voor diegenen die elk jaar meedoen zijn al de deur uit. Ik blijf het iedereen sterk aanraden. Het blijft een prachtig evenement op het mooiste circuit van de wereld.

In het kader van het 10 jarig jubileum hebben ze een speciale serie gemaakt voor de eerste generatie Superbikes. Ze hebben wel een beperkte lijst uitgebracht met de motorfietsen die daaraan mogen meedoen. Voor Ducati zijn dat de 750ss, 900ss, 851, 888 en F1. Voor een aantal onder ons is dit interessant want in principe zijn enkel moto's toegelaten tot 1980. Nu kan je je F1, 851 of 888 eens loslaten tijdens de Bikers' Classics.

Ik denk eraan om met de Montjuich mee te doen maar ik ben al ingeschreven met de TT in de "gewone" series. En ze vragen toch iets meer dan 400 euro om te mogen meedoen aan de serie Superbikes. Langs de andere kant is het wel een unieke gelegenheid. Ik zie nog wel.

Post Reply