Banden monster 1100 evo

Voor moderne Ducati (superbike, supersport, sporttouring, monster, multistrada, etc) gerelateerde onderwerpen die niet in de andere fora passen. DUS GEEN TECHNISCHE VRAGEN OF OPMERKINGEN!
marcel69
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 65
Lid geworden op: 11 sep 2007 10:37
Locatie: Castricum

Banden monster 1100 evo

Ongelezen bericht door marcel69 »

Ik weet het er is veel over geschreven, volgende week nog een rondje Eifel dan zal ik wel afscheid moeten nemen van mijn diablo Rosso's. In principe een goede band, las op dit forum een feest band en dat kan ik wel beamen al wordt de band snel vierkant. (7 dkm vermijd echt de snelwegen)
Ik denk nu aan de pilot power of de sport attack 2 ( of misschien toch weer DR) heeft iemand hier ervaring mee helaas kan ik op het www weinig revieuw's hier over lezen.
Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
mkm
donateur
donateur
Berichten: 5414
Lid geworden op: 03 apr 2009 19:55
Locatie: Dordrecht

Re: Banden monster 1100 evo

Ongelezen bericht door mkm »

Ik ben voor mn m1100 overgestapt op de sport tour banden (bridgestone t30). Bevalt uitstekend, en hopelijk slijt hij in het midden een stuk langzamer.
Tweeklepspower!

1100 MONSTER

Bezoek ook de Dutch Ducati Monster Group op Facebook.
of Ducati Fans Nederland, Dutch Ducati Tech etc.
https://www.facebook.com/groups/695593473831396/

Gebruikersavatar
monster ed
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 2052
Lid geworden op: 20 feb 2010 12:56
Locatie: Klaaswaal

Re: Banden monster 1100 evo

Ongelezen bericht door monster ed »

Ik ga binnenkort voor een Dunlop Roadsmart moet ook goed zijn.
1200S

Gebruikersavatar
cvhooij
Berichten: 1677
Lid geworden op: 01 jun 2007 19:21
Locatie: Teteringen

Re: Banden monster 1100 evo

Ongelezen bericht door cvhooij »

monster ed schreef:Ik ga binnenkort voor een Dunlop Roadsmart moet ook goed zijn.
Klopt, heb ik ook gehad. Achterband 10426 km, voorband 17563 km.
Maar ik rijd dan ook als een klein meisje. En met minder pk's op mijn (ook nog) kleinere achterwieltje :girly:

Ik vond het een fijne band. Heb nu Michelin Pilot Road 2. Ook fijn, ben benieuwd hoe lang die meegaan.

Groet,
Corné
DUCATI Monster 1100 Evo
Ducati Monster 696+ (juli 2010 - oktober 2014)

“The major building block of the universe is stupidity.” F.Z.

marcel69
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 65
Lid geworden op: 11 sep 2007 10:37
Locatie: Castricum

Re: Banden monster 1100 evo

Ongelezen bericht door marcel69 »

Van de week heel veel plezier gehad in de Eifel wat resulteert dat de achterband nu echt over is. (8 dkm)
Het motor hotel waar ik was (Am tunnel) is natuurlijk de ideale plek om wat rond te vragen over dit onderwerp. De pilot road 2 is nog steeds een populaire band de 3 valt wel erg tegen zeker van mensen die van een 2 afkomen. Enkele voorbeelden Truimph tiger (1 dkm) achterband zwaar gecupt suus GSX-F vooband gewoon happen eruit (paar duizend km) hotel eigenaar heeft nog een setje liggen.
Een 3 is gewoon een woon werk verkeer band onwijs veel grip en goed in de regen waar zeker niets mis mee is. Was even bij een Ducati store die kwam ook met dit verhaal en een conti is scheisse dus dat is ook duidelijk.
Waar ik echt goede geluiden over hoor is de Bridgestone BT 023 en de T30 (die is net nieuw) dus ik ga verder even zoeken in deze banden jungle, als iemand nog een goede aanvulling heeft hoor ik het graag immers we willen toch allemaal een goede sturende Duc.

Marcel.

p.s. Ik had nog wel tijd om te rijden, maar waarom regent het altijd in de Eifel. :smile:

Gebruikersavatar
Coppe
donateur
donateur
Berichten: 2624
Lid geworden op: 23 aug 2012 08:47
Locatie: Hengelo

Re: Banden monster 1100 evo

Ongelezen bericht door Coppe »

Ik heb er net nieuwe Pirelli Angel GT's onder laten leggen, dual compount achter.
ben er erg tevreden over al heb ik mischien net 500 km gereden. het is de concurent van de T30, lees de reviews maar eens :smile:

marcel69
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 65
Lid geworden op: 11 sep 2007 10:37
Locatie: Castricum

Re: Banden monster 1100 evo

Ongelezen bericht door marcel69 »

Even een vraagje wat voor banden had je hier voor, moet zeggen de Diablo's sturen geweldig in en dat deze koers vast is. Ik heb in diverse recensies gelezen dat de angel wat moeilijker is in te sturen is wat is jouw ervaring met je vorige band?

Gebruikersavatar
Coppe
donateur
donateur
Berichten: 2624
Lid geworden op: 23 aug 2012 08:47
Locatie: Hengelo

Re: Banden monster 1100 evo

Ongelezen bericht door Coppe »

Hiervoor had ik pilot sport's uit 2003, dus eigenlijk is dan vrijwel alles beter. Maar ik heb met mijn 750SS geen problemen om de bocht in te gaan, en vallen doet hij ook niet. Hij stuurt naar mijn idee juist heel strak en gecontroleerd in, en de stabiliteit in lange snelle bochten is echt top.

marcel69
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 65
Lid geworden op: 11 sep 2007 10:37
Locatie: Castricum

Re: Banden monster 1100 evo

Ongelezen bericht door marcel69 »

De kogel is door de kerk, ik ga toch weer op Michelin rijden ben voor de 2CT gegaan, (mijn vorige M 1000 S.ie had ik ze ook) ik kan er nog weinig over zeggen voelt wel weer vertrouwd. Na regen komt zonneschijn dus morgen gaat mijn Duc. weer uit de schuur, als het er nu uitziet kan ik niet naar de Ital-dag (werk) misschien wel naar de Monsterdag weet iemand adres in Raamsdonk?

Gr. Marcel

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6489
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: Banden monster 1100 evo

Ongelezen bericht door TinTin »

DUCATI MONSTERDAG IN RAAMSDONK
Zondag 25 augustus organiseert Ducati Club Nederland (DCN) voor de vijftiende maal haar traditionele Monsterdag, dit jaar op het terrein naast
Café-Zaal Het Vermaak aan de Schansstraat 41
Vanaf 10.00 uur tot 15.00 uur zal het een gaan en komen zijn van berijders van het best verkochte model van deze Italiaanse motorfietsfabrikant:
de Ducati “Monster

http://www.ducaticlub.nl/Flex/News/Disp ... 28&Lang=NL
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

marcel69
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 65
Lid geworden op: 11 sep 2007 10:37
Locatie: Castricum

Re: Banden monster 1100 evo

Ongelezen bericht door marcel69 »

Kijk dat is nu snel antwoord, nu maar hopen dat het weer meewerkt.

Plaats reactie