Advies aankoop
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 17 jul 2016 10:37
Advies aankoop
Hallo allemaal
Nu ben ik hier nieuw op dit forum en volgens mij zitten hier wel aardig wat ervaren duc rijders .
Over 2 weken moet ik afrijden en heb mijn zinnen gezet op een Duc onwijs mooie en horende machines.
Ik heb mijn zinnen gezet op een van deze 3 types de 999s/848evo/ 1098s.
Graag zou ik de min en plus punten horen van deze 3 types en welke jullie zouden adviseren
Heb een kleine voorkeur voor de 1098 ivm de droge koppeling in tegen stelling tot de 848 .
Ik zal wel een mooi weer rijder worden lekker dag je strand kortom kleine ritjes .
Nu ben ik hier nieuw op dit forum en volgens mij zitten hier wel aardig wat ervaren duc rijders .
Over 2 weken moet ik afrijden en heb mijn zinnen gezet op een Duc onwijs mooie en horende machines.
Ik heb mijn zinnen gezet op een van deze 3 types de 999s/848evo/ 1098s.
Graag zou ik de min en plus punten horen van deze 3 types en welke jullie zouden adviseren
Heb een kleine voorkeur voor de 1098 ivm de droge koppeling in tegen stelling tot de 848 .
Ik zal wel een mooi weer rijder worden lekker dag je strand kortom kleine ritjes .
- wzwet
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 12 sep 2003 20:01
- Locatie: Enschede
Re: Advies aankoop
Geen van drieën....leer eerste rijden op een monster, tevens opgeven VRO, RMT etc.
Bovendien hyper sports zijn niet geschikt voor kleine stukje langs de strandboulevard tenzij je op wilt vallen.
Bovendien hyper sports zijn niet geschikt voor kleine stukje langs de strandboulevard tenzij je op wilt vallen.
Early to bed, early to rise, makes a man healthy, wealthy, and wise
Ducati 888 superbike, Honda VFR800 vtec
Ducati 888 superbike, Honda VFR800 vtec
- Spartaan
- Berichten: 572
- Lid geworden op: 16 apr 2010 07:50
- Contacteer:
Re: Advies aankoop
Ga eens een proefrit maken bij een dealer.
Het liefst een die alle 3 heeft staan.
1098S moet aantoonbaar alle beurten hebben gehad bij een Ducati Dealer/Specialist.
Die zijn wat gevoeliger qua big-end lagers als ik mij niet vergis.
Het liefst een die alle 3 heeft staan.
1098S moet aantoonbaar alle beurten hebben gehad bij een Ducati Dealer/Specialist.
Die zijn wat gevoeliger qua big-end lagers als ik mij niet vergis.
- Peter65
- donateur
- Berichten: 3582
- Lid geworden op: 18 mei 2009 10:47
- Locatie: Het immer zonovergoten Etten-Leur
Re: Advies aankoop
Net als wzwet zou ik nooit voor 1 van de genoemde 3 types gaan in jouw situatie.
Ga voor een Monster voor de beleving en de stuureigenschappen. Of voor een Streetfighter als je perse meer vermogen wil.
Ga voor een Monster voor de beleving en de stuureigenschappen. Of voor een Streetfighter als je perse meer vermogen wil.
- Maykel
- Donateur 2010
- Berichten: 2816
- Lid geworden op: 15 jun 2009 20:44
- Locatie: Tilburg aan de Moezel
Re: Advies aankoop
alles staat of valt (letterlijk!) met het beheersen van je rechterpols.
Als ik dan toch uit dat specifieke rijtje van 3 zou moeten kiezen, dan de 848.
Die is volgens mij nog het meest dociel van dat trio.
Als ik dan toch uit dat specifieke rijtje van 3 zou moeten kiezen, dan de 848.
Die is volgens mij nog het meest dociel van dat trio.
- fedde71
- donateur
- Berichten: 4510
- Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05
Re: Advies aankoop
Niet te zwaar beginnen, ik dank mijzelf nog elke dag dat ik met een Honda 400 ben begonnen. Rijbewijs betekend niet dat je kunt motorrijden.
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl
www.tibomotorparts.nl
- JohnM600
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 25 jan 2015 10:59
- Locatie: bij Zwolle (maar aan de goede kant van de ijssel)
Re: Advies aankoop
voor korte ritjes vind ik m'n monster ook ideaal.
als je vaak op de sneweg zou zitten, bv woonwerk verkeer met mooi weer is een (top) kuip wel fijner denk ik want boven de 100/120 km per uur heb je wel veel wind
als je vaak op de sneweg zou zitten, bv woonwerk verkeer met mooi weer is een (top) kuip wel fijner denk ik want boven de 100/120 km per uur heb je wel veel wind
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 17 jul 2016 10:37
Re: Advies aankoop
Bedankt voor de duidelijke reacties
Denk dat mijn voorkeur in dit geval richting de 848 evo gaat .een ritje op allen zal denk wel de doorslag geven+ de nodige papieren en onderhoud .Een monster of streetfighter vind ik persoonlijk niet mooi en zal deze types dan ook nooit aanschaffen maar begrijp jullie punt het gaat mij niet om het vermogen maar om de looks.
Ik koop altijd meteen wat ik mooi vind cwa eerste auto en binnenkort mijn eerste duc, koop er niet 1 om op te racen maar om lekker stukjes te toeren met me maatjes ,ervaring komt zeker met de jaren zo lang je je koppie er maar bij houd
Hoe meer advies hoe beter !!!! Dus kom maar op
Thanks
Denk dat mijn voorkeur in dit geval richting de 848 evo gaat .een ritje op allen zal denk wel de doorslag geven+ de nodige papieren en onderhoud .Een monster of streetfighter vind ik persoonlijk niet mooi en zal deze types dan ook nooit aanschaffen maar begrijp jullie punt het gaat mij niet om het vermogen maar om de looks.
Ik koop altijd meteen wat ik mooi vind cwa eerste auto en binnenkort mijn eerste duc, koop er niet 1 om op te racen maar om lekker stukjes te toeren met me maatjes ,ervaring komt zeker met de jaren zo lang je je koppie er maar bij houd
Hoe meer advies hoe beter !!!! Dus kom maar op
Thanks
- Peter65
- donateur
- Berichten: 3582
- Lid geworden op: 18 mei 2009 10:47
- Locatie: Het immer zonovergoten Etten-Leur
Re: Advies aankoop
Ik haak hier maar even af, geloof ik...
- wzwet
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 12 sep 2003 20:01
- Locatie: Enschede
Re: Advies aankoop
Nu al....ik dacht nog...chips en bier pakken....
Early to bed, early to rise, makes a man healthy, wealthy, and wise
Ducati 888 superbike, Honda VFR800 vtec
Ducati 888 superbike, Honda VFR800 vtec
-
- Donateur 2010
- Berichten: 3654
- Lid geworden op: 04 mei 2009 12:32
- Locatie: Ter apel
Re: Advies aankoop
snap de commotie ook niet, gewoon de fiets pakken die je zelf wilt..jij moet er op rijden,
900ss
900Supertwin BoTT racer
350 1968 single racer
900Supertwin BoTT racer
350 1968 single racer
-
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 26 apr 2015 08:59
Re: Advies aankoop
zit m allemmaal in de rechterpols en een beetje verstand.da's de theorie!de praktijk is dat je sneller aan de gashandel draait dan je denkt en dan is de 1098 niet je beste optie!ik zou zeggen....848 in dit geval en misschien volgend jaar inruilen op je felbegeerde 1098.dat de 848 gaat bevallen weet ik zeker
ex monster S2R 800
- surfroy01
- via ducatifora.com/doneren
- Berichten: 5124
- Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
- Locatie: le Coin de Pays-Bas
Re: Advies aankoop
Volgens mij heeft een 848 meer vermogen dan de gemiddelde superbike van 10-15 jaar geleden dus koop lekker wat je zelf wilt. Een 848 kopen en al snel inruilen op een 1098 gaat je altijd geld kosten, beter de deal maken voor de fiets die je echt wil. Ik zou zeggen, neem de 999 (later model) betrouwbaar blok, droge koppeling, weinig afschrijving (als je echt de mooiste Duc wilt rijden, 998!). Snap alleen niet wat je met een Duc op het strand moet....
Huidig: 996SPS Ex: 1098S/HM1100S/998S/748
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.