Verleden importmotor

Voor moderne Ducati (superbike, supersport, sporttouring, monster, multistrada, etc) gerelateerde onderwerpen die niet in de andere fora passen. DUS GEEN TECHNISCHE VRAGEN OF OPMERKINGEN!
MGB

Verleden importmotor

Ongelezen bericht door MGB »

Is het mogelijk om na te of een vanuit Duitsland geïmporteerde motor een schadeverleden heeft en het originele blok nog in het frame hangt? Er zijn geen traceerbare sporen van schade.

Kuncing
donateur
donateur
Berichten: 4141
Lid geworden op: 28 apr 2005 18:06
Locatie: Rand v. Teutoburger Wald
Contacteer:

Re: Verleden importmotor

Ongelezen bericht door Kuncing »

Heb je de motor zelf uit Duitsland geïmporteerd?
Doorgaans staan op het eigendomsbewijs van een Duits voertuig ook gegevens van de vorige eigenaar. Die zou je dan eventueel kunnen benaderen (al is het de vraag hoe netjes/correct dit is).

Een openbaar kentekenregister zoals van de Nederlandse RDW heb je bij mijn weten in Duitsland niet. Heeft ook niet zo heel veel nut, aangezien een kenteken naar een ander voertuig kan verhuizen. Dan zou je een register op VIN in plaats van kenteken moeten hebben.

Verder lijkt me weinig verschil met Nederland: papieren en rekeningen bij voertuig napluizen (indien aanwezig), kijken of je een dealersticker oid kunt vinden en daarmee contact opnemen over onderhoudsgeschiedenis, eventueel contact opnemen met de fabrikant (Ducati, neem ik aan?) met de vraag of frame- en bloknummer bij elkaar horen.

Gebruikersavatar
zijlvaart67
Berichten: 303
Lid geworden op: 29 jun 2009 00:06
Locatie: A10

Re: Verleden importmotor

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Qua schadeverleden bestaat er een stichting die het eea (verzekeringsinfo, politie info , ed) bijhoudt; ik ga even voor je zoeken..

Al hebben we 't dan wel puur over Nederland..

MGB

Re: Verleden importmotor

Ongelezen bericht door MGB »

Het is een enigszins vreemd verhaal.

Ik heb vanwege bepaalde vermoedens de vorige eigenaar (in Duitsland) weten te traceren en aangeschreven. Hij deelde me mee dat de motor na een ongeval in Duitsland total loss is verklaard. Ik heb de motor een jaar later bij een zaak in Nederland gekocht met ongeveer 20.000 kilometer minder op de teller dan ten tijde van het ongeval. De Duitse eigenaar heeft helemaal niets meer (rekeningen, rapporten, foto's e.d.) met betrekking tot de motor.

Ik heb dit vervolgens aan de Nederlandse motorzaak voorgelegd en deze zegt dat de motor schadevrij is en dat de kilometers kloppen.

Ik heb ook nog de Duitse motorzaak benaderd waar de motor destijds nieuw is gekocht en ook weer met schade is terug verkocht. Zij delen mee niet meer over stukken e.d. met betrekking tot de motor te beschikken.

Dus behalve het verhaal van de oorspronkelijke eigenaar heb ik niets concreets.

Ducatinus
Berichten: 829
Lid geworden op: 18 okt 2013 12:32
Locatie: Het mooiste stukje NL, Twente dus.

Re: Verleden importmotor

Ongelezen bericht door Ducatinus »

Wellicht zou je de Duitse verzekeraar kunnen aanschrijven. Mogelijk zijn zij bereid eea uit hun archieven op te duiken. :as je er bij verteld dat de motor opnieuw verkocht is als schadevrij en met minder km's zijn ze wellicht , hopelijk nog meer geneigd iets voor je te doen? Het zou ook die Duitse verzekeraar aan het hart moeten gaan dat dit soort praktijken aangepakt worden?
There's no "control" button on my computer, I'm always in control.

- Aprilia RSV1000RR Factory 2005
- Triumph Speed Triple 2011

- Ooit komt er nog eens een .......het is een '94 er 916 Strada geworden

Kuncing
donateur
donateur
Berichten: 4141
Lid geworden op: 28 apr 2005 18:06
Locatie: Rand v. Teutoburger Wald
Contacteer:

Re: Verleden importmotor

Ongelezen bericht door Kuncing »

Hm, ergens komt de combinatie 'verzekeraar' en 'hart' wat vreemd over...

martijn76
Berichten: 183
Lid geworden op: 24 okt 2016 17:45

Re: Verleden importmotor

Ongelezen bericht door martijn76 »

Welkom op het forum.
Waar werd het vermoeden dan door gevoed, als er geen sporen van schade zijn?
Een total loss frame kopen en het nummer gebruiken voor een ander exemplaar zal vast wel gebeuren, inruilen bij een motorzaak en je hebt een lekkere korting te pakken.
851
RSV R
SP1

Plaats reactie