demonteren benzinetank Sport1000

Sport 1000, GT1000 & Paul Smart 1000LE
Gebruikersavatar
DesmoTroy
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 aug 2006 21:08
Locatie: Puth

demonteren benzinetank Sport1000

Ongelezen bericht door DesmoTroy »

Wie heeft er ervaring met het demonteren van de benzinetank van een Sport 1000.
Ik heb de inbusbout onder het zitje losgedraaid en de tank naar achter geschoven de benzinetank is hiermee in principe los, maar hoe moeten alle slangetjes en stekkertjes los gehaald worden?

Gebruikersavatar
duccie999
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 dec 2003 23:01
Locatie: alkmaar

Ongelezen bericht door duccie999 »

Ja, alles moet los als je de tank ernaast wil hebben. Wees gerust, kan ook met een volle tank. Heb dit laatst gezien bij een onderhoudsbeurt van de mijne. Duc is zo slim geweest om er een soort bajonet sluitingen (benzinekant) op te zetten met een klpeje/afsluiter erin. Wel even een doekje over de accubak, tegen het nadruppel effect...

grt Duccie999
kan er geen genoeg van krijgen.. vanaf 89 Cagiva Allazurra (naar 650 Pantah) 2x, 750 Sport, ST2, R1100S (2x), 999 + ST2, Classic Sport1000 (1e serie, monoposto) + Multi 1000DS, 1,5 jr niets ;-, nou ja, CS in de garage) vanaf nu MST 1100 S!

Gebruikersavatar
DesmoTroy
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 aug 2006 21:08
Locatie: Puth

Ongelezen bericht door DesmoTroy »

Bedankt voor de tips. Ik heb de tank gedemonteerd. Achteraf bleek het een simpele klus te zijn.

Gebruikersavatar
pannie
donateur 2008
donateur 2008
Berichten: 301
Lid geworden op: 08 jan 2004 15:38
Locatie: Lelystad

Ongelezen bericht door pannie »

Gekke vraag. Wat is een bajonetsluiting?
Kun je het slangetje er gewoon aftrekken??
Na een paar Monsters en een Sport 1000 nu een St2.
Super. Ducati rules!

Gebruikersavatar
DesmoTroy
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 aug 2006 21:08
Locatie: Puth

Ongelezen bericht door DesmoTroy »

Je kunt het slangetje er gewoon vanaf trekken. Je moet er wel even een doekje bijhouden want de inhoud van het slangetje komt eruit. De benzine in de tank blijft gewoon in de tank.

Veel succes,

Patrick

ducbeer
Berichten: 128
Lid geworden op: 28 sep 2005 12:23

Ongelezen bericht door ducbeer »

De tank eraf halen kun je dus ook alleen doen, zonder paar extra handen ? :donno:
Uiteindelijk wil iedereen een DUCATI

Gebruikersavatar
DesmoTroy
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 aug 2006 21:08
Locatie: Puth

Ongelezen bericht door DesmoTroy »

Als je een beetje handig bent wel ja. Let wel op met het demonteren en monteren van de tank met het contactslot. Als je daar met de tank tegen aanstoot heb je kans op lakschade in de inham van de tank ter platse van het contactslot.
Ga enigzins voorzichtig te werk en kantel de tank niet te zeer aan de achterkant, zo voorkom je dat je met de tank tegen het contactslot stoot.
Ik heb met monteren een doek om de tank gedaan ter plaatse van de inham van het contactslot om beschadigingen te voorkomen.

Veel succes

Groetjes,

Patrick

de klassieker
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 mar 2014 19:47

Re: demonteren benzinetank Sport1000

Ongelezen bericht door de klassieker »

Heb onlangs geprobeerd om m'n tank los te koppelen maar de benzine bleef lustig lopen. Had zin om een paar kabels te herschikken maar niet dus. Of stopt het lopen na een poosje? Het waren in elk geval niet slechts een paar druppels, het piste er gewoon uit.
Andere vraag, hoe post ik een fotootje hier op het forum ? Heb m'n Sportclassic aardig verbouwd dus wil wel eens horen wat jullie er van vinden.
de klassieker.

Gebruikersavatar
Rules
donateur
donateur
Berichten: 8199
Lid geworden op: 26 mei 2009 21:42

Re: demonteren benzinetank Sport1000

Ongelezen bericht door Rules »

Bij 'forum tips en trucs' staat hoe je een foto plaatst. Bij 'voorstellen nieuwe gebruikers' (o.i.d.) kun je een voorsteltopic maken en foto's erbij plaatsen.

Welkom trouwens.
848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse


Regiocafe Zuid
Partycentrum De Sluis

Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)

de klassieker
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 mar 2014 19:47

Re: demonteren benzinetank Sport1000

Ongelezen bericht door de klassieker »

Dacht, heb het gevonden ivm plaatsen van een fotootje, maar noppes. Als ik de knop "plaats in bericht" druk, komt er gewoon jpeg ......, maar geen foto.
Wat doe ik nu weer niet goed?? Krijg ook geen melding bestand te groot of zo...

Gebruikersavatar
Rules
donateur
donateur
Berichten: 8199
Lid geworden op: 26 mei 2009 21:42

Re: demonteren benzinetank Sport1000

Ongelezen bericht door Rules »

Hmm, vreemd. Geen idee wat je verkeerd doet.
Ik ga eens de tip in dat topic lezen. Misschien dat ik het dat weet.

edit: je moet in het tekstveld eerst klikken op de plek waar je de foto wilt hebben. Daarna klik je op 'plaats foto' en dan moet het goed gaan.
848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse


Regiocafe Zuid
Partycentrum De Sluis

Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)

de klassieker
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 mar 2014 19:47

Re: demonteren benzinetank Sport1000

Ongelezen bericht door de klassieker »

Heb het gevonden hoor, het verschijnt eerst als jpeg..... in je bericht en als je bevestigt kan je daarna terug naar je berichtje gaan en staat ie er in alle pracht bij. Heb me eerst even voorgesteld in een ander topic met een plaatje van de brommer.

Plaats reactie