toerenbegrenzer

Sport 1000, GT1000 & Paul Smart 1000LE
Gebruikersavatar
stellabianca
Berichten: 119
Lid geworden op: 24 mar 2007 11:46
Locatie: Hoekse Waard
Contacteer:

toerenbegrenzer

Ongelezen bericht door stellabianca »

't Zal ongetwijfeld een uitgemolken vraag zijn maar ik weet het niet.

Wanneer zet de toerenbegrenzer in bij een 1000 Ds blok en hoe werkt dat zo'n beetje. Waar kan ik evt meer vinden hierover (ieg niets in het instructieboekje)..

gr

S4Rss
Berichten: 76
Lid geworden op: 07 jul 2007 21:14

Ongelezen bericht door S4Rss »

volgens mij zat hier geen begrenzer op (correct me if i'm wrong!)
het vermogen neemt gewoon voelbaar af, dus net ervoor schakelen als kan.
en helemaal door trekken tot in die dip vindt het blok niet heel fijn hoor.

:bye:

MacDuc1
donateur 2007
donateur 2007
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 okt 2006 23:29
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ongelezen bericht door MacDuc1 »

Bij 8200 Toeren. Geen twijfel over mogelijk op het moment dat ie dat doet. Het blok begint dan namelijk keihard te hakken en te haperen en je verliest meteen snelheid! Gewoon een keer doortrekken in zijn 2 ofzo en je weet meteen voor eens en voor altijd wat er gebeurt.
Gr. MacDuc (a.k.a. NiceDoggy, a.k.a. RedHeart).

http://www.macduc.net

Rob Troost
donateur
donateur
Berichten: 6094
Lid geworden op: 12 sep 2003 18:00
Locatie: Teutoburgerwald e.o.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rob Troost »

die begrenzer zit in de computer, die gooit gewoon wat kranen dicht zeg maar :wink:
Ducati Stoer en Aaibaar

Gebruikersavatar
stellabianca
Berichten: 119
Lid geworden op: 24 mar 2007 11:46
Locatie: Hoekse Waard
Contacteer:

Ongelezen bericht door stellabianca »

Oke, dat is duidelijk. Beschrijving wat er gebeurt KLOPT precies. 8200 revs dus. Toch vreemd dat ik daarover niets in het instructieboekje las.
dank voor de reacties.

Maar hoe het werkt zal ik wel eens navragen.

Guest

Ongelezen bericht door Guest »

stellabianca schreef:Oke, dat is duidelijk. Beschrijving wat er gebeurt KLOPT precies. 8200 revs dus. Toch vreemd dat ik daarover niets in het instructieboekje las.
dank voor de reacties.

Maar hoe het werkt zal ik wel eens navragen.
Op de injectiefietsen wordt de benzine toevoer afgesloten (dacht ik).

Guest

Ongelezen bericht door Guest »

NiceDoggy schreef:Bij 8200 Toeren. Geen twijfel over mogelijk op het moment dat ie dat doet. Het blok begint dan namelijk keihard te hakken en te haperen en je verliest meteen snelheid! Gewoon een keer doortrekken in zijn 2 ofzo en je weet meteen voor eens en voor altijd wat er gebeurt.
iets over de 9000 toeren zul je bedoelen.......en dan zit je helemaal te schudden op je bike :crazy:
probeer het eens uit zou'k zegge :smile:

MacDuc1
donateur 2007
donateur 2007
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 okt 2006 23:29
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ongelezen bericht door MacDuc1 »

duCATJE schreef:
NiceDoggy schreef:Bij 8200 Toeren. Geen twijfel over mogelijk op het moment dat ie dat doet. Het blok begint dan namelijk keihard te hakken en te haperen en je verliest meteen snelheid! Gewoon een keer doortrekken in zijn 2 ofzo en je weet meteen voor eens en voor altijd wat er gebeurt.
iets over de 9000 toeren zul je bedoelen.......en dan zit je helemaal te schudden op je bike :crazy:
probeer het eens uit zou'k zegge :smile:
Nee hoor, echt bij 8200 (op de Sport 1000). Ik weet het zeker want het gebeurt me (helaas) vaak genoeg!
Gr. MacDuc (a.k.a. NiceDoggy, a.k.a. RedHeart).

http://www.macduc.net

PeterS4
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 sep 2003 10:43
Locatie: in de buurt van Schiphol...

Ongelezen bericht door PeterS4 »

Gebeurt mij helaas ook af en toe, of het precies 8200 rpm is weet ik niet, maar soms zou je willen dat je net wat verder kon doortrekken (hoewel het vermogen bij mij dan al wel voelbaar minder aan t worden is, peak zit net voor de 8000)
--- La Vita e Bella, vooral op m'n Sport1000 ---

Gebruikersavatar
pannie
donateur 2008
donateur 2008
Berichten: 301
Lid geworden op: 08 jan 2004 15:38
Locatie: Lelystad

Ongelezen bericht door pannie »

Bij mij gebeurt het over de 9000 toeren. Dus ook op een Sport1000!
Na een paar Monsters en een Sport 1000 nu een St2.
Super. Ducati rules!

Guest

Ongelezen bericht door Guest »

NiceDoggy schreef:
duCATJE schreef:
NiceDoggy schreef:Bij 8200 Toeren. Geen twijfel over mogelijk op het moment dat ie dat doet. Het blok begint dan namelijk keihard te hakken en te haperen en je verliest meteen snelheid! Gewoon een keer doortrekken in zijn 2 ofzo en je weet meteen voor eens en voor altijd wat er gebeurt.
iets over de 9000 toeren zul je bedoelen.......en dan zit je helemaal te schudden op je bike :crazy:
probeer het eens uit zou'k zegge :smile:
Nee hoor, echt bij 8200 (op de Sport 1000). Ik weet het zeker want het gebeurt me (helaas) vaak genoeg!
Dat kan, maar bij mij is het toch echt over de 9000 toeren, helemaal precies kan ik het niet zeggen omdat de boel dan begint te schudden en dan hebbie andere dingen aan je hoofd :crazy: :grin:

MacDuc1
donateur 2007
donateur 2007
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 okt 2006 23:29
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ongelezen bericht door MacDuc1 »

duCATJE schreef:
NiceDoggy schreef:
duCATJE schreef:
NiceDoggy schreef:Bij 8200 Toeren. Geen twijfel over mogelijk op het moment dat ie dat doet. Het blok begint dan namelijk keihard te hakken en te haperen en je verliest meteen snelheid! Gewoon een keer doortrekken in zijn 2 ofzo en je weet meteen voor eens en voor altijd wat er gebeurt.
iets over de 9000 toeren zul je bedoelen.......en dan zit je helemaal te schudden op je bike :crazy:
probeer het eens uit zou'k zegge :smile:
Nee hoor, echt bij 8200 (op de Sport 1000). Ik weet het zeker want het gebeurt me (helaas) vaak genoeg!
Dat kan, maar bij mij is het toch echt over de 9000 toeren, helemaal precies kan ik het niet zeggen omdat de boel dan begint te schudden en dan hebbie andere dingen aan je hoofd :crazy: :grin:
Hmm, gezien de reacties grijpt de begrenzer bij mij wat erg snel in. Jammer want ik zou die 800 rpm extra er graag bij hebbben gehad.
Gr. MacDuc (a.k.a. NiceDoggy, a.k.a. RedHeart).

http://www.macduc.net

Kuncing
donateur
donateur
Berichten: 4141
Lid geworden op: 28 apr 2005 18:06
Locatie: Rand v. Teutoburger Wald
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kuncing »

NiceDoggy schreef:
duCATJE schreef:
NiceDoggy schreef:
duCATJE schreef: iets over de 9000 toeren zul je bedoelen.......en dan zit je helemaal te schudden op je bike :crazy:
probeer het eens uit zou'k zegge :smile:
Nee hoor, echt bij 8200 (op de Sport 1000). Ik weet het zeker want het gebeurt me (helaas) vaak genoeg!
Dat kan, maar bij mij is het toch echt over de 9000 toeren, helemaal precies kan ik het niet zeggen omdat de boel dan begint te schudden en dan hebbie andere dingen aan je hoofd :crazy: :grin:
Hmm, gezien de reacties grijpt de begrenzer bij mij wat erg snel in. Jammer want ik zou die 800 rpm extra er graag bij hebbben gehad.
Als het in de computer zit, moet je dat toch kunnen laten aanpassen?

MacDuc1
donateur 2007
donateur 2007
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 okt 2006 23:29
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ongelezen bericht door MacDuc1 »

Kuncing schreef:
NiceDoggy schreef:
duCATJE schreef:
NiceDoggy schreef: Nee hoor, echt bij 8200 (op de Sport 1000). Ik weet het zeker want het gebeurt me (helaas) vaak genoeg!
Dat kan, maar bij mij is het toch echt over de 9000 toeren, helemaal precies kan ik het niet zeggen omdat de boel dan begint te schudden en dan hebbie andere dingen aan je hoofd :crazy: :grin:
Hmm, gezien de reacties grijpt de begrenzer bij mij wat erg snel in. Jammer want ik zou die 800 rpm extra er graag bij hebbben gehad.
Als het in de computer zit, moet je dat toch kunnen laten aanpassen?
Dat weet ik niet. Maar ik ga er niet aan laten zitten want hij loopt voor de rest als een trein (Termi's met CPU en Luchtfilter)!! Ik let gewoon op de toerenteller en dat gaat het meestal wel goed. Alleen zegt mijn gevoel dat ie eigenlijk iets verder zou willen (998 gewend). Maar zoals eerder gezegd. Hij levert zijn maximale prestaties al onder de 8000 dus het is niet echt een probleem.
Gr. MacDuc (a.k.a. NiceDoggy, a.k.a. RedHeart).

http://www.macduc.net

Guest

Ongelezen bericht door Guest »

Kan het ook met het inrijden te maken hebben?
Vind het wel vreemd dat er verschil in zit!

:sunglasses:

Gebruikersavatar
superduc
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 2182
Lid geworden op: 16 sep 2003 22:45
Locatie: dussen

Ongelezen bericht door superduc »

duCATJE schreef:Kan het ook met het inrijden te maken hebben?
Vind het wel vreemd dat er verschil in zit!

:sunglasses:
Nee heeft daar niets mee temaken, het toerental waarbij de begrenzer ingrijpt is vast gelegd in de ECU
Ik heb er een keer een aangepaste ECU erop gezet en daardoor is de begrenzer een 600 toeren opgeschoven (nu ongeveer 9400 toeren)
In het algemeen is hoe groter de cilinder inhoud hoe lager het max toerental
Dus een 900 kan meer toeren maken als een 1100 of je moet gaan werken met duurder spul (lichter) in het blok
Ik vind dat Bagster hoezen verboden moeten worden (op een monster)

Duc900
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 jun 2004 17:38

Ongelezen bericht door Duc900 »

Het 1000DS blok van m'n supersport komt bij 8500 toeren in de begrenzer, op vermogensbank. Zit inderdaad in de computer. Met een rapidbike kan je max toerental verhogen. Heeft volgens mij niet zo veel zin om zover door te trekken. Een 1000 moet je op koppel rijden.

dick

MacDuc1
donateur 2007
donateur 2007
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 okt 2006 23:29
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ongelezen bericht door MacDuc1 »

Duc900 schreef:Het 1000DS blok van m'n supersport komt bij 8500 toeren in de begrenzer, op vermogensbank. Zit inderdaad in de computer. Met een rapidbike kan je max toerental verhogen. Heeft volgens mij niet zo veel zin om zover door te trekken. Een 1000 moet je op koppel rijden.

dick
Kan bij mij ook goed 8500 toeren zijn hoor. Zo goed kan ik al rijdend niet kijken. Maar zeker niet hoger. En voor wat betreft dat rijden op koppel, daar heb je helemaal gelijk in :smile: !!!!
Gr. MacDuc (a.k.a. NiceDoggy, a.k.a. RedHeart).

http://www.macduc.net

Gebruikersavatar
duccie999
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 dec 2003 23:01
Locatie: alkmaar

Ongelezen bericht door duccie999 »

Ikzelf heb ook de neiging om te zeggen bij 9000 toeren, zelfde als pannie, waarschijnlijk heeft dit te maken met termi's en de nieuwe ECU die daarbij gemonteerd wordt. Misschien dat standaard 8200 tpm is? Hoewel ik dat weer niet kan rijmen met het verhaal van Nicedoggy, heeft toch ook termies.

grt Sybe
kan er geen genoeg van krijgen.. vanaf 89 Cagiva Allazurra (naar 650 Pantah) 2x, 750 Sport, ST2, R1100S (2x), 999 + ST2, Classic Sport1000 (1e serie, monoposto) + Multi 1000DS, 1,5 jr niets ;-, nou ja, CS in de garage) vanaf nu MST 1100 S!

Gebruikersavatar
pannie
donateur 2008
donateur 2008
Berichten: 301
Lid geworden op: 08 jan 2004 15:38
Locatie: Lelystad

Ongelezen bericht door pannie »

duccie999 schreef:Ikzelf heb ook de neiging om te zeggen bij 9000 toeren, zelfde als pannie, waarschijnlijk heeft dit te maken met termi's en de nieuwe ECU die daarbij gemonteerd wordt. Misschien dat standaard 8200 tpm is? Hoewel ik dat weer niet kan rijmen met het verhaal van Nicedoggy, heeft toch ook termies.

grt Sybe
Kan, maar ik heb geen Termi's. Ik heb wel open Startwin pijpen. Luchtfilter is nog standaard.
Na een paar Monsters en een Sport 1000 nu een St2.
Super. Ducati rules!

MacDuc1
donateur 2007
donateur 2007
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 okt 2006 23:29
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ongelezen bericht door MacDuc1 »

Ik heb de discussie een beetje vertroebeld.
In het weekend heb ik hem een paar keer gecontroleerd de begrenzer ingejaagd. Inderdaad, hij zit net onder de 9000 rpm..

Waarschijnlijk was ik in verwarring omdat ik bij ingrijpen van de begrenzer pas kijk als ik al in een reflex van schrik mijn gas heb terug geschroefd. Ja en dan zou ie wel eens al wat lager kunnen staan.

snowboarderke
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jun 2011 23:22

Re: toerenbegrenzer

Ongelezen bericht door snowboarderke »

Hey iedereen,

Als ik het goed begrijp slaagt de toerentelbegrenzen dus in bij 8200 standaard en met aangepaste ecu en termis tegen de 9000?

groetjes

Plaats reactie