remblokken? remklauwen !

Sport 1000, GT1000 & Paul Smart 1000LE
imco
Berichten: 64
Lid geworden op: 28 apr 2006 13:59

remblokken? remklauwen !

Ongelezen bericht door imco »

heren,

ik heb de discussie over de blokken met grote interesse gevolgd, vanuit mijn jappenhistorie heb ik ook al leidingen,blokken etc. geupgrade om het te verbeteren en nu is het plan om een meevallertje te investeren in 2ehands Brembo P4 remklauwen op de PS. Daarnaast andere blokken achter, zodat er toch in bv. een hairpin iets slepend gereden kan worden.
De achterrem doet nu geen fluit..

Ik ben wat aan het rondkijken naar de gangbare prijsniveaus voor nette klauwen.Enig idee? zag tussen de € 150 en € 300 op internet.

gr,

Imco

Dualspark
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 nov 2006 16:08
Locatie: Douwen en Schuiveland

Ongelezen bericht door Dualspark »

Die P4 remklauwen gaan vast je spaken raken. Je zou je voorwiel om kunnen (laten) bouwen naar een 3-delige Guzzi naaf, dan passen die 4-zuiger remklauwen wel. Heb ik ook in mijn Laverda 1000 zitten met 17" spaakwielen. (en ducati balhoofdplaten 205mm hoh) Het voordeel van de Guzzi naaf is dat de spaken smaller staan en van L naar R en vice versa gespaakt worden om aan dezelfde stevigheid te komen. Hadden ze bij Ducati dus van Guzzi af moeten kijken... jammer nu dus... misschien iets voor een volgend modeljaar

ik zou goede remblokken aanraden zoals in andere topic genoemd en de motor originale houden als ik jou was

lb980316
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 mei 2004 07:24

Ongelezen bericht door lb980316 »

Ik persoonlijk zou het niet doen maar het is wel mogelijk de brembo p4 aan de sport classic te monteren mits wat slijpwerk aan de remklauw.
Doku heb ik gevonden op volgende site ,

sportclassic brembo p4

en een foto

[pic]11021[/pic]

Met andere remblokken voor vb Vesrah vd958jl en de standaard achter stopt de sport classic nu als de beste.
Beste groet , MarcVSt

geitemuil
Berichten: 14
Lid geworden op: 11 sep 2008 15:52

Re: remblokken? remklauwen !

Ongelezen bericht door geitemuil »

Heeft iemand na zo'n upgrade zijn oude set originele remklauwen nog liggen om eventueel van de hand te doen? Gaarne jullie reacties...

Plaats reactie