Onderhoudskosten Sport Classic

Sport 1000, GT1000 & Paul Smart 1000LE
FLEXIOSO
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 apr 2011 10:41

Onderhoudskosten Sport Classic

Ongelezen bericht door FLEXIOSO »

Ik vroeg me af wat je een beetje moet rekenen qua onderhoudskosten voor een Sport Classic. Vaak wordt er geadverteerd met "nieuwe banden!!" of " nieuwe ketting en tandwielen!!!!", maar wat kost zo'n geintje nou eigenlijk? Wat ben je gemiddeld kwijt voor een setje banden en voor een setje tandwielen+ketting? Puur qua onderdelen.

mike900ssc
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 3654
Lid geworden op: 04 mei 2009 12:32
Locatie: Ter apel

Re: Onderhoudskosten Sport Classic

Ongelezen bericht door mike900ssc »

afhankelijk of je de banden bij de dealer of motorzaak haalt of via internet ,via internet bespaar je ca 150 op een set banden,
tandwielen en ketting via de bekende zaken kost je dat ruw trussen de 140 en 200 euro(afhankelijk wat je zelf wilt qua merk/type/kleur)via internet moet dat kunnen rond de 100,-/130,-
het is net wat je er zelf voor overhebt(
zo kost een balhoofd lager bijv 60 euro zijn van skf maar is zo duur door een ducati doosje er rond heen, haal je ze bij de betere automaterialen zaken betaal je de helft of nog minder,(voorbeeld)
ducati oliefilter 12,50,- filter van bijv eend of oude kadett 3,50,-(framm/bosch/fleetguard)

tja voor mij is de keuze makkelijk,wil de hobby leuk houden.

afhankelijk waar je vandaan komt,woont er vast iemand in de buurt die je wilt hebben,ben je stukken goedkoper uit,
900ss
900Supertwin BoTT racer
350 1968 single racer

FLEXIOSO
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 apr 2011 10:41

Re: Onderhoudskosten Sport Classic

Ongelezen bericht door FLEXIOSO »

Dit zijn wel goede tips :). Vaak wordt er geadverteerd met nieuwe banden en ketting etc, maar qua kosten is dat niet de hoofdprijs. Leuk verkoopargument maar niet om een (veel) hogere prijs te betalen. Thanks.

Gebruikersavatar
Rules
donateur
donateur
Berichten: 8199
Lid geworden op: 26 mei 2009 21:42

Re: Onderhoudskosten Sport Classic

Ongelezen bericht door Rules »

Internet is niet altijd zo veel goedkoper.
Ik heb het idee dat daar vaak flink overdreven wordt als het over goedkoper gaat.
Het scheelt misschien een paar euro met bijv. banden, maar dan moet je wel nog met het spul naar een zaak om te monteren en balanceren. Dat kost ook weer een paar euro. En die aanbiedingen gaan vaak over een set van voor en achterband. Hoe vaak heb je een set nodig? Heb je ruimte om een extra band op te slaan? (ik niet) Meestal is er heb je maar één band nodig (ik tenminste wel) en hoe weet je hoe recent ,of juist niet, de productiedatum is?
Als iets niet op voorraad is (dat hoor je natuurlijk nadat je hebt besteld :devil: ) zit je lekker thuis te wachten...
Zo zijn er wel meer nadelen (uit eigen ervaring).
Ik haal het spul gewoon bij de dealer. Dan maar eventueel een paar euro meer, maar wel meteen klaar en goed.

Een kettingset voor mijn 748 kost trouwens iets over de €300,- excl. montage... Dus ga niet zomaar van €150,- uit, want dan kun je nog wel eens bedrogen uitkomen.

Gewoon even googlen op jou type motor. Komen er vanzelf onderdelen prijzen voorbij.
848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse


Regiocafe Zuid
Partycentrum De Sluis

Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)

Gebruikersavatar
mantaray
donateur
donateur
Berichten: 591
Lid geworden op: 01 mar 2009 10:54
Locatie: Merksem B= het land met de putjes
Contacteer:

Re: Onderhoudskosten Sport Classic

Ongelezen bericht door mantaray »

Rules schreef:
Een kettingset voor mijn 748 kost trouwens iets over de €300,- excl. montage... Dus ga niet zomaar van €150,- uit, want dan kun je nog wel eens bedrogen uitkomen.
Haal je die bij de goudsmid ??

Dan beter bij Jos Smit ;-)
http://www.jossmit.nl/contents/nl/d10871.html
Greetz
Ray

Monster 821, Moto Guzzi Le Mans 76 en 77 Morini Strada 73, Morini strada 75 http://mantaray.zenfolio.com/f297354697

accezz
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 2633
Lid geworden op: 28 apr 2010 11:00

Re: Onderhoudskosten Sport Classic

Ongelezen bericht door accezz »

Wow dat was wel een dure ketting. De mijne heb ik bij Biggelaar erop laten leggen en die was 100 euro.

Edit.. had alleen voortandwiel nodig, ergens in de 30 euro meen ik.

mike900ssc
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 3654
Lid geworden op: 04 mei 2009 12:32
Locatie: Ter apel

Re: Onderhoudskosten Sport Classic

Ongelezen bericht door mike900ssc »

Rules schreef:Internet is niet altijd zo veel goedkoper.
Ik heb het idee dat daar vaak flink overdreven wordt als het over goedkoper gaat.
Het scheelt misschien een paar euro met bijv. banden, maar dan moet je wel nog met het spul naar een zaak om te monteren en balanceren. Dat kost ook weer een paar euro. En die aanbiedingen gaan vaak over een set van voor en achterband. Hoe vaak heb je een set nodig? Heb je ruimte om een extra band op te slaan? (ik niet) Meestal is er heb je maar één band nodig (ik tenminste wel) en hoe weet je hoe recent ,of juist niet, de productiedatum is?
Als iets niet op voorraad is (dat hoor je natuurlijk nadat je hebt besteld :devil: ) zit je lekker thuis te wachten...
Zo zijn er wel meer nadelen (uit eigen ervaring).
Ik haal het spul gewoon bij de dealer. Dan maar eventueel een paar euro meer, maar wel meteen klaar en goed.

Een kettingset voor mijn 748 kost trouwens iets over de €300,- excl. montage... Dus ga niet zomaar van €150,- uit, want dan kun je nog wel eens bedrogen uitkomen.

Gewoon even googlen op jou type motor. Komen er vanzelf onderdelen prijzen voorbij.
op je banden kan je zo 150 euro besparen,en voor een tientje of 2 liggen ze er op.
komen uit duitsland dus een recent dot nr(productie datum)als ze neit op voorraad staan staat het er duidelijk bij,is erg actueel,en kunnen ook gewoon per stuk,
neem bijv de michelin pilot pure die kost bij motorport iets van 258 euro, die heb ik voor 130,en vandaag bestellen is overmorgen in huis 9 van de 10x,
een band zie je vaak al aankomen,tenzei je lek rijdt.
900ss
900Supertwin BoTT racer
350 1968 single racer

Plaats reactie