Bar ends Sport 1000S

Sport 1000, GT1000 & Paul Smart 1000LE
Bart900SS
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 sep 2003 16:54

Bar ends Sport 1000S

Ongelezen bericht door Bart900SS »

Hallo Allemaal,

zijn er mensen die op hun Sport 1000S of Paul Smart hun bar end verplaats dan wel vervangen hebben ?

Ik wilde van de week de stand van de rem hendels veranderen maar dat gaat dus niet in verband met nokjes op de bar ends.
wat is nu wijsheid ? afvijlen ? Ik heb al gekeken dat ik in ieder geval de stuur uitslag kan beperken, zodat ik niet met mijn handen vast kan komen te zitten.

Graag jullie ervaringen !

Bart

Gebruikersavatar
ErikB71
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jan 2011 08:09
Locatie: Zutphen

Re: Bar ends Sport 1000S

Ongelezen bericht door ErikB71 »

Hoi Bart,

Ik rij zelf een 1000ss. Hierop heb ik een verhoogd stuur geplaatst. Gekocht bij http://www.performanceparts.de/de/DUCATI/Super-Sport/

Voor het plaatsen heb ik aan de linkerkant het nokje moeten weg vijlen omdat het voorgeboorde gat niet op de juiste plek zat. Een nieuw gaatje boren zou te dicht bij het bestaande gat komen. Nadeel van vijlen is dat dan het console niet helemaal meer muur vast zit. Om te voorkomen dat je richtingaanwijzer niet alle kanten opgaat heb ik wat rubber als vulmateriaal gebruikt. (afkomstig van een fietsledlampje). Kan deze nu nog wel wat bewegen maar heb hier geen last van .

Mijn zitpositie is hierdoor enorm verbeterd. Nadeel is alleen dat de stuurslag nog minder wordt waardoor je de draaicirkel van een vrachtwagen krijgt.

Groeten,
Erik

Bart900SS
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 sep 2003 16:54

Re: Bar ends Sport 1000S

Ongelezen bericht door Bart900SS »

Hoi Erik,

dank voor je reactie.
voor de Sport 1000S and Paul Smart is het allemaal wat lastiger omdat er in de kuip niet te veel ruimte is.
dus ik heb het liefst iemand met specifieke ervaring hiermee ;)

Bart

Plaats reactie