Durbahn RR

Desmosedici RR

Heiligschennis?

Hij moet er met z'n poten vanaf blijven, orgineel rules.
4
8%
Het werd tijd dat er eens wat leuke accesoires voor kwamen
12
25%
Eerst eens zien wat ie ervan maakt
32
67%
 
Totaal aantal stemmen: 48

Gebruikersavatar
paulguzzi
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 dec 2003 22:17
Locatie: eindhoven
Contacteer:

Durbahn RR

Ongelezen bericht door paulguzzi »

Thorsten Durbahn, de duitser die al een 999 en 1098 waanzinnig onder handen nam, heeft nu in z'n schuur ook een desmosedici, en is daar ook al mee aan de gang, eerste product kuipenset.

Heiligschennis vast volgens velen hier, maar houd hem in de gaten.

http://durbahn.de/Desmoweb.htm




Afbeelding
Paul Minnaert
Daytona 1225

Afbeelding

Gebruikersavatar
Martwin
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 4328
Lid geworden op: 24 mei 2004 12:15
Locatie: kaas city

Ongelezen bericht door Martwin »

wil graag het frame nummer weten :sunglasses:
riding a ducati is not heaven,but i`m in heaven when i`m riding my ducati.

Ducati 916s(996), Monster 1100 Evo

winnaar open B 2009
1.56.1 pole open A 2011
Pr assen 1.51.720 DQ 2012





http://www.motorkledingreparatie.nl
http://www.hyperpro.com

Guest

Ongelezen bericht door Guest »

mart(w)in schreef:wil graag het frame nummer weten :sunglasses:
Is weer jammer zo'n reactie. Dit is een teamversie van een maat van hem.

Een aantal accessoires voor de Desmosedici zijn trouwens beschikbaar via Ducati Performance, maar ik ben benieuwd waar Thorsten mee komt.

Kijk eens op zijn website wat ie allemaal voorelkaar "knutselt". Bijv. een race 1098 van ca. 138 kg rijklaar (excl. benzine). Of de Durbahn V2 op basis van de 999.

Gebruikersavatar
SPONGEBOB
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 1570
Lid geworden op: 29 dec 2003 09:22
Locatie: bij lije
Contacteer:

Ongelezen bericht door SPONGEBOB »

wjn schreef:
mart(w)in schreef:wil graag het frame nummer weten :sunglasses:
Is weer jammer zo'n reactie. Dit is een teamversie van een maat van hem.

Een aantal accessoires voor de Desmosedici zijn trouwens beschikbaar via Ducati Performance, maar ik ben benieuwd waar Thorsten mee komt.

Kijk eens op zijn website wat ie allemaal voorelkaar "knutselt". Bijv. een race 1098 van ca. 138 kg rijklaar (excl. benzine). Of de Durbahn V2 op basis van de 999.
vind het een, min of meer, logische reactie.
best apart wat deze "knutselaar" allemaal maakt, alleen zijn er zat 1098 en 999 exemplaren, dat is bij de D16 ietsie pietsie anders.
persoonlijk denk ik dat je zo´n zeldzaam exemplaar orgineel moet laten. (dit ga je doen met een gecrashed exemplaar, of een......)

heb wat foto´s bekeken, maar ik zou mijn oude sups nog niet willen stallen bij hem, wat een .......... :sick: je verwacht toch iets anders als je met het spul omgaat dat daar te zien is tussen alle ter&%$ :donno:


:sunglasses:
have a nice D day


sponsor M.a.f

Guest

Ongelezen bericht door Guest »

SPONGEBOB schreef:
wjn schreef:
mart(w)in schreef:wil graag het frame nummer weten :sunglasses:
Is weer jammer zo'n reactie. Dit is een teamversie van een maat van hem.

Een aantal accessoires voor de Desmosedici zijn trouwens beschikbaar via Ducati Performance, maar ik ben benieuwd waar Thorsten mee komt.

Kijk eens op zijn website wat ie allemaal voorelkaar "knutselt". Bijv. een race 1098 van ca. 138 kg rijklaar (excl. benzine). Of de Durbahn V2 op basis van de 999.
vind het een, min of meer, logische reactie.
best apart wat deze "knutselaar" allemaal maakt, alleen zijn er zat 1098 en 999 exemplaren, dat is bij de D16 ietsie pietsie anders.
persoonlijk denk ik dat je zo´n zeldzaam exemplaar orgineel moet laten. (dit ga je doen met een gecrashed exemplaar, of een......)

heb wat foto´s bekeken, maar ik zou mijn oude sups nog niet willen stallen bij hem, wat een .......... :sick: je verwacht toch iets anders als je met het spul omgaat dat daar te zien is tussen alle ter&%$ :donno:


:sunglasses:
Doet me toch enigzins denken aan een ducati dealer in het zuiden des lands.
(Welliswaar voor de verbouwing.)

Edit: Verder deel ik je persoonlijke mening, origineel laten, maar wat als je circuitdagen ermee wilt gaan doen? Origineel kuipwerk is niet te betalen, en vervangend kuipwerk wel. Er zijn ook mensen voor wie de Desmosedici niet meer is dan een koopje, als je dat afzet tegen de fabrieksracers, en 'm puur daarvoor gekocht hebben.

Duc900
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 jun 2004 17:38

Ongelezen bericht door Duc900 »

Thorsten wil geen knutselaar noemen. Hij is iemand die dingen perfectioneert zonder (al te veel) naar kosten te kijken.

Kijk ook maar 'ns wat ie met de 1098 heeft gedaan.
1000SSie R (circuitfiets)
Multistrada 1000S (zwart)

Duc900
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 jun 2004 17:38

Ongelezen bericht door Duc900 »

Dit ziet er inderdaad rommelig uit:

Afbeelding

Maar de tank die hij bijvoorbeeld maakt is toch wel een meesterstukje:

Afbeelding
1000SSie R (circuitfiets)
Multistrada 1000S (zwart)

Duc900
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 jun 2004 17:38

Ongelezen bericht door Duc900 »

Dus mijn mening op deze poll: Thorsten is een genie!
1000SSie R (circuitfiets)
Multistrada 1000S (zwart)

Gebruikersavatar
stellabianca
Berichten: 119
Lid geworden op: 24 mar 2007 11:46
Locatie: Hoekse Waard
Contacteer:

Ongelezen bericht door stellabianca »

Citaat:
Meine Produktinnovationen wachsen einfach wesentlich schneller, als meine Möglichkeiten, diese für Kunden zu fertigen.

Afbeelding


Leonardo Da Vinci!!!!

Gebruikersavatar
GovernorRob
Berichten: 301
Lid geworden op: 13 apr 2005 20:05
Contacteer:

Ongelezen bericht door GovernorRob »

In Performance Bikes ooit iets gelezen over de 999 en 1098 waar die mee bezig was :sunglasses: Zo veel gewicht die eraf haalde.

Echt een kunstenaar.

GRRrr

Rob
BE PROUD OF WHO YOU ARE AND WHERE YOU COME FROM
Ook leuk met minder dan 4 wielen

Me and My Monster
Me and My SuSp

Gebruikersavatar
Trabantman
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 896
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:23
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trabantman »

MMM als ik ook m`n eigen workshop bekijk as ik bezig ben ken ik ook nie zegge dat et netjhus is :blush:

Maar hij heeft idd erg geniale dingen als je z`n site bekijkt

Gebruikersavatar
paulguzzi
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 dec 2003 22:17
Locatie: eindhoven
Contacteer:

Ongelezen bericht door paulguzzi »

Ik volg wat ie doet al een aantal jaar, en verbaas me iedere keer in wat voor tempo hij nieuwe dingen produceert. Toen ie met de 999 bezig was, zag je het bijna per dag groeien. En dan niet een kopie van een onderdeel, nee geheel nieuw ontwikkelde zaken, met een maniakale filosofie: lichter. En of het nu een nieuwe zijdeksel voor het blok is, versnellingsbak lichter maken, andere ecu of carbonwerk, het gaat hem even makkelijk af. En dat zijn dingen snel zijn heeft iedereen bij de clubrace al een paar keer kunnen zien.

Wie wat tijd neemt, kan uren op z'n website doorbrengen, zo ongeveer alles is rijk gedocumenterd. Dat zijn ook de fotos waarop gewerkt wordt, dat laten anderen nooit zien.
Naast de Ducati verbouwingen, doet ie tussendoor ook nog wat japanners, Hij heeft vast geen tijd om te slapen.

Misschien geen Leonardo Da Vinci, maar wel een heel bijzonder iemand.
Paul Minnaert
Daytona 1225

Afbeelding

mika
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 mei 2004 13:39
Locatie: Stein
Contacteer:

Ongelezen bericht door mika »

paulguzzi schreef:Ik volg wat ie doet al een aantal jaar, en verbaas me iedere keer in wat voor tempo hij nieuwe dingen produceert. Toen ie met de 999 bezig was, zag je het bijna per dag groeien. En dan niet een kopie van een onderdeel, nee geheel nieuw ontwikkelde zaken, met een maniakale filosofie: lichter. En of het nu een nieuwe zijdeksel voor het blok is, versnellingsbak lichter maken, andere ecu of carbonwerk, het gaat hem even makkelijk af. En dat zijn dingen snel zijn heeft iedereen bij de clubrace al een paar keer kunnen zien.

Wie wat tijd neemt, kan uren op z'n website doorbrengen, zo ongeveer alles is rijk gedocumenterd. Dat zijn ook de fotos waarop gewerkt wordt, dat laten anderen nooit zien.
Naast de Ducati verbouwingen, doet ie tussendoor ook nog wat japanners, Hij heeft vast geen tijd om te slapen.

Misschien geen Leonardo Da Vinci, maar wel een heel bijzonder iemand.
volstrekt mee eens.
De man Durbahn is imo super bezig.

Dat zijn werkplaats een onopgeruimd zooitje is zegt helemaal niks over zijn vaardigheden..
Ik ken legio motorzaken met prachtig opgeruimde werkplaatsen waar ik nog geen kruiwagen langs zou brengen.
http://www.bitubo-raceservice.nl
BRS Suspension Works > Suspension Sales & Services
- Team BE1 Triumph 675D World Championship Supersport
- Team Novabike TU Delft ONK Supermono

Guest

Re:

Ongelezen bericht door Guest »

Mijn vorige reactie is verloren gegaan, gezamenlijk met het oude forum :cry:
mart(w)in schreef:wil graag het frame nummer weten :sunglasses:
0048

Zoals al gedacht, dit is (wordt) de track fiets van de beste man. Eentje voor op de openbare weg komt eraan. Mei 2009 moet alles klaar zijn (zonder Motec waarschijnlijk), dus ben benieuwd.

De onderkuip heb ik ook in handen gehad, waarzinnig licht gebouwd. Met verstevingingen op de juiste plaatsen (randen), verder kun je er praktisch doorheen kijken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rob il Giovane
Berichten: 336
Lid geworden op: 14 sep 2003 16:44

Re: Durbahn RR

Ongelezen bericht door Rob il Giovane »

hij maakt de fiets klaar voor Gibernau :smile:
if you live, you play the game

sponsors:
*Rox Reclame http://www.rox.nl/
*Sander Duren, leren kleding op maat http://www.motorjassen.nl

rene 250
Berichten: 40
Lid geworden op: 23 jun 2009 20:01

Re: Durbahn RR

Ongelezen bericht door rene 250 »

Durbahn is de held!!
Hij weet wat hij wilt en is kritisch op gewicht..
Heb je wel eens een standaard 999 uitlaatpot in je handen gehad?
op zn 999 had hij zelf een titanium pijp spaghetti pijp gemaakt.
wat deze man kan is waanzinnig , who cares hoe het eruit ziet in zn schuur.
Liever een bak rijst dan al die Ducati mensen..

Gebruikersavatar
Dr. Marty
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 apr 2009 18:32

Re: Durbahn RR

Ongelezen bericht door Dr. Marty »

alleen jammer dat op zn site een tijdschrift staat met daarop ''the amazing desmo fast, furious and almost as good as an R1'' zit alleen een een prijsverschil tussen van 40 rugjes maar dat is detail :sick:

misschien komt die aan inspiratie door af en toe een pilsje achterover te tikken :cool:
Ducati 999

Plaats reactie