Durbahn RR
- paulguzzi
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 20 dec 2003 22:17
- Locatie: eindhoven
- Contacteer:
Durbahn RR
Thorsten Durbahn, de duitser die al een 999 en 1098 waanzinnig onder handen nam, heeft nu in z'n schuur ook een desmosedici, en is daar ook al mee aan de gang, eerste product kuipenset.
Heiligschennis vast volgens velen hier, maar houd hem in de gaten.
http://durbahn.de/Desmoweb.htm
Heiligschennis vast volgens velen hier, maar houd hem in de gaten.
http://durbahn.de/Desmoweb.htm
- Martwin
- Donateur 2012
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: 24 mei 2004 12:15
- Locatie: kaas city
wil graag het frame nummer weten
riding a ducati is not heaven,but i`m in heaven when i`m riding my ducati.
Ducati 916s(996), Monster 1100 Evo
winnaar open B 2009
1.56.1 pole open A 2011
Pr assen 1.51.720 DQ 2012
http://www.motorkledingreparatie.nl
http://www.hyperpro.com
Ducati 916s(996), Monster 1100 Evo
winnaar open B 2009
1.56.1 pole open A 2011
Pr assen 1.51.720 DQ 2012
http://www.motorkledingreparatie.nl
http://www.hyperpro.com
Is weer jammer zo'n reactie. Dit is een teamversie van een maat van hem.mart(w)in schreef:wil graag het frame nummer weten
Een aantal accessoires voor de Desmosedici zijn trouwens beschikbaar via Ducati Performance, maar ik ben benieuwd waar Thorsten mee komt.
Kijk eens op zijn website wat ie allemaal voorelkaar "knutselt". Bijv. een race 1098 van ca. 138 kg rijklaar (excl. benzine). Of de Durbahn V2 op basis van de 999.
- SPONGEBOB
- via ducatifora.com/doneren
- Berichten: 1570
- Lid geworden op: 29 dec 2003 09:22
- Locatie: bij lije
- Contacteer:
vind het een, min of meer, logische reactie.wjn schreef:Is weer jammer zo'n reactie. Dit is een teamversie van een maat van hem.mart(w)in schreef:wil graag het frame nummer weten
Een aantal accessoires voor de Desmosedici zijn trouwens beschikbaar via Ducati Performance, maar ik ben benieuwd waar Thorsten mee komt.
Kijk eens op zijn website wat ie allemaal voorelkaar "knutselt". Bijv. een race 1098 van ca. 138 kg rijklaar (excl. benzine). Of de Durbahn V2 op basis van de 999.
best apart wat deze "knutselaar" allemaal maakt, alleen zijn er zat 1098 en 999 exemplaren, dat is bij de D16 ietsie pietsie anders.
persoonlijk denk ik dat je zo´n zeldzaam exemplaar orgineel moet laten. (dit ga je doen met een gecrashed exemplaar, of een......)
heb wat foto´s bekeken, maar ik zou mijn oude sups nog niet willen stallen bij hem, wat een .......... je verwacht toch iets anders als je met het spul omgaat dat daar te zien is tussen alle ter&%$
Doet me toch enigzins denken aan een ducati dealer in het zuiden des lands.SPONGEBOB schreef:vind het een, min of meer, logische reactie.wjn schreef:Is weer jammer zo'n reactie. Dit is een teamversie van een maat van hem.mart(w)in schreef:wil graag het frame nummer weten
Een aantal accessoires voor de Desmosedici zijn trouwens beschikbaar via Ducati Performance, maar ik ben benieuwd waar Thorsten mee komt.
Kijk eens op zijn website wat ie allemaal voorelkaar "knutselt". Bijv. een race 1098 van ca. 138 kg rijklaar (excl. benzine). Of de Durbahn V2 op basis van de 999.
best apart wat deze "knutselaar" allemaal maakt, alleen zijn er zat 1098 en 999 exemplaren, dat is bij de D16 ietsie pietsie anders.
persoonlijk denk ik dat je zo´n zeldzaam exemplaar orgineel moet laten. (dit ga je doen met een gecrashed exemplaar, of een......)
heb wat foto´s bekeken, maar ik zou mijn oude sups nog niet willen stallen bij hem, wat een .......... je verwacht toch iets anders als je met het spul omgaat dat daar te zien is tussen alle ter&%$
(Welliswaar voor de verbouwing.)
Edit: Verder deel ik je persoonlijke mening, origineel laten, maar wat als je circuitdagen ermee wilt gaan doen? Origineel kuipwerk is niet te betalen, en vervangend kuipwerk wel. Er zijn ook mensen voor wie de Desmosedici niet meer is dan een koopje, als je dat afzet tegen de fabrieksracers, en 'm puur daarvoor gekocht hebben.
- stellabianca
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 24 mar 2007 11:46
- Locatie: Hoekse Waard
- Contacteer:
- GovernorRob
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 13 apr 2005 20:05
- Contacteer:
In Performance Bikes ooit iets gelezen over de 999 en 1098 waar die mee bezig was Zo veel gewicht die eraf haalde.
Echt een kunstenaar.
GRRrr
Rob
Echt een kunstenaar.
GRRrr
Rob
BE PROUD OF WHO YOU ARE AND WHERE YOU COME FROM
Ook leuk met minder dan 4 wielen
Me and My Monster
Me and My SuSp
Ook leuk met minder dan 4 wielen
Me and My Monster
Me and My SuSp
- Trabantman
- Donateur 2010
- Berichten: 896
- Lid geworden op: 19 apr 2007 19:23
- Locatie: Krommenie
- Contacteer:
- paulguzzi
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 20 dec 2003 22:17
- Locatie: eindhoven
- Contacteer:
Ik volg wat ie doet al een aantal jaar, en verbaas me iedere keer in wat voor tempo hij nieuwe dingen produceert. Toen ie met de 999 bezig was, zag je het bijna per dag groeien. En dan niet een kopie van een onderdeel, nee geheel nieuw ontwikkelde zaken, met een maniakale filosofie: lichter. En of het nu een nieuwe zijdeksel voor het blok is, versnellingsbak lichter maken, andere ecu of carbonwerk, het gaat hem even makkelijk af. En dat zijn dingen snel zijn heeft iedereen bij de clubrace al een paar keer kunnen zien.
Wie wat tijd neemt, kan uren op z'n website doorbrengen, zo ongeveer alles is rijk gedocumenterd. Dat zijn ook de fotos waarop gewerkt wordt, dat laten anderen nooit zien.
Naast de Ducati verbouwingen, doet ie tussendoor ook nog wat japanners, Hij heeft vast geen tijd om te slapen.
Misschien geen Leonardo Da Vinci, maar wel een heel bijzonder iemand.
Wie wat tijd neemt, kan uren op z'n website doorbrengen, zo ongeveer alles is rijk gedocumenterd. Dat zijn ook de fotos waarop gewerkt wordt, dat laten anderen nooit zien.
Naast de Ducati verbouwingen, doet ie tussendoor ook nog wat japanners, Hij heeft vast geen tijd om te slapen.
Misschien geen Leonardo Da Vinci, maar wel een heel bijzonder iemand.
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 02 mei 2004 13:39
- Locatie: Stein
- Contacteer:
volstrekt mee eens.paulguzzi schreef:Ik volg wat ie doet al een aantal jaar, en verbaas me iedere keer in wat voor tempo hij nieuwe dingen produceert. Toen ie met de 999 bezig was, zag je het bijna per dag groeien. En dan niet een kopie van een onderdeel, nee geheel nieuw ontwikkelde zaken, met een maniakale filosofie: lichter. En of het nu een nieuwe zijdeksel voor het blok is, versnellingsbak lichter maken, andere ecu of carbonwerk, het gaat hem even makkelijk af. En dat zijn dingen snel zijn heeft iedereen bij de clubrace al een paar keer kunnen zien.
Wie wat tijd neemt, kan uren op z'n website doorbrengen, zo ongeveer alles is rijk gedocumenterd. Dat zijn ook de fotos waarop gewerkt wordt, dat laten anderen nooit zien.
Naast de Ducati verbouwingen, doet ie tussendoor ook nog wat japanners, Hij heeft vast geen tijd om te slapen.
Misschien geen Leonardo Da Vinci, maar wel een heel bijzonder iemand.
De man Durbahn is imo super bezig.
Dat zijn werkplaats een onopgeruimd zooitje is zegt helemaal niks over zijn vaardigheden..
Ik ken legio motorzaken met prachtig opgeruimde werkplaatsen waar ik nog geen kruiwagen langs zou brengen.
http://www.bitubo-raceservice.nl
BRS Suspension Works > Suspension Sales & Services
- Team BE1 Triumph 675D World Championship Supersport
- Team Novabike TU Delft ONK Supermono
BRS Suspension Works > Suspension Sales & Services
- Team BE1 Triumph 675D World Championship Supersport
- Team Novabike TU Delft ONK Supermono
Re:
Mijn vorige reactie is verloren gegaan, gezamenlijk met het oude forum
Zoals al gedacht, dit is (wordt) de track fiets van de beste man. Eentje voor op de openbare weg komt eraan. Mei 2009 moet alles klaar zijn (zonder Motec waarschijnlijk), dus ben benieuwd.
De onderkuip heb ik ook in handen gehad, waarzinnig licht gebouwd. Met verstevingingen op de juiste plaatsen (randen), verder kun je er praktisch doorheen kijken.
0048mart(w)in schreef:wil graag het frame nummer weten
Zoals al gedacht, dit is (wordt) de track fiets van de beste man. Eentje voor op de openbare weg komt eraan. Mei 2009 moet alles klaar zijn (zonder Motec waarschijnlijk), dus ben benieuwd.
De onderkuip heb ik ook in handen gehad, waarzinnig licht gebouwd. Met verstevingingen op de juiste plaatsen (randen), verder kun je er praktisch doorheen kijken.
- Rob il Giovane
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 14 sep 2003 16:44
Re: Durbahn RR
hij maakt de fiets klaar voor Gibernau
if you live, you play the game
sponsors:
*Rox Reclame http://www.rox.nl/
*Sander Duren, leren kleding op maat http://www.motorjassen.nl
sponsors:
*Rox Reclame http://www.rox.nl/
*Sander Duren, leren kleding op maat http://www.motorjassen.nl
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 23 jun 2009 20:01
Re: Durbahn RR
Durbahn is de held!!
Hij weet wat hij wilt en is kritisch op gewicht..
Heb je wel eens een standaard 999 uitlaatpot in je handen gehad?
op zn 999 had hij zelf een titanium pijp spaghetti pijp gemaakt.
wat deze man kan is waanzinnig , who cares hoe het eruit ziet in zn schuur.
Hij weet wat hij wilt en is kritisch op gewicht..
Heb je wel eens een standaard 999 uitlaatpot in je handen gehad?
op zn 999 had hij zelf een titanium pijp spaghetti pijp gemaakt.
wat deze man kan is waanzinnig , who cares hoe het eruit ziet in zn schuur.
Liever een bak rijst dan al die Ducati mensen..
- Dr. Marty
- Donateur 2010
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 14 apr 2009 18:32
Re: Durbahn RR
alleen jammer dat op zn site een tijdschrift staat met daarop ''the amazing desmo fast, furious and almost as good as an R1'' zit alleen een een prijsverschil tussen van 40 rugjes maar dat is detail
misschien komt die aan inspiratie door af en toe een pilsje achterover te tikken
misschien komt die aan inspiratie door af en toe een pilsje achterover te tikken
Ducati 999