Biggelaar mapping tgv Termi ECU

848 en 1098(S)
dhuijber
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 apr 2015 12:41

Biggelaar mapping tgv Termi ECU

Ongelezen bericht door dhuijber »

Hoi,

Ik zit er aan te denken om mijn 848 of een carbon Termi te geven met termi ECU. 1400-1600euro's

Of losse carbon Termi (970euro) te kopen , losse luchtfilter (60euro) en dan bij Biggelaar laten mappen (350euro).
http://www.wrs.sm/en/silencers/52022-si ... r-848.html

De kosten komen beide gelijk uit.

Gezien de dempers hetzelfde zijn, zit er echt verschil in mapping?
op maat gemaakt tgv termi ECU?????

Dank

Dennis

Gebruikersavatar
Alex64
donateur
donateur
Berichten: 1159
Lid geworden op: 10 apr 2013 23:50
Locatie: Drunen

Re: Biggelaar mapping tgv Termi ECU

Ongelezen bericht door Alex64 »

Altijd kiezen voor losse mapping, mijn Monster heeft een DP Ecu, maar na mapping echt heel veel beter, de Supersport staat nu ook bij Toine voor dezelfde wellness kuur

Gebruikersavatar
Maykel
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 2816
Lid geworden op: 15 jun 2009 20:44
Locatie: Tilburg aan de Moezel

Re: Biggelaar mapping tgv Termi ECU

Ongelezen bericht door Maykel »

Custom mapping is inderdaad altijd beter, want op maat gemaakt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ducske69
Berichten: 143
Lid geworden op: 24 dec 2014 17:16
Locatie: Brabant

Re: Biggelaar mapping tgv Termi ECU

Ongelezen bericht door Ducske69 »

Altijd laten herschrijven.
Termi ecu moet ook aan de milieu eisen voldoen, en staat dus vaak te arm.
Naked racer
Monster s4r

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6489
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: Biggelaar mapping tgv Termi ECU

Ongelezen bericht door TinTin »

:good:
helemaal gelijk die gasten hier boven... heb mijn GT1000 en Guz V7 café classic laten remappen na het aanpassen van het in- en uitlaattraject... vele malen prettiger rijden dan met de origineel mapping (minder bokkig, meer koppel ion het middengebied)
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

dhuijber
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 apr 2015 12:41

Re: Biggelaar mapping tgv Termi ECU

Ongelezen bericht door dhuijber »

Thanks voor de feedback.

Dempers bestelt, zodra ze binnen zijn bij Biggelaar afspraak maken ;-)

Gebruikersavatar
Kiekejan
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 okt 2005 11:48
Locatie: Dordrecht

Re: Biggelaar mapping tgv Termi ECU

Ongelezen bericht door Kiekejan »

Is het verschil echt zo groot dat je het op de openbare weg merkt?

Nu dacht ik mocht je ooit om welke reden dan ook je standaard demper weer terug willen monteren je moet gaan re-mappen.

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6489
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: Biggelaar mapping tgv Termi ECU

Ongelezen bericht door TinTin »

remappen is niet nodig als je, voordat je naar biggelaar afreist, je originele map op je pc zet met jpdiag. Als ie terug komt van Biggelaar doe je hetzelfde met de custom map: kan je altijd wisselen (schrijven kan ook met jpdiag). En mocht je geen originele map meer hebben: die kan je bij ReXxer zo downloaden of ff uitlezen bij een Duc maatje zonder Biggelaar tuning...
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6489
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: Biggelaar mapping tgv Termi ECU

Ongelezen bericht door TinTin »

Kiekejan schreef:Is het verschil echt zo groot dat je het op de openbare weg merkt?
minder bokkig onderin en meer koppel in het middengebied... dat merk je echt wel in het normale verkeer. De paar pk extra in de top van zijn kunnen merk je inderdaad alleen op het circuit :grin:
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Gebruikersavatar
Peter65
donateur
donateur
Berichten: 3582
Lid geworden op: 18 mei 2009 10:47
Locatie: Het immer zonovergoten Etten-Leur

Re: Biggelaar mapping tgv Termi ECU

Ongelezen bericht door Peter65 »

Dempers al besteld...???

Ik ben voor optie 3 gegaan: uitlaat SC Project en vervolgens de remapping bij Biggelaar. De SC Project uitlaat is mooier van kwaliteit dan de Termi en je blijft voor het geheel onder de nog onder de € 1000,- (€ 600 voor de uitlaat incl verzenden en € 350 voor het remappen). Super tevreden over het resultaat en de looks!

Gebruikersavatar
Peter65
donateur
donateur
Berichten: 3582
Lid geworden op: 18 mei 2009 10:47
Locatie: Het immer zonovergoten Etten-Leur

Re: Biggelaar mapping tgv Termi ECU

Ongelezen bericht door Peter65 »

TinTin schreef:
Kiekejan schreef:Is het verschil echt zo groot dat je het op de openbare weg merkt?
minder bokkig onderin en meer koppel in het middengebied... dat merk je echt wel in het normale verkeer. De paar pk extra in de top van zijn kunnen merk je inderdaad alleen op het circuit :grin:
Uit ervaring: inderdaad, die PK-winst is er op de testbank zeker, maar dat merk je nauwelijks als je niet op het circuit rijdt. Maar het resultaat van het remappen is vooral een veel soepelere gasreactie, wat een wereld van verschil maakt tijdens het rijden. Af fabriek staan moderne Ducati's veel te arm afgesteld om de milieu-eisen te halen en heeft de gashandel een soort aan/uit gevoel. Na de remap loopt het blok zoals het eigenlijk bedoeld is en is het zoveel soepeler rijden, dat je je eigen motor nauwelijks meer herkent.

Gebruikersavatar
Maykel
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 2816
Lid geworden op: 15 jun 2009 20:44
Locatie: Tilburg aan de Moezel

Re: Biggelaar mapping tgv Termi ECU

Ongelezen bericht door Maykel »

Mijn toenmalige 996 werd er op straat véél gezelliger door.
Veel soepeler en geen nerveuze Bolognese bok meer.
Afbeelding

dhuijber
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 apr 2015 12:41

Re: Biggelaar mapping tgv Termi ECU

Ongelezen bericht door dhuijber »

Peter65 schreef:Dempers al besteld...???

Ik ben voor optie 3 gegaan: uitlaat SC Project en vervolgens de remapping bij Biggelaar. De SC Project uitlaat is mooier van kwaliteit dan de Termi en je blijft voor het geheel onder de nog onder de € 1000,- (€ 600 voor de uitlaat incl verzenden en € 350 voor het remappen). Super tevreden over het resultaat en de looks!
Voor mijn M796 vond ik de SC Project idd ook mooier, echter voor de SF wil ik de Termi's, ik heb nu de dempers nieuw voor 770,-- + 350,-- Biggelaar + 60,-- voor de luchtfilter = schappelijk :crybaby: 'wat een bak geld'.

Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 5124
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: Biggelaar mapping tgv Termi ECU

Ongelezen bericht door surfroy01 »

+1 op maat geschreven eprom is beste! Heb een 748/988/HM/1098 gehad en nu een 996SPS (door Biggelaar omgebouwd van 916SP) met eprom afstelling en dit is echt de fijnst lopende Duc van het hele stel, nergens een dip altijd vermogen beschikbaar (ok je moet wel eens schakelen :grin:).
Huidig: 996SPS Ex: 1098S/HM1100S/998S/748
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.

dhuijber
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 apr 2015 12:41

Re: Biggelaar mapping tgv Termi ECU

Ongelezen bericht door dhuijber »

Donderdag besteld, en vandaag vanuit Italië binnen, top!
Afbeelding

10min later:
Afbeelding

Braaaaaooooop

Nu nog mapping & luchtfilter.

Zomer 2016, komt u maar.........

Gebruikersavatar
Peter65
donateur
donateur
Berichten: 3582
Lid geworden op: 18 mei 2009 10:47
Locatie: Het immer zonovergoten Etten-Leur

Re: Biggelaar mapping tgv Termi ECU

Ongelezen bericht door Peter65 »

Nice... :good:

Ik zie dat je uitsluitend de Termi slip-ons hebt gekocht. Laat ze dan bij Biggelaar ook nog even de ex-up valve in de laatste uitlaatbocht onderhanden nemen (dat wil zeggen: uitschakelen en in de altijd-open-stand laten staan). Bij de SC Project uitlaat had je hier een vervangingspijp zonder de vlinderklep voor gekregen, maar zo kan 't natuurlijk ook.

Gebruikersavatar
Kiekejan
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 okt 2005 11:48
Locatie: Dordrecht

Re: Biggelaar mapping tgv Termi ECU

Ongelezen bericht door Kiekejan »

dhuijber schreef:Donderdag besteld, en vandaag vanuit Italië binnen, top!
Afbeelding

10min later:
Afbeelding

Braaaaaooooop

Nu nog mapping & luchtfilter.

Zomer 2016, komt u maar.........
Ziet er erg mooi uit en dat in 10 minuten, je mag ze wel even komen laten zien in Dord, krijg je een bakje koffie, loop ik even naar de garage en rij jij even later een stuk stiller weer richting huis :crazy:

Gebruikersavatar
Peter65
donateur
donateur
Berichten: 3582
Lid geworden op: 18 mei 2009 10:47
Locatie: Het immer zonovergoten Etten-Leur

Re: Biggelaar mapping tgv Termi ECU

Ongelezen bericht door Peter65 »

Kiekejan schreef:Ziet er erg mooi uit en dat in 10 minuten, je mag ze wel even komen laten zien in Dord, krijg je een bakje koffie, loop ik even naar de garage en rij jij even later een stuk stiller weer richting huis :crazy:
Dordrecht is voor mij 'om de hoek'. Wil de mijne er dan ook nog wel even naast zetten om de verschillen te beluisteren...??? Maar de uitlaat blijft wel zitten!

Gebruikersavatar
Kiekejan
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 okt 2005 11:48
Locatie: Dordrecht

Re: Biggelaar mapping tgv Termi ECU

Ongelezen bericht door Kiekejan »

De uitlaat van dhuijber blijft ook gewoon zitten hoor maar wil graag het geluid van SC horen.

Zag volgens mij een foto van je op de site van de voormalige Ducati dealer in Breda, doe jij nu het onderhoud bij Wim?

Gebruikersavatar
Peter65
donateur
donateur
Berichten: 3582
Lid geworden op: 18 mei 2009 10:47
Locatie: Het immer zonovergoten Etten-Leur

Re: Biggelaar mapping tgv Termi ECU

Ongelezen bericht door Peter65 »

Kiekejan schreef:De uitlaat van dhuijber blijft ook gewoon zitten hoor maar wil graag het geluid van SC horen.

Zag volgens mij een foto van je op de site van de voormalige Ducati dealer in Breda, doe jij nu het onderhoud bij Wim?
Ik kom voor onderhoud bij Biggelaar. Ben er zeer tevreden over en pieker er niet over ergens anders heen te gaan. Ik heb de SF 848 destijds alleen in Breda gekocht omdat ik daar een bizar hoge inruil voor mijn Monster S4R kreeg (achteraf bleken ze al op de rand van faillissement te staan en ze haalden alles uit de kast om nog maar wat te kunnen verkopen), maar na aflevering stond ie vrijwel direct bij Biggelaar op de testbank voor een remap.

Multiduc64
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jul 2016 20:42

Re: Biggelaar mapping tgv Termi ECU

Ongelezen bericht door Multiduc64 »

Heb nog een paar mooie dempers te koop voor de 1098 streetfighter

duckie1098
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 feb 2021 00:06

Re: Biggelaar mapping tgv Termi ECU

Ongelezen bericht door duckie1098 »

Kan iemand mij vertellen of de vlinderklep standaard open staat, en pas aangestuurd wordt als ie dicht moet?
En waar zit een eventuele hub voor het uitschakelen / het bedonderen van de ECU voor de servomotor voor deze vlinderklep.Zit ie bij de servomotor of bij de ECU bedoel ik.
Heb gisteren geprobeerd om de klep aan de loop te krijgen, maar motortje doet niks.Wel als ik hem rechtstreeks met de accu verbind.

vriendelijke groeten,

Ben

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6489
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: Biggelaar mapping tgv Termi ECU

Ongelezen bericht door TinTin »

volgens mij staat hij standaard dicht vanwege de EU keuringseisen, gaat ie pas open als hij actief aangestuurd wordt vanuit de ECU. Volgens mij kan je je ECU ook zo mappen dat hij altijd open blijft staan... ga eens bij een tuningstation (Biggelaar, HdeB, Tovami) langs voor info
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Plaats reactie