Achterlicht SF demonteren

848 en 1098(S)
ROBSP5
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2006 22:43

Achterlicht SF demonteren

Ongelezen bericht door ROBSP5 »

Na een korte periode van onregelmatig knipperen heeft het (originele) achterlicht van mijn SF het branden helemaal opgegeven.
Nu wil ik de lampen en de elektra in het lamphuis gaan kontroleren. Spanning voor normaal branden en het remlicht van het achterlicht is OK tot aan de stekker net voor de lamp.
Heb ik het hele achterwerk losgepeuterd, blijkt dat dat hele lamphuis toch wel heer erg in de kont geprutst zit en ik weet niet of het kontmateriaal zo soepel is dat ik het ruim genoeg uit elkaar kan trekken om de behuizing eruit te krijgen....?

Wie weet raad, want volgens wat ik zie zijn er legio mensen die het lamphuis inmiddels wel vervangen hebben voor eentje met geïntegreerde knipperlichten (die hoef ik niet trouwens).

Alvast dank voor een reaktie.

RobSP5

Gebruikersavatar
Fons
Berichten: 620
Lid geworden op: 31 mei 2004 12:40
Locatie: Breda

Re: Achterlicht SF demonteren

Ongelezen bericht door Fons »

een leuk winterproject .
het demonteren van het achterlicht is een drama omdat het op sommige plaatsen geplakt is .
grote kans dat je het stuk maakt maar met goede lijm en met de nieuwe unit moet het wel lukken, echter pas met inelkaar zetten.
test van te voren eerst of alles nog wel werkt voordat je alles eventueel gaat lijmen en inbouwen.

succes
Fons
Multi 1200 ABS full arrows ,Bandit 1200 ABS full Nikko sytem, 1198 s circuitfiets

ROBSP5
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2006 22:43

Re: Achterlicht SF demonteren

Ongelezen bericht door ROBSP5 »

Uiteindelijk Een engelstalige uitleg gevonden: het is een kwestie van lomp met beleid de lampbehuizing met puddinglepels (fietsbanden lichters) uit het kontje wringen! Daarna lijm verbinding van de beglazing rondom rustig breken. Ewn van de draadverbindingen was los. Ff solderen, weer pico bello. Glas weer lijmen en alles weer op zijn plaats brengen.

Gebruikersavatar
splishysplashy
Berichten: 1164
Lid geworden op: 23 jun 2011 19:23
Locatie: Brunssum

Re: Achterlicht SF demonteren

Ongelezen bericht door splishysplashy »

wat een gedoe

succes
oude motoren: Hondacr250 1999, Hondacrf250 2006
Huidige motoren: Hondacrf450 2009, Ducati Monster 796

Gebruikersavatar
Edwin 1000 ss
Berichten: 458
Lid geworden op: 24 aug 2007 21:40

Re: Achterlicht SF demonteren

Ongelezen bericht door Edwin 1000 ss »

Hoe verzinnen ze het bij Ducati .


Groeten EDWIN B
Ducati 1098 S Tricolore ( Special project van bj 2007 )

Fuck the RDW

ducbelg
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2013 20:38

Re: Achterlicht SF demonteren

Ongelezen bericht door ducbelg »

Gewoon kont verwarmen en voorzichtig manipuleren.Dus zonder snij trek of breekwerk ;-)

Gebruikersavatar
bikermouse
Berichten: 416
Lid geworden op: 13 apr 2004 21:08
Locatie: opmeer

Re: Achterlicht SF demonteren

Ongelezen bericht door bikermouse »

ducbelg schreef:Gewoon kont verwarmen en voorzichtig manipuleren.Dus zonder snij trek of breekwerk ;-)
Duc's zijn net vrouwen, he

Plaats reactie