waarop letten bij aankoop streetfighter ???

848 en 1098(S)
jdmichael
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jun 2014 23:28

waarop letten bij aankoop streetfighter ???

Ongelezen bericht door jdmichael »

Goede middag.

In me voorsteltopic gaf ik al aan dat ik morgen ga kijken voor een Ducati Streetfigter 1098 bij de dealer in zaltbommel.

Jullie die al ervaring hebben weten beslist wat de zwakke punten zijn , of slijtage punten , waar ik op zou kunnen letten bij de aankoop.

Ik hoop hier wat intressante antwoorden op te krijgen die ik morgen kan meenemen bij de inspectie aan de motor alvoor ik tot een koop over ga.

Met vriendelijke groetjes Jdmichael.

Ik dank jullie alvast voor de antwoorden !!!

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4510
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: waarop letten bij aankoop streetfighter ???

Ongelezen bericht door fedde71 »

Sowieso is de onderhoudshistorie belangrijk
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6489
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: waarop letten bij aankoop streetfighter ???

Ongelezen bericht door TinTin »

Als je iets bij Ducati Zaltbommel koopt zal het op zich wel goed zitten... die verkopen met garantie en gaan hun naam echt niet te grabbel gooien door een half gare bak te slijten :grin:
Ff checken hoe het zit met de onderhoudshistorie en vorige eigenaren en vooral proefrijden... misschien vindt je het nix als je er eenmaal op zit (je zal niet de eerste zijn)
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Gebruikersavatar
cvhooij
Berichten: 1677
Lid geworden op: 01 jun 2007 19:21
Locatie: Teteringen

Re: waarop letten bij aankoop streetfighter ???

Ongelezen bericht door cvhooij »

Heb al regelmatig gehoord dat de SF 1098 een beetje teveel van het goede is qua power. Ook al aan een SF 848 gedacht?

Of is er een speciale reden om naar een 1098 te gaan kijken?


Groet,
Corné
DUCATI Monster 1100 Evo
Ducati Monster 696+ (juli 2010 - oktober 2014)

“The major building block of the universe is stupidity.” F.Z.

jdmichael
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jun 2014 23:28

Re: waarop letten bij aankoop streetfighter ???

Ongelezen bericht door jdmichael »

Dag mannen.
Bedankt voor de eerste reacties.

Ik heb proefgereden op een 848 bij Moll automobile in Aken in Duitsland. Dat beviel prima!!!

De ducati bokt bij het weg rijden net als de Subaru impreza gtt van me, heerlijk !!!

Alles went. Ook vermogen. Dus vandaar meteen een 1098 hahaha.

Ik ben een verstandige bestuurder volgens mijn maten.
Ik rijd verantwoord maar wel vlot waar het kan.
Dat komt dus wel goed.

Onderhouds historie hebben ze erbij naar aanleiding van een telefoon gesprek vanmorgen , dus dat bekijk ik morgen eens goed.

Ketting en tandwielen, schijven en blokken en banden kan ik zelf wel beoordelen.

Aangezien er niet direct zwakke punten door jullie vermeld worden neem ik aan dat die er niet zijn ?

Hoe zit het met de kleppen stellen,bij welke kmstand wordt dit geadviseerd ?

Mvg Jdmichael

Gebruikersavatar
mkm
donateur
donateur
Berichten: 5414
Lid geworden op: 03 apr 2009 19:55
Locatie: Dordrecht

Re: waarop letten bij aankoop streetfighter ???

Ongelezen bericht door mkm »

Zwak punt:
Standaard lopen de SF's 1098 waardeloos.
Enkel na remap of rexxer of zo schijnen ze handelbaar te worden.
Dus navragen en proefrit maken.

Fons heeft er ervaring mee.
Tweeklepspower!

1100 MONSTER

Bezoek ook de Dutch Ducati Monster Group op Facebook.
of Ducati Fans Nederland, Dutch Ducati Tech etc.
https://www.facebook.com/groups/695593473831396/

martyn
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 1337
Lid geworden op: 11 okt 2011 11:19
Locatie: Oss

Re: waarop letten bij aankoop streetfighter ???

Ongelezen bericht door martyn »

Zwakke punten van ducati zijn toepasbaar op de 1098sf... Startrelais', spanningsregelaars, lekkende vorkpoten (onderhoud) Krukaslagers als ie een zwaar eerste leven gehad heeft (maar dat herken je wel van je Scooby)

Verder moet je gewoon geluk hebben, maar dat geldt voor elke gebruikte motor (ongeacht het merk)

Zaltbommel zal je geen rotzooi verkopen, maar qua klantvriendelijkheid en service/meedenken zou ik je verwachtingen heeeeel laag inzetten... Dan valt het nooit tegen! (Of ik heb alle keren dat ik er was pech gehad...)
Saluti Martyn

Ducati 916S --> gerestaureerd 2012 klik
Ducati 1099SP Evo Carbon --> project klik

Afbeelding

Gebruikersavatar
Peter65
donateur
donateur
Berichten: 3582
Lid geworden op: 18 mei 2009 10:47
Locatie: Het immer zonovergoten Etten-Leur

Re: waarop letten bij aankoop streetfighter ???

Ongelezen bericht door Peter65 »

Tsja, als de proefrit op een SF 848 prima beviel, waarom die dan niet? Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de SF 848 meer dan snel / krachtig genoeg is. Ik ben er van overtuigd dat in veruit de meeste gevallen de berijder de beperkende factor zal zijn en niet de SF 848.

De zit op een SF 1098 is iets anders door het lagere stuur. Over de SF 1098 hoor je inderdaad nogal eens dat de power eigenlijk een beetje too much is en dat je vooral bezig bent om dat ding in de hand te houden. Verder zijn de 1098 blokken aanmerkelijk kwetsbaarder / storingsgevoeliger. Dit blok is zo ver doorontwikkeld dat alle toleranties in het ontwerp bereikt zijn. Op dit forum is genoeg te lezen over problemen met 1098 / 1198 blokken. Leuke uitdaging voor je: probeer hier maar eens één probleem met een 848 blok te vinden (maakt niet uit of die in een SF 848 of een Superbike 848 zit). Succes ermee!

Gebruikersavatar
monster ed
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 2052
Lid geworden op: 20 feb 2010 12:56
Locatie: Klaaswaal

Re: waarop letten bij aankoop streetfighter ???

Ongelezen bericht door monster ed »

martyn schreef:Zwakke punten van ducati zijn toepasbaar op de 1098sf... Startrelais', spanningsregelaars, lekkende vorkpoten (onderhoud) Krukaslagers als ie een zwaar eerste leven gehad heeft (maar dat herken je wel van je Scooby)

Verder moet je gewoon geluk hebben, maar dat geldt voor elke gebruikte motor (ongeacht het merk)

Zaltbommel zal je geen rotzooi verkopen, maar qua klantvriendelijkheid en service/meedenken zou ik je verwachtingen heeeeel laag inzetten... Dan valt het nooit tegen! (Of ik heb alle keren dat ik er was pech gehad...)
Ik denk dat je elke keer gewoon pech had :crazy:
Service is echt waardeloos daar.
1200S

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6489
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: waarop letten bij aankoop streetfighter ???

Ongelezen bericht door TinTin »

maar ze verkopen vast geen rommel...
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Gebruikersavatar
Rules
donateur
donateur
Berichten: 8199
Lid geworden op: 26 mei 2009 21:42

Re: waarop letten bij aankoop streetfighter ???

Ongelezen bericht door Rules »

Ik heb in Zaltbommel nooit te klagen gehad over de service. Ben er altijd goed geholpen. Ze zijn alleen niet zo hartelijk, joviaal enz. Het gaat wat zakelijker.
848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse


Regiocafe Zuid
Partycentrum De Sluis

Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)

Hayden
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 jun 2013 17:55

Re: waarop letten bij aankoop streetfighter ???

Ongelezen bericht door Hayden »

Ik begin stilaan ook een zwak te krijgen voor een streetfighter maar wacht nog af tot ze wat zakken in prijs op de tweedehandsmarkt. Wat ik mij afvraag is welk verschil er zit tussen een 'S' en een gewone?

Gebruikersavatar
monster ed
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 2052
Lid geworden op: 20 feb 2010 12:56
Locatie: Klaaswaal

Re: waarop letten bij aankoop streetfighter ???

Ongelezen bericht door monster ed »

Andere vering en carbon
1200S

Gebruikersavatar
Rules
donateur
donateur
Berichten: 8199
Lid geworden op: 26 mei 2009 21:42

Re: waarop letten bij aankoop streetfighter ???

Ongelezen bericht door Rules »

Hayden schreef:Ik begin stilaan ook een zwak te krijgen voor een streetfighter maar wacht nog af tot ze wat zakken in prijs op de tweedehandsmarkt. Wat ik mij afvraag is welk verschil er zit tussen een 'S' en een gewone?
Hier nog iemand :wink:
Heb een op een SF848 gereden en vind het een geweldige machine. Helaas zijn ze nu nog behoorlijk aan de prijs.
848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse


Regiocafe Zuid
Partycentrum De Sluis

Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)

liekie

Re: waarop letten bij aankoop streetfighter ???

Ongelezen bericht door liekie »

Rules schreef:
Hayden schreef:Ik begin stilaan ook een zwak te krijgen voor een streetfighter maar wacht nog af tot ze wat zakken in prijs op de tweedehandsmarkt. Wat ik mij afvraag is welk verschil er zit tussen een 'S' en een gewone?
Hier nog iemand :wink:
Heb een op een SF848 gereden en vind het een geweldige machine. Helaas zijn ze nu nog behoorlijk aan de prijs.
Je mag de mijne overkopen :grin:
Miss behoorlijk aan de prijs, maar de service beurten zijn vast gesteld bij 24.000km :sunglasses: dat maakt een hoop goed toch!

jdmichael
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jun 2014 23:28

Re: waarop letten bij aankoop streetfighter ???

Ongelezen bericht door jdmichael »

Dat klopt ze zijn nog redelijk aan de prijs maar ik ben er toch in geslaagd het budget te halen... En nu hak ik de knoop ook door en koop er 1 !

Start relais en spannings regelaar zijn dingen dat gaat altijd stuk als je ver van huis bent... En spontaan zonder waarschuwing. Ook kun je dat nu niet controleren.

Lekkende vorkpoten zie je meteen na de proefrit, lekkende krukas lagers zal je distributie kap voor moeten weg pakken en de koppeling ook neem ik aan.
Dat doen ze dan toch niet in de zaak.
Wel een goede opmerking martyn ! Dankje !

Ik zal meteen eens vragen of er iets aan het motor management veranderd is of deze nog standaard loopt.

Ik ga me eens klaar maken voor vertrek en dan eens kijken en een proefrit maken.

Dank jullie hartelijk !

Gebruikersavatar
jokerpatrick
donateur
donateur
Berichten: 217
Lid geworden op: 18 jun 2007 20:37

Re: waarop letten bij aankoop streetfighter ???

Ongelezen bericht door jokerpatrick »

ben benieuwd naar je bevindingen.

rene 250
Berichten: 40
Lid geworden op: 23 jun 2009 20:01

Re: waarop letten bij aankoop streetfighter ???

Ongelezen bericht door rene 250 »

Peter65 schreef:Tsja, als de proefrit op een SF 848 prima beviel, waarom die dan niet? Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de SF 848 meer dan snel / krachtig genoeg is. Ik ben er van overtuigd dat in veruit de meeste gevallen de berijder de beperkende factor zal zijn en niet de SF 848.

De zit op een SF 1098 is iets anders door het lagere stuur. Over de SF 1098 hoor je inderdaad nogal eens dat de power eigenlijk een beetje too much is en dat je vooral bezig bent om dat ding in de hand te houden. Verder zijn de 1098 blokken aanmerkelijk kwetsbaarder / storingsgevoeliger. Dit blok is zo ver doorontwikkeld dat alle toleranties in het ontwerp bereikt zijn. Op dit forum is genoeg te lezen over problemen met 1098 / 1198 blokken. Leuke uitdaging voor je: probeer hier maar eens één probleem met een 848 blok te vinden (maakt niet uit of die in een SF 848 of een Superbike 848 zit). Succes ermee!
Ellende met een 848 kan je genoeg lezen op amerikaanse forum sites, dus niet doen of dat de 848 heilig is.
Afgelopen weekend 1100 km gereden en geen klap verkeerd, ook dat in bedwang houden is onzin.
Het leuke is wel dat je gewoon een berg power tot je beschikbaar hebt.

1098 is gerser door dikkere wielen , remmen en droge koppeling.
De rijder is op alle motorfietsen de beperkte factor.....

Op een enkeling na zijn die 848 mensen altijd zo zuur :grin:
Liever een bak rijst dan al die Ducati mensen..

Gebruikersavatar
Rules
donateur
donateur
Berichten: 8199
Lid geworden op: 26 mei 2009 21:42

Re: waarop letten bij aankoop streetfighter ???

Ongelezen bericht door Rules »

liekie schreef:
Rules schreef:
Hayden schreef:Ik begin stilaan ook een zwak te krijgen voor een streetfighter maar wacht nog af tot ze wat zakken in prijs op de tweedehandsmarkt. Wat ik mij afvraag is welk verschil er zit tussen een 'S' en een gewone?
Hier nog iemand :wink:
Heb een op een SF848 gereden en vind het een geweldige machine. Helaas zijn ze nu nog behoorlijk aan de prijs.
Je mag de mijne overkopen :grin:
Miss behoorlijk aan de prijs, maar de service beurten zijn vast gesteld bij 24.000km :sunglasses: dat maakt een hoop goed toch!
Haha, dat zou kunnen. Hier zal het nog wel een jaar duren voor we op zoek gaan naar een andere straatfiets. Eerst de 748 maken en een andere circuitfiets erbij :wink:
848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse


Regiocafe Zuid
Partycentrum De Sluis

Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)

Gebruikersavatar
Peter65
donateur
donateur
Berichten: 3582
Lid geworden op: 18 mei 2009 10:47
Locatie: Het immer zonovergoten Etten-Leur

Re: waarop letten bij aankoop streetfighter ???

Ongelezen bericht door Peter65 »

rene 250 schreef:
Peter65 schreef:Tsja, als de proefrit op een SF 848 prima beviel, waarom die dan niet? Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de SF 848 meer dan snel / krachtig genoeg is. Ik ben er van overtuigd dat in veruit de meeste gevallen de berijder de beperkende factor zal zijn en niet de SF 848.

De zit op een SF 1098 is iets anders door het lagere stuur. Over de SF 1098 hoor je inderdaad nogal eens dat de power eigenlijk een beetje too much is en dat je vooral bezig bent om dat ding in de hand te houden. Verder zijn de 1098 blokken aanmerkelijk kwetsbaarder / storingsgevoeliger. Dit blok is zo ver doorontwikkeld dat alle toleranties in het ontwerp bereikt zijn. Op dit forum is genoeg te lezen over problemen met 1098 / 1198 blokken. Leuke uitdaging voor je: probeer hier maar eens één probleem met een 848 blok te vinden (maakt niet uit of die in een SF 848 of een Superbike 848 zit). Succes ermee!
Ellende met een 848 kan je genoeg lezen op amerikaanse forum sites, dus niet doen of dat de 848 heilig is.
Afgelopen weekend 1100 km gereden en geen klap verkeerd, ook dat in bedwang houden is onzin.
Het leuke is wel dat je gewoon een berg power tot je beschikbaar hebt.

1098 is gerser door dikkere wielen , remmen en droge koppeling.
De rijder is op alle motorfietsen de beperkte factor.....

Op een enkeling na zijn die 848 mensen altijd zo zuur :grin:
Er is hier niemand zuur, let een beetje op je woorden.

De topicstarter vraagt waar hij op zou moeten letten bij aankoop van een SF 1098 en dan lijkt het mij op zijn plaats om te vermelden dat de 1098 blokken regelmatig problemen geven (voorbeeld: Biggelaar ruilt geen 1098's meer in wegens de problemen die er regelmatig mee zijn). Daarentegen zijn de 848 blokken opvallend probleemvrij als je af gaat op de gebruikerservaringen op dit forum. That's all. En voor de rest kun je op iedere Streetfighter (848, 1098 of S) een enorme hoop plezier hebben.

Gebruikersavatar
Ivar79
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 jul 2009 12:50

Re: waarop letten bij aankoop streetfighter ???

Ongelezen bericht door Ivar79 »

848 is voor meisjes :grin:

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6489
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: waarop letten bij aankoop streetfighter ???

Ongelezen bericht door TinTin »

Ivar79 schreef:848 is voor meisjes :grin:
:fart:
ik zie genoeg "mannen" op een dikke duc die rijden als meisjes :girly: ... en meisjes die op een kleine duc menig "echte vent" op zijn nummer zet... :devil:

de hoeveelheid cc's heeft echt niets met de vaardigheid van de bestuurder/ster te maken...
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Gebruikersavatar
jokerpatrick
donateur
donateur
Berichten: 217
Lid geworden op: 18 jun 2007 20:37

Re: waarop letten bij aankoop streetfighter ???

Ongelezen bericht door jokerpatrick »

TinTin schreef:
Ivar79 schreef:848 is voor meisjes :grin:
:fart:
ik zie genoeg "mannen" op een dikke duc die rijden als meisjes :girly: ... en meisjes die op een kleine duc menig "echte vent" op zijn nummer zet... :devil:

de hoeveelheid cc's heeft echt niets met de vaardigheid van de bestuurder/ster te maken...
and thats the truth :sunglasses:

Gebruikersavatar
Peter65
donateur
donateur
Berichten: 3582
Lid geworden op: 18 mei 2009 10:47
Locatie: Het immer zonovergoten Etten-Leur

Re: waarop letten bij aankoop streetfighter ???

Ongelezen bericht door Peter65 »

Ivar79 schreef:848 is voor meisjes :grin:
Natuurlijk blijft het voor 'echte mannen' behelpen met slechts 130 achterwiel-pk's...

Jan v.d. Biggelaar
Berichten: 151
Lid geworden op: 26 sep 2003 10:20

Re: waarop letten bij aankoop streetfighter ???

Ongelezen bericht door Jan v.d. Biggelaar »

Peter65 schreef:
rene 250 schreef:
Peter65 schreef:Tsja, als de proefrit op een SF 848 prima beviel, waarom die dan niet? Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de SF 848 meer dan snel / krachtig genoeg is. Ik ben er van overtuigd dat in veruit de meeste gevallen de berijder de beperkende factor zal zijn en niet de SF 848.

De zit op een SF 1098 is iets anders door het lagere stuur. Over de SF 1098 hoor je inderdaad nogal eens dat de power eigenlijk een beetje too much is en dat je vooral bezig bent om dat ding in de hand te houden. Verder zijn de 1098 blokken aanmerkelijk kwetsbaarder / storingsgevoeliger. Dit blok is zo ver doorontwikkeld dat alle toleranties in het ontwerp bereikt zijn. Op dit forum is genoeg te lezen over problemen met 1098 / 1198 blokken. Leuke uitdaging voor je: probeer hier maar eens één probleem met een 848 blok te vinden (maakt niet uit of die in een SF 848 of een Superbike 848 zit). Succes ermee!
Ellende met een 848 kan je genoeg lezen op amerikaanse forum sites, dus niet doen of dat de 848 heilig is.
Afgelopen weekend 1100 km gereden en geen klap verkeerd, ook dat in bedwang houden is onzin.
Het leuke is wel dat je gewoon een berg power tot je beschikbaar hebt.

1098 is gerser door dikkere wielen , remmen en droge koppeling.
De rijder is op alle motorfietsen de beperkte factor.....


Op een enkeling na zijn die 848 mensen altijd zo zuur :grin:
Er is hier niemand zuur, let een beetje op je woorden.

De topicstarter vraagt waar hij op zou moeten letten bij aankoop van een SF 1098 en dan lijkt het mij op zijn plaats om te vermelden dat de 1098 blokken regelmatig problemen geven (voorbeeld: Biggelaar ruilt geen 1098's meer in wegens de problemen die er regelmatig mee zijn). Daarentegen zijn de 848 blokken opvallend probleemvrij als je af gaat op de gebruikerservaringen op dit forum. That's all. En voor de rest kun je op iedere Streetfighter (848, 1098 of S) een enorme hoop plezier hebben.
Peter.
Dat niet inruilen ligt iets genuanceerder!
Biggelaar ruilt geen 1098/1198 in waarvan zij de historie niet kennen!!! Dat geldt uiteraard dus niet voor motoren die bij ons in onderhoud zijn.
En inderdaad is de 1098/1198 mechanisch niet de meest betrouwbare ducati van de laatste jaren (om het maar eens zwak uit te drukken),hetgeen waarom wij voor onze racers het oude 998 testa stretta blok perfereren.
En zoals je weet kun je daar ook hard mee gaan. (3D cup kampioen 2013 Erik Plucker)
M.v.g.
Jan v.d.Biggelaar

Plaats reactie