Aanschaf 1098/1198
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 01 apr 2019 00:49
Aanschaf 1098/1198
Hallo
Ik overweeg de aanschaf van een 1098/1198. Momenteel rijd ik nog een CBR600f, maar mijn wens is altijd een Duc geweest.
Waar op te letten? Ik hoorde bij de 1098 iets over bouwjaar 2007, dat meer gebreken zou hebben dan 2008. En hou verhoudt zich dat tot de 1198.
Los van van natuurlijk de onderhoudshistorie ( rekening en andere zaken ) waar ik op moet letten, ben ik benieuwd wat veel voorkomende gebreken zijn. Ook welke bouwjaar en of er medeleden ervaringen hebben mbt verschillen tussen de 1098 en 1198.
Tips zijn zeer welkom. Alvast dank!
Ik overweeg de aanschaf van een 1098/1198. Momenteel rijd ik nog een CBR600f, maar mijn wens is altijd een Duc geweest.
Waar op te letten? Ik hoorde bij de 1098 iets over bouwjaar 2007, dat meer gebreken zou hebben dan 2008. En hou verhoudt zich dat tot de 1198.
Los van van natuurlijk de onderhoudshistorie ( rekening en andere zaken ) waar ik op moet letten, ben ik benieuwd wat veel voorkomende gebreken zijn. Ook welke bouwjaar en of er medeleden ervaringen hebben mbt verschillen tussen de 1098 en 1198.
Tips zijn zeer welkom. Alvast dank!
- 1098 Fruit-Joy S
- Donateur 2010
- Berichten: 898
- Lid geworden op: 19 aug 2008 19:10
Re: Aanschaf 1098/1198
1098 uit 2007 hebben zwakke krukas lagers.
Deze zijn vanaf 2008 gemodificeerd.
Mijn 2007 heeft hiervoor ook de modificatie achteraf ondergaan.
Moeizaam starten ivm te dunne kabels.
Modificatie van dikkere startmotor kabels dus gewenst ivm hoge compressie.
Verder erg bruut masjien
Deze zijn vanaf 2008 gemodificeerd.
Mijn 2007 heeft hiervoor ook de modificatie achteraf ondergaan.
Moeizaam starten ivm te dunne kabels.
Modificatie van dikkere startmotor kabels dus gewenst ivm hoge compressie.
Verder erg bruut masjien
Daddy's Toy, I wanna play
Ducati 1098 S Tricolore
Ducati Monster Dark
Audi A5 S-Line Sportsback
Ducati 1098 S Tricolore
Ducati Monster Dark
Audi A5 S-Line Sportsback
-
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 26 apr 2015 08:59
Re: Aanschaf 1098/1198
Is meer dan genoeg te vinden op dit forum,voor wat betreft de krukas lagerschalen,dit gaat op voor de eerste serie van 2007. Die heb ik zelf ook(maart 2007) tot nu toe 20k gereden en op wat “rand problemen” na motorisch geen klap verkeerd. Rijd er af en toe een circuit dagje mee en breng m eens in de vier jaar voor groot onderhoud naar de vakkundige dealer. Olie,filter vloeistoffen etc doe ik zelf. Verder gewoon heerlijk brute raket
ex monster S2R 800
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 28 apr 2020 13:32
Re: Aanschaf 1098/1198
Hi,
Ik heb ook een cbr600f gehad en ik heb nu een 1198.
Heb er verder weinig verstand van, maar qua kosten zit je VEEL hoger. (2x /3x hoger).
Gelukkig krijg je daar ook 2/3x meer fiets voor
Kosten die ik de afgelopen 2,5 jaar / 15.000 KM heb gehad:
Grote beurt + voorband: 2.250,-
Nieuwe Radiateur: 1.000,-
Achterband: 200,-
Nieuwe / reparatie startmotor / startkoppeling zit er nu aan te komen: +- 900,-
Bekende problemen die ik op mijn 1198 ben tegengekomen:
-Startmotor / Koppeling die het opgeeft i.v.m. te hoge compressie.
-De radiateur gaat lekken
-Display gaat kapot
Ik heb ook een cbr600f gehad en ik heb nu een 1198.
Heb er verder weinig verstand van, maar qua kosten zit je VEEL hoger. (2x /3x hoger).
Gelukkig krijg je daar ook 2/3x meer fiets voor
Kosten die ik de afgelopen 2,5 jaar / 15.000 KM heb gehad:
Grote beurt + voorband: 2.250,-
Nieuwe Radiateur: 1.000,-
Achterband: 200,-
Nieuwe / reparatie startmotor / startkoppeling zit er nu aan te komen: +- 900,-
Bekende problemen die ik op mijn 1198 ben tegengekomen:
-Startmotor / Koppeling die het opgeeft i.v.m. te hoge compressie.
-De radiateur gaat lekken
-Display gaat kapot
- TinTin
- donateur
- Berichten: 6489
- Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02
Re: Aanschaf 1098/1198
startmotor gaat kapot omdat de bekabeling te dun is, door de spanningsval gaat hij veel stroom trekken en gaat de boel stuk. Setje dikkere kabels monteren en de boel gaat stukken langer mee omdat hij eerder aanslaat en de startmotor het blok ook enthousiaster rond slingert
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"
- Spartaan
- Berichten: 572
- Lid geworden op: 16 apr 2010 07:50
- Contacteer:
Re: Aanschaf 1098/1198
ik vind het een hoop geld.DuffmanX schreef:Hi,
Ik heb ook een cbr600f gehad en ik heb nu een 1198.
Heb er verder weinig verstand van, maar qua kosten zit je VEEL hoger. (2x /3x hoger).
Gelukkig krijg je daar ook 2/3x meer fiets voor
Kosten die ik de afgelopen 2,5 jaar / 15.000 KM heb gehad:
Grote beurt + voorband: 2.250,-
Nieuwe Radiateur: 1.000,-
Achterband: 200,-
Nieuwe / reparatie startmotor / startkoppeling zit er nu aan te komen: +- 900,-
Bekende problemen die ik op mijn 1198 ben tegengekomen:
-Startmotor / Koppeling die het opgeeft i.v.m. te hoge compressie.
-De radiateur gaat lekken
-Display gaat kapot
Waar laat je het onderhoud uitvoeren?
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 28 apr 2020 13:32
Re: Aanschaf 1098/1198
Bij Verduyn in Capelle aan de IJsselSpartaan schreef:ik vind het een hoop geld.DuffmanX schreef:Hi,
Ik heb ook een cbr600f gehad en ik heb nu een 1198.
Heb er verder weinig verstand van, maar qua kosten zit je VEEL hoger. (2x /3x hoger).
Gelukkig krijg je daar ook 2/3x meer fiets voor
Kosten die ik de afgelopen 2,5 jaar / 15.000 KM heb gehad:
Grote beurt + voorband: 2.250,-
Nieuwe Radiateur: 1.000,-
Achterband: 200,-
Nieuwe / reparatie startmotor / startkoppeling zit er nu aan te komen: +- 900,-
Bekende problemen die ik op mijn 1198 ben tegengekomen:
-Startmotor / Koppeling die het opgeeft i.v.m. te hoge compressie.
-De radiateur gaat lekken
-Display gaat kapot
Waar laat je het onderhoud uitvoeren?
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 24 sep 2013 19:44
Re: Aanschaf 1098/1198
De fiets is dik 10 jaar oud. Alle problemen zijn nu wel reeds bekend. Zorg dat die problemen zijn verholpen.Waar op te letten? Ik hoorde bij de 1098 iets over bouwjaar 2007, dat meer gebreken zou hebben dan 2008.
Zoals eerder genoemd de start kabels, aangezien dit ook invloed had op je startmotor en startkrans. De spanningsregelaar de locatie en hitteschild. De genoemde krukas lagers. De distributieriemspanners waren eerst van plastic of die dus zijn vervangen door staal. De dikte van de achteras is veranderd. Er was zelfs een probleem met de zuigers, meerdere hebben last gehad gescheurde zuigers. De plastic tank die uitzet door de ethanol in huidige brandstof. Dat was het volgens mij wel.
Dus bij het kijken/kopen van een 2007/2008 fiets vragen wat de verkoper allemaal aan de fiets heeft laten doen.
Met betrekking tot je 1098 1198 vraag. De 1198 is een totaal en compleet andere motor.
Voor straat gebruik is de 1098 al teveel, laat staan de 1198.
Succes.
- JT46
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 29 mei 2016 00:07
Re: Aanschaf 1098/1198
Spanningsregelaar wil nog wel eens de geest geven, ik heb de mijne vervangen voor een mosfet spanningsregelaar van Carmo. Verder heb ik aan mijn 1198S weinig tot niks gehad, op wat normaal onderhoud na. Maar wat Dutch zegt... een 1198 is echt een kanon! zeker als je van je 600f afstapt.