loopt soms op 1 cilinder

van 851, 888, 748, 916, 996, 998, 749, 999, 1098, 848, 1198 tot aan de geweldige 1299 Panigale
JJmatt55!
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2019 20:38

loopt soms op 1 cilinder

Ongelezen bericht door JJmatt55! »

Ik heb het zelfde probleem met 2 ducati's een 750 ss en monster 900 beide met carburateurs.
De staande cilinder valt soms uit meestal bij starten nadat de motoren een paar dagenb stilgestaan hebben.
Bij beide heb ik nieuwe Kukasan cdi geplaatst en nieuwe bobines met bougiekabel en nieuwe iridium bougies.
Verder alle bedrading al ingespoten met contact cleaner. Carburateurs gesynchroniseert.
Als ik de bougiekap bij de uitgevallen cilinder eraf trek en op korte aftand van de bougie houd dan loopt de cilindcer wel mee.
Als ik daarna de bougie verwijder droognmaak en weer rteug plaats loopt de cilinder wel mee en rijdt de motor prima.
Heel typisch dat ik dat heb bij beiude ducati's??
Wie heeft er een opolossing of een idee??


Groeten Joost

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6489
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: loopt soms op 1 cilinder

Ongelezen bericht door TinTin »

Welkom!
dit is een probleem die ik nog niet bewust voorbij heb zien komen... als je de kap eraf haalt en op korte afstand houdt loopt ie wel mee... en dat bij 2 verschillende brommers bij dezelde eigenaar!
poeh, waar gaan we beginnen:
* zijn al je massapunten wel schoon en maken goed contact?
* carb synch goed afgesteld?
k zal ast veel mogelijkheden over het hoofd zien maar laten we eenvoudig beginnen...
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

JJmatt55!
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2019 20:38

Re: loopt soms op 1 cilinder

Ongelezen bericht door JJmatt55! »

Bedankt voor jouw reactie.
Carburateurs zijn synch afgesteld.
De massa punten zal ik schoonmaken en controleren.

Plaats reactie