Knippers werkte niet

van 851, 888, 748, 916, 996, 998, 749, 999, 1098, 848, 1198 tot aan de geweldige 1299 Panigale
Gebruikersavatar
+jeroen+
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 dec 2010 01:02

Knippers werkte niet

Ongelezen bericht door +jeroen+ »

Ik heb gister een mooie ronde gedaan op m'n 848. Er gebeurde iets vreemds. Tijdens de eerste de beste bocht bleken m'n richtingaanwijzers niet te werken: de groene indicators op het dashboard deden niets. Verbaasd heb ik de schakelaar van de richtingaanwijzers tig keer beide kant op aan en uit gezet. Niets. Ineens flitste het tweede lampje van links heel even oranje op (handleiding: "MOTORCYCLE DIAGNOSTICS" LIGHT. Illuminates when the motorcycle diagnostics detects a problem). Daarna werkte de knippers weer, alles normaal, nog uren zonder bijzonderheden gereden.

Het enige opvallende is: ik had de motor voor deze rit enige tijd geleden per ongeluk met de "ENGINE STOP" uit (stop-mode dus) weggezet zag ik, iets dat ik nooit eerder gedaan heb. Ook startte de motor wat moeilijk (normaal een paar klappen en lopen, duurde nu een paar seconden). W.b.t. de schakelaar noemt de handleiding:
This switch is mainly intended for use in emergencies when you need to stop the engine quickly. After stopping the engine, return the switch to the position to start the engine.
Men noemt niet waarom. Zal dit het geweest zijn? Iemand dit ook gehad of enig idee wat er gaande was?

Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 5124
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: Knippers werkte niet

Ongelezen bericht door surfroy01 »

Motor in de regen gestaan? Water in schakelaar gekomen? Lijkt mij dat de noodknop voor engine stop niet echt invloed kan hebben op slecht starten of knippers. Motor lang stil gestaan mbt slecht(er) starten?
Huidig: 996SPS Ex: 1098S/HM1100S/998S/748
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6489
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: Knippers werkte niet

Ongelezen bericht door TinTin »

kijk eens rond je balhoofd of er schuurschade aan je bedrading zit
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Gebruikersavatar
+jeroen+
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 dec 2010 01:02

Re: Knippers werkte niet

Ongelezen bericht door +jeroen+ »

surfroy01 schreef:
19 aug 2021 09:13
Motor in de regen gestaan? Water in schakelaar gekomen? Lijkt mij dat de noodknop voor engine stop niet echt invloed kan hebben op slecht starten of knippers. Motor lang stil gestaan mbt slecht(er) starten?
Motor staat binnen. Vrijwel nooit in de regen gereden. Starten is alle keren erna weer als normaal.

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6489
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: Knippers werkte niet

Ongelezen bericht door TinTin »

wel al rond je balhoofd gekeken op schuurschade aan de bedrading?
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Gebruikersavatar
+jeroen+
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 dec 2010 01:02

Re: Knippers werkte niet

Ongelezen bericht door +jeroen+ »

Oplgelost! Zie http://ducatiforum.nl/viewtopic.php?f=4 ... 26e96ebb11 voor het volledige verhaal.

Plaats reactie