Rijtesten Diavel
- Nr90
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 26 jan 2010 01:08
Rijtesten Diavel
Misschien is het wel aardig om een paar rijtesten te posten voor mensen met interesse in de Diavel.
Ik kwam deze tegen (beide Engels):
http://gpone.com/index.php/en/news/35-i ... avel-.html
http://www.ashonbikes.com/content/ducati-diavel-0
Iemand al een Nederlandse gevonden?
Ik kwam deze tegen (beide Engels):
http://gpone.com/index.php/en/news/35-i ... avel-.html
http://www.ashonbikes.com/content/ducati-diavel-0
Iemand al een Nederlandse gevonden?
- monster796
- via ducatifora.com/doneren
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 27 mei 2010 02:13
- Locatie: Dongen
Re: Rijtesten Diavel
Nou nou nou, dat zijn wel hele lovende kritieken zeg.
Dat had ik niet verwacht. Ik blijf het een lelijk ding vinden (op de foto, nog niet in het echt gezien), maar de meeste Duuks zien er in het echt beter uit dan op de foto.
Maar aanschaffen? Neuh. Blijf lekker bij mijn Monstertje.
Monster796
Dat had ik niet verwacht. Ik blijf het een lelijk ding vinden (op de foto, nog niet in het echt gezien), maar de meeste Duuks zien er in het echt beter uit dan op de foto.
Maar aanschaffen? Neuh. Blijf lekker bij mijn Monstertje.
Monster796
Monster796.
Sinds 2001: Pantah 600 SL 1982
Van 2002 tot 2010 748S
Sinds 2010: Monster 796 - ABS
Sinds 2001: Pantah 600 SL 1982
Van 2002 tot 2010 748S
Sinds 2010: Monster 796 - ABS
- Ducrocks
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 04 okt 2004 16:52
- Locatie: Den Haag
Zie onder weer een zeer goed verslag van de diavel. hahaha men is zoooooo kritisch hier op het forum en durft gewoonweg niet buiten het plaatje te denken wat men van ducati gewend is oftwel mooie dikke 2cil- racers.
Ducati doet er alles aan zo commercieel mogelijk te zijn en het grote publiek te bereiken, voorheen kon men geen enkele easy-rider iets bieden maar nu komt er voor ieder wat wils = slimme zet!
Maar zelf als duc-liefhebber heb ik ook zoiets van mmmm beetje jammer allemaal maar da's voor mij net als die hele ST-serie ik zelf had net zo lief een bmw gekocht want dat is niet het beeld van een duc voor mij.
Ik zou de diavel wel kopen als ik kon maar ook als ik daaraan toe ben. dit is niet echt een bike om zo hard en plat mogelijk de bochten te pakken, maar wel eentje om me wijf achterop te nemen en naar zuid-europa te rijden en zonder pijn in de kont aan te komen. Voor nu wil ik nog lekker hard en plat gaan en hard werken op me Duc!
zijn er al mensen hier die er op hebben gereden of zelfs bezitten? wat zijn de werkelijk rijders-ervaringen? die magazines geven toch hun mening uit het boekje weer.
MCN’s Phil West has just ridden the all-new Ducati Diavel ‘power-cruiser’ at its world launch in southern Spain. This is what he has to say:
“I’ve got to say I’m simply blown away by the Diavel. It’s so light, fast, sophisticated and so good handling and fun it completely turns on its head everything we thought so-called ‘cruisers were about until now.
"Or, to put it another way: the Diavel does to the cruiser bike class pretty much – if not more – what Ducati’s Multistrada did to the adventure bike class last year.
“That’s basically down to three things: the Diavel’s a custom built by a sports bike manufacturer – so it’s light and has sports bike handling and brakes. I can’t stress enough how convention-defyingly good the Diavel is through the twisties.
“Second, it’s littered with high tech: there’s a three-way riding mode system, ABS as standard, traction control, top notch brakes and suspension and more. Compared to this your average Harley looks, not like it’s from the ‘50s but from the ‘30s.
“And thirdly it’s gigglingly fast but, thanks to the mode switch, only when you want it to be. And that, combined with great ergonomics and spec, make it practical too.â€
MCN’s full test of the Diavel is in this Wednesday’s Motorcycle News.
Ducati doet er alles aan zo commercieel mogelijk te zijn en het grote publiek te bereiken, voorheen kon men geen enkele easy-rider iets bieden maar nu komt er voor ieder wat wils = slimme zet!
Maar zelf als duc-liefhebber heb ik ook zoiets van mmmm beetje jammer allemaal maar da's voor mij net als die hele ST-serie ik zelf had net zo lief een bmw gekocht want dat is niet het beeld van een duc voor mij.
Ik zou de diavel wel kopen als ik kon maar ook als ik daaraan toe ben. dit is niet echt een bike om zo hard en plat mogelijk de bochten te pakken, maar wel eentje om me wijf achterop te nemen en naar zuid-europa te rijden en zonder pijn in de kont aan te komen. Voor nu wil ik nog lekker hard en plat gaan en hard werken op me Duc!
zijn er al mensen hier die er op hebben gereden of zelfs bezitten? wat zijn de werkelijk rijders-ervaringen? die magazines geven toch hun mening uit het boekje weer.
MCN’s Phil West has just ridden the all-new Ducati Diavel ‘power-cruiser’ at its world launch in southern Spain. This is what he has to say:
“I’ve got to say I’m simply blown away by the Diavel. It’s so light, fast, sophisticated and so good handling and fun it completely turns on its head everything we thought so-called ‘cruisers were about until now.
"Or, to put it another way: the Diavel does to the cruiser bike class pretty much – if not more – what Ducati’s Multistrada did to the adventure bike class last year.
“That’s basically down to three things: the Diavel’s a custom built by a sports bike manufacturer – so it’s light and has sports bike handling and brakes. I can’t stress enough how convention-defyingly good the Diavel is through the twisties.
“Second, it’s littered with high tech: there’s a three-way riding mode system, ABS as standard, traction control, top notch brakes and suspension and more. Compared to this your average Harley looks, not like it’s from the ‘50s but from the ‘30s.
“And thirdly it’s gigglingly fast but, thanks to the mode switch, only when you want it to be. And that, combined with great ergonomics and spec, make it practical too.â€
MCN’s full test of the Diavel is in this Wednesday’s Motorcycle News.
- superduc
- Donateur 2010
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: 16 sep 2003 22:45
- Locatie: dussen
Re: Rijtesten Diavel
Is toch wel erg veel lof
Ik heb hem af gelopen zondag in het echt gezien
Mooi vindt ik hem niet , maar wat ik lees bevalt me eigenlijk wel (lekker zitten en gaan als een banaan)
Ik heb hem af gelopen zondag in het echt gezien
Mooi vindt ik hem niet , maar wat ik lees bevalt me eigenlijk wel (lekker zitten en gaan als een banaan)
Ik vind dat Bagster hoezen verboden moeten worden (op een monster)
- mkm
- donateur
- Berichten: 5414
- Lid geworden op: 03 apr 2009 19:55
- Locatie: Dordrecht
Re: Rijtesten Diavel
Tweeklepspower!
1100 MONSTER
Bezoek ook de Dutch Ducati Monster Group op Facebook.
of Ducati Fans Nederland, Dutch Ducati Tech etc.
https://www.facebook.com/groups/695593473831396/
1100 MONSTER
Bezoek ook de Dutch Ducati Monster Group op Facebook.
of Ducati Fans Nederland, Dutch Ducati Tech etc.
https://www.facebook.com/groups/695593473831396/
- Rules
- donateur
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 26 mei 2009 21:42
Re: Rijtesten Diavel
Ik heb er zelf ook op gereden.
Hij rijdt makkelijker dan je zou verwachten. Ook rondjes draaien op een rotonde gaat erg makkelijk. Je hebt weinig last van die brede achterband. Ook omgooien van links naar rechts gaat kinderlijk eenvoudig.
Ik was alleen steeds de voetsteun kwijt na een stop (bij een kruising, verkeerslicht e.d.).
De voetsteunen zitten iets anders dan op mijn 748, haha.
Toch is de zithouding best actief. Maar door het relatief hoge stuur en het vele vermogen is het lastig schrap zetten met acceleren en ik voelde het wel een beetje in mijn schouder/bovenarm na de rit. Maar dat zal ook wel gewenning zijn.
De Diavel is wel beestig (of is het duivels ) snel. Ook vanuit lage toerentallen peert hij er met een behoorlijk tempo vandoor. En bovenin het toerengebied....pffff
Erg leuk om mee te rijden.
Als je flink optrekt en daarna het gas dichtdraait begint hij te ploffen in de uitlaat. Aangezien die naast je, onder je been, zit hoor je dat goed en dat maakt de beleving van het rijden wel erg leuk
Ik betrapte me erop dat ik het expres aan het opwekken was
Ondanks dat het leuk is om ermee te rijden en de motor erg makkelijk te berijden is (zeker door de verschillende ride modes) is het niet mijn type motor. Hij is mooi, stoer, bruut enz, maar ik hou meer van racers en nakeds en niet zo van (power)cruisers e.d.
De rit naar huis op mijn 748 was wel vreemd. Het leek alsof hij helemaal niet wilde acceleren, vooral vanuit lagere toerentallen...
Zo snel went het koppel en vermogen dus...een ritje van een half uur op de Diavel was al voldoende, haha.
Hij rijdt makkelijker dan je zou verwachten. Ook rondjes draaien op een rotonde gaat erg makkelijk. Je hebt weinig last van die brede achterband. Ook omgooien van links naar rechts gaat kinderlijk eenvoudig.
Ik was alleen steeds de voetsteun kwijt na een stop (bij een kruising, verkeerslicht e.d.).
De voetsteunen zitten iets anders dan op mijn 748, haha.
Toch is de zithouding best actief. Maar door het relatief hoge stuur en het vele vermogen is het lastig schrap zetten met acceleren en ik voelde het wel een beetje in mijn schouder/bovenarm na de rit. Maar dat zal ook wel gewenning zijn.
De Diavel is wel beestig (of is het duivels ) snel. Ook vanuit lage toerentallen peert hij er met een behoorlijk tempo vandoor. En bovenin het toerengebied....pffff
Erg leuk om mee te rijden.
Als je flink optrekt en daarna het gas dichtdraait begint hij te ploffen in de uitlaat. Aangezien die naast je, onder je been, zit hoor je dat goed en dat maakt de beleving van het rijden wel erg leuk
Ik betrapte me erop dat ik het expres aan het opwekken was
Ondanks dat het leuk is om ermee te rijden en de motor erg makkelijk te berijden is (zeker door de verschillende ride modes) is het niet mijn type motor. Hij is mooi, stoer, bruut enz, maar ik hou meer van racers en nakeds en niet zo van (power)cruisers e.d.
De rit naar huis op mijn 748 was wel vreemd. Het leek alsof hij helemaal niet wilde acceleren, vooral vanuit lagere toerentallen...
Zo snel went het koppel en vermogen dus...een ritje van een half uur op de Diavel was al voldoende, haha.
848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse
Regiocafe Zuid
Partycentrum De Sluis
Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)
CookieMonsterCorse
Regiocafe Zuid
Partycentrum De Sluis
Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)
- ducati dude
- via ducatifora.com/doneren
- Berichten: 697
- Lid geworden op: 07 nov 2005 18:19
- Locatie: Anna Jacobapolder
Re: Rijtesten Diavel
Een diavel....ik heb het geld er niet voor, maar met een paar aanpassingen kan ik hem wel naar m'n zin maken!
Gaaf ding en lekker gewaagd en dat kan ik wel waarderen
Gaaf ding en lekker gewaagd en dat kan ik wel waarderen
The sound of a duc brings a grin so high, you could eat a banana sideways
- splishysplashy
- Berichten: 1164
- Lid geworden op: 23 jun 2011 19:23
- Locatie: Brunssum
Re: Rijtesten Diavel
in de veronica gids zag ik een verslag staan.
2.6 sec op de 100? damnn, kan me haastig niet voorstellen hoe de beleving is op erop te rijden.
voor de liefhebbers kijk maar in de veronica gids ( kijk na de post datum van mij reply) voor de versie
2.6 sec op de 100? damnn, kan me haastig niet voorstellen hoe de beleving is op erop te rijden.
voor de liefhebbers kijk maar in de veronica gids ( kijk na de post datum van mij reply) voor de versie
oude motoren: Hondacr250 1999, Hondacrf250 2006
Huidige motoren: Hondacrf450 2009, Ducati Monster 796
Huidige motoren: Hondacrf450 2009, Ducati Monster 796
- Rules
- donateur
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 26 mei 2009 21:42
Re: Rijtesten Diavel
In Motor Magazine staat nu een vergelijkingstest tussen de Diavel, Vmax en K1300R.
Leuk verslag
Leuk verslag
848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse
Regiocafe Zuid
Partycentrum De Sluis
Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)
CookieMonsterCorse
Regiocafe Zuid
Partycentrum De Sluis
Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)
- surfroy01
- via ducatifora.com/doneren
- Berichten: 5124
- Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
- Locatie: le Coin de Pays-Bas
Re: Rijtesten Diavel
Ja en, what's the verdict?Rules schreef:In Motor Magazine staat nu een vergelijkingstest tussen de Diavel, Vmax en K1300R.
Leuk verslag
Huidig: 996SPS Ex: 1098S/HM1100S/998S/748
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.
- Rules
- donateur
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 26 mei 2009 21:42
Re: Rijtesten Diavel
De BMW is de beste rijmotor, de Vmax is de stoplichtsprinter/poser en de Diavel is van alles gecombineerd. Snel, stuurt goed en ziet er goed uit, klinkt mooi enz.
Een puntje, het vermogen blijft op de testbank achter t.o.v. de opgave. gemeten 150pk, opgave 162pk.
Ach, 150pk is nog altijd genoeg om lol te beleven
Een puntje, het vermogen blijft op de testbank achter t.o.v. de opgave. gemeten 150pk, opgave 162pk.
Ach, 150pk is nog altijd genoeg om lol te beleven
848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse
Regiocafe Zuid
Partycentrum De Sluis
Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)
CookieMonsterCorse
Regiocafe Zuid
Partycentrum De Sluis
Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)
- stafke
- via ducatifora.com/doneren
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 03 feb 2011 10:45
- Locatie: landgraaf
Re: Rijtesten Diavel
heb ook een testrit gemaakt op de Diavel, heerlijke machine, zou hem zo willen hebben. super rij eigenschappen en een power waar je stil van wordt. heerlijke zit positie (lees actief), en een heleboel mensen met een stijve nek, sjee wat ben ik nagekeken zeg.rotondes en heuvels (zuid limburg) geen enkel probleem. als ik ooit het geld heb koop ik hem, maar dan wel met een andere uitlaat configuratie.
grtz stafke
grtz stafke
Ducati 900 SS s.l tricolore 1995
Ducati 1000 D.S Multistrada 2006
Ducati Monster 600 dark 2002
op vier wielen Alfa Romeo GTV, Alfa Romeo 156 s.w. :smile:
Ducati 1000 D.S Multistrada 2006
Ducati Monster 600 dark 2002
op vier wielen Alfa Romeo GTV, Alfa Romeo 156 s.w. :smile:
- Megaduc
- Donateur 2012
- Berichten: 495
- Lid geworden op: 18 dec 2010 18:27
- Locatie: Kop Noord Holland
Re: Rijtesten Diavel
2 weken geleden naar de Ducati Demo dagen bij Motoport Hypolithushoef geweest.
Aangezien het op een vrijdag plaatsvond, was het niet heel erg druk met het demo rijden en kon ik me nog inschrijven voor een ritje met de Diavel.
Moet eerlijk zeggen dat het echt een bruut beest is om op te rijden. Trekt als een gek en stuurt ook nog eens goed in de bochten. Een hoop elektronische gadgets, waar ik persoonlijk de ingebouwde gear indicator wel het meest handige vond en het starten zonder sleutel. Brute kracht, zeker als de gashandel vol open getrokken wordt, man dat gaat als een kogel zo hard.
Ook de zithouding was zeer ontspannend, zeker in vergelijking tot mijn 1098
Al met al rijd het zeker beter dan dat ik verwacht had.
Aangezien het op een vrijdag plaatsvond, was het niet heel erg druk met het demo rijden en kon ik me nog inschrijven voor een ritje met de Diavel.
Moet eerlijk zeggen dat het echt een bruut beest is om op te rijden. Trekt als een gek en stuurt ook nog eens goed in de bochten. Een hoop elektronische gadgets, waar ik persoonlijk de ingebouwde gear indicator wel het meest handige vond en het starten zonder sleutel. Brute kracht, zeker als de gashandel vol open getrokken wordt, man dat gaat als een kogel zo hard.
Ook de zithouding was zeer ontspannend, zeker in vergelijking tot mijn 1098
Al met al rijd het zeker beter dan dat ik verwacht had.
Yamaha FZR400 '90, Yamaha FZR600 '92 , Yamaha FZR1000 '94, Yamaha YZF-R1 '98, Yamaha YZF-R1 '00, Yamaha YZF-R1 '02, Yamaha YZF-R1 '05, Ducati 1098 '08, Ducati Monster 1100 Evo '13 en dan nu een Ducati Monster 1200R '17.