vrije slag rempedaal diavel
- red lobster
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 19 jun 2013 21:45
vrije slag rempedaal diavel
beste mede diavelers
Ik heb een vraag over mijn diavel, wellicht heeft iemand een tip voor me.
De laatste tijd viel me op aan mijn diavel, dat de vrije slag van de achterem steeds groter werd.
Ik heb geprobeerd de remvloeistof (dot 4) te vervangen voor nieuwe.
Ik heb daar een " professionele " rem ontluchter voor aangeschaft, die dmv een vacuumpomje op perslucht, de rem via de nippel op de remklauw leeg zou moeten zuigen.
dat werd dus helaas een enorme bende , werkt absoluut niet, zou ik niemand aanraden, zonde van het geld
toen via de ouderwetse methode geprobeerd te ontluchten, (druk opbouwen , nippel open , nippel dicht , rempedaal op laten komen)
Het handigste is om dan je achterwiel en uitlaatdemper te verwijderen, anders zijn je armen te kort, wanneer je alleen bent.
pas na het indrukken van de remklauwcilinders, tegen de schijf, viel de rem uiteindelijk te ontluchten.(enorme bel)
de achterem werkt nu wel weer, maar blijft sponzig aanvoelen, met een naar mijn idee te grote slag , dus ergens zit er nog lucht.
is het zinvol en beter om de remklauw te demonteren , zodat bij het ontluchten , de nippel aan de bovenkant komt ?
wat mij overigens ook opviel bij het verwijderen van het achterwiel , dat het ongelakte aluminium middengedeelte van het achterwiel behoorlijk was ingevreten (corrosie) op de stalen grondplaat, met de 4 pinnen, waarop het achterwiel gemonteerd wordt, ondanks dat mijn motor nog nooit nat is geweest, ik heb het maar een beetje weggeschuurd, en er wat vettigheid op gesmeerd.
Maar het Is wel iets om in de gaten te houden.
Ik heb een vraag over mijn diavel, wellicht heeft iemand een tip voor me.
De laatste tijd viel me op aan mijn diavel, dat de vrije slag van de achterem steeds groter werd.
Ik heb geprobeerd de remvloeistof (dot 4) te vervangen voor nieuwe.
Ik heb daar een " professionele " rem ontluchter voor aangeschaft, die dmv een vacuumpomje op perslucht, de rem via de nippel op de remklauw leeg zou moeten zuigen.
dat werd dus helaas een enorme bende , werkt absoluut niet, zou ik niemand aanraden, zonde van het geld
toen via de ouderwetse methode geprobeerd te ontluchten, (druk opbouwen , nippel open , nippel dicht , rempedaal op laten komen)
Het handigste is om dan je achterwiel en uitlaatdemper te verwijderen, anders zijn je armen te kort, wanneer je alleen bent.
pas na het indrukken van de remklauwcilinders, tegen de schijf, viel de rem uiteindelijk te ontluchten.(enorme bel)
de achterem werkt nu wel weer, maar blijft sponzig aanvoelen, met een naar mijn idee te grote slag , dus ergens zit er nog lucht.
is het zinvol en beter om de remklauw te demonteren , zodat bij het ontluchten , de nippel aan de bovenkant komt ?
wat mij overigens ook opviel bij het verwijderen van het achterwiel , dat het ongelakte aluminium middengedeelte van het achterwiel behoorlijk was ingevreten (corrosie) op de stalen grondplaat, met de 4 pinnen, waarop het achterwiel gemonteerd wordt, ondanks dat mijn motor nog nooit nat is geweest, ik heb het maar een beetje weggeschuurd, en er wat vettigheid op gesmeerd.
Maar het Is wel iets om in de gaten te houden.
huidige motoren; Ducati Diavel , Honda Varadero.
Verleden; Honda CB500four,CBX1000,CBR1000,Yamaha thunderace,Suzuki TL1000R, CBX1000(oldtimer),Kawa Z1300(oldtimer),Honda VTX1800,Suzuki Bking 1340,Aprilia RSV1000,Honda VFR1200.
Verleden; Honda CB500four,CBX1000,CBR1000,Yamaha thunderace,Suzuki TL1000R, CBX1000(oldtimer),Kawa Z1300(oldtimer),Honda VTX1800,Suzuki Bking 1340,Aprilia RSV1000,Honda VFR1200.
- mkm
- donateur
- Berichten: 5414
- Lid geworden op: 03 apr 2009 19:55
- Locatie: Dordrecht
Re: vrije slag rempedaal diavel
Het ontluchtingsprobleem komt ook bij andere modellen voor.
Inderdaad klauw demonteren en zorgen dat de nippel op het bovenste punt zit. ( als ik de andere topics hierover goed begrepen heb).
Wat betreft de corrosie, komt door het verschil in potentiaal van aluminium en staal, electrolytisch corrosie of zo.
(lang geleden dat ik dat ik school leerde :-)
Een beetje vet als isolator lijkt me nuttig.
Inderdaad klauw demonteren en zorgen dat de nippel op het bovenste punt zit. ( als ik de andere topics hierover goed begrepen heb).
Wat betreft de corrosie, komt door het verschil in potentiaal van aluminium en staal, electrolytisch corrosie of zo.
(lang geleden dat ik dat ik school leerde :-)
Een beetje vet als isolator lijkt me nuttig.
Tweeklepspower!
1100 MONSTER
Bezoek ook de Dutch Ducati Monster Group op Facebook.
of Ducati Fans Nederland, Dutch Ducati Tech etc.
https://www.facebook.com/groups/695593473831396/
1100 MONSTER
Bezoek ook de Dutch Ducati Monster Group op Facebook.
of Ducati Fans Nederland, Dutch Ducati Tech etc.
https://www.facebook.com/groups/695593473831396/
- Daan van den Brink
- donateur
- Berichten: 2040
- Lid geworden op: 21 apr 2009 15:21
- Locatie: Den Haag
Re: vrije slag rempedaal diavel
Koper- of keramischvet als soort van opofferingsmetaal om elektrolytische corrosie te voorkomen!
Daan van den Brink
ST2
"Binnen de perken zijn de mogelijkheden even onbegrensd als daarbuiten†(Jules Deelder)
ST2
"Binnen de perken zijn de mogelijkheden even onbegrensd als daarbuiten†(Jules Deelder)
- splishysplashy
- Berichten: 1164
- Lid geworden op: 23 jun 2011 19:23
- Locatie: Brunssum
Re: vrije slag rempedaal diavel
hmm nooit van gehoort, weer wat geleerd.
kun je mss een fototje ervan plaatsen?
pure nieuwsschierigheid
kun je mss een fototje ervan plaatsen?
pure nieuwsschierigheid
oude motoren: Hondacr250 1999, Hondacrf250 2006
Huidige motoren: Hondacrf450 2009, Ducati Monster 796
Huidige motoren: Hondacrf450 2009, Ducati Monster 796
- red lobster
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 19 jun 2013 21:45
Re: vrije slag rempedaal diavel
dank voor de reactie,s en tips, ga ik proberen.
wat zou de reden zijn dat het wiel in de fabriek , niet afgelakt is of gecoat op die plek, heeft dat te maken met de passing of zo ?
het is wel jammer dat alles zo zonder vet in elkaar wordt gezet...dan kan je contact corrosie verwachten tussen aluminium en staal.
wat zou de reden zijn dat het wiel in de fabriek , niet afgelakt is of gecoat op die plek, heeft dat te maken met de passing of zo ?
het is wel jammer dat alles zo zonder vet in elkaar wordt gezet...dan kan je contact corrosie verwachten tussen aluminium en staal.
huidige motoren; Ducati Diavel , Honda Varadero.
Verleden; Honda CB500four,CBX1000,CBR1000,Yamaha thunderace,Suzuki TL1000R, CBX1000(oldtimer),Kawa Z1300(oldtimer),Honda VTX1800,Suzuki Bking 1340,Aprilia RSV1000,Honda VFR1200.
Verleden; Honda CB500four,CBX1000,CBR1000,Yamaha thunderace,Suzuki TL1000R, CBX1000(oldtimer),Kawa Z1300(oldtimer),Honda VTX1800,Suzuki Bking 1340,Aprilia RSV1000,Honda VFR1200.
- red lobster
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 19 jun 2013 21:45
Re: vrije slag rempedaal diavel
sorry , ik heb alles al weer gemonteerd, had ik eigenlijk moeten doen.splishysplashy schreef:hmm nooit van gehoort, weer wat geleerd.
kun je mss een fototje ervan plaatsen?
pure nieuwsschierigheid
Maar het ongelakte aluminium deel van de velg was wit uitgeslagen , en op het stalen gedeelte waar de velg tegenaangedrukt wordt zat op het staal een zwarte afdruk van de velg, dus de 2 materialen lusten elkaar duidelijk niet.
huidige motoren; Ducati Diavel , Honda Varadero.
Verleden; Honda CB500four,CBX1000,CBR1000,Yamaha thunderace,Suzuki TL1000R, CBX1000(oldtimer),Kawa Z1300(oldtimer),Honda VTX1800,Suzuki Bking 1340,Aprilia RSV1000,Honda VFR1200.
Verleden; Honda CB500four,CBX1000,CBR1000,Yamaha thunderace,Suzuki TL1000R, CBX1000(oldtimer),Kawa Z1300(oldtimer),Honda VTX1800,Suzuki Bking 1340,Aprilia RSV1000,Honda VFR1200.
- surfroy01
- via ducatifora.com/doneren
- Berichten: 5124
- Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
- Locatie: le Coin de Pays-Bas
Re: vrije slag rempedaal diavel
Zorg dat bij ontluchten niet alleen nippel bovenaan zit maar de hele remklauw boven remreservoir is, dan krijg je nog beter alle lucht eruit!
Wat voor professionele ontluchtings apparaat heb je wat een miskoop is? Dit voor evt andere potentiële aanschaffers
Wat voor professionele ontluchtings apparaat heb je wat een miskoop is? Dit voor evt andere potentiële aanschaffers
Huidig: 996SPS Ex: 1098S/HM1100S/998S/748
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.
- red lobster
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 19 jun 2013 21:45
Re: vrije slag rempedaal diavel
Ik heb het apparaat gekocht op een markt, voor 20€, dus ik heb me er geen bult aan gevallen, ik had er alleen wat meer van verwacht .surfroy01 schreef:Zorg dat bij ontluchten niet alleen nippel bovenaan zit maar de hele remklauw boven remreservoir is, dan krijg je nog beter alle lucht eruit!
Wat voor professionele ontluchtings apparaat heb je wat een miskoop is? Dit voor evt andere potentiële aanschaffers
op de chromen nippel zet je een persluchtslang, waardoor je een vacuum ontwikkeld , de bedoeling is dat je dan de remvloeistof in de pot zuigt, met de nadruk op bedoeling.
de remolie komt er echter aan allle kanten uitzetten, en dat is niet een van de fijnste vloeistoffen om te lekken (denk aan je lak enzo).
het apparaat heeft geen merk, dus daar zal het vermoedelijk aan liggen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
huidige motoren; Ducati Diavel , Honda Varadero.
Verleden; Honda CB500four,CBX1000,CBR1000,Yamaha thunderace,Suzuki TL1000R, CBX1000(oldtimer),Kawa Z1300(oldtimer),Honda VTX1800,Suzuki Bking 1340,Aprilia RSV1000,Honda VFR1200.
Verleden; Honda CB500four,CBX1000,CBR1000,Yamaha thunderace,Suzuki TL1000R, CBX1000(oldtimer),Kawa Z1300(oldtimer),Honda VTX1800,Suzuki Bking 1340,Aprilia RSV1000,Honda VFR1200.
- red lobster
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 19 jun 2013 21:45
Re: vrije slag rempedaal diavel
zelf maak ik veel gebruik van keramische "anti seize" (anti vastklem) pasta, bij gebruik is het wat vettig, maar bij demontage (na een jaar ofzo) is dat vet verdwenen, boutjes en moeren komen direct los.Daan van den Brink schreef:Koper- of keramischvet als soort van opofferingsmetaal om elektrolytische corrosie te voorkomen!
vooral bij rvs in aluminium, maar ik gebruik het ook op de bougies, en bij alle motoren waarop ik het heb gebruikt, heb ik er eigenlijk alleen maar goede ervaringen mee.
(het is dus alleen geen smeermiddel)
De pasta is gewoon te verkrijgen bij de ijzerhandel, of op internet.
kost iets van 35€, maar je doet er jaren mee
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
huidige motoren; Ducati Diavel , Honda Varadero.
Verleden; Honda CB500four,CBX1000,CBR1000,Yamaha thunderace,Suzuki TL1000R, CBX1000(oldtimer),Kawa Z1300(oldtimer),Honda VTX1800,Suzuki Bking 1340,Aprilia RSV1000,Honda VFR1200.
Verleden; Honda CB500four,CBX1000,CBR1000,Yamaha thunderace,Suzuki TL1000R, CBX1000(oldtimer),Kawa Z1300(oldtimer),Honda VTX1800,Suzuki Bking 1340,Aprilia RSV1000,Honda VFR1200.
- red lobster
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 19 jun 2013 21:45
Re: vrije slag rempedaal diavel
zie net ook bij het RVS paleis in een kleinere verpakking voor 11.86 €red lobster schreef:zelf maak ik veel gebruik van keramische "anti seize" (anti vastklem) pasta, bij gebruik is het wat vettig, maar bij demontage (na een jaar ofzo) is dat vet verdwenen, boutjes en moeren komen direct los.Daan van den Brink schreef:Koper- of keramischvet als soort van opofferingsmetaal om elektrolytische corrosie te voorkomen!
vooral bij rvs in aluminium, maar ik gebruik het ook op de bougies, en bij alle motoren waarop ik het heb gebruikt, heb ik er eigenlijk alleen maar goede ervaringen mee.
(het is dus alleen geen smeermiddel)
De pasta is gewoon te verkrijgen bij de ijzerhandel, of op internet.
kost iets van 35€, maar je doet er jaren mee
huidige motoren; Ducati Diavel , Honda Varadero.
Verleden; Honda CB500four,CBX1000,CBR1000,Yamaha thunderace,Suzuki TL1000R, CBX1000(oldtimer),Kawa Z1300(oldtimer),Honda VTX1800,Suzuki Bking 1340,Aprilia RSV1000,Honda VFR1200.
Verleden; Honda CB500four,CBX1000,CBR1000,Yamaha thunderace,Suzuki TL1000R, CBX1000(oldtimer),Kawa Z1300(oldtimer),Honda VTX1800,Suzuki Bking 1340,Aprilia RSV1000,Honda VFR1200.