Hallo,
ik ben van plan een 750SS uit 1993 met 40.000 km aan te schaffen als 2e motor. Mijn andere is een Monster 696 uit 2009.
Iemand bekend met de 750SS van dit bouwjaar? Ikzelf rijd Ducati sinds 1998, dus onbekend is het merk mij niet.
Ik heb lang geleden een Monster 900 uit 1993 gehad, ik ga er vanuit dat ze onderling motorisch niet zoveel verschillen?
De 750SS die ik op het oog heb, heb ik bekeken bij een verkoper (handelaar) en optisch is ie op wat kleine gebruikssporen na in behoorlijk mooie staat voor deze leeftijd. Ik heb hem ook stationair met koude motor laten draaien, het blok liep op het eerste gehoor mooi regelmatig.
Verder zit er wel iets speling op de achteras, t.z.t. moeten wel de lagers hiervan vervangen worden zei de verkoper.
De riemen zijn begin dit jaar door de vorige eigenaar vervangen.
De handelaar wil er graag vanaf want hij heeft weinig kennis van italiaanse motoren zegt ie (?).
Ik ga morgen proefrijden met de motor, kijken of er onvolkomenheden zijn.
Mocht ik tot aankoop overgaan, dan laat ik hem onder handen nemen door mijn eigen Ducati specialist.
Iemand nog tips ect. waar ik moet letten?
By the way, welke benzine kan dit blok met carburateurs aan?
Bedankt voor de reacties!
Aanschaf 750SS 1993
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 23 mei 2020 13:44
Aanschaf 750SS 1993
Ducati M900 1993 (1998-2014)
Ducati M696+ 2009 (2020-heden)
Ducati 750SS 1993 (2023-heden)
Vaak bu-j te bange !!!
Ducati M696+ 2009 (2020-heden)
Ducati 750SS 1993 (2023-heden)
Vaak bu-j te bange !!!
- Ducrocks
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 04 okt 2004 16:52
- Locatie: Den Haag
Re: Aanschaf 750SS 1993
Qua power zal de m900 meer hebben, maar verder wel heel vergelijkbaar. Op de zithouding uiteraard na (Zonde dat je de m900 93 niet meer hebt, eerste lichting Monster900 met 851 frame! Die vind je nooit meer voor een redelijke prijs).
Maar de Ss750 is een hele lichte stuurfiets. 2klepper slijt niet al te veel tov een 4klepper. Ik heb de mijne al 22 jaar (gaat nooit meer weg) onlangs flink onder handen genomen met nu 71pk op het achterwiel, standaard zal dat zo’n 66 zijn.
Benzine: alleen 98 tanken - Vpower of bp ultimate. Anders vergaan eventuele coating in de tank en rubbers etc in de carbs. Verder: riemen/kleppen gesteld? Tandwielen/ketting okay? Banden? Remblokken? De standaard puntjes eigenlijk. Ik denk dat je al wat ervaring hebt en als je niet teveel rare dingen ziet of kapot gesleutelde onderdelen een testrit en je gevoel genoeg zeggen of het een goede duc en koop is
Maar de Ss750 is een hele lichte stuurfiets. 2klepper slijt niet al te veel tov een 4klepper. Ik heb de mijne al 22 jaar (gaat nooit meer weg) onlangs flink onder handen genomen met nu 71pk op het achterwiel, standaard zal dat zo’n 66 zijn.
Benzine: alleen 98 tanken - Vpower of bp ultimate. Anders vergaan eventuele coating in de tank en rubbers etc in de carbs. Verder: riemen/kleppen gesteld? Tandwielen/ketting okay? Banden? Remblokken? De standaard puntjes eigenlijk. Ik denk dat je al wat ervaring hebt en als je niet teveel rare dingen ziet of kapot gesleutelde onderdelen een testrit en je gevoel genoeg zeggen of het een goede duc en koop is
- tedjeparre
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 10 jun 2017 19:06
Re: Aanschaf 750SS 1993
Hoe was de proefrit verlopen?
Monster695 Dark 2008 (dagelijks)
900 SS '93 (hobby)
900 SS '93 (hobby)
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 23 mei 2020 13:44
Re: Aanschaf 750SS 1993
Sorry voor de late reactie, ben laatste weken druk geweest.
Proefrit is inderdaad gemaakt en op wat kleine onvolkomenheden na (kun je verwachten bij 30 jaar oud!) liep ie prima. Op wat kleine gebruikssporen na zag de motor er uitstekend uit. Motor zit nog prima in de rode lak. Vorige eigenaar is er kennelijk zuinig op geweest.
Er zit een aftermarket uitlaat op de fiets (kon geen merklogo vinden), maar het produceert een magistraal geluid! Qua uiterlijk lijken ze op de originele Ducati pijpen.
De originele Ducati uitlaat was nog aanwezig bij motor, dus die krijg je er gratis bij zei de verkoper.
Riempjes waren begin dit jaar nog vervangen, evenals de filters.
Na inspectie zag ik wel dat er wat zaken waren die aangepakt moesten worden, maar dat gaat goed komen.
Ik heb de fiets voor een zacht prijsje mee kunnen nemen (verkoper wou er graag vanaf, want hij had geen kennis van Ducati zei ie) en nu staat ie bij mijn eigen Ducati specialist en wordt ie aankomende winter grondig aangepakt.
Dus waarschijnlijk kan ik volgend jaar aanvang lente er mee de weg op!
Proefrit is inderdaad gemaakt en op wat kleine onvolkomenheden na (kun je verwachten bij 30 jaar oud!) liep ie prima. Op wat kleine gebruikssporen na zag de motor er uitstekend uit. Motor zit nog prima in de rode lak. Vorige eigenaar is er kennelijk zuinig op geweest.
Er zit een aftermarket uitlaat op de fiets (kon geen merklogo vinden), maar het produceert een magistraal geluid! Qua uiterlijk lijken ze op de originele Ducati pijpen.
De originele Ducati uitlaat was nog aanwezig bij motor, dus die krijg je er gratis bij zei de verkoper.
Riempjes waren begin dit jaar nog vervangen, evenals de filters.
Na inspectie zag ik wel dat er wat zaken waren die aangepakt moesten worden, maar dat gaat goed komen.
Ik heb de fiets voor een zacht prijsje mee kunnen nemen (verkoper wou er graag vanaf, want hij had geen kennis van Ducati zei ie) en nu staat ie bij mijn eigen Ducati specialist en wordt ie aankomende winter grondig aangepakt.
Dus waarschijnlijk kan ik volgend jaar aanvang lente er mee de weg op!
Ducati M900 1993 (1998-2014)
Ducati M696+ 2009 (2020-heden)
Ducati 750SS 1993 (2023-heden)
Vaak bu-j te bange !!!
Ducati M696+ 2009 (2020-heden)
Ducati 750SS 1993 (2023-heden)
Vaak bu-j te bange !!!