Glijbussen upsd voorvork 600ss vervangen

SS350 t/m SS1000DS.
JoostR
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 okt 2018 09:40

Glijbussen upsd voorvork 600ss vervangen

Ongelezen bericht door JoostR »

De voorvorkkeerring zijn succesvol vervangen, toch kort na het plaatsen van een tweede schijf + goldline rempomp geven de keerringen het alweer op. De buizen zijn netjes voor de km stand. De glijbussen onderin de buitenpoten verdenk ik ervan teveel beweging te geven waardoor de keerringen sneuvelen... Kan iemand mij wijzer maken voor wat betreft het vervangen van deze bussen ? Waar zijn deze te krijgen of van welk materiaal kan ik deze (laten) maken ?

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 1184
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: Glijbussen upsd voorvork 600ss vervangen

Ongelezen bericht door 750sport »

Heb je speling op je voorvork poetn dan?
Glijbussen kan je kopen van Race tech of bij een bedrijf die onderhoud doet aan veringdelen zoals Hyperpro ok HK suspension.

Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Gebruikersavatar
DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 4654
Lid geworden op: 13 jun 2004 16:12
Locatie: bie Azz'n
Contacteer:

Re: Glijbussen upsd voorvork 600ss vervangen

Ongelezen bericht door DucATIRadeon »

welkom.

als je glijbussen versleten zijn dan kun je de buiten en binnenpoten makkelijk heen en weer drukken. als ze goed zijn dan kun je dat amper doen.
meestal gaan ze lekken door montage of krassen in de binnenpoot.
ben zelf nooit binnenpoten tegengekomen die uitgehold waren (klassieke marzocchi en ceriani vorken buiten beschouwing).

een trukje in de crosser wereld: stoflip eruit wippen, met stevige tandenstoker de keerring lipje omhoog werken en een scheut afwasmiddel er in. daarmee kun je de lekkage (tijdelijk) verhelpen doordat het rubber lichtjes opzwelt en strakker om de poot komt.
ducati 175 TS 1959
ducati 350 GTL 1975
ducati 500 GTL 1976
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
KTM 990 SMT 2012
Royal Enfield 500 Bullet 2001
http://www.panigaletwins.nl
https://www.avtworks.nl (uc)

JoostR
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 okt 2018 09:40

Re: Glijbussen upsd voorvork 600ss vervangen

Ongelezen bericht door JoostR »

Bedankt voor de tips, ik zal de beweging die er in zit eerste eens bekijken, voel ik dat niet dan zal ik de truc met afwasmiddel imiteren, ik heb ooit eens lectec gebruikt voor een lekke krukaskeerring van een Fiat 133, werkte perfect..... :-) anders ga ik inderdaad bellen met deze en genen voor nieuwe bussen, bedankt voor de tips ! Als ik er aan denk zal ik nog een afsluitend bericht sturen ;-)

Gebruikersavatar
Duclaasie
Berichten: 1718
Lid geworden op: 26 mei 2011 18:29
Locatie: Willemsoord

Re: Glijbussen upsd voorvork 600ss vervangen

Ongelezen bericht door Duclaasie »

Groene zeep werkt ook goed!!
Proud to be Loud

Plaats reactie