Vraagje benzinepomp 750 Sport

SS350 t/m SS1000DS.
beachracernl
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 dec 2017 14:18
Contacteer:

Vraagje benzinepomp 750 Sport

Ongelezen bericht door beachracernl »

Naast mijn 749S heb ik een tijdje geleden een oude 750 Sport 1990 aangeschaft. Hier moet nogal het eea aan gebeuren om weer de weg op te mogen/kunnen.

Onder de tank zit een aansluiting met 4 pinnen, op het motorblok lag een stekker met 4 draden eraan, ik wil nu weten welk draadje op welk pinnetje aangesloten moet worden. Ik neem aan dat deze Duc van een benzinepomp is voorzien (zie deze in de tank zitten) die door deze stekker wordt gevoed?
Wat ik zo kan zien lijkt het erop dat dit ooit gesoldeerd zat.

Ander probleem wat ik heb is met de koppeling, deze had geen druk meer maar na demontage koppelingshuis bleek dat er geen zuiger meer in het huis zit.
Kan dus wel gaan bijvullen maar de olie zal er dan meteen uitlopen. Zijn deze zuigers/ setjes los verkrijgbaar of past die van bijvoorbeeld een Monster 1993 er ook in?

Alle raad is welkom.

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 1184
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: Vraagje benzinepomp 750 Sport

Ongelezen bericht door 750sport »

Ik kijk morgen in mijn bedradingsschema waar wat op zit. Ik ben zelf ook bezig met de aansluiting van de benzinepomp in de tank.
Zuiger van de blokken met een natte koppeling hebben een diameter van 26mm ,die van de Sport en Paso 28 mm ,dus dat ga je niet dicht krijgen. Misschien heeft Der Rudy nog een zuigertje liggen voor je Sport.
Veel succes met de opbouw van je motor.

Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 1184
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: Vraagje benzinepomp 750 Sport

Ongelezen bericht door 750sport »

https://www.stein-dinse.biz/advanced_se ... =19520011B
Hier een linkje voor de complete zuiger. Oring kan je los bestellen bij de dealer en kost ongeveer E5, als de niet meer goed is van een tweede hands exemplaar.

Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

beachracernl
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 dec 2017 14:18
Contacteer:

Re: Vraagje benzinepomp 750 Sport

Ongelezen bericht door beachracernl »

Bedankt.

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 1184
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: Vraagje benzinepomp 750 Sport

Ongelezen bericht door 750sport »

Ik heb even in het bedradingsschema gekeken.
Op contact 1 van de stekker gaat een geel/rode draad ,dat is de voeding van de vlotter en hij komt van het knipperlichtrelais.
op 2 gaat een bruin/witte draad en die gaat naar het lampje van de benzine niveau. Deze draden zijn op stekker van de tankdoorvoer dunner dan de andere twee draden.
Op 3 gaat de blauwe draad naar aarde.
Op 4 gaat een witte draad die de brandstofpomp voedt. Hij komt van de rechter stuurschakelaar.
Ik hoop dat je het hiermee red en anders hoor ik het wel.

Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

beachracernl
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 dec 2017 14:18
Contacteer:

Re: Vraagje benzinepomp 750 Sport

Ongelezen bericht door beachracernl »

Dank je Bauke.

Plaats reactie