900ss 2002

SS350 t/m SS1000DS.
Gebruikersavatar
RickP
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 mar 2010 03:01
Locatie: Havelte, Drenthe

900ss 2002

Ongelezen bericht door RickP »

Goede (middag/ochtend/avond),

Ik sta op het punt om er een nieuwe motor bij te kopen. Naast mijn Hyper wil ik een motor kopen voor hoofdzakelijk circuit rijden. Een goede bekende van me wil zijn 900ss van 2002 wel aan me afstaan. Hij heeft er al het nodige aan gedaan omdat hij zelf ook een aantal maal op het circuit heeft gereden. Er zit dan ook wel het eea aan cosmetische schade aan, maar daar is de prijs ook naar. Mij kan het niet zoveel schelen, koop hem voor het circuit, niet voor de boulevard van Scheveningen. Het doel: clubraces van komend jaar... Nog nooit gedaan, ga wel altijd kijken maar nu maar eens mee draaien in de rondjes (bierbuikenklasse, ik heb weinig ambitie behalve plezier maken).

Onderhoudstechnisch met er wel even eea gebeuren en ik ben op zoek naar tips.
- Getande riemen. Liever geen origineel Ducati (te duur naar mijn mening), maar waar halen jullie deze?
- Banden. Ik heb een tweede set wielen, waar ik regenbanden op ga zetten, deze heb ik al. Maar wat voor banden raden jullie mij aan? Ik dacht zelf aan een setje Supercorsa of ...??? Moet een band zijn die bij lagere temperaturen ook grip levert, aangezien ik niet verwacht direct even een nieuw ronderecord te rijden op Assen.... :grin:
- vering, waar moet ik voor Assen/circuit rekening mee houden?
... Meer zal nog volgen. Ik zal wat foto's uploaden zodra ik de motor hier heb (weekje of 3 ofzo).

Groeten,

Rick
Het is niet de bestemming die telt, maar de manier waarop je er komt

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4510
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: 900ss 2002

Ongelezen bericht door fedde71 »

Wat de vering betreft moet je er altijd rekening mee houden dat die afgesteld is op jouw eigen gewicht.
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 1184
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: 900ss 2002

Ongelezen bericht door 750sport »

Ik heb van de winter een Racetech shimpakket en SKF low friction keerringen geplaatst. Bij de Racetech shimpakket zit een code die je op de site invult met de gegevens van je motor ,rijstijl en jou gewicht en dan krijg je je gegevens hoe je je shimpakket moet opbouwen en olieniveau. Ik ben er erg tevreden over. Licht sturen zonder dat het nerveus wordt.
Verder hoe is de motor opgebouwd. Is er al wat aan veranderd?

Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 5124
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: 900ss 2002

Ongelezen bericht door surfroy01 »

Ik ga er vanuit dat je wel eerder wat circuitdagen gaat doen (of al eens gedaan hebt) voor je aan de DCR mee doet? Want ook in de bierbuikenklasse wordt er stevig door gereden! En als je daar dan als circuit rookie tussen rijd........
Huidig: 996SPS Ex: 1098S/HM1100S/998S/748
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.

Gebruikersavatar
RickP
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 mar 2010 03:01
Locatie: Havelte, Drenthe

Re: 900ss 2002

Ongelezen bericht door RickP »

Bauke,

De koppen zijn geflowed en er zitten andere remklauwen en stalen remleidingen op. Verder moet ik eens goed kijken als ie thuis staat.

@surfroy01: Ik ga zeker wat trainen vooraf, moet mijn licentie ook nog halen immers. Verder denk ik wel redelijk met de achterhoede mee te komen, de winst zal ik niet voor gaan, verwacht ik. :) De rondetijden heb ik al eens bekeken en mocht ik daar mijlenver vanaf liggen dan zal ik daar zeker conclusies aan verbinden. Don't worry, ga niet meerijden om als extra chicane te fungeren...
Het is niet de bestemming die telt, maar de manier waarop je er komt

Plaats reactie