Nieuwe ducati 750 SS ie 2001
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 27 mei 2020 15:04
Nieuwe ducati 750 SS ie 2001
Nieuwe aanwinst
50k gedraaid maar de motor draait als een naaimachine
Ik weet niet wat hoge km standen zijn voor dit type blok?
Ieder geval Is ze goed bijgehouden.
Ze krijgt van mij......
1 nieuw olie filter K&N
2 nieuwe riemen (ducati)
3 nieuwe NGK iridium boegies
4 K&N luchtfilter
5 vers sapje motul 300V 10w40 vol synthetisch
Heeft ze verder nog wat nodig?
Verder wat valt er te zeggen het rijdt geweldig koppel van zo’n vtwin vindt ik geweldig!
50k gedraaid maar de motor draait als een naaimachine
Ik weet niet wat hoge km standen zijn voor dit type blok?
Ieder geval Is ze goed bijgehouden.
Ze krijgt van mij......
1 nieuw olie filter K&N
2 nieuwe riemen (ducati)
3 nieuwe NGK iridium boegies
4 K&N luchtfilter
5 vers sapje motul 300V 10w40 vol synthetisch
Heeft ze verder nog wat nodig?
Verder wat valt er te zeggen het rijdt geweldig koppel van zo’n vtwin vindt ik geweldig!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- 750sport
- Berichten: 1184
- Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
- Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)
Re: Nieuwe ducati 750 SS ie 2001
Welkom hier op het forum.
Hou er wel rekening mee dat als je een K&N luchtfilter gaat plaatsen, dat je ook een nieuwe mapping moet. Het kan zo wie zo geen kwaad ,want fabriek af staan ze al aan de arme kan.
Voor de olie kan je voor de lucht gekoelde blokken beter een wat dikkere olie. Dus een 15w50 of 20w50 is beter.
Succes.
Groeten Bauke
Hou er wel rekening mee dat als je een K&N luchtfilter gaat plaatsen, dat je ook een nieuwe mapping moet. Het kan zo wie zo geen kwaad ,want fabriek af staan ze al aan de arme kan.
Voor de olie kan je voor de lucht gekoelde blokken beter een wat dikkere olie. Dus een 15w50 of 20w50 is beter.
Succes.
Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.
Know that ,been there ,do(ne) that!
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.
Know that ,been there ,do(ne) that!
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 27 mei 2020 15:04
Re: Nieuwe ducati 750 SS ie 2001
Bauke,
Ik heb de olie al gekocht....... gaat ze dan olie slurpen of moet ik echt aan dikkere olie?
Ik las dat het het filter eigenlijk zonder mapping geplaatst kom worden en dat het geen problemen op zou moeten leveren
Als dit wel zo is moet ze even aan de computer....
Groet Jonathan
Ik heb de olie al gekocht....... gaat ze dan olie slurpen of moet ik echt aan dikkere olie?
Ik las dat het het filter eigenlijk zonder mapping geplaatst kom worden en dat het geen problemen op zou moeten leveren
Als dit wel zo is moet ze even aan de computer....
Groet Jonathan
- Duclaasie
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: 26 mei 2011 18:29
- Locatie: Willemsoord
Re: Nieuwe ducati 750 SS ie 2001
Een K&N luchtfilter past volgens mij alleen zonder luchtfilterdeksel, waarmee je dus automatisch opnieuw moet afstellen.
Overigens zou ik ook niet voor de 300V kiezen, dit is een pure race olie. Hier zitten minder dopes in die voor bijvoorbeeld houdbaarheid zorgen. Racevoertuigen worden tenslotte veel vaker van verse olie voorzien, waardoor dit niet nodig is.
Daarnaast sluit ik mij aan bij het 15w50 advies. Een luchtgekoelde motor wordt namelijk veel warmer, zeker in de zomer.
Overigens zou ik ook niet voor de 300V kiezen, dit is een pure race olie. Hier zitten minder dopes in die voor bijvoorbeeld houdbaarheid zorgen. Racevoertuigen worden tenslotte veel vaker van verse olie voorzien, waardoor dit niet nodig is.
Daarnaast sluit ik mij aan bij het 15w50 advies. Een luchtgekoelde motor wordt namelijk veel warmer, zeker in de zomer.
Proud to be Loud
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 27 mei 2020 15:04
Re: Nieuwe ducati 750 SS ie 2001
Kan de olie nog ruilen gezien deze nog verzegeld is
Shell Advance 4T Ultra 15W-50 Is goede olie voor dit model begreep ik.
Ken best wat mensen die zon k&n filter geplaatst hebben zonder remap en de motor loopt beter is 1 op 1 uitwisselbaar met het standaard papieren filter.
Shell Advance 4T Ultra 15W-50 Is goede olie voor dit model begreep ik.
Ken best wat mensen die zon k&n filter geplaatst hebben zonder remap en de motor loopt beter is 1 op 1 uitwisselbaar met het standaard papieren filter.
- Duclaasie
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: 26 mei 2011 18:29
- Locatie: Willemsoord
Re: Nieuwe ducati 750 SS ie 2001
Ook op een 750ie?
Bij andere merken past het vaak 1op1, dat klopt.
Bij andere merken past het vaak 1op1, dat klopt.
Proud to be Loud
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 27 mei 2020 15:04
Re: Nieuwe ducati 750 SS ie 2001
Er staat dat deze moet passen voor
Ducati - S 750 ie Sport Carenata [V200AA] (2001-2002)
Model nr van filter is K&N Du -0900
Ducati - S 750 ie Sport Carenata [V200AA] (2001-2002)
Model nr van filter is K&N Du -0900
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 27 mei 2020 15:04
Re: Nieuwe ducati 750 SS ie 2001
Ik was in de veronderstelling dat motul 300V een hele hoogwaardige olie is met dubbele Esther etc is deze in 10w40 dan te dun voor een luchtgekoelde 750?
- Duclaasie
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: 26 mei 2011 18:29
- Locatie: Willemsoord
Re: Nieuwe ducati 750 SS ie 2001
Hoogwaardig voor zijn toepassing. Iedere olie heeft zijn eigen toepassingsgebied waarin hij optimaal presteert.
Extra vergine olijfolie is ook geweldig, maar niet voor je motor. 300V over je insalata caprese is daarentegen ook geen aanrader. Daarmee zijn die olies niet slecht, alleen je moet wel de juiste toepassing hebben.
Extra vergine olijfolie is ook geweldig, maar niet voor je motor. 300V over je insalata caprese is daarentegen ook geen aanrader. Daarmee zijn die olies niet slecht, alleen je moet wel de juiste toepassing hebben.
Proud to be Loud
- DucATIRadeon
- Donateur 2010
- Berichten: 4654
- Lid geworden op: 13 jun 2004 16:12
- Locatie: bie Azz'n
- Contacteer:
Re: Nieuwe ducati 750 SS ie 2001
Motul 300V 10W40 is prima voor je beesie, gaat er niet aan stuk en met de nieuwere koppelingsplaten zal de koppeling ook niet zo gauw slippen.
de oudere 2 kleppers met natte koppeling konden niet tegen synthetische olie, daar ging de koppeling van slippen en in sommige gevallen (bij mij dus) in de winter slippen over de startkoppeling (ja echt!) tijdens starten.
de oudere 2 kleppers met natte koppeling konden niet tegen synthetische olie, daar ging de koppeling van slippen en in sommige gevallen (bij mij dus) in de winter slippen over de startkoppeling (ja echt!) tijdens starten.
ducati 175 TS 1959
ducati 350 GTL 1975
ducati 500 GTL 1976
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
KTM 990 SMT 2012
Royal Enfield 500 Bullet 2001
http://www.panigaletwins.nl
https://www.avtworks.nl (uc)
ducati 350 GTL 1975
ducati 500 GTL 1976
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
KTM 990 SMT 2012
Royal Enfield 500 Bullet 2001
http://www.panigaletwins.nl
https://www.avtworks.nl (uc)
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 27 mei 2020 15:04
Re: Nieuwe ducati 750 SS ie 2001
Dus jij zou de 300v 10w40 vol syntheet gebruiken?
Thnx voor de feedback.
Thnx voor de feedback.
- Duclaasie
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: 26 mei 2011 18:29
- Locatie: Willemsoord
Re: Nieuwe ducati 750 SS ie 2001
Wanneer je bij motul obv type motor gaat zoeken kom je bij de 5100 en 7100 olie uit. De 300V zal geen kwaad kunnen, maar ik gewoon complete overkill. Daarentegen is het jouw budget en als jij je er goed bij voelt moet je het lekker doen.
Overigens zou ik persoonlijk niet voor de 10w40 maar voor de 15w50 kiezen.
Overigens zou ik persoonlijk niet voor de 10w40 maar voor de 15w50 kiezen.
Proud to be Loud
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 20 dec 2009 10:18
- Locatie: Noordburgum
Re: Nieuwe ducati 750 SS ie 2001
Klopt wat die Motul 300v betreft ik zou het niet doen, ik rij zelf een pani 1299 en bij Motul Olie advies gevraagd daar werd mij bij straat gebruik de 300v zelfs afgeraden en gezegd de 7100 de veel beter keuze , de 300v is special voor circuit ontwikkeld en moet feitelijk om de 1000 km maximaal ververst worden. zou ook voor de dikkere gaan de 15w50 en zou zelf de 5100 erin doen, deze heb ik ook in mijn 750 ss uit 1996 op advies van Motul.
- DucATIRadeon
- Donateur 2010
- Berichten: 4654
- Lid geworden op: 13 jun 2004 16:12
- Locatie: bie Azz'n
- Contacteer:
Re: Nieuwe ducati 750 SS ie 2001
vraag 5 mensen om hen mening en je krijgt 500 antwoorden....
jij hebt een 750SSie dus natte koppeling en veeeeeel minder vermogen dan de 848 en 1299 etc, maar net iets meer dan de 750SS van '96.
als we dan toch bezig zijn (en nu ga ik topic vervuilen):
mijn '94er 620 Duke en '12 990SMT gebruiken 7100 10W50,
de parallel twins gebruiken 300V 20W50 (omdat de Castrol 20W50 cavitatie vertoonde en met 300V niet); gaat al 5 jaar mee met de clubraces zonder verversen en niet verkleurd!
de monster 695 gebruikt 7100 15W50
mijn leuke pantah gebruikte Avia/kruidvat olie 10W40 (352kkm geen problemen, vergelijkbare vermogen als de 750SS)
de '14 Duke 125 en 390 Duke gebruiken 5100 10W50
de Koningsasser boeit me niet als het maar mineraal is en daar ook de nodige klokjes mee rond gereden.
de ST2 7100 10W40
de MTS1000DS had 7100 15W50
10W40 is prima geschikt, of het nu 300V, 5100 of 7100 of slaolie is...
zelf weten, en suc6 met de keuze!
PS: vergelijkbare motoren gebruiken dezelfde olie. jouw 750SSie komt voor mij dichtst in de buurt van de ST2 kwa vermogen maar ligt dicht tegen de 990SMT kwa constructie (natte koppeling 2klepper met glijlagers). 7100 10W40 zou mijn keuze zijn als het aan mij lag.
jij hebt een 750SSie dus natte koppeling en veeeeeel minder vermogen dan de 848 en 1299 etc, maar net iets meer dan de 750SS van '96.
als we dan toch bezig zijn (en nu ga ik topic vervuilen):
mijn '94er 620 Duke en '12 990SMT gebruiken 7100 10W50,
de parallel twins gebruiken 300V 20W50 (omdat de Castrol 20W50 cavitatie vertoonde en met 300V niet); gaat al 5 jaar mee met de clubraces zonder verversen en niet verkleurd!
de monster 695 gebruikt 7100 15W50
mijn leuke pantah gebruikte Avia/kruidvat olie 10W40 (352kkm geen problemen, vergelijkbare vermogen als de 750SS)
de '14 Duke 125 en 390 Duke gebruiken 5100 10W50
de Koningsasser boeit me niet als het maar mineraal is en daar ook de nodige klokjes mee rond gereden.
de ST2 7100 10W40
de MTS1000DS had 7100 15W50
10W40 is prima geschikt, of het nu 300V, 5100 of 7100 of slaolie is...
zelf weten, en suc6 met de keuze!
PS: vergelijkbare motoren gebruiken dezelfde olie. jouw 750SSie komt voor mij dichtst in de buurt van de ST2 kwa vermogen maar ligt dicht tegen de 990SMT kwa constructie (natte koppeling 2klepper met glijlagers). 7100 10W40 zou mijn keuze zijn als het aan mij lag.
ducati 175 TS 1959
ducati 350 GTL 1975
ducati 500 GTL 1976
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
KTM 990 SMT 2012
Royal Enfield 500 Bullet 2001
http://www.panigaletwins.nl
https://www.avtworks.nl (uc)
ducati 350 GTL 1975
ducati 500 GTL 1976
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
KTM 990 SMT 2012
Royal Enfield 500 Bullet 2001
http://www.panigaletwins.nl
https://www.avtworks.nl (uc)
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 27 mei 2020 15:04
Re: Nieuwe ducati 750 SS ie 2001
Ik heb nu inmiddels ook
Shell Advance 4T Ultra 15W-50 Staan
ik denk dat ik deze er maar indoe ga volgende week en dagje klussen riemen olie olie filter boegies luchtfilter al gedaan .
Shell Advance 4T Ultra 15W-50 Staan
ik denk dat ik deze er maar indoe ga volgende week en dagje klussen riemen olie olie filter boegies luchtfilter al gedaan .