Ohlins voorvork in 900ssie 2001

SS350 t/m SS1000DS.
Anton koene
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 sep 2019 21:26

Ohlins voorvork in 900ssie 2001

Ongelezen bericht door Anton koene »

Hallo,

Ik heb een 900ssie en wil daar een Ohlins voorvork inzetten.
De diameters van de Ohlins zijn 51mm voor de kroonplaat en 56 mm voor het T-stuk.
Welke Kroonplaat en T-stuk kan ik zonder al te veel gedonder passend krijgen voor deze combinatie.
Alvast bedankt.

Anton koene
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 sep 2019 21:26

Re: Ohlins voorvork in 900ssie 2001

Ongelezen bericht door Anton koene »

Ik zal me trouwens even voorstellen, dat is wel zo netjes.
Ik ben Anton Koene 55 lentes oud woonachtig in Beusichem en sinds 2017 in het bezit van een 900ssie uit 2001.
Deze motor heb ik omgebouwd naar cafe racer. De tank en zitje zijn uit aluminium geklopt en verder is het frame aangepast.
Marchesini wielen met Supercorsa's erin en je hebt een donders leuke stuurmotor.
Maar om alles nog leuker te maken mijn vraag over de Ohlins voorvork.
Verder ben ik al jaren in het bezit van een Triumph Bonneville 750 omgebouwd tot flattracker. Ook leuk sleutel speelgoed :-).
En sinds mijn achttiende Alfist.

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 1184
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: Ohlins voorvork in 900ssie 2001

Ongelezen bericht door 750sport »

Ik denk niet dat er een standaard t-stuk en kroonplaat is die passend is. Ik heb vanochtend mijn voorvork gemeten en ik heb 50mm bovenkant van de voorvork en 55mm bij het t-stuk gemeten. Het lijkt mij geen probleem om je met eigen t-stuk en kroonplaat naar een machine werkplaats te gaan om ze daar op maat te laten maken. Zij kunnen je best vertellen of dat problemen kan gaan opleveren.
Ik denk dat een 0,5mm van de wand afhalen geen problemen gaat geven ,maar ik ben geen machinebankwerker.

Succes en laat nog weten hoe dit afloopt.

Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Anton koene
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 sep 2019 21:26

Re: Ohlins voorvork in 900ssie 2001

Ongelezen bericht door Anton koene »

Hoi Bauke,

Bedankt voor je snelle reactie.
Daar heb ik ook aan zitten denken maar ik meet bij mijn Showa voorpoot bij het T stuk 53,7 mm en dan hou je mijns inziens weinig vlees over als je hem opboort naar 56 mm, het is al niet het sterkste t stuk dat ik ken. Ik heb van een vriend een T stuk van een 999 geprobeerd maar die past wel om de ohlins voorpoot maar weer niet in mn balhoofd.( Dat is wel een robuust t-stuk)
De mm groter in de Kroonplaat durf ik wel aan.
Ik zal binnenkort eens langs een machine werkplaats gaan en vragen wat zij er van vinden. Dank !

Nog meer creative ideeën zijn natuurlijk welkom

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 1184
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: Ohlins voorvork in 900ssie 2001

Ongelezen bericht door 750sport »

Waarom past het t-stuk van een 999 niet?
Ik heb bij mijn Sport het t-stuk van een SS gepakt en de balhoofdas verwijderd om de balhoofdas van de 750 Sport(1988) te plaatsen om de voorvork van een 900 SSie te kunnen plaatsen.

Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Gebruikersavatar
DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 4654
Lid geworden op: 13 jun 2004 16:12
Locatie: bie Azz'n
Contacteer:

Re: Ohlins voorvork in 900ssie 2001

Ongelezen bericht door DucATIRadeon »

de superbikes (en ST) serie gebruiken kogels voor balhoofd lagers, jouw plof gebuikt kegellagers...

er zijn wel ombouw sets voor kogels naar kegel, die had ik in mijn ST2 ook gezet (onderste kogelbaal was finaal aan flarden met ontbrekende kogels zelfs, niet vreemd dat het raar stuurde).
ducati 175 TS 1959
ducati 350 GTL 1975
ducati 500 GTL 1976
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
KTM 990 SMT 2012
Royal Enfield 500 Bullet 2001
http://www.panigaletwins.nl
https://www.avtworks.nl (uc)

Anton koene
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 sep 2019 21:26

Re: Ohlins voorvork in 900ssie 2001

Ongelezen bericht door Anton koene »

Ik zal na mijn vakantie de boel eens uit elkaar trekken en kijken wat ik met het T stuk Van de 999 kan.
Ik heb ook nog een kroonplaat van 51 mm van een Aprilia op de kop getikt. Eens kijken of ik daarmee verder kom.
Bedankt zover en ik kom hier op terug.

Plaats reactie