INFO GEVRAAGD OMTRENT T4 1ste training

Ducati Club Race

Moderator: Ducati Club Nederland

Gebruikersavatar
DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 4654
Lid geworden op: 13 jun 2004 16:12
Locatie: bie Azz'n
Contacteer:

INFO GEVRAAGD OMTRENT T4 1ste training

Ongelezen bericht door DucATIRadeon »

beste,
in de 1ste qualificate van de T4 op zaterdag, omstreeks 13:00, ben ik onderuit gegaan in Mandeveen (na de Bult linksaf ingaand op de 2 rechterbochten, helemaal achteraan het circuit).
wat ik nog wel zelf weet:
als eerste de vooropstelling uit gereden, 2 rondes gereden, vlak na de ramshoek kwam een 4klepper voorbij zetten (in verhouding veel wit aanwezig). heb ik nog kunnen volgen tot voorbij de linker bocht "de Bult".
wat ik niet meer weet:
alles na "de Bult"...

op de beelden van race control van 2 hoeken iets kunnen zien: ingaand mandeveen ging nogal rap. achterband gleed weg, je corrigeert met gevalg dat je eraf geslingerd word met n rotgang (zelfs dat herinner ik me niet eens). op de beelden is goed te zien dat mn hoofd de grond een deukje meer wil geven echter gaf die niet mee. enfin, paar keer over de kop geslingerd en kom glijdend in het grind terecht. en toen kwam de motor ook nog eens erachter aan en die gaf mij nog een extra zetje verder het grind in. brommer overeid voor 2 seconden, en daarna ook uit zieligheid omgevallen.

dus mijn gevraagde info als volgt, om een completere beeld te krijgen:
-hoe lang (hoeveel rondes etc) heb ik daar gelegen?
-wie heeft het gezien gebeuren?
-wie heeft er beeld materiaal van?
-wie reed achter mij dat nog iets weet te vertellen?

o ja, niet zo heel onbelangrijk om te melden:
het gaat verder redelijk goed met mij. ik kan huppelen (met spierpijn op plekken waar ik niet eens wist dat er spieren waren!) en onzin uitkramen, kortom: alles goed.
mijn linker pols is uit voorzorg gespalkt (deed wel iets zeer als je er op drukt en op de foto is er geen breuk te zien, vandaar de spalk just to be sure), rechter duim dik en gekneust (kan al wel schrijven), linker lies doet zeer met lopen en rechter voet buitenste tenen gekneust (ook zeer met lopen). en mn hoofd? niet te veel zaagsel is er uit gekomen dus dat komt ook wel goed. maar ja, toch n lichte hersenschudding gehad met geheugen verlies van de momenten vlak voor de crash tot in het ziekenhuis. wel fragmenten, maar dat zijn meer van enkele seconden, niet eens van minuten. nek deed zeer (is nu overigens ook spierpijn) en linker schouder wat schaafplekken.
omdat n evenwichtsorgaan n tik heeft gehad heb ik zo nu en dan dat de wereld letterlijk voor me heen draait en ik op de grond kan vallen. is overigens ook al n stuk minder! niet te snel opstaan, zitten snelle draai bewegingen of voorover staan, dan gaat het weer draaien.

graag geen zorgen om mij maken. zoals pa altijd zei: onkruid vergaat niet. bij deze: ik blijf bestaan!


mocht iemand dus nog info en/of beelden hebben, graag laten weten. ik wil de lege plekken opvullen.
alvast bedankt iedereen!
en de Medical Center crew ook allemaal hartstikke bedankt voor de hulp! top mensen!!!

Groeten,
Arthur van Til
nummer 233
1ste training T4 zaterdag middag omstreeks 13:00~13:15
ducati 175 TS 1959
ducati 350 GTL 1975
ducati 500 GTL 1976
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
KTM 990 SMT 2012
Royal Enfield 500 Bullet 2001
http://www.panigaletwins.nl
https://www.avtworks.nl (uc)

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6489
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: INFO GEVRAAGD OMTRENT T4 1ste training

Ongelezen bericht door TinTin »

da's geen kattepis Arthur, ik hoop dat je snel weer de oude bent!
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Gebruikersavatar
Peter65
donateur
donateur
Berichten: 3582
Lid geworden op: 18 mei 2009 10:47
Locatie: Het immer zonovergoten Etten-Leur

Re: INFO GEVRAAGD OMTRENT T4 1ste training

Ongelezen bericht door Peter65 »

Pfff..., wat een verhaal. Ik was er niet bij en kan je dus niets vertellen, maar in elk geval succes met het herstel, Arthur!

Gebruikersavatar
peetjuh
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 2216
Lid geworden op: 25 jun 2006 18:56
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: INFO GEVRAAGD OMTRENT T4 1ste training

Ongelezen bericht door peetjuh »

Hoi Arthur,

Goed om te horen dat het allemaal goed met je gaat! Iedereen heeft aardig over je ingezeten. Het leefde heel erg in de paddock.

Ik zat bij jou in T4, ik heb je niet zien vallen. Het is moeilijk om alles terug te halen, je bent aan het rijden, helemaal gefocust. Volgens mij heb je daar zeker 3 a 4 rondes geleden, na de 2e keer dat ik langs kwam stond de medicalcar al bij je. Dat is het enige wat ik meegekregen heb vanuit mijn ooghoeken.

Succes met het herstel en hopelijk krijg je de puzzelstukjes nog op z'n plek.
CookieMonster :yehaa:

Gebruikersavatar
Alex64
donateur
donateur
Berichten: 1159
Lid geworden op: 10 apr 2013 23:50
Locatie: Drunen

Re: INFO GEVRAAGD OMTRENT T4 1ste training

Ongelezen bericht door Alex64 »

hoi Arthur,
Da's nie niks, gelukkig ben je zelf redelijk onbeschadigd uit de strijd gekomen.
Aan info kan ik je helaas niet helpen, wel aan een gemeend beterschap :good:

Gebruikersavatar
Rules
donateur
donateur
Berichten: 8199
Lid geworden op: 26 mei 2009 21:42

Re: INFO GEVRAAGD OMTRENT T4 1ste training

Ongelezen bericht door Rules »

Arthur, gelukkig ben je weer boven water. Man, dat was wel even schrikken!
Sterkte en succes met het herstel.
848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse


Regiocafe Zuid
Partycentrum De Sluis

Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)

Gebruikersavatar
Rich
donateur
donateur
Berichten: 5034
Lid geworden op: 23 apr 2006 20:52
Locatie: Lewedorp het middelpunt van Zeeland.

Re: INFO GEVRAAGD OMTRENT T4 1ste training

Ongelezen bericht door Rich »

Ook namens mij sterkte met herstel.
Ook ik reed in een andere klasse.
Groeten Rich (moderator)
Ducati 996s => 997s 147 w-pk
AfbeeldingAfbeelding
Dit ben ik
Made in Italy
PR Assen 1:59.041

Gebruikersavatar
hawa ncr
donateur
donateur
Berichten: 1093
Lid geworden op: 12 sep 2006 22:34
Locatie: Koekange

Re: INFO GEVRAAGD OMTRENT T4 1ste training

Ongelezen bericht door hawa ncr »

Ook ik zat in een andere klasse dus niets gezien.. (hoorde het zelfs pas uren later) maar was gisteren wel blij je weer redelijk ouderwets te zien rondlopen. Dus nogmaals heel veel sterkte met herstel !
Ducati 900sl 1992
Ducati 1000ds supertwin circuitracer

Gebruikersavatar
Maykel
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 2816
Lid geworden op: 15 jun 2009 20:44
Locatie: Tilburg aan de Moezel

Re: INFO GEVRAAGD OMTRENT T4 1ste training

Ongelezen bericht door Maykel »

Zo, jouw verhaal was een hot item bij de bekenden die ik zag op tribune of paddock.
Gelukkig valt de schade "mee" en zoals ik het nu aan hoor, vlieg jij volgend jaar weer gewoon mee!
Sterkte met je herstel. Je weet in ieder geval je homepage nog te vinden. :grin:
Afbeelding

Gebruikersavatar
barty-ensche
donateur
donateur
Berichten: 2139
Lid geworden op: 23 dec 2009 10:34
Locatie: Twenteland

Re: INFO GEVRAAGD OMTRENT T4 1ste training

Ongelezen bericht door barty-ensche »

Best Artur,

Ik was die l** van een fotograaf die tegen een van je vrienden iets te enthousiast zei dat ik je klapper net gemist had. Ik was vanwege het licht weggelopen. Draaide me om en zag een stofwolk en rennende Marshalls. Men was heel erg snel bij je. Eer ik van mandeveen teruggelopen was naar de paddock was de ambulance bij het medical centrum. Hoorde daar iets van verbrijzelde hand, :shock:
Je was volgens mij dus snel terug .....

Sorry meer weet ik niet....spijt me van die ***opmerking.... :wasntme:
In nomine Ducatis et Desmo Santi
MIO MOSTRO NERO (geluid vanaf 50sec)
passie voor eDUCATIe :smile:
mijn project

Gebruikersavatar
DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 4654
Lid geworden op: 13 jun 2004 16:12
Locatie: bie Azz'n
Contacteer:

Re: INFO GEVRAAGD OMTRENT T4 1ste training

Ongelezen bericht door DucATIRadeon »

ik kan me niks meer herinneren van een ***opmerking en ook niks over l** van een fotograaf. dus wat dat betreft no harm done nor taken.

hand verbrijzeld? neuh, alleen uit voorzorg gespalkt omdat er niet op de foto te zien was dat ie gebroken was, en omdat het wat zeer deed toen ze er op zaten te porren...

mijn oproep is ook via de DCN op de DCN Facebook pagina gezet (ik weet niet hoe zoiets moet; ik kan op FB inloggen en mijn fotos uploaden (daar heb ik FB ook voor) en dan houd het op).

tot nu toe is er bekend dat ik vrij snel en plat Mandeveen in ging, 3 a 4 rondes daar heb gelegen in het bijzijn van de marshalls (en hospik?) maar nog niet bij kennis.
nog geen reacties van de coureurs die (vlak) achter mij reden...

van de week het achterwiel bekeken: over 3/4 omtrek aan de rechterkant is het glad, alsof alle rullen (tot voorbij de rand zelfs) weg gewreven zijn. de uitlaatbocht rechts heeft ook een "nieuwe" vlekje maar niet duidelijk of dat nog van de 2de rond in De Haar bocht afkomstig is (daar voelde en hoorde ik de bocht schrapen in de bocht), of van de highsider.

intussen ben ik redelijk ter been, vaak oefenen met lopen trap op en neer (op doet zeer in de lies en neer in de voet) en regelmatig effe de hoofd schudden. de evenwichtstoornissen gaan wel sneller over gevolgd met hoofdpijn dat na ongeveer 2 minuten weg is. en de ingespalkte pols mag vanmiddag ontspalkt worden :smile:

heb nog de staande duc 500 Paralleltwin ook nog verplaatst in de schuur voor meer ruimte en de jongste zoon heeft de 900 op de heftafel gereden, klaar om te ontbinden (zand zit overall, zelfs op plekken waar je het niet zo verwachten!)
ducati 175 TS 1959
ducati 350 GTL 1975
ducati 500 GTL 1976
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
KTM 990 SMT 2012
Royal Enfield 500 Bullet 2001
http://www.panigaletwins.nl
https://www.avtworks.nl (uc)

Gebruikersavatar
Hayawim
Berichten: 278
Lid geworden op: 01 jul 2012 12:37
Locatie: Z.O. Drenthe

Re: INFO GEVRAAGD OMTRENT T4 1ste training

Ongelezen bericht door Hayawim »

Ik reed ook de T4. Kan me ook alleen nog de medicalcar nog herinneren en 3-4 ronden gele vlag.

Gelukkig is het niet zo erg als het er in eerste instantie uitzag......

Succes met het herstel
'91 900SS "racer"
'05 S4R

Gebruikersavatar
SPONGEBOB
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 1570
Lid geworden op: 29 dec 2003 09:22
Locatie: bij lije
Contacteer:

Re: INFO GEVRAAGD OMTRENT T4 1ste training

Ongelezen bericht door SPONGEBOB »

hey Arthur, ook ik heb je enige ronden zien liggen en hoorde later dat jij dat waarschijnlijk was.
ook ik kan je niet aan verdere info of beeldmateriaal helpen, wat mij rest is je ongelofelijk veel sterkte wensen met je herstel.

groet, Jan

:sunglasses:
have a nice D day


sponsor M.a.f

Gebruikersavatar
DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 4654
Lid geworden op: 13 jun 2004 16:12
Locatie: bie Azz'n
Contacteer:

Re: INFO GEVRAAGD OMTRENT T4 1ste training

Ongelezen bericht door DucATIRadeon »

beter laat dan nooit: de oorzaak was gevonden bij de ontmanteling van de 900:
1- banden waren al meer dan 5jaar oud (beetje hard met alle gekleurde gloed op de randen)
2- de orignele uitlaatbochten waren aan de grond gekomen
die combinatie, met name deel 2, deed het achterwiel optillen in de bocht waardoor het dus ging glijden. en als je gaat corrigeren in de bocht en het achterwiel pakt dan ineens is er geen houden meer aan.

sindsdien is er een andere uitlaat systeem op gekomen (7 delige volledige 45mm slip-on "duc 900 2x2") en die zijn niet meer aan de grond te krijgen.
en na het rijden met de paralleltwin heeft de 900 eigenlijk niet meer gereden, ouwe meuk rijd veel leuker IMHO.

we staan weer ingeschreven met de PT voor dit jaar.
iedereen nog bedankt voor de steun/meeleven etc.
C U there!
ducati 175 TS 1959
ducati 350 GTL 1975
ducati 500 GTL 1976
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
KTM 990 SMT 2012
Royal Enfield 500 Bullet 2001
http://www.panigaletwins.nl
https://www.avtworks.nl (uc)

Ducatinus
Berichten: 829
Lid geworden op: 18 okt 2013 12:32
Locatie: Het mooiste stukje NL, Twente dus.

Re: INFO GEVRAAGD OMTRENT T4 1ste training

Ongelezen bericht door Ducatinus »

Dat van dat deel 2 ken ik ook. Kwam er pas na afloop van een training op het circuit van Lelystad achter. Had wellicht ook net zo fout kunnen aflopen als bij jou.
Mooi dat je weer mee gaat rijden. Veel succes en natuurlijk hou je hem dit keer heel!.
There's no "control" button on my computer, I'm always in control.

- Aprilia RSV1000RR Factory 2005
- Triumph Speed Triple 2011

- Ooit komt er nog eens een .......het is een '94 er 916 Strada geworden

Plaats reactie