het stoppen van Ton de Bruin en CRC voor organiseren DCR.

Ducati Club Race

Moderator: Ducati Club Nederland

Gebruikersavatar
Rich
donateur
donateur
Berichten: 5034
Lid geworden op: 23 apr 2006 20:52
Locatie: Lewedorp het middelpunt van Zeeland.

Re: het stoppen van Ton de Bruin en CRC voor organiseren DCR

Ongelezen bericht door Rich »

Donald schreef:
Ad1: los van het feit dat de meesten van ons hier geen echt oordeel over kunnen geven omdat ze maar een kant van het verhaal kennen, en/of onvoldoende op de hoogte zijn over de financiele en organisatorische randvoorwaarden bij het organiseren van de clubrace, is het totaal onbelangrijk wie er gelijk heeft.

Ad3: Wanneer je als dcn lid echt invloed wilt hebben kun je hopen dat het bestuur meeleest op het forum, maar de alv is dan toch effectiever. Hoe nu verder? Volgens mij is het enige kanaal dus toch de (extra) alv. Als je je echt verantwoordelijk voelt en wat wilt veranderen is dat het enige kanaal. Ik zal er in ieder geval zijn. De clubrace zal er best wel komen, al is dat zonder kennis en ervaring op het gebied van het racen best wel een lastige opgave.

Ciao
Donald
Ad1: dat is het probleem... oordelen kun je niet als je niet volledig op de hoogte bent en ben dan ook van mening dat het niet zo veel zin heeft dan wat te gaan roepen.

Ad3: er wordt beslist meegelezen op het forum.

Ik moet zeggen dat ik het jammer vind dat deze zaken nu allemaal spelen in de club.
Zoals Sponge al aangaf het was als één grote familie hopen dat dat wederom terugkomt.

petje af voor de mensen die het nu over genomen hebben om de DCR te organiseren....hier valt even veel op hun dak.
Groeten Rich (moderator)
Ducati 996s => 997s 147 w-pk
AfbeeldingAfbeelding
Dit ben ik
Made in Italy
PR Assen 1:59.041

Gebruikersavatar
MonsterS4Paul
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 dec 2005 10:43
Locatie: Utrecht

Re: het stoppen van Ton de Bruin en CRC voor organiseren DCR

Ongelezen bericht door MonsterS4Paul »

Donald schreef:Ik hou het niet langer, ik ga ook maar eens reageren.

In dit topic behandelen we grofweg 3 onderwerpen:

1 de inhoud, wie heeft er gelijk.
2 hoe gaan we bij de dcn met elkaar om.
3 op welke manier moet het bestuur met de leden communiceren

Ad1: los van het feit dat de meesten van ons hier geen echt oordeel over kunnen geven omdat ze maar een kant van het verhaal kennen, en/of onvoldoende op de hoogte zijn over de financiele en organisatorische randvoorwaarden bij het organiseren van de clubrace, is het totaal onbelangrijk wie er gelijk heeft. Het is bij iedere organisatie juist heel goed wanneerI mensen verschillende opvattingen hebben, dat houdt de betrokkenen scherp en dwingt ze tot het nemen van goede besluiten.

Ad2: hier zit het echte probleem. Als ik goed heb geteld hebben de afgelopen 3 jaar zo'n 15 vrijwilligers met een conflict of uit onvrede hun werk voor de club er bij neer gelegd. Hier lag telkens een verschil van inzicht over de inhoud aan ten grondslag. Een vrijwilliger blijft alleen zijn of haar tijd en energie in het werk steken wanneer hij daar plezier in heeft. En dat plezier hangt vooral af van de waardering en respect wat er voor jouw inbreng is Blijkbaar is in al die gevallen dat plezier niet meer aanwezig. Natuurlijk moet een bestuur besluiten nemen, maar het kan niet zo zijn dat daardoor voortdurend mensen opstappen. Ik heb dit verhaal niet vandaag bedacht. Toen ik 3 jaar geleden mijn opstappen na 7 jaar (vice)voorzitter te zijn geweest in de alv toelichtte heb ik vrijwel hetzelfde gezegd.

Ad3: het formele kanaal waarbij de leden zich kunnen uitspreken over het beleid van de club is natuurlijk de alv. Je kunt echter voor het communiceren met je leden niet meer om de digitale media heen. Ik vulde dat in door niet mee te doen aan de discussies, maar wel zoveel mogelijk de feitelijke informatie te geven. Zo voorkom je dat er allerlei indianenverhalen ontstaan. Wanneer je als dcn lid echt invloed wilt hebben kun je hopen dat het bestuur meeleest op het forum, maar de alv is dan toch effectiever. Digitale besluitvorming geloof ik niet in; het is voor velen toegankelijk, maar je mist de inhoudelijke discussie (zie ad1). Er kunnen dan mensen meestemmen die totaal niet op de hoogte zijn van de inhoudelijke kant.

Hoe nu verder? Volgens mij is het enige kanaal dus toch de (extra) alv. Als je je echt verantwoordelijk voelt en wat wilt veranderen is dat het enige kanaal. Ik zal er in ieder geval zijn. De clubrace zal er best wel komen, al is dat zonder kennis en ervaring op het gebied van het racen best wel een lastige opgave.

Ciao
Donald

100 % eens. :good:

Gebruikersavatar
zwaal
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 mar 2011 14:57
Locatie: Raamsdonk
Contacteer:

Re: het stoppen van Ton de Bruin en CRC voor organiseren DCR

Ongelezen bericht door zwaal »

Een extra ALV is natuurlijk onder deze omstandigheden een optie, maar gezien de tijdsdruk rond de clubrace zal dit weinig effectief zijn.

Misschien toch eens nadenken over een andere vorm van ledenvertegenwoordiging ( de leden komen nl. in meerderheid toch niet naar een ALV)

Een door de leden gekozen ledenraad, met kandidaten die zich (in Strada of via de website) bekend gesteld hebben is mogelijk het overwegen waard. Er zijn diverse grote verenigingen (o.a. de KNMV) die zich zo geörganiseerd hebben.

Zo'n - echt democratisch gekozen- ledenraad zou dan meerdere malen per jaar - al dan niet samen met het bestuur - moeten vergaderen. E.e.a. ook afhankelijk van actuele zaken die binnen de vereniging spelen.

Scheelt een hoop commentaren van leden die wel de klok hebben horen luiden, maar echt niet weten waar de klepel hangt. (En die hangt/hoort zeker niet op een forum als dit !)
Leo Zwaal
www.leozwaalducati.homespot.nl

Wel een Ducati maar nog geen lid van DUCATI CLUB NEDERLAND ?
Regel dat dan snel via www.ducaticlub.nl !

co kroon
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 274
Lid geworden op: 28 aug 2005 18:12
Locatie: doesburg

Re: het stoppen van Ton de Bruin en CRC voor organiseren DCR

Ongelezen bericht door co kroon »

ledenraad lijkt mij heel zinvol !! Maar dan moet deze ledenraad wel over bepaalde bevoegheden beschikken !

Gebruikersavatar
mkm
donateur
donateur
Berichten: 5414
Lid geworden op: 03 apr 2009 19:55
Locatie: Dordrecht

Re: het stoppen van Ton de Bruin en CRC voor organiseren DCR

Ongelezen bericht door mkm »

Per regiocafe een ledenraad samenstellen.
Bij beleidswijzigen het bestuur langs de regiocafes laten gaan om plannen te bespreken en commitment te krijgen, of niet.

Ach, zat vormen van bestuur te verzinnen of te kopieren van andere clubs.
Tweeklepspower!

1100 MONSTER

Bezoek ook de Dutch Ducati Monster Group op Facebook.
of Ducati Fans Nederland, Dutch Ducati Tech etc.
https://www.facebook.com/groups/695593473831396/

Gebruikersavatar
Martwin
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 4328
Lid geworden op: 24 mei 2004 12:15
Locatie: kaas city

Re: het stoppen van Ton de Bruin en CRC voor organiseren DCR

Ongelezen bericht door Martwin »

Dan kan ok iedere regio iemand naar voren schuiven voor bestuursfunctie i.p.v de persoon die nu uit niets naar voren komt.
riding a ducati is not heaven,but i`m in heaven when i`m riding my ducati.

Ducati 916s(996), Monster 1100 Evo

winnaar open B 2009
1.56.1 pole open A 2011
Pr assen 1.51.720 DQ 2012





http://www.motorkledingreparatie.nl
http://www.hyperpro.com

Gebruikersavatar
Donald
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 991
Lid geworden op: 05 okt 2003 13:01
Locatie: Voorschoten
Contacteer:

Re: het stoppen van Ton de Bruin en CRC voor organiseren DCR

Ongelezen bericht door Donald »

Ik zit in de KNMV ledenraad (en in de KNMV wegracecommissie) en kan jullie verklappen dat die constructie ook niet perfect functioneert.

De reden hiervoor is eenvoudig. Wanneer er een knelpunt op het gebied van de samenwerking cq zeggenschap is in een organisatie, los je dat vrijwel nooit op door het organisatieschema te veranderen. Je moet het gedrag van de mensen veranderen, of de (enkele) mensen vervangen.

Gebruikersavatar
HagaSan
Berichten: 1052
Lid geworden op: 13 nov 2003 17:05

Re: het stoppen van Ton de Bruin en CRC voor organiseren DCR

Ongelezen bericht door HagaSan »

Uh een ledenraad .....................hebben ze die bij de Amsterdammers ook niet in die badkuip zitten?


Als er in zo'n korte tijd zoveel mensen om de zelfde reden elke keer weer weg lopen, wordt het dan niet eens tijd dat deze bezetting, van het dagelijks bestuur bij zich zelf te raden gaat?

Sorry ik weet niets maar, sinds Donald Duck van Dagobert Duck een duwtje kreeg is er alleen maar NEGATIVITEIT in de DCN!!!


Een lid wat zich elke keer weer bijna dood ergert aan dit naar mijn mening onvermogen van het dagelijks bestuur.!

Dagelijks bestuur kijk eens naar uw zelf en uw eigen functioneren!!!
Uit de band springen is alleen nodig als je iets onderdrukt.
you can take the boy out of the race but you cant take the racer out of the boy
racen gaat niet alleen om snelheid banden en een motorblok Het gaat ook om, plezier en het naar je zin hebben

Plaats reactie