Roel op weg naar DCR 2013. Crashtestdummy vanaf p.24

Ducati Club Race

Moderator: Ducati Club Nederland

Gebruikersavatar
Rules
donateur
donateur
Berichten: 8199
Lid geworden op: 26 mei 2009 21:42

Roel op weg naar DCR 2013. Crashtestdummy vanaf p.24

Ongelezen bericht door Rules »

Jawel, het gaat gebeuren.
Afgelopen editie als vrijwilliger op de DCR rond gelopen en last gekregen van jeuk. Ik wil mee doen. :superman:
Uiteraard moeten daar wat dingen voor gebeuren want je kunt niet zomaar aan komen rijden en inschrijven.

Ik heb eens e.e.a. nagekeken en het valt allemaal wel mee om mee te doen aan de DCR.
Ik heb hierbij het DCR regelement van 2012 gebruikt (staat op http://www.ducaticlub.nl). Ik denk dat het niet echt dramatisch veel zal wijzigen voor 2013.

Je moet een licentie halen. Dat is die eendaagse cursus bij de CRT/KNMV voor €250,-
Inschrijven kost €150,- en de daglicentie en verplichte verzekering kosten €55,- dus €205,- totaal.
Om aan de eendaagse cursus deel te nemen moet je aantoonbare ervaring hebben op circuitdagen. Geen idee hoe ik dat moet aantonen, maar dat zien we nog wel.
De licentiecursussen zijn allemaal in maart/april dus dat duurt nog even.

Wat je moet borgen valt ook mee.
Olie aftappluggen, oliefilter, olie vulplug, bouten remklauwen.
En verder moeten spiegels, knipperlichten en kenteken verwijderd zijn en verlichting afplakken of verwijderen. Koelvloeistof moet je vervangen door water.
Draaiende delen moeten goed beschermd zijn (koppeling, ketting/tandwielen enz).
Standaard moet van de motor af. Dus al bijna verplicht om hulp mee te nemen om de motor op de paddockstand te zetten zonder te moeten klooien en het risico te lopen dat de motor in de paddock omdondert...

Ik heb voor mezelf besloten om de motor aan het einde van het seizoen klaar te maken/hebben. Ik ga nu wel op zoek naar bouten om daar gaten in te boren. Dan blijven de originele gewoon zonder gaten (heeft iemand nog wat liggen?).

De racekuip koop ik denk ik bij Ricambi Weiss en misschien spuit ik die zelf nog in een leuk kleurtje. Laten spuiten is mooier maar ook duurder en het geld groeit me niet op de rug.

Mijn helm staat volgens mij nog gewoon op de helmen lijst (moet ik nog controleren) van de KNMW en laarzen en handschoenen heb ik ook al.
Dan moet ik alleen nog kijken voor een eendelig pak (forumgenoot heeft er een liggen dat ik kan passen :smile: ).

Ik vind het wel leuk en heb er zin in. Toch ook wel spannend... :wink:


Wat ik nu al wil vragen:

Heeft iemand misschien een set bouten om de voor- en achterremklauwen mee te bevestigen?
Heeft iemand een olieaftapplug, olievuldop en die bout van het groffilter (moet je die ook borgen?) liggen?
Mag je deelnemen met een open koppelingsdeksel?
Welke borgdraad moet je gebruiken? Je hebt verschillende diktes (0,5 - 0,6 - 1,1 enz)
Heb je persé zo'n borgdraadtang nodig of kan het ook met een ordinaire combinatietang?

Alvast bedankt voor de reacties :smile:
Laatst gewijzigd door Rules op 31 mei 2013 09:33, 3 keer totaal gewijzigd.
848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse


Regiocafe Zuid
Partycentrum De Sluis

Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)

Gebruikersavatar
Erikvandeboer
Berichten: 1680
Lid geworden op: 20 mar 2007 08:14
Locatie: Den Bosch

Re: Op weg naar DCR 2013

Ongelezen bericht door Erikvandeboer »

Heel erg gaaf dat je dit gaat doen. Ik denk dat dit een draadje gaat worden dat veel mensen zullen gaan volgen.
Ik voorspel dat dit een duur grapje gaat worden.

Alle spullen om zelf je kuip te spuiten liggen bij mij in de kelder. Die mag je wel een iddagje lenen. En een verfboer zit bij mij aan de overkant van de straat. Ik kan je wel wat tips en trucs geven. Natuurlijk is het eindresultaat niet te vergelijken met spuitwerk van een profesional, maar zoals je zelf al zegt: Daar is de prijs ook naar.
Here’s to the crazy ones. The rebels. The troublemakers. The ones who see things differently. Some may see them as the crazy ones, we see genius. Because the people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do. Steve Jobs

Gebruikersavatar
Daan van den Brink
donateur
donateur
Berichten: 2040
Lid geworden op: 21 apr 2009 15:21
Locatie: Den Haag

Re: Op weg naar DCR 2013

Ongelezen bericht door Daan van den Brink »

Leuk Roel, hoop dat je je ervaringen in de aanloop blijft toevoegen aan dit topic. Dan wordt het een soort "How to prepare for the DCR" manual.

Ik heb ooit begrepen dat de standaard er ook af moet en dat je een olie opvangbak onder je carter moet hebben (wellicht is de standaard kuip wel toereikend, weet ik niet...)

Ik blijf dit onderwerp volgen!
Daan van den Brink
ST2

"Binnen de perken zijn de mogelijkheden even onbegrensd als daarbuiten” (Jules Deelder)

Gebruikersavatar
Rules
donateur
donateur
Berichten: 8199
Lid geworden op: 26 mei 2009 21:42

Re: Op weg naar DCR 2013

Ongelezen bericht door Rules »

Klopt, standaard moet er ook af.
Een olie opvangbak is voor de open Ducati klassen niet nodig. Wel voor 3D-cup, ONK Supermono en NK Classics volgens mij.

Goedkoop zal het niet worden, maar ik probeer het toch betaalbaar te houden. Onder andere door op tijd te beginnen met voor en na de spullen te verzamelen. Dan hoef je niet in een keer een gigantisch bedrag op tafel te leggen :wink:
848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse


Regiocafe Zuid
Partycentrum De Sluis

Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)

Gebruikersavatar
Rules
donateur
donateur
Berichten: 8199
Lid geworden op: 26 mei 2009 21:42

Re: Op weg naar DCR 2013

Ongelezen bericht door Rules »

Erikvandeboer schreef:Heel erg gaaf dat je dit gaat doen. Ik denk dat dit een draadje gaat worden dat veel mensen zullen gaan volgen.
Ik voorspel dat dit een duur grapje gaat worden.

Alle spullen om zelf je kuip te spuiten liggen bij mij in de kelder. Die mag je wel een iddagje lenen. En een verfboer zit bij mij aan de overkant van de straat. Ik kan je wel wat tips en trucs geven. Natuurlijk is het eindresultaat niet te vergelijken met spuitwerk van een profesional, maar zoals je zelf al zegt: Daar is de prijs ook naar.
Als ik zou gaan spuiten, dan meld ik me wel bij jou. Bedankt alvast :smile:
848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse


Regiocafe Zuid
Partycentrum De Sluis

Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)

accezz
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 2633
Lid geworden op: 28 apr 2010 11:00

Re: Op weg naar DCR 2013

Ongelezen bericht door accezz »

Zo! Alles bij elkaar opgeteld best een prijzig grapje denk ik maar wel super tof natuurlijk.

Geroen
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 352
Lid geworden op: 17 okt 2006 09:39
Locatie: Utrecht

Re: Op weg naar DCR 2013

Ongelezen bericht door Geroen »

Hee Roel,
Leuk dat je mee wilt doen aan de clubrace! Wees gewaarschuwd: RACEN IS VERSLAVEND!!!
Als antwoord op je vragen (ook degene die je niet hebt gesteld :smile: ):
- dikte borgdraad maakt niet zo veel uit. Ik heb 0,5 geloof ik.
- Een borgtangetje is niet nodig, wel handig als je een beetje snel wilt (kunnen) borgen. Maar de hanve paddock heeft zo'n ding dus kan je die overal wel lenen.
- onderkuip is niet verplicht (wel aan te raden - stel dat je olie lekt, is het zo lullig naar de andere deelnemers als ze onderuit gaan over jouw oliespoor)
- zijstandaard, middenbok en spiegels demonteren wel verplicht. Verlichting afplakken ook.
- open koppelingsdeksel is geen probleem, mits er maar wel een deksel op zit :grin:
- rugprotector, leren overall
- helm die max 3 jaar oud is, onbeschadigd en op de helmenlijst van de knmv staat
- racekuipje kan je makkelijk zelf spuiten
- startnummers kan je tijdens het DCR weekend kopen
- licentie: heb je geen circuitervaring, dan krijg je volgens mij een tweedaagse cursus, heb je die wel dan volstaat volgens mij een eendaagse

Vergeet ik nog iets?
groeten,
Jeroen
Tegenwoordig Ducatist

Gebruikersavatar
Rules
donateur
donateur
Berichten: 8199
Lid geworden op: 26 mei 2009 21:42

Re: Op weg naar DCR 2013

Ongelezen bericht door Rules »

Hoi Jeroen,

Bedankt voor je antwoorden. De meeste dingen wist ik al, maar voor de meelezers (die eventueel interesse hebben) wel handig.

Ik heb een dichte bellypan liggen. Die kan dan onder de racekuip. Ik begreep alleen dat je daar een gat met een stop in moet doen omdat anders met een regenrace de hele bak vol water komt te staan.

Rugprotector draag ik altijd al. Helm is uit 2010 dus kan net nog...moet nog even de lijst nakijken voor de zekerheid.

Gr Roel
848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse


Regiocafe Zuid
Partycentrum De Sluis

Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)

Gebruikersavatar
Herman
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 282
Lid geworden op: 07 jul 2008 21:11
Locatie: Puttershoek

Re: Op weg naar DCR 2013

Ongelezen bericht door Herman »

Waarom moet je een racekuip hebben? Of is dat voor het geval je een schuiver maakt en de originele niet wil verzieken? :donno:

Gebruikersavatar
Rules
donateur
donateur
Berichten: 8199
Lid geworden op: 26 mei 2009 21:42

Re: Op weg naar DCR 2013

Ongelezen bericht door Rules »

Herman schreef:Waarom moet je een racekuip hebben? Of is dat voor het geval je een schuiver maakt en de originele niet wil verzieken? :donno:
Ja, inderdaad. Je kunt ook gewoon met je straatkuip rijden en de koplampen en achterlichten afplakken met Ductape.
Of zonder kuip, kan ook :wink:

Ik heb al ervaren hoe moeilijk het kan zijn om je originele kuip weer netjes te krijgen zonder alles nieuw te kopen (kuip is nu, na 2 jaar, nog steeds niet goed). Geen zin om dat nog een keer te moeten doen.
848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse


Regiocafe Zuid
Partycentrum De Sluis

Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)

Gebruikersavatar
Rich
donateur
donateur
Berichten: 5034
Lid geworden op: 23 apr 2006 20:52
Locatie: Lewedorp het middelpunt van Zeeland.

Re: Op weg naar DCR 2013

Ongelezen bericht door Rich »

Rules schreef: Je moet een licentie halen. Dat is die eendaagse cursus bij de CRT/KNMV voor €250,- ==>CRT op Assen volgen zodat je hier gelijk kilometers hebt..
Inschrijven kost €150,- en de daglicentie en verplichte verzekering kosten €55,- dus €205,- totaal. ==>als je niet vrij gaat rijden op de Vrijdag.
Om aan de eendaagse cursus deel te nemen moet je aantoonbare ervaring hebben op circuitdagen. Geen idee hoe ik dat moet aantonen, maar dat zien we nog wel. ==>van de CRT krijg je een soort diploma waarmee je dit aantoont ook staat dit geregistreerd.
De licentiecursussen zijn allemaal in maart/april dus dat duurt nog even.

Wat je moet borgen valt ook mee.
Olie aftappluggen, oliefilter, olie vulplug, bouten remklauwen. ==> vergeet ook hierbij de achterklauw niet welke ik vorig jaar was vergeten.
En verder moeten spiegels, knipperlichten en kenteken verwijderd zijn en verlichting afplakken of verwijderen. Koelvloeistof moet je vervangen door water.
==>liefst deminwater zodat je geen afzetting van kalk krijgt zie waterkoker en racekuipje is gemakkelijker..en zeer veel goedkoper als je valt
Draaiende delen moeten goed beschermd zijn (koppeling, ketting/tandwielen enz). ==> ik rijd met deels open koppelingsdeksel maar moet niet te veel open zijn om de koppeling te beschermen bij een val.
Standaard moet van de motor af. Dus al bijna verplicht om hulp mee te nemen om de motor op de paddockstand te zetten zonder te moeten klooien en het risico te lopen dat de motor in de paddock omdondert...==> zeer handig...Petra helpt wel.

Ik heb voor mezelf besloten om de motor aan het einde van het seizoen klaar te maken/hebben. Ik ga nu wel op zoek naar bouten om daar gaten in te boren. Dan blijven de originele gewoon zonder gaten (heeft iemand nog wat liggen?).

De racekuip koop ik denk ik bij Ricambi Weiss en misschien spuit ik die zelf nog in een leuk kleurtje. Laten spuiten is mooier maar ook duurder en het geld groeit me niet op de rug. ==>2e hands kijken mijn set was niet het mooist maar had deze op het forum voor 100 euro (en kreeg er een setje banden bij waarmee ik nu een 2e DCR heb gereden)

Mijn helm staat volgens mij nog gewoon op de helmen lijst (moet ik nog controleren) van de KNMW en laarzen en handschoenen heb ik ook al.
Dan moet ik alleen nog kijken voor een eendelig pak (forumgenoot heeft er een liggen dat ik kan passen :smile: ). ==>anders motorbeurs Utrecht denk ook aan je rugplaat.
Ik vind het wel leuk en heb er zin in. Toch ook wel spannend... :wink: ==>wat te denken van rete gaaf om te doen... :smile:


Wat ik nu al wil vragen:

Heeft iemand misschien een set bouten om de voor- en achterremklauwen mee te bevestigen?
Heeft iemand een olieaftapplug, olievuldop en die bout van het groffilter (moet je die ook borgen? ==>ja ) liggen?
Mag je deelnemen met een open koppelingsdeksel? ==> ja zie mijn motor...heb je zelf op foto.
Welke borgdraad moet je gebruiken? Je hebt verschillende diktes (0,5 - 0,6 - 1,1 enz) ==> ik heb 0,6 mm.
Heb je persé zo'n borgdraadtang nodig of kan het ook met een ordinaire combinatietang? ==> ik gebruik een combinatietang en een kniptang.

Alvast bedankt voor de reacties :smile:
Denk ook nog even aan geluid.. ik lever 100 DB zonder killers maar houd het even in de gaten dat je voor vrijdag 101 DB en de rest van het weekend 104 DB mag leveren.
Oh ja bandenwarmers...ik heb nu 2x zonder gedaan...nou ja ik heb wat geleend voordeel is dat band en velg al warm zijn...
Zonder kan ook maar moet je langer rustig aan doen...met de race wil ik hier niet zo aan denken.
Groeten Rich (moderator)
Ducati 996s => 997s 147 w-pk
AfbeeldingAfbeelding
Dit ben ik
Made in Italy
PR Assen 1:59.041

Gebruikersavatar
Rich
donateur
donateur
Berichten: 5034
Lid geworden op: 23 apr 2006 20:52
Locatie: Lewedorp het middelpunt van Zeeland.

Re: Op weg naar DCR 2013

Ongelezen bericht door Rich »

Rules schreef:
Herman schreef:Waarom moet je een racekuip hebben? Of is dat voor het geval je een schuiver maakt en de originele niet wil verzieken? :donno:
Ja, inderdaad. Je kunt ook gewoon met je straatkuip rijden en de koplampen en achterlichten afplakken met Ductape.
Of zonder kuip, kan ook :wink:

Ik heb al ervaren hoe moeilijk het kan zijn om je originele kuip weer netjes te krijgen zonder alles nieuw te kopen (kuip is nu, na 2 jaar, nog steeds niet goed). Geen zin om dat nog een keer te moeten doen.
Zonder kuip kan niet en krijg je van mij niet een toelatings stickertje...daar de bellypan dicht moet zijn...
Dit wordt dan ook bekeken aangezien je deze onder de motor vandaan moet hebben met keuren.
Groeten Rich (moderator)
Ducati 996s => 997s 147 w-pk
AfbeeldingAfbeelding
Dit ben ik
Made in Italy
PR Assen 1:59.041

Gebruikersavatar
Rules
donateur
donateur
Berichten: 8199
Lid geworden op: 26 mei 2009 21:42

Re: Op weg naar DCR 2013

Ongelezen bericht door Rules »

Rich schreef:
Rules schreef:
Herman schreef:Waarom moet je een racekuip hebben? Of is dat voor het geval je een schuiver maakt en de originele niet wil verzieken? :donno:
Ja, inderdaad. Je kunt ook gewoon met je straatkuip rijden en de koplampen en achterlichten afplakken met Ductape.
Of zonder kuip, kan ook :wink:

Ik heb al ervaren hoe moeilijk het kan zijn om je originele kuip weer netjes te krijgen zonder alles nieuw te kopen (kuip is nu, na 2 jaar, nog steeds niet goed). Geen zin om dat nog een keer te moeten doen.
Zonder kuip kan niet en krijg je van mij niet een toelatings stickertje...daar de bellypan dicht moet zijn...
Dit wordt dan ook bekeken aangezien je deze onder de motor vandaan moet hebben met keuren.
Er rijden ook mensen met een Monster...zonder belly pan... :donno:
848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse


Regiocafe Zuid
Partycentrum De Sluis

Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)

Gebruikersavatar
Rich
donateur
donateur
Berichten: 5034
Lid geworden op: 23 apr 2006 20:52
Locatie: Lewedorp het middelpunt van Zeeland.

Re: Op weg naar DCR 2013

Ongelezen bericht door Rich »

Klopt klasiekers hebben wel een bakje eronder hangen...
Er was nog iemand met een 999 waarvan de linker kuip afgewaait was en stelde ook voor om de kuip er geheel af te laten wat door de KNMV mannen afgekeurd werd.. dit zelfde verwacht ik dan ook bij onze 748 modellen.
Groeten Rich (moderator)
Ducati 996s => 997s 147 w-pk
AfbeeldingAfbeelding
Dit ben ik
Made in Italy
PR Assen 1:59.041

Gebruikersavatar
Daan van den Brink
donateur
donateur
Berichten: 2040
Lid geworden op: 21 apr 2009 15:21
Locatie: Den Haag

Re: Op weg naar DCR 2013

Ongelezen bericht door Daan van den Brink »

Ik meen in het filmpje van Muerte een SF gezien te hebben, maar die had wel degelijk een belly pan!
Daan van den Brink
ST2

"Binnen de perken zijn de mogelijkheden even onbegrensd als daarbuiten” (Jules Deelder)

Gebruikersavatar
Rich
donateur
donateur
Berichten: 5034
Lid geworden op: 23 apr 2006 20:52
Locatie: Lewedorp het middelpunt van Zeeland.

Re: Op weg naar DCR 2013

Ongelezen bericht door Rich »

Daan van den Brink schreef:Ik meen in het filmpje van Muerte een SF gezien te hebben, maar die had wel degelijk een belly pan!
maar het hoeft voor een monster nog niet... (vraag me alleen niet waarom dit verschil..)
Zie Henk.
http://www.wegraceinfo.nl/upload/fotoal ... 96-013.jpg
Groeten Rich (moderator)
Ducati 996s => 997s 147 w-pk
AfbeeldingAfbeelding
Dit ben ik
Made in Italy
PR Assen 1:59.041

Gebruikersavatar
Rules
donateur
donateur
Berichten: 8199
Lid geworden op: 26 mei 2009 21:42

Re: Op weg naar DCR 2013

Ongelezen bericht door Rules »

Rich schreef:
Rules schreef: Je moet een licentie halen. Dat is die eendaagse cursus bij de CRT/KNMV voor €250,- ==>CRT op Assen volgen zodat je hier gelijk kilometers hebt.. Was ook het plan
Inschrijven kost €150,- en de daglicentie en verplichte verzekering kosten €55,- dus €205,- totaal. ==>als je niet vrij gaat rijden op de Vrijdag. Was ook het plan
Om aan de eendaagse cursus deel te nemen moet je aantoonbare ervaring hebben op circuitdagen. Geen idee hoe ik dat moet aantonen, maar dat zien we nog wel. ==>van de CRT krijg je een soort diploma waarmee je dit aantoont ook staat dit geregistreerd. Ah, oké. Even gaan zoeken dan...ik heb alleen foto's, maar daar bewijs je niet veel mee aangezien je onherkenbaar bent...
De licentiecursussen zijn allemaal in maart/april dus dat duurt nog even.

Wat je moet borgen valt ook mee.
Olie aftappluggen, oliefilter, olie vulplug, bouten remklauwen. ==> vergeet ook hierbij de achterklauw niet welke ik vorig jaar was vergeten. Had ik al aan gedacht :wink:
En verder moeten spiegels, knipperlichten en kenteken verwijderd zijn en verlichting afplakken of verwijderen. Koelvloeistof moet je vervangen door water.
==>liefst deminwater zodat je geen afzetting van kalk krijgt zie waterkoker en racekuipje is gemakkelijker..en zeer veel goedkoper als je valt Demiwate met boorolie had ik gehoord. racekuip is idd makkelijker en ook al het plan
Draaiende delen moeten goed beschermd zijn (koppeling, ketting/tandwielen enz). ==> ik rijd met deels open koppelingsdeksel maar moet niet te veel open zijn om de koppeling te beschermen bij een val. even foto's zoeken
Standaard moet van de motor af. Dus al bijna verplicht om hulp mee te nemen om de motor op de paddockstand te zetten zonder te moeten klooien en het risico te lopen dat de motor in de paddock omdondert...==> zeer handig...Petra helpt wel. Ze zei al dat ze het wel leuk vind als ik ga rijden. De schat :smile:

Ik heb voor mezelf besloten om de motor aan het einde van het seizoen klaar te maken/hebben. Ik ga nu wel op zoek naar bouten om daar gaten in te boren. Dan blijven de originele gewoon zonder gaten (heeft iemand nog wat liggen?).

De racekuip koop ik denk ik bij Ricambi Weiss en misschien spuit ik die zelf nog in een leuk kleurtje. Laten spuiten is mooier maar ook duurder en het geld groeit me niet op de rug. ==>2e hands kijken mijn set was niet het mooist maar had deze op het forum voor 100 euro (en kreeg er een setje banden bij waarmee ik nu een 2e DCR heb gereden) Ricambi is 150,- nieuw. Tweedehands kom je vaak duurder uit, maar ik kijk eens rustig rond.

Mijn helm staat volgens mij nog gewoon op de helmen lijst (moet ik nog controleren) van de KNMW en laarzen en handschoenen heb ik ook al.
Dan moet ik alleen nog kijken voor een eendelig pak (forumgenoot heeft er een liggen dat ik kan passen :smile: ). ==>anders motorbeurs Utrecht denk ook aan je rugplaat. rugprotector heb ik al.
Ik vind het wel leuk en heb er zin in. Toch ook wel spannend... :wink: ==>wat te denken van rete gaaf om te doen... :smile: Echt wel :sunglasses:


Wat ik nu al wil vragen:

Heeft iemand misschien een set bouten om de voor- en achterremklauwen mee te bevestigen?
Heeft iemand een olieaftapplug, olievuldop en die bout van het groffilter (moet je die ook borgen? ==>ja ) liggen?
Mag je deelnemen met een open koppelingsdeksel? ==> ja zie mijn motor...heb je zelf op foto.
Welke borgdraad moet je gebruiken? Je hebt verschillende diktes (0,5 - 0,6 - 1,1 enz) ==> ik heb 0,6 mm.
Heb je persé zo'n borgdraadtang nodig of kan het ook met een ordinaire combinatietang? ==> ik gebruik een combinatietang en een kniptang.

Alvast bedankt voor de reacties :smile:
Denk ook nog even aan geluid.. ik lever 100 DB zonder killers maar houd het even in de gaten dat je voor vrijdag 101 DB en de rest van het weekend 104 DB mag leveren. Ik heb dB killers liggen die er eventueel nog in kunnen als het moet.
Oh ja bandenwarmers...ik heb nu 2x zonder gedaan...nou ja ik heb wat geleend voordeel is dat band en velg al warm zijn...
Zonder kan ook maar moet je langer rustig aan doen...met de race wil ik hier niet zo aan denken. bandenwarmers...weet het nog niet. Ligt aan hoe het gaat met de kosten. Ik weet nog niet welke banden ik ga gebruiken. Tegen die tijd eens bekijken hoe en wat.
Eerst ga ik het hoognodige doen (borgen en racekuip en koelvloeistof -> water) en dan is de motor in ieder geval technisch klaar.
Verder gaatjes boren in de dempers voor de dB-killers.
Een eendelige overall is niet zo'n probleem. Via het forum al eentje gevonden. En als die niet past, er staan er geregeld te koop voor redelijke bedragen en die zijn meestal niet veel gedragen en zonder beschadigingen en van een fatsoenlijk merk.
848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse


Regiocafe Zuid
Partycentrum De Sluis

Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)

Gebruikersavatar
Rules
donateur
donateur
Berichten: 8199
Lid geworden op: 26 mei 2009 21:42

Re: Op weg naar DCR 2013

Ongelezen bericht door Rules »

Rich schreef:Klopt klasiekers hebben wel een bakje eronder hangen...
Er was nog iemand met een 999 waarvan de linker kuip afgewaait was en stelde ook voor om de kuip er geheel af te laten wat door de KNMV mannen afgekeurd werd.. dit zelfde verwacht ik dan ook bij onze 748 modellen.
Spongebob rijdt ook zonder bllypan. En ik heb meerdere 916 enz gezien zonder bellypan die ook meereden.
Maar ik heb een bellypan die ik er wel onder hang. Vaak zit die ook al bij een racekuipset.
848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse


Regiocafe Zuid
Partycentrum De Sluis

Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)

Geroen
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 352
Lid geworden op: 17 okt 2006 09:39
Locatie: Utrecht

Re: Op weg naar DCR 2013

Ongelezen bericht door Geroen »

Herman schreef:Waarom moet je een racekuip hebben? Of is dat voor het geval je een schuiver maakt en de originele niet wil verzieken? :donno:
P'cies. De prijs van een volledige racekuip bij Ricambi Weiss is ongeveer de prijs van een kuipdeel bij de Ducati dealer. Verder heeft zo'n racekuip geen gaten voor je koplamp en jiffy en ziet er daardoor ook weer mooier uit. Bovendien heeft een racekuip over het algemeen een bellypan i.t.t. een straatkuip die vaak open is van onderen.
Tegenwoordig Ducatist

Gebruikersavatar
Rules
donateur
donateur
Berichten: 8199
Lid geworden op: 26 mei 2009 21:42

Re: Op weg naar DCR 2013

Ongelezen bericht door Rules »

Geroen schreef:
Herman schreef:Waarom moet je een racekuip hebben? Of is dat voor het geval je een schuiver maakt en de originele niet wil verzieken? :donno:
P'cies. De prijs van een volledige racekuip bij Ricambi Weiss is ongeveer de prijs van een kuipdeel bij de Ducati dealer. Verder heeft zo'n racekuip geen gaten voor je koplamp en jiffy en ziet er daardoor ook weer mooier uit. Bovendien heeft een racekuip over het algemeen een bellypan i.t.t. een straatkuip die vaak open is van onderen.
Het scheelt nog meer. De zijkant van mijn 748 (en ook alle 916, 996, 998) bestaat uit een boven en onderkant. Een zo'n deel (dus bovenkant of onderkant) kost dik €400,- nieuw bij de dealer...
Ik had boven- en onderkant nodig en ook een topkuip na mijn laatste crash. Daar wordt je niet vrolijk van...
Een racekuip van Ricambi kost €150,- en van andere merken ben je meestal tot zo'n €500,- kwijt. Dat is ff iets anders dan origineel...
848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse


Regiocafe Zuid
Partycentrum De Sluis

Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)

Gebruikersavatar
Martwin
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 4328
Lid geworden op: 24 mei 2004 12:15
Locatie: kaas city

Re: Op weg naar DCR 2013

Ongelezen bericht door Martwin »

Denk dat je ook even in je achterhooft moet houden,mocht je vallen,je niks meer voor op straat hebt,of een flinke bak schade.
Daarom heb er iets bij gekocht.
Staat ook nog wat te koop,kan je zo circuit op.
Doe ik de magnesium velgen in de verkoop,en de alu er in,de anti hop er uit en de alu er in.
Verkoop ik de reserve kuip weer.
En dan zakt de prijs al.


Afijn je moet zelf maar kijken.
riding a ducati is not heaven,but i`m in heaven when i`m riding my ducati.

Ducati 916s(996), Monster 1100 Evo

winnaar open B 2009
1.56.1 pole open A 2011
Pr assen 1.51.720 DQ 2012





http://www.motorkledingreparatie.nl
http://www.hyperpro.com

Gebruikersavatar
Martwin
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 4328
Lid geworden op: 24 mei 2004 12:15
Locatie: kaas city

Re: Op weg naar DCR 2013

Ongelezen bericht door Martwin »

Aanvulling,donald huigen heeft volgens mij nog een 748 in race uitvering staan waar die al tijdje mee te koop loopt
riding a ducati is not heaven,but i`m in heaven when i`m riding my ducati.

Ducati 916s(996), Monster 1100 Evo

winnaar open B 2009
1.56.1 pole open A 2011
Pr assen 1.51.720 DQ 2012





http://www.motorkledingreparatie.nl
http://www.hyperpro.com

mike900ssc
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 3654
Lid geworden op: 04 mei 2009 12:32
Locatie: Ter apel

Re: Op weg naar DCR 2013

Ongelezen bericht door mike900ssc »

bellypan? ooit een ss gezien met dichte bellypan?ik niet,

succes roel,ik doe volgend jaar ook mee,
alleen hoef ik eigenlijk niets te doen,behalve ander pak,maar daar ben ik al mee bezig(sponsor),verder is hij al klaar.incl racekuip,en alles wat er bij hoort.
qua banden heb ik ook niets meer nodig,heb alles op voorraad staan.
misschien wel ff in 2013 knmv cuppen
900ss
900Supertwin BoTT racer
350 1968 single racer

Gebruikersavatar
DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 4654
Lid geworden op: 13 jun 2004 16:12
Locatie: bie Azz'n
Contacteer:

Re: Op weg naar DCR 2013

Ongelezen bericht door DucATIRadeon »

mike900ssc schreef:bellypan? ooit een ss gezien met dichte bellypan?ik niet,

succes roel,ik doe volgend jaar ook mee,
alleen hoef ik eigenlijk niets te doen,behalve ander pak,maar daar ben ik al mee bezig(sponsor),verder is hij al klaar.incl racekuip,en alles wat er bij hoort.
qua banden heb ik ook niets meer nodig,heb alles op voorraad staan.
misschien wel ff in 2013 knmv cuppen
hest nooit oplet bie mien brommer?
mijn volledige kuip bestaat uit 2 delen: topkuip met ruit en een gehele zij met onderkant. en hij is dicht. (als je de tape op zn plek houd iig wel).

ALS je een dichte kuip hebt met uit een stuk bestaande onderkant, dus een bak als het ware, DAN is de stop verplicht wegens aquaplaning als gevolg van hard remmen waarbij het water uit de bak onder de voorwiel komt...(or so i'm told...)

bouten kun je alvast boren: 2 platte kanten vijlen en met een boortje 2 (hoge toeren) boren. kun je tzt galvaniseerd/rvs ijzerdraad van de tuinbouwmarkt doorheen prikken en met een simpele combitang draaien.
ducati 175 TS 1959
ducati 350 GTL 1975
ducati 500 GTL 1976
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
KTM 990 SMT 2012
Royal Enfield 500 Bullet 2001
http://www.panigaletwins.nl
https://www.avtworks.nl (uc)

Gebruikersavatar
hawa ncr
donateur
donateur
Berichten: 1093
Lid geworden op: 12 sep 2006 22:34
Locatie: Koekange

Re: Op weg naar DCR 2013

Ongelezen bericht door hawa ncr »

Leuk ! ik deze ook volgen gezien ik er volgend jaar ook bij wil zijn.(waarschijnlijk in de Euroclassics en de moderne tweekleppers)

Arthur, ik heb afgelopen weekend even je brommer/kuip beter staan bekijken en zag toen pas dat jouw kuip een 888 kuip in supermono look is gemaakt door Rico Mertens. (ik heb hier 2 dezelfde kuipen liggen,waarvan er 1 op mijn 1000ds supertwin racer gaat komen :grin: .)
Ducati 900sl 1992
Ducati 1000ds supertwin circuitracer

Plaats reactie