Ducati Clubraces 2014 - Algemene praat

Ducati Club Race

Moderator: Ducati Club Nederland

Gebruikersavatar
Rules
donateur
donateur
Berichten: 8199
Lid geworden op: 26 mei 2009 21:42

Re: Ducati Clubraces 2014 - Algemene praat

Ongelezen bericht door Rules »

mike900ssc schreef:oktober november moet je al inschrijven!!tegenwoordig alleen nog maar nationaal of internationaal,das wel ideaal,heb nu 1 keer ff op assen gereden klokte er al snel een 1,53,7 uit:D en dat met een 2 klepper :grin:
Dit heb ik terug gevonden. Als je er al snel die tijd uit perst, dan zie ik echt niet wat nu het probleem zou zijn.
848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse


Regiocafe Zuid
Partycentrum De Sluis

Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)

Gebruikersavatar
Rich
donateur
donateur
Berichten: 5034
Lid geworden op: 23 apr 2006 20:52
Locatie: Lewedorp het middelpunt van Zeeland.

Re: Ducati Clubraces 2014 - Algemene praat

Ongelezen bericht door Rich »

Dat denk ik ook...moet kunnen.
ervaring leert dat je alleen maar sneller wordt naar mate je meer kilometers gemaakt hebt op Assen (of waar dan ook)
Groeten Rich (moderator)
Ducati 996s => 997s 147 w-pk
AfbeeldingAfbeelding
Dit ben ik
Made in Italy
PR Assen 1:59.041

mike900ssc
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 3654
Lid geworden op: 04 mei 2009 12:32
Locatie: Ter apel

Re: Ducati Clubraces 2014 - Algemene praat

Ongelezen bericht door mike900ssc »

Ik kom meer voor m'n plezier dan een blok op te blazen,buiten dat kom ik met een standaardblok met een dikke 75 pony's?heb de centjes niet meer om hem plat te leggen in de ramshoek,dus kom lekker voor m'n lol en ga lekker ca 2 rond rijden.en heb 2 jaar geen solo gereden laatst was juni 2012.op wat kleine teatritjes na
900ss
900Supertwin BoTT racer
350 1968 single racer

Gebruikersavatar
Rules
donateur
donateur
Berichten: 8199
Lid geworden op: 26 mei 2009 21:42

Re: Ducati Clubraces 2014 - Algemene praat

Ongelezen bericht door Rules »

Wij komen ook voor ons plezier, maar ik wil wel sneller zijn dan afgelopen keer :smile:

Het blok opblazen zal niet zo snel lukken aangezien de begrenzer voor die tijd al we ingrijpt.
We zien wel wat het wordt.
Vooral plezier en finishen, de rest is bijzaak!
848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse


Regiocafe Zuid
Partycentrum De Sluis

Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)

mike900ssc
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 3654
Lid geworden op: 04 mei 2009 12:32
Locatie: Ter apel

Re: Ducati Clubraces 2014 - Algemene praat

Ongelezen bericht door mike900ssc »

Toerenbegrenzer?,was dat.
heb er al 1 kapot gedraaid.
900ss
900Supertwin BoTT racer
350 1968 single racer

Gebruikersavatar
Duclaasie
Berichten: 1718
Lid geworden op: 26 mei 2011 18:29
Locatie: Willemsoord

Re: Ducati Clubraces 2014 - Algemene praat

Ongelezen bericht door Duclaasie »

Als het een beetje knap weer is kom ik één van de dagen ook met het fototoestel naar Assen toe. Kan ik hopelijk een paar leuke actiefoto's schieten.
Proud to be Loud

Gebruikersavatar
Duclaasie
Berichten: 1718
Lid geworden op: 26 mei 2011 18:29
Locatie: Willemsoord

Re: Ducati Clubraces 2014 - Algemene praat

Ongelezen bericht door Duclaasie »

Wat zijn trouwens de beste plaatsen voor een toeschouwer om foto's te schieten morgen? Moet liefst zon in de rug en zo min mogelijk obstakels in de achtergrond hebben en dan ergens in of rond een bocht.
Proud to be Loud

Gebruikersavatar
Meunier
donateur
donateur
Berichten: 380
Lid geworden op: 12 nov 2012 23:35

Re: Ducati Clubraces 2014 - Algemene praat

Ongelezen bericht door Meunier »

Duclaasie schreef:Wat zijn trouwens de beste plaatsen voor een toeschouwer om foto's te schieten morgen? Moet liefst zon in de rug en zo min mogelijk obstakels in de achtergrond hebben en dan ergens in of rond een bocht.
Op het talud ossebroeken, mandeveen en duikersloot heb je de zon in de rug en zijn de snelheden relatief laag.
Geert-Timmerbocht kan ook prima (tribune), zon iets tegen.

nikonduc
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 jul 2010 16:27

Re: Ducati Clubraces 2014 - Algemene praat

Ongelezen bericht door nikonduc »

Haarbocht (1e bocht na de start) voor de wat andere plaatjes, daar 'vallen ze naar buiten', en voor meer snelheid in je foto's de Ramshoek. Op beide plekken kun je op redelijk korte afstand over het hekwerk fotograferen vanaf het talud. Voordeel van beide plekken, je blijft in beide gevallen lekker dicht bij de paddock. En dat is morgen toch het kloppend hart van de DCR. Je hoeft de zon niet altijd in je rug te hebben, gezien het weer morgen even wat spelen met de belichtingscompensatie.

Gebruikersavatar
Duclaasie
Berichten: 1718
Lid geworden op: 26 mei 2011 18:29
Locatie: Willemsoord

Re: Ducati Clubraces 2014 - Algemene praat

Ongelezen bericht door Duclaasie »

Haarbocht zal in de ochtend inderdaad wel een mooie locatie zijn. Paar week geleden tijdens landelijke motordag met tegenlicht bij de GT gestaan, maar dan krijg ik toch niet het resultaat wat ik voor ogen heb vrees ik. Doe de wandelschoenen aan en zal de spots eens langsgaan!!
Proud to be Loud

MyNameIsJeroen
Berichten: 650
Lid geworden op: 24 jun 2006 17:06
Locatie: Utrecht

Re: Ducati Clubraces 2014 - Algemene praat

Ongelezen bericht door MyNameIsJeroen »

Ik heb zaterdag vanaf de hoofdtribune wat foto's gemaakt, met de zon in mijn gezicht.
Twee stops overbelichten dan krijg je best een goed resultaat.

Afbeelding
f9. 1/200 sec. 200mm ISO-200

In hoge resulutie: https://www.dropbox.com/s/764nxs1q8vopjs7/IMG_9070.jpg

Canon EOS600D met Canon 75-200L f4 USM
Lexus CT - Ducati Monster 696+ ABS - Mini One - Porsche 986 Boxster

http://pa1jrn.simpsite.nl/

Gebruikersavatar
Duclaasie
Berichten: 1718
Lid geworden op: 26 mei 2011 18:29
Locatie: Willemsoord

Re: Ducati Clubraces 2014 - Algemene praat

Ongelezen bericht door Duclaasie »

Kleine teaser voor wat nog zal volgen. Heb nog 650 foto's uit te zoeken, maar er volgt dus nog meer. Ben vandaag vanaf 12:00 aanwezig geweest tot aan de laatste race. Uiteindelijk het hele circuit rondgelopen en op diverse locaties foto's geschoten.
IMG_6673s.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Proud to be Loud

Gebruikersavatar
peetjuh
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 2216
Lid geworden op: 25 jun 2006 18:56
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Ducati Clubraces 2014 - Algemene praat

Ongelezen bericht door peetjuh »

Vorig jaar hebben we allemaal kunnen meegenieten van Roel zijn ups en downs voor en na de Clubrace. Dit jaar was het mijn eerste jaar en in al mijn enthousiasme wil ik jullie mijn verhaal niet onthouden.

Donderdagochtend om 7.45 zijn we in de auto gestapt, nog even langs mijn ouders in Friesland gereden en rond 12.15 stonden we op de heilige grond van het TT circuit. Langzaamaan druppelde iedereen binnen en al snel werd het erg gezellig. Vrijdag was de vrije training en ook daar hebben we aan meegereden. Nog wel leuk om te vermelden dat ik vorig jaar Italtrackday voor het eerst op Assen reed. Ik vond het circuit maar groot en de snelheid mega hoog, ik was zwaar onder de indruk....ik dacht nog...laat mij maar op de kleine circuitjes rijden, veel leuker. Ik reed toen een tijd van 2.31.Na van t winter ruim 16 kg afgevallen te zijn mocht ik op 4 april voor de 2e keer op Assen rijden om mn racelicentie te halen. Wat had ik een profijt van de verloren kilo's! ik reed meteen 10 seconden van mijn tijd van de Italtrackday af en eindigde met 2.20. Anderhalve week voor de Clubrace hebben we nog 2 dagen met Vabene Racing School op Folembray gereden en daar kwam ik er achter dat hard rijden, hard remmen en hard de bocht in gaan ook voor mij weggelegd is! Ik kon zowaar met Roel meekomen!
Enfin de vrijdag....Na de eerste sessie zat ik in spanning op de tijden te wachten. Ik kwam op een 2.11! Mijn dag kon niet meer stuk, ik was al helemaal tevreden. Die dag ben ik op 2.11 blijven staan. We hadden na 3 sessies al 4 keer een rode vlag gehad en op een gegeven moment lag er over de helft van de baan een oliespoor. Dan kom je niet echt in je ritme.

Zaterdag was de kwalificatie dag. De eerste kwalificatie ging lekker, ik kwam de baan af met een 2.10. De 2e kwalificatie heb ik gewoon lekker gereden. Ik had toch al een goede tijd neer gezet dus dacht ga goed op mn lijnen, zithouding en andere technieken letten. Ook toen kwam ik tot een 2.10. Ik werd hoe langer hoe blijer met mezelf! Zaterdagavond heb ik met de Kikarun nog 2 rondjes over het circuit gerend. Het was wel zwaar, zo'n dag lopen en rijden hakt er toch wel in, maar ik heb het allemaal goed voltooid, al ging het laatste stuk wel op karakter! Gelukkig mocht ik 's avonds nog even bij Alie op de massagetafel en heb ik dus geen last van spierpijn gehad.

Zondag....de raceday....man man, dat is toch wel ff anders dan een circuitdagje of een kwalificatie. Slapen heb ik gelukkig wel goed gedaan, maar heb die nacht wel tig keer de start doorlopen. Ik had me op de 11e plaats gekwalificeerd en stond dus in het midden op de 4e rij. Om 12.38 zouden we van start gaan. Rond 11.30 begonnen de zenuwen toch wel echt goed toe te slaan. Ik ben toen maar rustig in de schaduw gaan zitten en heb in mn gedachten het circuit nog een aantal keren rondgereden met alle versnellingen e.d. Mart(w)in kwam nog voor een aantal goede tips en iedereen sprak me wat bemoedigende woorden in. Rond 12.30 richting vooropstelling. Daar sta je dan te wachten. En dat duurt echt mega lang! Roel is met me meegegaan voor support en de laatste tip: 'Laat je niet gek maken, het is moeilijk maar zeker de eerste paar bochten laat maar gaan, het komt wel goed'.
Met dat in mijn gedachten gingen we de opwarmronde in en stonden we na een paar minuten bij de start. Het rode licht gaat aan en uit....en gaaaas!!! Helaas was ik al snel uit mijn concentratie omdat de motor precies voor mij afsloeg waardoor ik er om heen moest. Hierdoor verloor ik een aantal plaatsen. Ik kwam als 14e de Haarbocht uit. Op naar Ossebroeken moest ik nog even aan Roel zijn woorden denken. Het is inderdaad moeilijk om je niet op te laten fokken, je gaat zo mee in het geweld! Maar uiteindelijk heb ik het laten gaan en ben ik mn eigen ding gaan doen. Na de eerste ronde weet ik niet wat er gebeurde, maar ik kwam in een mega flow en toen kwam ik op gang. Langzaam aan heb ik een groepje waar ik achteraan reed kunnen inhalen en kreeg ik het voor elkaar om het gat met de voorganger dicht te rijden. Na nog een aantal inhaalacties kwam ik achter Henk te rijden (Henk heeft samen met Roel zijn licentie gehaald) Ik wist dat Henk op de rechte stukken veel sneller is met zijn 998, dus ik moest het hebben van zijn vroege remmen en lage snelheid in de bocht. In Strubben kwam ik hem voorbij, maar bij het uitaccelereren kwam hij me weer voorbij. Uiteindelijk kon ik m in Stekkenwal binnendoor steken en toen kon ik bij m weg lopen. De laatste ronde heb ik Miriam op haar 848 nog ingehaald. Maar zij kwam mij op een paar honderdste voor de finish voorbij. Ik had de finishvlag niet eens gezien, maar zag aan de marchalls die richting de baan liepen dat het voorbij was. Ik heb de hele laatste ronde gejuigd tegen mezelf en alleen maar geroepen dat het zo super gaaf is! man man, wat geeft zo'n race een enorme kick! De uitloopronde duurde voor mn gevoel wel eeuwen! Ik wou naar Roel en mn vrienden en familie die op de paddock stonden! Ik was helemaal euforisch wat had ik lekker gereden! Toen ik bij onze tent aankwam stond iedereen daar te juichen en te klappen, toen hield ik het niet meer. Na mn strijd tegen de kilo's viel alles op zijn plek en ik kon de tranen van geluk en enthousiaste me niet meer bedwingen. Er was nog enige onduidelijkheid, iedereen zei dat ik 4e was geworden, maar toch net 5e geworden. Het was echt een fotofinish. Toen Roel mij vertelde dat ik een 2.05 had gereden stond ik alleen maar te juigen! Wie had dat gedacht! Wat geweldig! Ik stond alleen maar te stuiteren. Die 2.05 bleek ook nog de snelste tijd van het hele veld te zijn! Al snel kwam iedereen naar me toe om me te feliciteren en bedanken voor de race die ik gereden had. Ik kan me best voorstellen dat het heel bizar is geweest om er naar te kijken.

Ik heb echt genoten van dit weekend en ben super trots op mijn prestatie! Dat het zo goed zou gaan had ik niet durven dromen! Iedereen ook bedankt voor alle leuke berichten op facebook, app en sms. Echt geweldig om te zien en horen dat mensen zo met je meeleven en zo'n weekend volgen.

Wat mij betreft op naar DCR 2015!!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
CookieMonster :yehaa:

mike900ssc
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 3654
Lid geworden op: 04 mei 2009 12:32
Locatie: Ter apel

Re: Ducati Clubraces 2014 - Algemene praat

Ongelezen bericht door mike900ssc »

Ja echt super gedaan,heb geen race gezien,maar enkel gehoord super!
900ss
900Supertwin BoTT racer
350 1968 single racer

Gebruikersavatar
Martwin
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 4328
Lid geworden op: 24 mei 2004 12:15
Locatie: kaas city

Re: Ducati Clubraces 2014 - Algemene praat

Ongelezen bericht door Martwin »

geen woord meer aan toe te voegen.... :superman:
riding a ducati is not heaven,but i`m in heaven when i`m riding my ducati.

Ducati 916s(996), Monster 1100 Evo

winnaar open B 2009
1.56.1 pole open A 2011
Pr assen 1.51.720 DQ 2012





http://www.motorkledingreparatie.nl
http://www.hyperpro.com

Gebruikersavatar
phillis
Berichten: 377
Lid geworden op: 11 apr 2004 12:03
Locatie: nijmegen

Re: Ducati Clubraces 2014 - Algemene praat

Ongelezen bericht door phillis »

we hebben weer een super weekend gehad trots op mijn vader cor nicolasen [ nr 433] met zijn 75 jaar jong dat hij in de euro classics 17de werd ben benieuwd naar de foto's

Gebruikersavatar
Rules
donateur
donateur
Berichten: 8199
Lid geworden op: 26 mei 2009 21:42

Re: Ducati Clubraces 2014 - Algemene praat

Ongelezen bericht door Rules »

peetjuh schreef:Vorig jaar hebben we allemaal kunnen meegenieten van Roel zijn ups en downs voor en na de Clubrace. Dit jaar was het mijn eerste jaar en in al mijn enthousiasme wil ik jullie mijn verhaal niet onthouden.

Donderdagochtend om 7.45 zijn we in de auto gestapt, ...
Schatje, ik ben trots op je!!!
848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse


Regiocafe Zuid
Partycentrum De Sluis

Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)

Gebruikersavatar
estgra
Berichten: 325
Lid geworden op: 21 apr 2010 20:33
Locatie: Bavel (NBR)

Re: Ducati Clubraces 2014 - Algemene praat

Ongelezen bericht door estgra »

Gewoon geweldig Peet. :sunglasses:
Monster S4R
Monster S4RS
848 2x

igo
donateur
donateur
Berichten: 852
Lid geworden op: 12 sep 2003 08:30
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: Ducati Clubraces 2014 - Algemene praat

Ongelezen bericht door igo »

.
En hier kan je jouw Ducati Clubrace 2014 foto's uploaden.

Foto's komen dan te staan op het forum in de Afbeelding"Galerij". Elke foto krijgt een unieke URL en een BBCode die je dan weer in elke post kan gebruiken!
Mijn Android Apps en Webdiensten: NIEUW http://www.smartphoneConsole.com

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4510
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: Ducati Clubraces 2014 - Algemene praat

Ongelezen bericht door fedde71 »

Prachtig en mooi verhaal Peetjuh wil wel geloven dat je ontzettend trots op jezelf bent. Zulke verhalen geven de burger in het algemeen maar ook mijzelf weer moed. Ik hoop jullie volgend jaar aan te kunnen moedigen.
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

Gebruikersavatar
Hayawim
Berichten: 278
Lid geworden op: 01 jul 2012 12:37
Locatie: Z.O. Drenthe

Re: Ducati Clubraces 2014 - Algemene praat

Ongelezen bericht door Hayawim »

Gweldige prestatie Peetjuh :good:

Heb zelf niet eens de opwarm ronde kunnen afmaken van wege een kapotte zekering :angry: :fool:

Gelukkig wel mijn pr met ruim 2 seconden kunnen verbeteren gedurende het weekend :clap:

Ondanks de terleurstelling van het niet kunnen deelnemen aan de Due Valvole waar ik voor gekwalifiseerd was,
heb ik een super weekend gehad en zal ik er alles aan doen om er in 2015 weer bij te zijn.
'91 900SS "racer"
'05 S4R

mike900ssc
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 3654
Lid geworden op: 04 mei 2009 12:32
Locatie: Ter apel

Re: Ducati Clubraces 2014 - Algemene praat

Ongelezen bericht door mike900ssc »

was jij dat met dat gescheurde carter?had even gekomen had er wel 1 voor je staan.

ow niet goed gelezen kapotte zekering :D
900ss
900Supertwin BoTT racer
350 1968 single racer

Gebruikersavatar
Rules
donateur
donateur
Berichten: 8199
Lid geworden op: 26 mei 2009 21:42

Re: Ducati Clubraces 2014 - Algemene praat

Ongelezen bericht door Rules »

Nu weet ik waarom ik Wim niet in de Duovalvole heb gezien. Balen man!
848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse


Regiocafe Zuid
Partycentrum De Sluis

Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)

Gebruikersavatar
Rules
donateur
donateur
Berichten: 8199
Lid geworden op: 26 mei 2009 21:42

Re: Ducati Clubraces 2014 - Algemene praat

Ongelezen bericht door Rules »

Hierbij het bewijs dat ik dit jaar wel de finish heb gehaald :crazy:
IMG-20140518-WA0000.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse


Regiocafe Zuid
Partycentrum De Sluis

Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)

Gebruikersavatar
Hayawim
Berichten: 278
Lid geworden op: 01 jul 2012 12:37
Locatie: Z.O. Drenthe

Re: Ducati Clubraces 2014 - Algemene praat

Ongelezen bericht door Hayawim »

mike900ssc schreef:was jij dat met dat gescheurde carter?had even gekomen had er wel 1 voor je staan.

ow niet goed gelezen kapotte zekering :D

Nee gelukkig was het maar een zekering. Bloot liggende draad onder de tank die tegen het kleppendeksel kwam.
Stelde niet zo veel voor, maar ja wel de race gemist.

Jij hebt duidelijk meer pech gehad........
'91 900SS "racer"
'05 S4R

Plaats reactie