Panigaleproject deel 2

Schrijf hier alles over de (eigen) ombouwprojecten op basis van Ducati
Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4510
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door fedde71 »

precies, nu begint het weer op een motor te lijken. Wordt steeds meer benieuwd hoe de kleuren zich onderling gaan verhouden.
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

franserna
Berichten: 853
Lid geworden op: 29 nov 2012 21:41

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door franserna »

De candy-copperkleur moet je echt in de zon zien. Zo in mijn garage lijkt het bruinachtig, maar in de stralende zon lijkt de motor meerdere kleureffecten te hebben, varierend tussen goudachtig bruin tot koperachtig geel.En je ziet dan de metallic ook goed. Als ik dat dan zie, ga ikzelf ook wat stralen....

Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 5124
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door surfroy01 »

We wachten geduldig af op de stralende foto's weer :)
Huidig: 996SPS Ex: 1098S/HM1100S/998S/748
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.

franserna
Berichten: 853
Lid geworden op: 29 nov 2012 21:41

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door franserna »

Deze week aardig wat vorderingen gemaakt. De pedalensets gemonteerd, de remmen en koppeling ontlucht. De swingarm is ook heel mooi geworden en die heb ik vandaag weer op zijn plaats gehangen. Er komt een nieuwe ketting/tandwielset op, ondanks dat de vorige set (na 14000 km) nog niet helemaal versleten was. Ik had een achtertandwiel (merk Supersprox) in Duitsland besteld met een goudkleurige schijf, maar ik kreeg er 1 met een rode schijf (die je monteert met 12 kleine boutjes tegen het tandwiel). Als het goed is, komt de gouden binnenkort binnen. Bij de ketting ging het ook verkeerd: moest een goudkleurige zijn van het merk DID, maar het werd er een van het italiaanse merk Ognibene. Had ik nog nooit van gehoord en een DID-ketting (goud) zou niet meer leverbaar zijn... Dus zit er nu een italiaanse ketting op de italiaanse Duc.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4510
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door fedde71 »

mooi geworden die swing arm.
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

franserna
Berichten: 853
Lid geworden op: 29 nov 2012 21:41

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door franserna »

Na vele weken tevergeefs wachten en beloftes van het duitse My Bike Parts om de juiste kettingset (o.a. goudkleurige achtertandwiel) te versturen, heb ik besloten om de rode geanodiseerde kettingschijf te veranderen in een gepolijste aluminium schijf. De kettingschakel geklonken en de ketting gespannen. Eerder had ik al iets bedacht om het uitlaatgeluid te dempen in geval van een politiecontrole. Want ik had in 2015 zeer slechte ervaringen bij de geluidmetingen tijdens de kentekenkeuring in Lelystad (lees meer bij mijn Panigale-deel 1-project). Het is nog steeds de originele uitlaat. Alleen heb ik (in 2015 al) de exup-stelmotor verwijderd; de originele vlinderklep in de uitlaat zit er nog steeds. Bij controle kan ik nu snel via een kabel en een bijna niet zichtbaar haakje diezelfde vlinderklep in 5 standen dicht zetten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 5124
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door surfroy01 »

Fraai! Maar wat is er mis met het haakje in zicht? Als je aangeohuden wordt en je uitlaat maakt minder geluid dan is dat toch ok? Ik heb verwijderbare db-killers, is het zelfde principe. Op mijn auto heb ik een elektrische klep in de uitlaat. Overigens hoorde ik van een zwager die bij de politie werkt, er wordt op geluid niet gecontroleerd omdat er een aantal rechtzaken zijn geweest waarbij de manier waarop gecontroleerd wordty door de poltie niet ok is.

Lijkt het nu zo of staan 99 en SF uit het lood?
Huidig: 996SPS Ex: 1098S/HM1100S/998S/748
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4510
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door fedde71 »

denk dat het niet eens een gemis is dat je de goudkleurige krans niet hebt want die heeft waarschijnlijk een andere kleur dan de swing arm en zou dan wel eens kunnen vloeken met de swing arm. Vindt de alu krans zo wel mooi breekt het geheel een beetje.

Haakje zou volgens mij ook geen problemen op moeten leveren en is inderdaad mooi weggewerkt. Al enig idee wanneer je de weg op kunt?
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

franserna
Berichten: 853
Lid geworden op: 29 nov 2012 21:41

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door franserna »

Wat betreft geluidcontrole: in Nederland ben ik er ook niet zo bang voor. Maar ik ga best vaak (zeker als corona voorbij is) in Duitsland rijden en daar zou men vaker controleren. Ik moet wel zeggen dat ik kennelijk altijd geluk heb gehad, want ik ben nog nooit gecontroleerd!
En ik heb nu ook vrede met de alu-kleurige tandwielkrans. Het is ook maar een klein detail.
Wanneer ik de weg op kan, hangt helemaal af van de spuiter. Ik ga hem toch maar eens bellen om te vragen wanneer de tank en het kontje klaar zijn, want dan is het nog een dagje sleutelen en dan is het zover!

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4510
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door fedde71 »

al wat van de spuiter gehoord over de tank en het kontje? Zon schijnt dus je kan eruit.
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

franserna
Berichten: 853
Lid geworden op: 29 nov 2012 21:41

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door franserna »

Na maanden van geduld kon ik afgelopen weekend de laatste onderdelen bij spuiter Stef ophalen. Ook over de tank en het kontje ben ik heel tevreden. Echt vakwerk. Alleen de gespoten teksten op de onderdelen (Ducati Panigale 1199SF) waren niet echt geweldig omdat de geplande schaduw onder deze letters wat onregelmatig was. Ik heb voor die teksten inmiddels RVS-letters besteld van 1 mm dik. Die plak ik er binnenkort op.
Ook heeft Stef speciale sealing van Loctite aangebracht bij de tankopening. Dus nu geen loslatende laklaag zoals een tijd geleden bij mijn Monster.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

franserna
Berichten: 853
Lid geworden op: 29 nov 2012 21:41

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door franserna »

Nog een totaalplaatje.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 5124
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door surfroy01 »

Woow de detail foto's van tank en zitje zijn schittterend! het plaatje hierboven zou ik zeggen, wat is er gebeurd (lijkt net of alles goud gespoten is). Maar ook dit is weer een geval van in het echt zien! 3 werf hulde, weer een fraai resultaat.
Huidig: 996SPS Ex: 1098S/HM1100S/998S/748
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4510
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door fedde71 »

Echt super die tank en het kontje. Gehele motor is ook mooi geworden en die wil ik graag eens in het echt zien. Super mooi en netjes gedaan Frans.
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

franserna
Berichten: 853
Lid geworden op: 29 nov 2012 21:41

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door franserna »

Ja, hij begint mooi te worden. En de kleur lijkt elke keer weer anders, afhankelijk van het licht. Alleen de deksels van het motorblok zijn goudkleurig, de rest is copper candy. Dit is een soort inkt, gespoten op een zwarte kleurlaag. Daarna vele lagen blanke lak erover.
Vandaag heb ik de motor weer kunnen starten. 1 druk op de knop en broemmmm; lekker om hem weer te horen. Morgen ga ik de letters op de Duc plakken en donderdag komt de taxateur voor de verzekering.
En jij/jullie zijn hier van harte welkom om de Pani live te zien.

franserna
Berichten: 853
Lid geworden op: 29 nov 2012 21:41

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door franserna »

De letters zitten op de tank, zijkappen en kontje. Omdat de oppervlakten van deze onderdelen nergens volledig vlak zijn, moest ik bijna elke letter (van dun, maar stevig RVS) wat buigen. De motor is nu 99 % klaar (nog een paar details, zoals slotje monteren voor het zitje) en 100 % klaar voor de taxateur morgen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

franserna
Berichten: 853
Lid geworden op: 29 nov 2012 21:41

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door franserna »

Nog een paar foto's; voorlopig de laatste, denk ik. Hopelijk kan ik de Pani binnenkort aan de volgers showen bij een meeting o.i.d. Maar eerst ga ik thuis weer verder met een verbouwing. Ook leuk....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
moosjwz
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 jun 2012 17:31

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door moosjwz »

Heel gaaf! Leuk om te zien hoe zo n project dn ook echt afkomt.
[s]s4[/s], 999

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4510
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door fedde71 »

Wat een verschil zo buiten in de zon t.o.v. binnen. Echt mooi geworden. Hoop dat je snel een mooi ritje kunt maken.
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 5124
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door surfroy01 »

Woow is echt heel erg gaaf geworden, heel erg mooi die kleur, het klopt! Beter dan de vorige versie is mijn bescheiden mening. Zijkant van die koplamp doet mij denken aan een Suzuki uit de jaren 80-90 maar kan even niet op komen welke. Alweer 3 werf hulde!
Huidig: 996SPS Ex: 1098S/HM1100S/998S/748
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.

Gebruikersavatar
Duclaasie
Berichten: 1718
Lid geworden op: 26 mei 2011 18:29
Locatie: Willemsoord

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door Duclaasie »

De GSX 400 Impulse denk ik dan die je bedoelt.

Wat een prachtig stuk vakwerk weer zeg!! Ondanks dat het absoluut mijn smaak niet is, geniet ik elke keer weer van het vakmanschap en oog voor detail in je projecten. Chapeau!
Proud to be Loud

franserna
Berichten: 853
Lid geworden op: 29 nov 2012 21:41

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door franserna »

Ondanks dat ik lang geleden ook zelf 2 Suzuki's heb gehad (inderdaad, ook door mij omgebouwd), had ik nog nooit gehoord van een GSX 400 Impulse. Via Google zag ik als enige overeenkomst met mijn Pani de koplamp in een hoekig bakje.
Altijd weer fijn om complimenten te krijgen. Dank! En volgens mijn eigen mening is dit de mooiste motorfiets die ik ooit heb gemaakt. En smaken blijven verschillen, gelukkig maar! Toch probeer ik ooit nog een motor te bouwen die door (bijna) iedereen mooi wordt gevonden....

Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 5124
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door surfroy01 »

Suzuki GSX 1100E, qua vorm, en profil!

https://www.motorcyclespecs.co.za/model ... e%2081.htm
Huidig: 996SPS Ex: 1098S/HM1100S/998S/748
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.

franserna
Berichten: 853
Lid geworden op: 29 nov 2012 21:41

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door franserna »

Deze Suzuki lijkt best veel op mijn allereerste motor, een Suzuki 750GS uit 1978. Toch heb ik me niet door een Suzuki laten inspireren. Toen ik met dit project begon, heb ik gewoon wat schetsjes gemaakt. Toevallig koos ik toen voor een ronde LED-koplamp in een hoekige behuizing. En ik moest ook nog rekening houden met de ademhaling van de motor, want de aangezogen lucht loopt via deze koplamp. Verder moest het kontje er sportief uitzien en moest de radiateur compact worden. Allerlei andere details en de kleur van de motor zijn later ontstaan door gewoon wat rond te kijken wat ik mooi vind.

franserna
Berichten: 853
Lid geworden op: 29 nov 2012 21:41

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door franserna »

De Pani is inmiddels getaxeerd en verzekerd. Vorige week de allereerste rit gemaakt. Ging in principe goed, totdat ik ging tanken en het leek dat de motor in brand stond. Was gelukkig niet echt het geval, maar de heftige rook kwam van de 2 hitteschilden van de uitlaatdempers. Deze heb ik laatst laten poedercoaten (samen met de velgen) en de poedercoating zou absoluut hittebestendig zijn. Nee dus, de druppels van de coating hingen aan de onderzijde. Dus NOOIT delen van de uitlaat laten poedercoaten!
En toen ik, met nog steeds walmende hitteschilden, bijna thuis was, deed ook de gearsensor vreemd. Alleen de letter C knippert op het dashboard en dus geen aanduiding meer van welke versnelling is ingeschakeld. Nu heb ik dat eerder gehad (tijdens een proefritje in oktober 2020) waarna ik een nieuwe sensor heb gemonteerd. Na het inleren van de versnellingen was toen alles weer OK. Met die nieuwe gearsensor (best een duur onderdeel) heb ik nu nog geen 100 km gereden. Micha (Ducatiparts) heeft weer een nieuwe besteld, want met het Pinksterweekend gaan we flinke ritten rijden....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Plaats reactie