750 Sport op de testbank Afstellen Dell'Orto vhsb 36

Schrijf hier alles over de (eigen) ombouwprojecten op basis van Ducati
Gebruikersavatar
gajus
donateur
donateur
Berichten: 471
Lid geworden op: 09 feb 2005 11:46

Re: 750 Sport op de testbank Afstellen Dell'Orto vhsb 36

Ongelezen bericht door gajus »

Is die Bosch LSU... een lambda sonde? Hoe ziet er dat uit gemonteerd en al?
Laatst aangepast door gajus, in totaal 2374563 keer bewerkt

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 1184
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: 750 Sport op de testbank Afstellen Dell'Orto vhsb 36

Ongelezen bericht door 750sport »

De Bosc LSU 4.9 is een breedband lambasonde.

20140505_135241.jpg
20140505_135251.jpg
Groeten Bauke
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Gebruikersavatar
gajus
donateur
donateur
Berichten: 471
Lid geworden op: 09 feb 2005 11:46

Re: 750 Sport op de testbank Afstellen Dell'Orto vhsb 36

Ongelezen bericht door gajus »

Nice!!! Als je andere carbs met al die variabelen zoals naalden en sproeiers monteert kan ik me voorstellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Zo'n lambdasonde kan je dan weer in de goede richting wijzen, handig! :good:
Laatst aangepast door gajus, in totaal 2374563 keer bewerkt

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 1184
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: 750 Sport op de testbank Afstellen Dell'Orto vhsb 36

Ongelezen bericht door 750sport »

Maandag avond was het dan zover. De motor stond klaar ,geen lekkages van benzine of overlopende vlotterkamers. Ik had de Dell'Orto's opgebouwd met 50 stationair(900 graden uitgedraait), 50 emulsiebuis en 45 gasschuif.
Tijd om te gaan rijden.
Stationair was wat rijk met een A/F van 1:10 en hij reageerde ook niet meer op de luchtstelschroef.Met cruzen zag ik een 1:12 staan :smile: Alleen bij acceleren zag ik een A/F van 1:14.
Als ik dus een kleinere stationairsproeier plaats wordt stationair en cruzen wat armer wat wenselijk is. Wat niet wenselijk is dat bij een 1/4 gas dan nog armer gaat worden.
Ik heb daarvoor andere gasschuiven bestel bij Stein dinze met een camfer van 30 ipv 45. Dit zou de boel weer recht moeten trekken.

Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

australisch
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 jul 2013 15:14

Re: 750 Sport op de testbank Afstellen Dell'Orto vhsb 36

Ongelezen bericht door australisch »

Bauke jij hebt een 2 in 1 op jou 750 sport. Wat is de reden hierachter. Wil namelijk ook een 2 in 1 op mijn 900 maar heb me laten vertellen dat je vermogen gaat inleveren. Wat zijn jou ervaringen, wat betreft koppel en vermogen.Heb overigens een 750 sport te koop(met alle originele delen erbij,dus ook uitlaten)dus als je iets zoekt of in jou kennissenkring, staat op forum.

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 1184
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: 750 Sport op de testbank Afstellen Dell'Orto vhsb 36

Ongelezen bericht door 750sport »

Ik heb race nokaasen op mijn fiets zitten. Door de lange timing ( en korte inlaatkanaal) lever je nauwelijks/geen vermogen in. De collector heeft wel veel invloed op het koppel.De diameter van de bochten bepalen het toerental waarbij het maximale koppel wordt geleverd. De lengte van de bochten bepaald wat je vermogen doet na het maximale vermogen. Ik heb dus gekozen voor een 45mm pijp met +/- 90cm lengte. Ik overweeg nu om juist naar 40mm pijp te gaan die een stuk korter is.
Ik weet niet hoe jouw motor is opgebouwd?

Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

lynxnsu
Berichten: 83
Lid geworden op: 18 sep 2012 23:38

Re: 750 Sport op de testbank Afstellen Dell'Orto vhsb 36

Ongelezen bericht door lynxnsu »

waaw dit gaat mijn pet te boven
ben alleen amal (de simpelste carbu ter wereld )en phf dell orthos gewoon maar weet uit ondervinding dat een totaal andere carbu op een niet std blok andere koek is , hem laten draaien is een ding maar hem GOED laten draaien ,ho maar
hoed af

ivm je uitlaat vind ik 40 mm nog ruim groot , maar je zult wel weten wat je doet
op een 900cc Norton met een 2 in 1 zijspan zijn we van 40mm naar 38 mm naar 36mm gegaan om uiteindelijk een 34mm te maken .een zijspan heeft wel veel meer koppel nodig maar dit was een racezijspan en dus was topvermogen ook belangrijk

Mostro1994
Berichten: 627
Lid geworden op: 17 sep 2003 18:12
Locatie: 070

Re: 750 Sport op de testbank Afstellen Dell'Orto vhsb 36

Ongelezen bericht door Mostro1994 »

australisch schreef:Bauke jij hebt een 2 in 1 op jou 750 sport. Wat is de reden hierachter. Wil namelijk ook een 2 in 1 op mijn 900 maar heb me laten vertellen dat je vermogen gaat inleveren. Wat zijn jou ervaringen, wat betreft koppel en vermogen.Heb overigens een 750 sport te koop(met alle originele delen erbij,dus ook uitlaten)dus als je iets zoekt of in jou kennissenkring, staat op forum.
Ik heb ook een 2 in 1 op mijn 900 . Bij mij is zowel het koppel als vermogen een heel kleine beetje vooruit gegaan ten opzichte van een 2 in 2. Dit natuurlijk op (dezelfde) testbank gemeten.

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 1184
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: 750 Sport op de testbank Afstellen Dell'Orto vhsb 36

Ongelezen bericht door 750sport »

Ik ben begonnen met het maken van een 40mm 2 in 1 uitlaat. Ik heb lopen denken aan de aanpassing die ik aan mijn collector van mijn 45mm 2in1 heb gedaan en zitten kijken naar de kop van de liggende cilinder (en dan vooral de uitlaatklep) en ben tot de conclusie gekomen dat 45mm voor een 35mm klep te veel is.
Als voorbeeld gaat een Giocamoto 2 in 1 systeem dienen.Even een paar fot's van de collector.
20150311_070312.jpg
20150311_103649.jpg
Voor de aansluitingen op de cilinders offer ik mijn tangentiale systeem op. Scheelt weer een hoop werk en een tangentiaalsysteem is niets anders dan een gesplitste 2in1 met extra pijpen er tussen.

Groeten Bauke
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6489
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: 750 Sport op de testbank Afstellen Dell'Orto vhsb 36

Ongelezen bericht door TinTin »

wordt een stukje vakwerk zie ik al!
Denk trouwens dat er genoeg mensen zijn die een gewoon systeem voor jouw tangentiaal willen ruilen... kan je originele bochten ook gebruiken?
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 1184
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: 750 Sport op de testbank Afstellen Dell'Orto vhsb 36

Ongelezen bericht door 750sport »

Het tangentiale systeem loopt dichter langs het blok en de bocht bij de liggende cilinder is minder scherp.
Ik heb genoeg spullen liggen om nieuwe bochten te maken ,dus dat is het probleem niet.
Als er iemand is die interesse heeft mag hij een bod doen.

Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6489
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: 750 Sport op de testbank Afstellen Dell'Orto vhsb 36

Ongelezen bericht door TinTin »

750sport schreef:Het tangentiale systeem loopt dichter langs het blok en de bocht bij de liggende cilinder is minder scherp.
Ik heb genoeg spullen liggen om nieuwe bochten te maken ,dus dat is het probleem niet.
Als er iemand is die interesse heeft mag hij een bod doen.

Groeten Bauke
Ik zou 'm ff in de verkoophoek met een fototje zetten, de vraag ernaar omt met enige regelmaat voorbij dus ik denk dat je hem zo kwijt bent voor een mooie prijs
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 1184
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: 750 Sport op de testbank Afstellen Dell'Orto vhsb 36

Ongelezen bericht door 750sport »

Gisteravond nog even aan het klussen geweest en nog even naar het tangentiale systeem zitten kijken. Het is een eigenbouw project en niet een van een fabrikant. Het laswerk is op sommige plaatsen goed. Om hem te kunnen verkopen zal de kwaliteit een stuk hoger moeten liggen. Ik ga verder prutsen en de foto's komen wel in de loop van het project.

Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 1184
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: 750 Sport ombouw naar Keihin FCR 39

Ongelezen bericht door 750sport »

Het is een poosje stil geweest.
Ik heb de VHSB36 in de kast gegooit en de PHM40 ers erop gezet.En dan zie je ,met de Lambasensor en controler ,hoe slecht hij is afgesteld.De A/F bij constant 80km/u was 11:1. Dus dan maar uitzoeken hoe ik dat goed kan krijgen.
Nu ben ik zo ver dat ik mijn Keihin FCR39's splitsingles ga klaar maken om ze deze winter te kunnen monteren. Ik wil dan meteen het inlaatkanaal langer gaan maken om meer koppel onderin te krijgen.Ik twijfel alleen nog of ik filters op de inlaatkelken zet of dat ik voor een luchtfilterhuis kies.Ik denk dat een luchtfilterhuis er wat netter uit zal zien, maar dat gaan we wel even rustig bekijken.
Verder kan ik ook met TPS gaan spelen ,want die heb ik er ook bij.
Nu bezig met de carburateurs aan de blokzijde van een verloopring te laten voorzien ,zodat ik met Malossi spruitstukken en rubbers kan gaan werken. De spruitstukken worden binnenkort ook besteld. De inlaatrubbers heb ik nog van het VHSB project liggen.
Verder aan het kijken voor Keihin onderdelen ,wat is dat duur zeg.
Maar goed ,dit toppic is weer ff afgestoft.

Groeten Bauke
Laatst gewijzigd door 750sport op 02 dec 2016 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Mostro1994
Berichten: 627
Lid geworden op: 17 sep 2003 18:12
Locatie: 070

Re: 750 Sport op de testbank Afstellen Dell'Orto vhsb 36

Ongelezen bericht door Mostro1994 »

Klinkt allemaal goed, Bauke. We moeten snel eens wat afspreken. Kom ik een keer bij je buurten.

Groeten Boy

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4510
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: 750 Sport op de testbank Afstellen Dell'Orto vhsb 36

Ongelezen bericht door fedde71 »

Ik weet dat er japanse cross motoren veelal keihin carburateurs worden gebruikt. Wellicht kun je sloper van crossmotoren aan een set komen.
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 1184
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: 750 Sport op de testbank Afstellen Dell'Orto vhsb 36

Ongelezen bericht door 750sport »

De Keihins heb ik al een paar jaar liggen en de TPS zat bij de doorstroom carburateur met versleten vacuumplaat.

Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 1184
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: 750 Sport met Keihin FCR 39

Ongelezen bericht door 750sport »

Ik heb eerst maar eens een to do list gemaakt om een beetje overzicht te krijgen wat er allemaal moest gebeuren.
De carburateurs zijn niet plug and play.
Ik heb twee valstroomcarburateurs van een Kawasaki ZX7R en van de doorstroom carburateur weet ik niet van welke motor die afkomstig is.
Bij beide carburateurs vond ik de aansluiting aan de kant van het blok niet goed genoeg om ze zo te gaan gebruiken. Ik wil met split singles gaan rijden, omdat ik geen ruimte meer heb waar vroeger het luchtfilterhuis heeft gezeten. Dit is bij de tank getrokken. En daarbij ,bij split singles zijn de inlaatkanalen bijna recht ,wat de luchtstroom vrijer laat doorstromen. Van de zomer heb ik de carburateurs naar iemand gebracht die ze afgedraaid heeft.Er moeten alleen nog verloopringen gemaakt worden voor tussen de carburateur en inlaatrubber.
IMG_20161116_190119.jpg
Deze wil ik met een autocad programma tekenen en dan een in de vorm van een DWG bestand bij de draaier brengen. Dan kan ik ook de aanzuigtrechters gaan tekenen.
Bij de valstroomcarburateur ,die ik ga gebruiken, moet ik een kamer maken voor het tweede lager waar de as die de gasschiuf bediend maken.
Bij de doorstroomcarburateur had de vorige eigenaar een overloop in de vlotterbak gemaakt. Deze heb ik uitgeboord en die ga ik opvullen met JB Weld 2 componenten aluminium.
IMG_20161116_185914.jpg
Ik loop nog te twijfelen of ik standaard Malossi inlaatspruitstukken ga gebruiken of dat ik een copy van Jako motorsport spruitstukken ga tekenen en laten maken.
De inlaattrechter wordt ook nog een uitdaging. De 39mm carburateur deelt veel onderdelen met de 41er oa ook aanzuigtrechter of stukken voor de aansluiting op je luchtfilterhuis. Bij de 39mm is de bovenkant van de venturie 2mm verlaagd tov de 41mm. Dit is wel afgerond ,maar ik heb het idee dat dit de prestaties van de 39 er beinvloed. Ik wil dus een inlaattrechter maken die de versmalling dus opvult.
Verder worden de carburateurs ultrasonic gereinigd en heb ik nog een heleboel spullen te bestellen.

Groeten Bauke
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Plaats reactie