750 Sport op de testbank Afstellen Dell'Orto vhsb 36

Schrijf hier alles over de (eigen) ombouwprojecten op basis van Ducati
Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 1184
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

750 Sport op de testbank Afstellen Dell'Orto vhsb 36

Ongelezen bericht door 750sport »

Vrijdag is mijn Duc weer eens op de testbank geweest om te zien wat de aanpassingen van de afgelopen 2 jaar doen.
Ik heb mijn Carmo ontstekingsmodule en standaard bobines vervangen door een Ignitech en Dynacoils.
De collector van mijn 2 in 1 uitlaatsysteem heb ik aan gepast. Dit was voorheen 2x 45 in 51 mm en is nu 2x 45 in 45 met een conus uitlopend naar 51 mm.
2013-02-17 15.16.24.jpg
Verder heb ik de timing van mijn nokassen aangepast om de dip tussen de 5000 en 6000 rpm te verkleinen.
De timing van de staande cilinder was 39 gr vbdp.
de timing van de liggnde cilinder was 47 gr vbdp. Dit is nu dus 55 grvbdp.

Om het verschil met 2 jaar geleden te laten zien ,moet ik nog de grafieken bij elkaar intekenen. Van de testbank is in de tussentijd de software aangepast, dus de grafiek overzetten van de ene computer naar de ander is wat te veel werk voor een enkele testrun.
130602MuresanZilverGeboorteSet-11.jpg
Om te testen of een paar Dell'Orto PHM 40ers niet te groot zijn voor een 750 Sport heb ik ook een run laten doen op omgeveer 75% gas.Zwart en grijs zijn de volgas koppel en vermogensgrafiek. De rode en roze is 75% grafiek. Dit leverd zelfs meer koppel op.
Ik heb een paar Dell'Orto VHSB 36ers liggen. Deze ga ik klaarmaken om te monteren op mijn motor.

Verder wil ik in de komende tijd meer op het forum zetten over het tuningswerk wat ik heb laten doen met vermogensgrafieken erbij.

Groeten Bauke
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door 750sport op 30 apr 2014 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Gebruikersavatar
Coppe
donateur
donateur
Berichten: 2624
Lid geworden op: 23 aug 2012 08:47
Locatie: Hengelo

Re: 750 Sport op de testbank

Ongelezen bericht door Coppe »

Gaaf bauke!

ben erg benieuwd naar de rest van het verhaal :smile:

Gebruikersavatar
royenlisa
Donateur 2012
Donateur 2012
Berichten: 1467
Lid geworden op: 10 sep 2011 19:41
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: 750 Sport op de testbank

Ongelezen bericht door royenlisa »

Mooi man!! :smile:
Liever gelast dan geleased.
Kinderen op de achterbank veroorzaken ongelukken-ongelukken op de achterbank veroorzaken kinderen.
Er wordt meer kapot gesleuteld dan er kapot wordt gereden.

www.hatral.nl

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4510
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: 750 Sport op de testbank

Ongelezen bericht door fedde71 »

Leuk om te lezen en de grafiek er bij te zien, maar heb niet echt veel verstand van die grafieken en zo maar is de dip die eerst tussen 5000 en 6000 toeren lag zich nu verplaatst naar tussen de 4000 en 5000 toeren?
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 1184
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: 750 Sport op de testbank

Ongelezen bericht door 750sport »

Ja hij is wat naar voren geschoven en een stuk minder diep.
Ik heb de nieuwe grafiek in een oude grafiek getekend zodat je een duidlijk beeld krijg.
vergelijk2011-2013.jpg



Groeten Bauke
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 1184
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: 750 Sport op de testbank

Ongelezen bericht door 750sport »

De afgelopen tijd bezich geweest met het klaarmaken van de VHSB en vakantie houden natuurlijk.
Ik heb de randjes die bij de carbs zaten weggeschuurd voor een nog gladdere venturie.
Gisteravond de carbs gemonteerd ,met gaskabels ,benzineslang ,choke en K&N filters. De filters heb ik nog iets moeten aanpassen ,anders kwam de filter van de liggende cilinder tegen de staande cilinder aan. Dus een rand van 6 mm van aansluiting afgesneden en een smallere slaggenklem erop gezet.
Nu de grote vraag ,met welke sproeierbezetting ga je beginnen?
De PHM had ik K4 gasnaald (basis 2.45 top 1.50 lengte 39),65 stationair ,AB262 gasnaaldbuis en 160 hoofdsproeier.
De VHSB begin ik met K5 Gasnaald (basis 2.45 top 1.50 lengte 37), 65 stationair en ET 262 gasnaaldbuis en 145 hoofdsproeier.
Ik heb verder nog 60 statianair sproeiers liggen K18 gasnaalden (2,50/1,70/38).
In de tuningsmanual van Dell'Orto heb ik gelezen dat als je een kleinere maat carburateur monteerd ,je de sproeierbezetting ,op de hoofdsproeier na dan,zo over kan zetten. Voor de hoofdsproeier moet je per mm kleinere carburateur een 10 % kleinere hoofdsproeier moet monteren.
Ik hoop van het weekend tijd te hebben om eens aan de slag te kunnen gaan met het afstellen.

Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 1184
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: 750 Sport op de testbank

Ongelezen bericht door 750sport »

Gisteren bezich geweest met afstellen ehhh heen en weer rijden naar dealer.
50 sproeier erin starten met wat gas, een beetje spelen met het gas om hem aan te houden en warmdraaien .
De vlammen kwamen uit de demper.
Vlotters aftappen sproeiers eruit ,naar de dealer (die gelukkig om de hoek zit) sproeier 42 halen. Monteren starten draait maar op 1 cilinder ,bougie eruit ,zo zwart dat hij kortsluiting maakt, afstellen nog te rijk. Vlotterbakken aftappen sproeiers eruit ,naar de dealer sproeier 37 halen.
Monteren starten er zit vooruitgang in, maar de bougies zijn nog steeds zwart. Toch maar nog een kleinere sproeier halen. Een 35.Deze moet ik nog monteren en dan met de colourtune eens kijken hoe de afstelling is.

Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Gebruikersavatar
Rules
donateur
donateur
Berichten: 8199
Lid geworden op: 26 mei 2009 21:42

Re: 750 Sport op de testbank

Ongelezen bericht door Rules »

Behoorlijk arbeidsintensief klusje als je tussendoor ook nog eens telkens naar de dealer op en neer moet. Maar het resultaat telt en dan komt de voldoening ook :smile:
848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse


Regiocafe Zuid
Partycentrum De Sluis

Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 1184
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: 750 Sport op de testbank

Ongelezen bericht door 750sport »

Bespaart wel een paar knaken. Ik mocht ze kosteloos ruilen :smile: .
Je kan wel twee pakketjes met sproeiers kopen ,maar als je maar eens in de tig jaar een keer carburateurs gaat afstellen ,liggen ze ook alleen maar stof te vangen (krijg je weer verstopte sproeiers van ,waar had ik ze ook alweer gelaten?)

Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 1184
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: 750 Sport op de testbank

Ongelezen bericht door 750sport »

Van de week mijn VHSB in de hoek gelegd en de PHM er maar weer opgezet.
Ik zat op een gegeven moment op een 35 stationairsproeier en hij stond nog te rijk.
Ik denk dat ik eerst maar eens lichtere vlotters erin ga stoppen.Nu zitten er 4.5 gram vlotters in.
Info over het afstellen van Dell'Orto is moeilijk te vinden. Er zijn wel tuningsguides ,maar daar gaan ze ervanuit dat er een aantal componenten door de verkoper van de carburateurs worden afgesteld voor het gewenste gebruik.
Zoals de vlotters ,gasnaaldbuishouder (die in de venturie steekt).
Ik ga me deze winter orienteren en dan van het voorjaar zorgen dat ik verder kan.

Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Gebruikersavatar
DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 4654
Lid geworden op: 13 jun 2004 16:12
Locatie: bie Azz'n
Contacteer:

Re: 750 Sport op de testbank

Ongelezen bericht door DucATIRadeon »

nog kleiner dan 35 stat sproeier??? tis toch geen bromfiets...?!
in mijn pantah 650 (zelfde krukas als jouw 750) heb ik maat 55 of 65 stationair sproeiers. zijn dan welliswaar PHF36 en loopt rond de 1000rpm stationair perfect, dat zou toch bij jouw VHSB36 toch ook moeten lukken?
ducati 175 TS 1959
ducati 350 GTL 1975
ducati 500 GTL 1976
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
KTM 990 SMT 2012
Royal Enfield 500 Bullet 2001
http://www.panigaletwins.nl
https://www.avtworks.nl (uc)

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 1184
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: 750 Sport op de testbank

Ongelezen bericht door 750sport »

In een VHSB gaat wel een kleinere stationairsproeier. Johno heeft (een gedeelte) van zijn sproeierbezetting aan mij doorgegeven. Hij heeft een 39 stationairsproeier.
De hele sproeierbezetting zal kleiner zijn omdat de carburateur kleiner is en een VHSB is veel gladder waardoor de gassnelheid hoger is ,dus een kleinere sproeiers.
Toen ik van een 40mm tangentiaal systeem naar een 45mm 2 in 1 ging de gasnaaldbuis van 266 naar 262. De hoofdsproeier werd dan wel weer een maatje groter.
Ik hoop dat door een lichtere vlotters dat ik dan wel met een 35 tot 45 stationairsproeier wel uitkom. Maar ja ,ff 4 vlotters a E10 per stuk :scare:

Groeten Bauke
Laatst gewijzigd door 750sport op 24 jan 2014 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 1184
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: 750 Sport op de testbank

Ongelezen bericht door 750sport »

Weer even een update
Ik heb bij Stein Dinze 4 vlotters van 3.5 gram besteld. Ze hadden uitverkoop ivm met de aanstaande verhuizing ,dus krijg je 10% korting.
Als ik de vlotters binnen heb ,ga ik eerst eens kijken wat voor een hoogte verschil er tussen de 4,5 en 3,5 grams vlotter zit.
Ik wil de carburateurs anders gaan afstellen.Normaal gesproken komt de lucht, die in het kanaaltje onder je venturie door loopt, langs je gasnaaldbuis omhoog je venturie in. Bij 2 takten gaat die lucht door je gasnaaldbuis om een emulsie te maken en dan pas je venturie in. In een van de Dell'Orto manuals staat dat je dit ook kan toepassen bij 4 takten.Aangezien mijn gasnaaldbuishouder hiervoor geschikt is ,wil ik dit als eerste gaan proberen.
Verder loop ik nog te twijfel of ik het scherm rond de gasnaaldbuis zal verwijderen. Dit zou volgens de manual wel moeten. Maar je je kan het eerst proberen met scherm en hem er later ,als je er niet uitkomt, uithalen.
Ben ook aan het kijken naar een wideband lambdasonde met uitleesunit. Dat is wel weer prijzig spul.
Tot zo ver de update .Als er weer nieuws is, laat ik het horen.

Voor diegene die mee willen lezen ,twee linkjes naar tuningsmanuals van Dell'Orto
Op pagina 24 (van PDF formaat) staat de methode die ik wil gaan toepassen uitgelegd.
http://www.49ccscoot.com/manuals/DellOr ... Manual.pdf
http://www.motoguzziclub.co.uk/tech/del ... _guide.pdf

Groeten Bauke
Laatst gewijzigd door 750sport op 24 jan 2014 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 1184
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: 750 Sport op de testbank

Ongelezen bericht door 750sport »

Vlotters en wat andere spullen zijn binnen.
Dus de schuur in en met een paar ijzerdraadjes in een bakje benzine klooien om te kijken wat het niveauverschil is tussen een 4.5 gram en een 3.5 gram vlotter. Dat kon ik dus niet echt zien. Misschien in de herkansing met een rond gebogen stuk ijzerdraad ,zodat de vlotter niet kan gaan draaien.
Verder heb ik ook andere gasnaaldbuizen besteld
20140119_155054.jpg
De FN 262 heb ik besteld . De ET 262 zat erin. De DQ 262 is een gasnaald die gebruikt wordt in de confesionele afstel methode.
De FN gasnaald is wat rijker bij acceleratie dan de ET. Dat komt omdat de ET ook wat hoger in de gasnaaldbuis nog gaatjes heeft zitten.
Verder heb ik van de week het scherm er toch maar uitgehaald.
20140121_191042.jpg
De gasnaaldbuishouder kwam er makkelijk uit ,waarna ik het scherm netjes kon afslijpen en glad schuren.Misschien werd er bij stationair er extra benzine uit het hoofdcircuit getrokken door dat het scherm er nog in zat?
20140123_142337.jpg
De spulletjes er weer ingeschroefd en dan monteren op de motor en wachten op een droge dag om een stationair te kunnen gaan afstellen.
Verder heb ik ook 3 paar emulsiebuizen binnen gekregen.Deze horen boven je stationairsproeier gemonteerd te worden. Ik kan alleen niet in de manual vinden wat de emulsiebuizen precies voor een effect hebben.
Ook kijkend naar het naar een tekening met onderdelen in de manual kan ik er nog geen logica in vinden. Ik ga het gewoon uitproberen.

Groeten Bauke
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Gebruikersavatar
Rules
donateur
donateur
Berichten: 8199
Lid geworden op: 26 mei 2009 21:42

Re: 750 Sport op de testbank

Ongelezen bericht door Rules »

Wat een enorm engelengeduld heb je om het zo allemaal aan te pakken...pfff.
848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse


Regiocafe Zuid
Partycentrum De Sluis

Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 1184
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: 750 Sport op de testbank

Ongelezen bericht door 750sport »

Dat krijg je met een combinatie van nieuwsierigheid ,een beperkt budget ,een beetje eigenwijs en een voordurende drang naar verbetering.
:wink: :smile: :clap: :crazy:

Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 1184
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: 750 Sport op de testbank

Ongelezen bericht door 750sport »

Gisteren was het weer goed genoeg om de motor even op de stoep te zetten om wat met de afstelling gaan proberen.
Als eerste de afstelling waar we mee ik ben begonnen.
Vlotters 3.5 gram vlotterarm -4mm
Stationairsproeier 50 emulsiebuis 50
Gasnaaldbuis FN 262 gasnaald K18

Na wat warm draaien ,de colourtune gemonteerd en wat met de luchtstelschroef draaien. Al snel draaide mijn motor redelijk netjes stationair. Daarna afmaken door de carburateurs te synchroniseren.
En daarna ff een proefrondje door de wijk. Ik merkte wel bij snel gas open dat de motor oppakt ,ff inhoud en weer door gaat.

Ik wil nu een tussen pijp maken die voor de demper komt ,om een lambdasensor in te maken om zo de uitlaatgassen te gaan meten en zo de motor goed gaan afstellen.

Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

martyn
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 1337
Lid geworden op: 11 okt 2011 11:19
Locatie: Oss

Re: 750 Sport op de testbank

Ongelezen bericht door martyn »

Meten is weten!

Maar waarom niet een lasmoer op de bestaande pijp?? Gaatje boren en moer erop... En loopt ie goed netjes afdoppen! Just a thought! :grin:
Saluti Martyn

Ducati 916S --> gerestaureerd 2012 klik
Ducati 1099SP Evo Carbon --> project klik

Afbeelding

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 1184
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: 750 Sport op de testbank

Ongelezen bericht door 750sport »

rondjevallendebladeren2013 kopie.jpg
Dit is mijn Duc. Zoals je kan zien heb ik een enkele demper. Als ik de demper een stukje naar achteren schuif ,dan kan ik daar een tussenstukje met lambdasonde in plaatsen . Als ik dan klaar ben, gaat hij er gewoon weer tussenuit.

Groeten Bauke
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Rob Troost
donateur
donateur
Berichten: 6094
Lid geworden op: 12 sep 2003 18:00
Locatie: Teutoburgerwald e.o.
Contacteer:

Re: 750 Sport op de testbank

Ongelezen bericht door Rob Troost »

ik heb een kastje waar een pompje, meter en een lambdasonde in zit, hieraan zit een slangetje met een buisje van 50cm lengte.
dit buisje gaat achter in de demper en meet ik zonder aanpassingen voor de demper :smile:
Ducati Stoer en Aaibaar

Gebruikersavatar
Hans1970
Berichten: 76
Lid geworden op: 24 jul 2013 08:02
Locatie: Zoetermeer

Re: 750 Sport op de testbank

Ongelezen bericht door Hans1970 »

@Rob: Heb je dat zelf gebouwd ? Dat met dat pompje.

Wat vinden jullie btw van de buitentemperatuur om met wideband sensor te gaan rijden/afstellen ?
Voor mijn gevoel is het nu te koud. Er bestaan wel correctie tabellen voor temp en hoogte. Maar liever niet.

Mijn duc staat klaar met wideband setje om te gaan meten/afstellen.

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4510
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: 750 Sport op de testbank

Ongelezen bericht door fedde71 »

leuk om te lezen hoe jij zo lekker kunt niefelen
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 1184
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: 750 Sport op de testbank Afstellen Dell'Orto vhsb 36

Ongelezen bericht door 750sport »

Het is een poosje stil geweest ,maar ik heb niet stilgezeten met het afstellen van mijn Dell'Orto VHSB.
Ik heb de votterarm weer recht gebogen zodat het vlotterniveau weer op normaal komt.Het is een 4 takt ,dus je hebt wel benzine nodig.
Met het aanpassen van de vlotterarm heb ik de emulsiebuis die onder (dan wel boven) de stationairsproeier zit vervangen door een 65 (was 50).Naar mijn idee is de emulsiebuis alleen een restrictie van de lucht die door je luchtschroef al kan beperken. De luchtschroef wat verder open gedraait(360 gr) ivm hogere vlotterniveau. Dan weer een proefstart .Staat stationair te rijk ,dus schroef weer een half slag in en hij draait mooi stationair. Dan ff met het gas spelen, komen er grote roetpluimen uit de uitlaat (oeps toch nog iets te veel benzine). Ja gasnaalden vervangen is zo gebeurd K18 eruit en K 21 erin (alleen de top van de naald is "iets" dikker (van 1.4 mm naar 1.8 mm)). En dan kunnen we als proef rit wel ff langs het tankstation. Niet dus. Bij meer dan een kwart gas doet de Duc niets meer dan pruttelen en kuchen.Een rondje rond het huis was het maximale haalbare.
Next step
20131204_164228.jpg
De restrictie verwijderen uit het bypass kanaal onder de venturie die bij je gasnaaldbuis omhoog gaat bij jullie ,bij mij gaat deze naar beneden door de gasnaaldbuis.Als daar meer lucht door komt ,wordt er minder benzine meegenomen door de gasnaaldbuis. Dat is tenminste mijn idee. Als dit geen stap voorwaards is dan komen de PHM's maar weer een seizoen uit de kast. Als het wel een stap voorwaards is ,dan kan ik beginnen met het spelen met de lambasonde en controler :smile:
Ik hou jullie op de hoogte van de voorderingen

Groeten Bauke
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 1184
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: 750 Sport op de testbank Afstellen Dell'Orto vhsb 36

Ongelezen bericht door 750sport »

Vanmiddag nog even de restrictie uitgeboort naar 2.5mm (was 1mm) , een tap M3 erdoor. Daarna een lange M3 bout eringdraaid. Deze in de werkbank geklemd en met een kunststof hamer tegen de carburateur aan tikken. En de restrictie kwam er zonder problemen uit. Wat je zoal in een kwartierje na je werk al niet kan bereiken. :-) :-) :-)
20140501_113124.jpg
Groeten Bauke
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 1184
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: 750 Sport op de testbank Afstellen Dell'Orto vhsb 36

Ongelezen bericht door 750sport »

Ik zie dat het 3 maanden geleden is dat ik voor het laatst wat heb geschreven.
Hierbij dan weer een update.
Ik rij nu met een Bosch LSU4.9 en een 14point7 controler op mijn Duc. Het is erg leuk speelgoed. Werkt super simpel. Het enige wat de controler zoet is de A/F laten ziet dmv een bar.
Ik heb wel weer een restictie geplaatst want zonder was hij te arm. Nu een van 1.5mm (was 1mm) meteen hoofdsproeier 160 is hij nog te arm(A/F 16:1),maar een heel stuk beter.
Ik wil het stationairgebied wat beter krijgen voordat ik verder ga met volgas.
Ik had een 42 stationairsproeier met de luchtstelschroef 520 gr uit gedraait. Dan draait hij mooi staionair ,maar als ik het gas iets open draaide (cruzen van 50 tot 80 km/u) was de A/f 10:1. Een 39 stationairsproeier erin met luchtschroef 360 uitgedraait draait hij weer mooi stationair en als ik het gas iets opendraai gaat de A/F naar 11:1. Nog te rijk ,niet dat dit veel problemen geeft ,de Duc verstookt het wel ( ik heb niet gekeken naar de rookpluimen achter me) maar ik wil hem netjes afstellen zodat ik niet onnodig veel brandstof verstook.
Ik heb toen de vhsb's eraf gehaald en de phm's gemonteerd en dan zie je ineens hoe goed/slecht hij afgesteld staat met een A/F van 11:1 bij cruzen (schiet nog niet op)
Zitten denken hoe ik het progessiegebied kan verarmen zonder een kleinere stationairsproeier en de luchtstelschroef helemaal dicht te schroeven. Schiet mij een stuk binnen over Rotax karts die twee verschillende venturies hebben. Het verschil zit hem in de progressiepoort (1.2 mm of 0.8 mm poort ( met verdere richtlijnen van de regelementen)). Ik heb dus een 36/12 venturie wat betekend een diameter van 36 en een 1.2 progressiepoort. Ik heb de venturies gedemonteerd en weg gebracht naar iemand die zo af en toe wat klusjes voor mij doet en gevraagd of hij de progressiepoorten kan verkleinen van 1.2 naar 0.8 mm. Nu heb ik net de venturies terug met 0.8mm progressiepoorten en kan ik de boel weer gaan opbouwen en kijken wat het effect hiervan is.
Ikl hou jullie op de hoogte.

Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Plaats reactie