monster ombouw...

Schrijf hier alles over de (eigen) ombouwprojecten op basis van Ducati
Gebruikersavatar
Abarth
Berichten: 726
Lid geworden op: 28 aug 2010 21:11
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: monster ombouw...

Ongelezen bericht door Abarth »

Wat ik nou wel eens wil weten:

Hoe veert de motor in de praktijk?
Je reactiestang lijkt akelig dicht langs de brug te lopen, ik had hier al eens eerder iets over opgemerkt.
ALLE Monsters werken met een linksysteem, maar jij hebt een carburatiefiets gebruikt, waarbij de bevestiging achter de tankbeugel zit.
Bij een S4 of S4R bijvoorbeeld , zit deze ervoor, wat zo'n 10 cm scheelt!

multijeroen
Berichten: 137
Lid geworden op: 16 jun 2011 20:52
Locatie: Liessel

Re: monster ombouw...

Ongelezen bericht door multijeroen »

De reactie arm is vervangen door en cnc gefreesd exemplaar waar een hoek in zit, hierdoor is er veel meer ruimte ontstaan voor de achterbrug.

Maar ik neem aan dat je daar naar gekeken hebt op de special dag.

Gebruikersavatar
Abarth
Berichten: 726
Lid geworden op: 28 aug 2010 21:11
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: monster ombouw...

Ongelezen bericht door Abarth »

multijeroen schreef:De reactie arm is vervangen door en cnc gefreesd exemplaar waar een hoek in zit, hierdoor is er veel meer ruimte ontstaan voor de achterbrug.

Maar ik neem aan dat je daar naar gekeken hebt op de special dag.


Euuuuh, eigenlijk niet.
Te druk gehad met het regelen van een uitsmijter......

Gebruikersavatar
Rules
donateur
donateur
Berichten: 8199
Lid geworden op: 26 mei 2009 21:42

Re: monster ombouw...

Ongelezen bericht door Rules »

Ik heb het wel gezien.
Je hebt het netjes opgelost, al zou ik ipv een vierkante buis voor een ronde hebben gekozen. Het lijkt wel alsof de reactiestang net tegen de schokbreker komt. Aan de linkerzijde aan de onderkant. Lijkt dit zo of is dit zo?
Mooie fiets en gefeliciteerd met je derde plaats :smile:
848 ('08), 916 ('98), 748E ('00), Rolly 50 ('69) en soms een beetje CookieMonster 600 ('98)
CookieMonsterCorse


Regiocafe Zuid
Partycentrum De Sluis

Industriekade 58 Weert
1ste zondag vd maand (apr-okt)

multijeroen
Berichten: 137
Lid geworden op: 16 jun 2011 20:52
Locatie: Liessel

Re: monster ombouw...

Ongelezen bericht door multijeroen »

Hoi dankjewel, nee hij raakt hem net niet. Rond was nogal lastig om gefreesd te krijgen met die hoek erin... het onderdeel wordt nog wel gedemonteerd en gespoten.

Verder is de voorvering wat te stug maar aangezien dat geen verstelbare is moet ik kijken wat ik kan doen met andere/veer/olie-lucht verhouding om hem wat soepeler te krijgen.
Achterin is hij wat te soft met het uitveren, inveren is oke. dus daar moet ik een andere schokbreker/veer inzetten (lees verstelbare).

Gebruikersavatar
Duconly
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 sep 2016 09:39

Re: monster ombouw...

Ongelezen bericht door Duconly »

Abarth schreef:Volgens mij is het een Ducati forum, en geen kookprogramma met rijst......
mmm mooi project hier en gezellig ook.
Ducati 900 SS ie Multistrada 1000DS

Gebruikersavatar
Coppe
donateur
donateur
Berichten: 2624
Lid geworden op: 23 aug 2012 08:47
Locatie: Hengelo

Re: monster ombouw...

Ongelezen bericht door Coppe »

Duconly schreef:
Abarth schreef:Volgens mij is het een Ducati forum, en geen kookprogramma met rijst......
mmm mooi project hier en gezellig ook.
Reageer je nou echt op een bericht van 2014?

En maar klagen als straks de hele bende weer over je heen valt.......

Gebruikersavatar
Duconly
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 sep 2016 09:39

Re: monster ombouw...

Ongelezen bericht door Duconly »

je begrijpt er geen hol van Jonguh,, dus zal het op prijs stellen als je wat minder loopt te schreeuwen.
Ik las dat project ja,, schitterend,, daar was commentaar van iemand,, dat vond ik zo leuk. Vanaf pagina 3 geloof ik. Lees maar en trek dan is je mond open.
En verder, hoe het hier werkt weet ik al jaren jonguh.
Laatst gewijzigd door Duconly op 02 dec 2016 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Ducati 900 SS ie Multistrada 1000DS

Gebruikersavatar
Coppe
donateur
donateur
Berichten: 2624
Lid geworden op: 23 aug 2012 08:47
Locatie: Hengelo

Re: monster ombouw...

Ongelezen bericht door Coppe »

Duconly schreef:je begrijpt er geen hol van Jonguh,, dus zal het op prijs stellen als je wat minder loopt te schreeuwen.
Ik las dat project ja,, schitterend,, daar was commentaar van iemand,, dat vond ik zo leuk. Vanaf pagina 5 geloof ik. Lees maar en trek dan is je mond open.
En verder, hoe het hier werkt weet ik al jaren jonguh.
Heb ik in 2014 al gelezen, fijne dag verder..

Gebruikersavatar
Duconly
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 sep 2016 09:39

Re: monster ombouw...

Ongelezen bericht door Duconly »

zegt de politie ook altijd haha
fijne dag verder!

enne, volgens mij snap je er nog geen fluit van maar ok... laat maar zo.
Ducati 900 SS ie Multistrada 1000DS

Rob Troost
donateur
donateur
Berichten: 6094
Lid geworden op: 12 sep 2003 18:00
Locatie: Teutoburgerwald e.o.
Contacteer:

Re: monster ombouw...

Ongelezen bericht door Rob Troost »

beetje dimmen Ad!
Ducati Stoer en Aaibaar

Gebruikersavatar
Duconly
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 sep 2016 09:39

Re: monster ombouw...

Ongelezen bericht door Duconly »

jaja ik weet het.
Ducati 900 SS ie Multistrada 1000DS

Ducatinus
Berichten: 829
Lid geworden op: 18 okt 2013 12:32
Locatie: Het mooiste stukje NL, Twente dus.

Re: monster ombouw...

Ongelezen bericht door Ducatinus »

Duconly schreef:jaja ik weet het.
Ga je er ook nog eens een keer wat mee doen dan?

Nu lees ik weer van die agressieve straattaal:
"je begrijpt er geen hol van Jonguh,, dus zal het op prijs stellen als je wat minder loopt te schreeuwen. "

Voor iemand die overal al eens is uitgekotst en het zelfs nodig vond om een nieuwe forumnaam te nemen loop je zelf anders weer flink te schreeuwen.
Het kinderlijke niveau waarmee je jezelf steeds opnieuw weer tot slachtoffer van de kliek verklaart en je reacties verantwoordt met zinnen als: ' dat zei ik alleen maar omdat die ander........" geeft aan dat je alle kijk op de realiteit verloren bent.
Zoals een spookrijder denkt dat het andere verkeer de verkeerde kant op rijdt, zo denk jij dat iedereen het fout ziet is behalve jij.

Wat is er mis? hoe vaak en hoe hard moet men je vertellen dat je gedrag niet door de beugel kan voordat je het snapt?
Voordat je niet als slachtoffer reageert maar eens volwassen naar je eigen gedrag kijkt?
Is het een onvermogen? Een beperking? Niet raar of zelfs beledigend bedoeld, maar serieus en zelfs bijna bezorgd bedoeld.
Het lijkt erop dat er iets is, kan haast niet anders.

Ik baal er van als je mensen die ik waardeer op deze manier aanspreekt, vandaar mijn reactie.
Dit heb ik al eerder aangegeven. Niets geeft jou het recht zo'n toon aan te slaan.

Maar;
Zeg maar niks Ad, je bent tenslotte het slachtoffer hier, alweer en nog steeds..........
There's no "control" button on my computer, I'm always in control.

- Aprilia RSV1000RR Factory 2005
- Triumph Speed Triple 2011

- Ooit komt er nog eens een .......het is een '94 er 916 Strada geworden

Gebruikersavatar
Abarth
Berichten: 726
Lid geworden op: 28 aug 2010 21:11
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: monster ombouw...

Ongelezen bericht door Abarth »

Hardleers heet dat...

Gebruikersavatar
Duconly
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 sep 2016 09:39

Re: monster ombouw...

Ongelezen bericht door Duconly »

zozo hele preek zeg. Conclusies trekken terwijl je totaal niet weet wat er speelt. Je had ook het fatsoen kunnen hebben om s PB te vragen hoe het zit ipv zo op de site te gooien. Ik moet altijd voorzichtig zijn met wat ik zeg omdat bij het minste geringste ik eraf gedonderd word. Jullie(vaste cluppie) hier kunnen maar kritiek geven en iemand afzeiken onder het mom van we zijn onschendbaar.
4 jaar geleden had ik mijn eerste Ducati gekocht een ST2 blauw nog wel, man wat was ik trots. Heb maar een uitkering dus was altijd bang om een stukgaatie te kopen. Ik superenthousiast me ook hier aangemeld, dacht, mooi, leuk gezellig de Ducatimannen. Nou eerste kritiek kwam al los,, een ST2? das toch zo,n boerelullending, krijg je voor niks bij een pakkie boter! Ik dacht wat krijgen we nou. Maar ok, ik had lol met dat ding en dacht laat die gasten maar ik ga voor technische info. Vond het wel jammer had er veel meer van verwacht. Viel me al gelijk op dat hier een vaste club zit die maar moeilijk berichten van een nieuweling accepteren, liefst negeren. Alleen als je een totaal restauratieproject of zelf een Duc bouwt met de mooiste oplossingen dan is het boeiend.
Ik ben iemand die geen blad voor z,n mond neemt en zegt zoals het is.Hoewel ik me ontzettend ingehouden heb en nog steeds! Ik hoef geen vrienden te maken maar een paar leuke contacten vind ik ook leuk.
Goed ik werd het op een gegeven moment ook spuugzat dat geouwehoer van die gasten dus ik begon ook met mijn mening te zeggen nou, hek was van de dam,, wat ik naar m,n hoofd geslingerd kreeg,,en conclusie, IK werd erafgegooid?? kijk het is simpel, ik kan niet tegen ONRECHT, dan word ik des duivels. Hele groep op 1 iemand omdat ik een blauwe st2 had,te gek voor woorden.
Ducati 900 SS ie Multistrada 1000DS

Gebruikersavatar
Duconly
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 sep 2016 09:39

Re: monster ombouw...

Ongelezen bericht door Duconly »

Ben paar jaar weg geweest van de site, geband. Ben verhuisd dus kon me toen weer opnieuw aanmelden, waarom? voor de technische info. Heb inmiddels een paar jaar Ducati ervaring heb superlol met dat ding. Ook meetingen en DCN en clubraces zijn supergezellig, heb nog nooit gezeik met iemand gehad alleen hier. Denk dat als men achter een toetsenbord zit zich een held voelt en maar lukraak mensen kunnen beledigen, want dat gebeurd nog steeds. Vieze gemene opmerkingen, steken onder water, word er kotsmisselijk van, maar ik sta er nu boven oftewel heb er inmiddels beetje schijt aan. Dat soort mensen schaar ik onder misselijkmakend. Ook heb ik zoiets van, waar is het voor nodig, allemaal Ducatifans. Dat ik een rare snijboon ben dat kan, so what? Motorrijders, zeker Ducatirijders zijn net ff anders. Ik ga voor gezelligheid en lol met je motor, vind je dat niks prima , mijdt mij dan ipv opmerkingen maken. Je kan veel over mij zeggen maar ik zal NOOIT iemand onderuit halen zoals jullie dat doen, en dat is de essentie van mijn betoog.
Nou, ik weet wel weer waar dit eindigt, Ducati groet uit Zeist, want zijn ook leuke mensen hier.
Laatst gewijzigd door Duconly op 03 dec 2016 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ducati 900 SS ie Multistrada 1000DS

Gebruikersavatar
Duconly
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 sep 2016 09:39

Re: monster ombouw...

Ongelezen bericht door Duconly »

Abarth schreef:Hardleers heet dat...
moet jij zeggen , als ik 4x vraag stuur je berichten PB en dat doe je dan niet, wrom niet, je wilt natuurlijk het cluppie achter je hebben. ow, mag ik niet zeggen natuurlijk
Ducati 900 SS ie Multistrada 1000DS

Gebruikersavatar
Duconly
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 sep 2016 09:39

Re: monster ombouw...

Ongelezen bericht door Duconly »

potverdikkie doe ik een supereerlijk betoog , ben daar bijna uur mee bezig, alles weg?
Ducati 900 SS ie Multistrada 1000DS

Gesloten