996 cafe racer project met tweekleps blok

Schrijf hier alles over de (eigen) ombouwprojecten op basis van Ducati
Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4510
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: 996 cafe racer project met tweekleps blok

Ongelezen bericht door fedde71 »

is inderdaad een goede optie om de "loop" weer te gebruiken en voor zover ik het kan beoordelen ook mogelijk.
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

Gebruikersavatar
George60
Berichten: 75
Lid geworden op: 31 mar 2017 12:49

Re: 996 cafe racer project met tweekleps blok

Ongelezen bericht door George60 »

Gisteren het hoofd- en subframe naar een straal- en coatingbedrijf gebracht. Krijg ik het kaal terug voor wat laswerk en dan gaat het weer erheen voor RAL 9005 diepzwart metallic coating. Een Multistrada achterbrug is ook binnen, die gaat ook gestraald en met RAL 9005 gecoat worden. Een groot deel van de bike zal dus in zwart metallic uitgevoerd worden, met hier en daar wat goudkleurige accenten (striping, bouten, remklauwen, vorkpoten, bovenste kroonplaat enzovoorts).

Gebruikersavatar
George60
Berichten: 75
Lid geworden op: 31 mar 2017 12:49

Re: 996 cafe racer project met tweekleps blok

Ongelezen bericht door George60 »

Screenshot_20170515-124314.jpg
Frame is gestraald en klaar voor wat laswerk.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Remquo
Berichten: 532
Lid geworden op: 15 nov 2004 11:57
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: 996 cafe racer project met tweekleps blok

Ongelezen bericht door Remquo »

Leuk project, ik ben ook bezig met dezelfde ingrediënten. Hij heeft al gedraaid, nu nog afbouwen... filmpje

Gebruikersavatar
George60
Berichten: 75
Lid geworden op: 31 mar 2017 12:49

Re: 996 cafe racer project met tweekleps blok

Ongelezen bericht door George60 »

Remquo schreef:Leuk project, ik ben ook bezig met dezelfde ingrediënten. Hij heeft al gedraaid, nu nog afbouwen... filmpje
Mooi Remco, als ik wat te vragen heb kom ik even weer een bak koffie bij je doen. Je kent me nog wel, die ouwe HD en Jaguar piloot uit Lochem .......

Gebruikersavatar
Remquo
Berichten: 532
Lid geworden op: 15 nov 2004 11:57
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: 996 cafe racer project met tweekleps blok

Ongelezen bericht door Remquo »

O die! :crazy:

Gebruikersavatar
George60
Berichten: 75
Lid geworden op: 31 mar 2017 12:49

Re: 996 cafe racer project met tweekleps blok

Ongelezen bericht door George60 »

Ja ik dacht wat Remco kan moet voor mij ook te doen zijn. Die gedachte was waarschijnlijk het eerste foutje in dit project haha !

Gebruikersavatar
George60
Berichten: 75
Lid geworden op: 31 mar 2017 12:49

Re: 996 cafe racer project met tweekleps blok

Ongelezen bericht door George60 »

20170602_152814.jpg
20170602_152751.jpg
20170602_161313.jpg
Zo, de eerder van het originele subframe geslepen beugel is verticaal op het subframe gelast. Verder zijn er twee pijpstukken tussen de afgeslepen originele pijpeinden en de beugel gelast en is op die doorgetrokken pijpstukken een bodemplaat voor een leren zadel gelast (lengte zadel is 34 cm). Ook is er nog een los plaatje bij gemaakt waarop een bol eindstuk komt, waarschijnlijk ook gemaakt van leer met Ducati CR letters erin. Maar goed, nu alles eerst naar de poedercoater voor een diepzwarte en glanzende laag.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Abarth
Berichten: 726
Lid geworden op: 28 aug 2010 21:11
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: 996 cafe racer project met tweekleps blok

Ongelezen bericht door Abarth »

Nou heb ik er niet zo heel veel verstand van, maar zou je niet eerst alles pas maken voor dat je iets laat coaten / spuiten?
Misschien handig als je het losse plaatje ook nog een wilt monteren......

Gebruikersavatar
George60
Berichten: 75
Lid geworden op: 31 mar 2017 12:49

Re: 996 cafe racer project met tweekleps blok

Ongelezen bericht door George60 »

Het MTS 1100 carter past er prima in, geen probleem. Moet nog wel een paar 10 mm boutgaten uitboren tot 12 mm voordat het frame naar de coater gaat. In het losse plaatje boor ik eerst nog twee gaten zodat ik dat plaatje met bouten vast kan zetten op de strip met boutgaten die al in het achterste deel van het subframe aanwezig is. Aangezien het 1100 DS blok prima in het frame past, ook de achterbrug geen probleem zal zijn, ik eventueel de shocklink op de achterbrug aan zal passen zodat de monoshock goed aansluit op het montagepunt aan het frame en verder alleen 996/998 onderdelen voor dit project gebruikt gaan worden denk ik dat ik qua passen weinig of geen problemen tegen zal komen. Gebeurt dat toch dan verzin ik daar wel een oplossing voor, no worries. De uitlaatpijpen/bochten zullen nog wel om een custom oplossing vragen lijkt me, maar dat zie ik dan wel weer. En de bedrading .... tja daar moet ik nog een studie van maken maar met FCR39 carbs erop heb ik al minder draden e.d. nodig dan bij een EFI systeem.

Gebruikersavatar
George60
Berichten: 75
Lid geworden op: 31 mar 2017 12:49

Re: 996 cafe racer project met tweekleps blok

Ongelezen bericht door George60 »

Tijdje druk geweest met andere dingen maar komende week gaat het frame naar de poedercoater. Nog wel de 4 ophangpunten voor de kuip en de twee montagepunten voor de radiator van het 996 frame geslepen, want die heb je niet nodig voor een café racer met luchtgekoeld blok. Framekleur gaat bij nader inzien toch niet zwart maar robijnrood (RAL 3003) worden, lijkt me erg mooi te combineren met een aantal goudkleurige details. Nog een mooie 996 tank in verse primer op de kop getikt, de opening voor de brandstofpomp moet lekvrij dichtgemaakt worden en er moet een "ouderwetse" benzinekraan met filterkous ingezet worden. Kan ik nog over nadenken zolang het frame bij de coater is, het beste lijkt dichtlassen en daarna extra dikke laag coating binnenin de tank aan brengen middels twee lagen coating na elkaar. Eens nagaan of dit idee kan werken, tenzij hier iemand een beter idee voor me heeft.

Rob Troost
donateur
donateur
Berichten: 6094
Lid geworden op: 12 sep 2003 18:00
Locatie: Teutoburgerwald e.o.
Contacteer:

Re: 996 cafe racer project met tweekleps blok

Ongelezen bericht door Rob Troost »

brandstofpompdeksel monteren in het gat, kan je daar de kraan in zetten.
maar heb je geen pomp nodig? ook de carb ducs hebben een pomp in of onder de tank.
Ducati Stoer en Aaibaar

Gebruikersavatar
George60
Berichten: 75
Lid geworden op: 31 mar 2017 12:49

Re: 996 cafe racer project met tweekleps blok

Ongelezen bericht door George60 »

Wil de kraan wel goed bereikbaar houden want wil hem steeds dicht kunnen draaien na een rit, is veiliger i.v.m. eventuele lekkages. Zal eens bekijken hoe het bij oudere carb Ducs werkt, bij andere carb motoren die ik had liep de benzine gewoon uit de kraan via een slang naar de carbs dus zonder pomp. Maar misschien is er een bepaalde reden waarom carb Ducs toch een pomp nodig hadden/hebben ? Is in elk geval leuker huiswerk dan vroeger op school :-)

Gebruikersavatar
DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 4654
Lid geworden op: 13 jun 2004 16:12
Locatie: bie Azz'n
Contacteer:

Re: 996 cafe racer project met tweekleps blok

Ongelezen bericht door DucATIRadeon »

oude carb modellen hadden de carbs boven het laagste aftap punt v/d tank. brandstof vloeit niet vanzelf naar boven toe tegen zwaartekracht in.
daarom een pomp.
ducati 175 TS 1959
ducati 350 GTL 1975
ducati 500 GTL 1976
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
KTM 990 SMT 2012
Royal Enfield 500 Bullet 2001
http://www.panigaletwins.nl
https://www.avtworks.nl (uc)

Gebruikersavatar
George60
Berichten: 75
Lid geworden op: 31 mar 2017 12:49

Re: 996 cafe racer project met tweekleps blok

Ongelezen bericht door George60 »

Dat was ook de enige reden die ik zelf kon bedenken, het zwaartekracht-verhaal. Maar eens uitzoeken hoe hoog of laag FCR carbs dan zijn te plaatsen, en dus of er toch een pomp nodig zal zijn.

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 1184
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: 996 cafe racer project met tweekleps blok

Ongelezen bericht door 750sport »

Met lange spruitstukken blijft het hetzelfde verhaal als met de Mikuni's. Met korte spruitstukken kan het wel. Mijn ervaring met DellOrto's is dat je halverwege de tank alproblemen krijgt ondanks de grote vlotterzittingen.
Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Gebruikersavatar
George60
Berichten: 75
Lid geworden op: 31 mar 2017 12:49

Re: 996 cafe racer project met tweekleps blok

Ongelezen bericht door George60 »

Gisteren het frame en subframe bij de poedercoater opgehaald. De kleur is RAL 3003 oftewel robijnrood. Op de foto lichter van kleur dan in werkelijkheid, zal wel door reflectie van de blanke toplaag komen. Daarom ook maar even een fotootje van een RAL-kleurensite bijgevoegd voor een betere indruk. Het opbouwen kan dus beginnen !
20170715_173955.jpg
timthumb.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
George60
Berichten: 75
Lid geworden op: 31 mar 2017 12:49

Re: 996 cafe racer project met tweekleps blok

Ongelezen bericht door George60 »

Het carter in het frame gemonteerd, past perfect.
rsz_20170808_130915.jpg
rsz_120170806_162943_001.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
bo
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 516
Lid geworden op: 04 jul 2005 22:54
Locatie: tussen westervelde en peest

Re: 996 cafe racer project met tweekleps blok

Ongelezen bericht door bo »

Je gaat waarschijnlijk niet uitkomen met je carburateurs het kruisstuk in het frame moet aangepast worden. Je kan beter eerst alles passend maken om daarna de boel te lsten spuiten enz.
A rat race called life
ducati 350 breedcarter
ducati 1000 circuit fiets sold
vee two squalo (te koop)
Radical

Gebruikersavatar
George60
Berichten: 75
Lid geworden op: 31 mar 2017 12:49

Re: 996 cafe racer project met tweekleps blok

Ongelezen bericht door George60 »

Met originele spruitstukken zal het waarschijnlijk inderdaad niet passen. Zal deze korter maken of nieuwe laten draaien, eventueel met een bochtje om de carbs iets schuin te plaatsen. Een neef van mijn vrouw heeft een CNC precisiedraaierij voor medische instrumenten, die kan vast wel iets met zo'n verzoek. Gisteren een T-stuk van een 1098R op de kop getikt, het 56 mm Öhlins type wat ook past bij een 9-serie balhoofd. Geeft in een later stadium wat meer keuze qua velg- en remklauwtypes, de originele 9-serie velgen zijn helaas niet helemaal mijn smaak (de Y-spaaks van een 848 bijvoorbeeld wél).

Gebruikersavatar
George60
Berichten: 75
Lid geworden op: 31 mar 2017 12:49

Re: 996 cafe racer project met tweekleps blok

Ongelezen bericht door George60 »

Het 1098R T-stuk is met nieuwe All Balls konische lagers en bijbehorende nieuwe lagerschalen geplaatst, met een zwart geanodiseerde kroonplaatmoer van CNC Racing en een in goudkleur geanodiseerde oem 996 kroonplaat erop. Het schijnt dat er nu even geen foto's geupload kunnen worden dus houden jullie die nog tegoed.

Nu op zoek naar 996/998 Öhlins vorkpoten, in hoogte verstelbare clip ons, wielen/velgen (niet de originele standaard 3-spaaks 996 velgen), remdelen etc.etc. En ook naar een 996 type achterbrug om te laten coaten want de MTS brug is toch een stuk zwaarder dan ik wil dus die mag weer weg. Wat die Öhlins vorkpoten betreft heb ik nog de brandende vraag of die van de 996/998/1098/1198' types allemaal dezelfde lengte hebben, wie het zeker weet zal me zeker voorthelpen.

Desmo Dennis
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jan 2017 05:56

Re: 996 cafe racer project met tweekleps blok

Ongelezen bericht door Desmo Dennis »

Nog nieuws uit deze hoek ?

Gebruikersavatar
George60
Berichten: 75
Lid geworden op: 31 mar 2017 12:49

Re: 996 cafe racer project met tweekleps blok

Ongelezen bericht door George60 »

Zit even met een langdurige en vrij pijnlijke blessure aan mijn linkerschouder dus moet het sleutelen helaas uitstellen. Wel op zoek naar onderdelen uiteraard, heb twee "gouden" Öhlins FG8500 bovenpoten met blauwe veerspanners op de kop getikt. Plus twee goede veren erbij, en twee mooie drijfstangen voor het MTS blok. Ook nog speciaalgereedschap gekocht (dop met pinnen voor aandraaien kroonplaatmoer en doppen voor aandraaien wielasmoeren voor en achter). Meer valt er momenteel niet te melden, hoop dat hier snel verandering in zal komen maar die blessure is nogal hardnekkig. Oh ja, de MTS achterbrug is weer verkocht want een 996 achterbrug is toch circa 6 kg lichter.

Ps : het uploaden van nieuwe foto's lukt nog steeds niet, krijg steeds de melding dat mijn bericht te weinig leestekens bevat. Begreep dat dit een al bekend probleem is en men eraan werkt.

Gebruikersavatar
George60
Berichten: 75
Lid geworden op: 31 mar 2017 12:49

Re: 996 cafe racer project met tweekleps blok

Ongelezen bericht door George60 »

Back in town na wat vijven en zessen om een bedrijf op te starten. Verder met het café racer project dus, met het vinden van goede cartridges en onderpoten voor de al aanwezige Öhlins FG8500 bovenpoten wilde het maar niet vlotten dus vandaag een set Öhlins FG43 R &T vorkpoten met remankers van iemand overgenomen. Deze winter geleidelijk aan verder bouwen als daar tijd voor is, en hier de vorderingen plaatsen als het uploaden van foto's mij weer lukt. Tot later dus !
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door George60 op 26 nov 2018 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4510
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: 996 cafe racer project met tweekleps blok

Ongelezen bericht door fedde71 »

Succes verder met de bouw en met je eigen bedrijf. Wat van bedrijf heb jij?
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

Plaats reactie