Radical Ducati 848EVO Cafe Racer

Schrijf hier alles over de (eigen) ombouwprojecten op basis van Ducati
rayholland
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mar 2018 15:39

Radical Ducati 848EVO Cafe Racer

Ongelezen bericht door rayholland »

Hoi hoi,


Ik ben van plan om een 848evo om te bouwen naar een Raducal Ducati (naked bike) en wil hem zo 'clean' als mogelijk laten uitzien.
Zoals bijv. deze RAD:

http://pipeburn.com/wp-content/uploads/ ... lizia2.jpg

De lifepo4 batterij en ECU kan ik netjes onder het zitje (cowl hump) onder brengen.

Maar ik vraag me af, wat de beste plek zou zijn om de solenoid starter relais te verbergen?
De cowl hump zit vol, daar is helaas geen plaats meer.

Iemand enig idee?

Groetjes,
Raymond

marky mark
Berichten: 145
Lid geworden op: 08 aug 2008 18:05

Re: Radical Ducati 848EVO Cafe Racer

Ongelezen bericht door marky mark »

Kleiner maatje accu en dan alsnog erbij?
als het moet, dan kan 't!!

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4510
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: Radical Ducati 848EVO Cafe Racer

Ongelezen bericht door fedde71 »

zoals Marky zegt een kleinere accu waardoor het relais alsnog onder de hump kan of anders tussen de tank en cilinderkop van de staande cilinder? Daar loopt het polyster van het zitje naar onderen
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

rayholland
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mar 2018 15:39

Re: Radical Ducati 848EVO Cafe Racer

Ongelezen bericht door rayholland »

Jullie hebben gelijk. Het makkelijkste is een ietsjes kleinere accu, die toch nog krachtig genoeg is. Na wat googlen heb ik net een wat kleinere accu gevonden (https://www.i-tecc.de/shop/lifepo4-batt ... -a123?c=27) en volgens mijn berekeningen zou het relais er nu net onder passen mits ik de rubberen houder/omhulsel rondom het relais er vanaf haal.

Maar kan dit? Dient deze rubberen houder niet ook als isolatie?

Rob Troost
donateur
donateur
Berichten: 6094
Lid geworden op: 12 sep 2003 18:00
Locatie: Teutoburgerwald e.o.
Contacteer:

Re: Radical Ducati 848EVO Cafe Racer

Ongelezen bericht door Rob Troost »

rubber dient voor de montage. zorg wel dat de contacten nergens tegen metaal kunnen komen.
Ducati Stoer en Aaibaar

rayholland
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mar 2018 15:39

Re: Radical Ducati 848EVO Cafe Racer

Ongelezen bericht door rayholland »

Ik weet dat het vloeken in de kerk is, maar weet iemand of een SC-Project 2 in 1 uitlaat (https://www.sc-project.us/ducati-street ... r-848-2015) past op een Ducati 848-EVO superbike (dus geen streetfighter)? Volgens de site van SC-Project wordt de 2 in 1 uitlaat voor de Streetfighter geleverd met 2 extra bochten (Y bocht en nog een bocht). Zijn deze 2 extra bochten voldoende om deze semi-full uitlaat te monteren op een 848evo superbike (gebruik makend van een deel van de bestaande 848 superbike uitlaat bochten)?

Of heb ik nog meer bochten afkomstig van een Streetfighter nodig, om dit voor elkaar te krijgen?
zie: http://pipeburn.com/wp-content/uploads/ ... lizia2.jpg

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4510
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: Radical Ducati 848EVO Cafe Racer

Ongelezen bericht door fedde71 »

Vraag anders een bij Mile Pajic wat zulk iets kost bij hem om te maken, kan je het helemaal laten maken zoals jij wilt. Website: http://www.pajic.nl/ hier op het forum al een paar keer positieve verhalen gelezen.
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

rayholland
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mar 2018 15:39

Re: Radical Ducati 848EVO Cafe Racer

Ongelezen bericht door rayholland »

Bedankt Fedde voor je tip. Ik zal eens contact opnemen met Pajic R&D.
Het kostenplaatje speelt natuurlijk ook mee. Ik heb het vermoeden dat een full custom uitlaat systeem niet goedkoop zal zijn (ik kan het natuurlijk mis hebben).

Dat SC-Project 2 in 1 semi-full uitlaat setje is 590 eurie (en eventueel +- 200 euro voor een 2dehands streetfighter bochten setje). Maar blijft natuurlijk de vraag of dit allemaal ook kan, wat ik voor ogen heb.

Addon: ik heb nog eens goed gegeken naar die Shed-X Malizia Cafe Racer foto's en zie nog de originele bevestigingsmoeren opde midsection bochten en zie ook dat ze de lambda openingen in de bochten hebben dichtgelast. 99% zeker dat ze geen custom uitlaat systeem hebben gemaakt. Maar hebben ze een deel van de originele superbike bochten gebruikt of de bochten van een streetfighter gebruikt?

Gebruikersavatar
STUKGATINIET
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2004 13:42
Locatie: Beuningen

Re: Radical Ducati 848EVO Cafe Racer

Ongelezen bericht door STUKGATINIET »

Hoi Ray,

Je kan de mannen van Shed-X ook mailen. Het zijn leuke mensen die doorgaans snel reageren. Ik denk dat zij je wel precies kunnen vertellen wat ze hebben gedaan met de uitlaat.En anders zijn de bochtenset en je demper ook aan te passen door bijv. Pajic wat weer in de kosten scheelt.
Succes en Ciao!
STUKGATINIETGROETEN VAN MICHIEL.

Gebruikersavatar
Spartaan
Berichten: 572
Lid geworden op: 16 apr 2010 07:50
Contacteer:

Re: Radical Ducati 848EVO Cafe Racer

Ongelezen bericht door Spartaan »

Lukt het met de bouw?

Gebruikersavatar
bo
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 516
Lid geworden op: 04 jul 2005 22:54
Locatie: tussen westervelde en peest

Re: Radical Ducati 848EVO Cafe Racer

Ongelezen bericht door bo »

Druk met bouwen denk ik
A rat race called life
ducati 350 breedcarter
ducati 1000 circuit fiets sold
vee two squalo (te koop)
Radical

Plaats reactie