900SS blok
- toob
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 10 dec 2015 20:39
900SS blok
Ik ben bezig met een 900ss project. Hierbij heb ik een compleet '94 blok gebruikt. Het carter is echter gescheurd. Graag zou ik een sterker (900IE) carter willen gebruiken. Het gaat dus om alleen het carter van een 900IE. Hierin zou ik dan het complete binnenwerk van het '94 blok + cilinders en koppen willen plaatsen. De verschillen die ik tot nu toe heb gevonden zijn de pasbussen van de cilinders, de plug voor de pick-up draden, de oliezeef en de oliepomp. De externe olie terugvoer zou gewoon overgezet kunnen worden door de '94 deksels te gebruiken. Heeft iemand ervaring met de uitwisselbaarheid van alle onderdelen?
- 750sport
- Berichten: 1184
- Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
- Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)
Re: 900SS blok
Ha Toob
Je heb al aardig wat info. Bij mijn weten passen de cilinders zo op het IE carter. De punten waarop je je pick-ups moet monteren zaten volgens mij ook nog in dat carter. Je zou dan alleen gaten moeten boren en draad tappen. Ik heb een paar jaar zo'n carter in de kast gehad en heb hem uiteindelijk verkocht ,want ik ging er toch niets mee doen. Ik zit meer in de kleine blokken zoals de 750 en 695.
Ik heb nog wel een link van iemand die een 888 in een 900IE carter heeft opgebouwd,maar veel verschil zit daat niet in. Lekker in het Nederlands dus dat leest makkelijk weg.
Veel succes.
Groeten Bauke
Je heb al aardig wat info. Bij mijn weten passen de cilinders zo op het IE carter. De punten waarop je je pick-ups moet monteren zaten volgens mij ook nog in dat carter. Je zou dan alleen gaten moeten boren en draad tappen. Ik heb een paar jaar zo'n carter in de kast gehad en heb hem uiteindelijk verkocht ,want ik ging er toch niets mee doen. Ik zit meer in de kleine blokken zoals de 750 en 695.
Ik heb nog wel een link van iemand die een 888 in een 900IE carter heeft opgebouwd,maar veel verschil zit daat niet in. Lekker in het Nederlands dus dat leest makkelijk weg.
Veel succes.
Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.
Know that ,been there ,do(ne) that!
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.
Know that ,been there ,do(ne) that!
- toob
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 10 dec 2015 20:39
Re: 900SS blok
Bedankt voor de info Bauke. Het lijkt inderdaad best mogelijk te zijn op een paar aanpassingen na. Ik zal wel tzt. wel wat updates posten van het project.
- 750sport
- Berichten: 1184
- Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
- Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)
Re: 900SS blok
Ik zie dat de link niet in mijn post staat. Hierbij de herkansing.
https://www.hqracing.nl/Techniek_pagina ... nging.html
Groeten Bauke
https://www.hqracing.nl/Techniek_pagina ... nging.html
Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.
Know that ,been there ,do(ne) that!
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.
Know that ,been there ,do(ne) that!
-
- Berichten: 853
- Lid geworden op: 29 nov 2012 21:41
Re: 900SS blok
Toob, succes met jouw project en Bauke bedankt voor jouw super interessante link. Ik kan nog heeeel veel leren van HQ-racing.....
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 10 aug 2014 13:39
Re: 900SS blok
Ik heb nog een nieuw carter voor de S4 met nieuwe lagers en oliekeerringen. Bij mijn weten moeten alleen de krukaslagerschalen worden overgezet en een nieuwer type oliepomp met terugslagklep worden gebruikt.