Panigaleproject deel 2

Schrijf hier alles over de (eigen) ombouwprojecten op basis van Ducati
franserna
Berichten: 853
Lid geworden op: 29 nov 2012 21:41

Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door franserna »

Zoals de trouwe volgers van mijn vorige Panigale-project weten ga ik van de flink beschadigde Panigale 1199 weer iets geheel anders bouwen. Om te beginnen heb ik een nieuwe koplamp gekocht: een Hella, bi-led met een lens van 90 mm. Dus zowel een dimlicht als grootlicht met zeer krachtige LEDS. Het is een flinke unit, maar ik vind goed licht wel belangrijk. De veel kleinere exemplaren die je in China kunt kopen geven nauwelijks licht.
Om alvast een beetje te zien hoe het gaat worden, heb ik tijdelijk een steun gemaakt. Om die lichtunit komt een aluminium huis, waarop de kilometertellerunit wordt gemonteerd. Dit doosvormige huis wordt voorzien van diverse luchtgaten, want de motor moet wel goed kunnen ademen.
Vandaag heb ik een aluminium ring gemaakt om de kale lens wat mooier te maken. Wel al gelijk een verrassing: alleen het dimlicht werkt; het grootlicht niet. Met maar 3 draden kan het toch niet zo moeilijk zijn, ondanks dat de zwarte draad niet (zoals gebruikelijk is) de massa is, maar voor het grootlicht. Dus morgen maar even bellen met de leverancier!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4510
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door fedde71 »

ik ga het weer volgen Frans. Veel succes met de herverbouw van de Pani.
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 5124
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door surfroy01 »

Aluminium????? Hout!!!!!!!
Huidig: 996SPS Ex: 1098S/HM1100S/998S/748
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.

Gebruikersavatar
Spartaan
Berichten: 572
Lid geworden op: 16 apr 2010 07:50
Contacteer:

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door Spartaan »

Ik zal weer met plezier mee lezen.

franserna
Berichten: 853
Lid geworden op: 29 nov 2012 21:41

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door franserna »

Aluminium huis rond de koplamp voor de stevigheid en voor de bevestigingspunten van die vrij zware koplamp. Daarover komen t.z.t. HOUTEN delen!
En het grootlicht werkt nu ook. De leverancier vertelde, dat voor het grootlicht op zowel de draad van het grootlicht, maar ook op de draad van het dimlicht 12 V moet komen. Weer wat geleerd!
Verder fijn om te zien dat er weer trouwe volgers zijn!

Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 5124
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door surfroy01 »

Tsja bij gebrek aan creativiteit, inzicht, kunde en fantasie moet ik mij wel vermaken met dit soort briljante creaties!!!!!!!!

Idee...... hout met epoxy en licht eronder...... ik denk dan aan een klein subtiel streepje......
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Huidig: 996SPS Ex: 1098S/HM1100S/998S/748
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.

Chriskx
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 jan 2014 21:31

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door Chriskx »

Ben heel benieuwd hoe de Woodygale eruit gaat zien!! Veel succes in ieder geval en ik ga je topic zeker volgen.

franserna
Berichten: 853
Lid geworden op: 29 nov 2012 21:41

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door franserna »

Ja, die supermooie tafel geeft wel flink wat inspiratie. En hout, met een lampje onder een streepje transparante epoxy voor mijn Woodygale (leuke naam!) is een heel goed idee! Ik ga t.z.t. eens kijken in welke delen ik dit idee kan toepassen...

franserna
Berichten: 853
Lid geworden op: 29 nov 2012 21:41

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door franserna »

Vandaag een aluminium bak gemaakt, waar de koplamp in komt. Voorlopig zit deze bak gemonteerd d.m.v. 4 boutjes. Over een tijdje las ik deze bak aan het frame. Er komen nog 2 gaten (1 links, 1 rechts) in de zijkanten voor extra koeling en voor de ademhaling van de motor. Op de bovenkant komt een afschroefbaar deksel, waarop de kilometertellerunit wordt gemonteerd. Pas als alle onderdelen (zoals de koplampbak, de benzinetank en de zijdeksels onder de tank etc.) klaar zijn, dan begin ik met de houtbewerking.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 5124
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door surfroy01 »

Fraai man, je dacht zeker ik zal maar even vermelden wanneer je met het hout begint wegens kans op commentaar mijnerzijds :)
Huidig: 996SPS Ex: 1098S/HM1100S/998S/748
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4510
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door fedde71 »

eerste begin is er. Let the Woodygale grow.
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

franserna
Berichten: 853
Lid geworden op: 29 nov 2012 21:41

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door franserna »

Het onderste deel van de koplampbak is nu bijna klaar. Ik heb er een rand omheen gemaakt om 2 redenen: die rand is van dikker aluminium om het hout daar t.z.t. mooi op te laten aansluiten en omdat ik een gepolijst randje nu eenmaal mooi vind. Ook op andere delen van de motor komen er bescheiden aluminium delen. Verder heb ik een steun gemaakt om de koplampunit stevig in de bak te kunnen bevestigen en af te kunnen stellen.
Binnenkort ga ik verder met de (demonteerbare) bovenkant van de koplampbak, die tevens dienst gaat doen als kilometertellersteun.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

franserna
Berichten: 853
Lid geworden op: 29 nov 2012 21:41

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door franserna »

Een huisje gemaakt voor de kilometerteller. Ook daar komt een smal aluminium randje omheen, de rest bekleed ik met hout. De tellerunit hangt bij de Panigale in 3 rubbers. Het leek mij slim om dat ook in dit huisje onder te brengen, ondanks dat ik het allemaal zo compact mogelijk wil houden. De 3 rubbers heb ik dus verplaatst naar een extra steun.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 5124
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door surfroy01 »

Ben zoooooo benieuwd naar het hout!
Huidig: 996SPS Ex: 1098S/HM1100S/998S/748
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.

franserna
Berichten: 853
Lid geworden op: 29 nov 2012 21:41

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door franserna »

Het lijkt nu inderdaad alsof alles weer aluminium wordt. Maar voor de stevigheid en de diverse bevestigingspunten maak ik toch liever gebruik van het nodige aluminium. Pas als over een tijdje diverse andere (aluminium) onderdelen klaar zijn, ga ik nadenken hoe ik die delen ga bedekken met hout. Ook de lijnen van al die houten latjes op die verschillende onderdelen moeten straks mooi parallel lopen. Misschien een tegenvaller, maar er zullen maar enkele onderdelen helemaal van hout worden. Ook moet ik nog een keuze maken welke houtsoorten ik ga gebruiken. Om het niet te rommelig te laten worden denk ik nu om 3 soorten hout te gebruiken: 1 lichte kleur, 1 middenkleur en 1 donkere.

franserna
Berichten: 853
Lid geworden op: 29 nov 2012 21:41

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door franserna »

Het koplampbakje is nu ook aan de bovenkant gesloten. In het afschroefbare deksel heb ik een luchthappertje gemaakt, waardoor zowel de koplampunit gekoeld kan worden en de motor voldoende lucht krijgt. Zoals je op de eerste foto kunt zien, moet er ook nog wat aan de electriciteit gedaan worden (koplampbedrading en de luchttemperatuursensor). De richtingaanwijzers zaten bij de Panigale 1 rond de koplamp; die verhuizen naar de uiteinden van het stuur.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4510
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door fedde71 »

ziet er weer strak uit Frans. Nog veel plezier met het bouwen en alvast fijne dagen.
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

franserna
Berichten: 853
Lid geworden op: 29 nov 2012 21:41

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door franserna »

Ja Fedde, strak is wat deze Pani-2 worden moet. Het plezier aan het bouwen van motoren is in de loop van de jaren alleen maar toegenomen. En alle volgers: fijne feestdagen!

franserna
Berichten: 853
Lid geworden op: 29 nov 2012 21:41

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door franserna »

Twee RVS-gaasjes geklopt voor de luchtopeningen links en rechts en tevens 2 mini-winglets gemaakt Niet echt nodig, maar gewoon omdat ik dat leuk vind. Ook heeft de tellerunit nu de definitieve steuntjes.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4510
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door fedde71 »

vind het mooi om te zien met wat voor kleine details jij altijd weer aankomt.
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

franserna
Berichten: 853
Lid geworden op: 29 nov 2012 21:41

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door franserna »

Fijn, maar er komen in 2020 nog veel meer grote en kleine details!

franserna
Berichten: 853
Lid geworden op: 29 nov 2012 21:41

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door franserna »

Speciaal voor Surfroy: ik ben begonnen met het hout. Maar dit hout is wel tijdelijk, want ik heb een houten radiator gemaakt. Waarom? Zoals waarschijnlijk bekend heeft de normale Panigale een bovenste en een onderste radiator. Nu wil ik van mijn Panigale een soort naked-bike maken, dus zo naakt mogelijk. Volgens mij moet de motor ook goed gekoeld kunnen worden als er 1 grotere radiator opkomt. En op die radiator komen dan wel 2 koelventilatoren (i.p.v. 1 op de originele Pani). Ik zag dat radiatorfabriek Hartgers in Zutphen custom radiatoren bouwt (heeft iemand daar ervaring mee?). In het rechterdeel van de radiator wil ik een klein expantievat onderbrengen. Vandaar dat de beide zijbakken wat groter zijn uitgevallen. Ook komt er een kijkbuisje op voor het vloeistofniveau in dat expantievat. Verder denk ik, dat er tussen de aanvoer en de afvoer (de haakse pijpjes in de linker zijbak) een soort tussenschot in die zijbak moet komen i.v.m. een goede stroming door de gehele radiator.
Ben benieuwd of Hartgers zo iets voor mij kan maken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

franserna
Berichten: 853
Lid geworden op: 29 nov 2012 21:41

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door franserna »

Zo moet het ongeveer gaan worden....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
GSenna
Berichten: 68
Lid geworden op: 29 jul 2010 19:17

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door GSenna »

lekker geknutseld Fransema !!!
mag ik vragen waarom je 'm recht hebt gemaakt? gewoon uit nieuwsgierigheid hoor.. en niet half rond..b.v. zoals bij een GSX-R.. of twee aparte links / rechts.. zoals bij een Tuono..
906 Paso, 900 SS, 750 sS, Multistrada 950 S, Multistrada 1000 S DS, Yamaha GTS 1000 en ruimte in de schuur...:-)

franserna
Berichten: 853
Lid geworden op: 29 nov 2012 21:41

Re: Panigaleproject deel 2

Ongelezen bericht door franserna »

De originele radiator is ook recht. Dat heeft ook te maken met de beperkte stuuruitslag. Nu mijn customradiator ook dikker moet gaan worden (om dezelfde koelcapaciteit te krijgen) zou de stuuruitslag nog veel minder worden als de radiator half rond zou zijn. Maar rond vind ikzelf ook mooier, maar helaas...

Plaats reactie