Ducati Monster 944 special ( en voorstellen )

Schrijf hier alles over de (eigen) ombouwprojecten op basis van Ducati
ronm3
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 feb 2013 14:58

Ducati Monster 944 special ( en voorstellen )

Ongelezen bericht door ronm3 »

Goedendag mede Ducatisten,

Mijn naam is Ron en, jawel, ik heb een Ducati Monster 900 ( lucht gekoelde, carburateurs, eerste serie ) ( en een Yamaha RD 350 YVPS , maar dat is een ander verhaal ) die ik voor de derde x aan het verbouwen ben. Je kent het misschien wel.. het begint met een carbon spatbord, set andere wielen.. poosje rijden, dan paar dingen eraf halen, zij kapjes en ander klein spul, dan weer rijden.. enz, enz.. twee jaar geleden de stap gezet om ' all the way ' te gaan.
Blok heeft een opfris en opwaardering ontvangen naar 944 CC. De achterbrug is vervangen door een enkelzijdige, voorvork is ook vervangen ( mooie upgrades ) zodat er nu ook een paar goede ( mooie ) Brembo Big Blocks voorin zitten. Alle onnodige haakjes, oogjes, enz metalen dingen zijn van het frame afgeslepen.. en ik heb een nieuwe tank / zit van aluminium laten maken. Het doel is een unieke maar wel als Duc herkenbare fiets te bouwen die zo clean mogelijk ( looks ) is gebouwd te realiseren. Dus alle ' tierlantijntjes ' en kabels wil ik weg hebben en of uit het zicht.
Ik stap ook volledig over op dat Motogadget zodat ik daar ook wat kabels enz mee kan vervangen.

Afgelopen week was ik bijna onderweg naar de straler om het frame te laten voorbereiden voor de volgende stap toen ik ineens bedacht dat die vacuüm brandstof pomp eigenlijk ook weg moet/ mag...hangt erg in het zicht.. en ben ik sinds een week aan het zoeken ( Google ) en bellen ( met meester bouwers / handige gasten ) om te checken of ik ook naar een electrische brandstof pomp kan over stappen.

Als eerste kreeg ik de tip dat er een Ducati 900 ss in productie is geweest die ook een electrische pomp en carburateurs had.. daar zat de pomp echter wel in de tank.. en dat is wel een bak werk.. dus.. op zoek naar een externe pomp. Die heb ik gevonden, klein genoeg om weg te werken en met voldoende druk ( POSI-FLOW pomp met 1.5 / 4.0 PSI )

Nu hoor ik jullie denken: ' Ja, nou en? en Waar zijn de foto' s ? '

De foto' s ben ik aan het verzamelen maar dat betekent vooral 15 jaar foto's bij elkaar schrapen zodat er een leuk overzicht ontstaat, dat komt goed.

Maar ik zit met een vraag..' Heb ik met deze brandstof pomp voldoende druk om de Mikuni' s blij te maken? '
Ik ben nog aan het twijfelen om ook gelijk over te stappen op Keihins, daar lees ik goeie verhalen over maar die dingen zijn niet ergens in de aanbieding.. hahaha..

Kunnen jullie knutsel / bouw koningen mij een ' GO ' geven op de brandstof pomp?

Dank!
Laatst gewijzigd door ronm3 op 05 nov 2020 06:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 1184
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: Ducati Monster 944 special ( en voorstellen )

Ongelezen bericht door 750sport »

Welkom op het forum. Leuk dat er weer een knutselaar bij komt.
De brandstofpomp kan je gebruiken, mits je een retourleiding maakt vanaf de carburateur of een overstoort in de tank maakt.
Groeten Bauke.
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

ronm3
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 feb 2013 14:58

Re: Ducati Monster 944 special ( en voorstellen )

Ongelezen bericht door ronm3 »

Dank je Bauke, ik waardeer je ( jullie ) input. Ben al jaren fan van dit forum en ik kan met gerust stellen dat het ' verbouw virus ' hier opgelopen is.
Zodra ik de foto' s een beetje op orden heb zal ik wat posten m.b.t. begin, tussenstanden en waar ik nu ben.

Groet Ron

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4510
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: Ducati Monster 944 special ( en voorstellen )

Ongelezen bericht door fedde71 »

Welkom Ron, veel succes met jouw project.
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 5124
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: Ducati Monster 944 special ( en voorstellen )

Ongelezen bericht door surfroy01 »

Klinkt goed Ron, kom maar door met de piccies!

En een RD350, prachtig man zo'n 2smoke, ik heb ook altijd wel een of meerdere 2takten in de garage naast de Duc. Laatst een GT550 triple blok in een Kawa ZXR400 frame! Thans nog een Zundapp 517 met 125 lucht gekoeld blok (licht getuned) met expansie eronder.....
Huidig: 996SPS Ex: 1098S/HM1100S/998S/748
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.

franserna
Berichten: 853
Lid geworden op: 29 nov 2012 21:41

Re: Ducati Monster 944 special ( en voorstellen )

Ongelezen bericht door franserna »

Ron, welkom op dit mooie forum. Het wordt ook wel een beetje tijd, dat er een nieuw project bij deze rubriek komt; het is de laatste tijd erg tam. Het ziet er naar uit, dat je het allemaal groots gaat aanpakken. Als aluminium-freak ben ik extra benieuwd naar jouw aluminium tank met zitje. En dat je kennelijk clean werkt, vind ik geweldig. Ook ik heb een hekel aan zichtbare kabels, slangetjes en tie-ribs. Ik wens je veel succes, maar een paar mooie foto's zou het allemaal nog veel mooier maken. Groet, Frans

berenschot
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 mar 2013 16:50

Re: Ducati Monster 944 special ( en voorstellen )

Ongelezen bericht door berenschot »

Ik hou ook niet van te veel kabels en slangen
Rij al drie jaar met nylon leidingen van rond 4 x1 mm en gebruik tbv aansluiting steekkoppelingen.

Plaats reactie