ST4s Start probleem.

PASO t/m ST3.
Laurens
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 sep 2008 16:44

Re: ST4s Start probleem.

Ongelezen bericht door Laurens »

Hmm, opmeten is erg tricky. Ik heb ook geen flauw idee hoe ik het tandwiel in de juiste positie moet krijgen, ik vermoedt iets met het draaien van het vliegwiel, maar daar heb ik vast en zeker speciaal gereedschap voor nodig. Mijn schuifmaat metingen geven een afstand van 15mm verschil met de sensor en het tandwiel. Ik weet niet hoever die bobbel op het tandwiel uitsteekt, maar aangezien er 2 afstands-pakkingen op de sensor zitten, haal ik er gewoon 1 af en kijk wat het resultaat is.

Tenzij iemand me kan vertellen hoe ik dat tandwiel op de juiste positie kan draaien gaat dit mijn plan de campagne worden. Ik wacht een half uurtje voor een reactie daarna neem ik gewoon de gok dat de sensor er hopelijk niet tegenaan komt.

Het probleem is ook dat ik dit alles in mijn voortuin doe aangezien ik geen fancy garage heb o.i.d. Dus het moet voor het donker wordt afzijn.

Oh, en bedankt voor alle superhandige en snelle reacties tot nu toe jongens!

Laurens
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 sep 2008 16:44

Re: ST4s Start probleem.

Ongelezen bericht door Laurens »

Dat is grappig! Door mijn achterwiel telkens tegen compressieslag te wiebelen gaat het tandwiel draaien. Ik ben er nu achter dat er nergens op het tandwiel een bobbel te vinden is, alleen een gaatje in 1 van de tanden. Ik heb voor de zekerheid 3 complete rondes met het tandwiel gemaakt, en er zit echt alleen een gaatje geen bobbel.

Gebruikersavatar
iarro
donateur
donateur
Berichten: 500
Lid geworden op: 23 mar 2009 16:21
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: ST4s Start probleem.

Ongelezen bericht door iarro »

Zover ik weet zitten er afstandringetjes op de pickup waarvan je er een of meer kunt verwijderen met een schuifmaatje kun je dan zien hoever de afstand is tussen de 5 en 7 mm is een goede afstand
AlfaRomeo 156 GTA, Ducati ST4S, Honda cb 650 Nighthawk

Laurens
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 sep 2008 16:44

Re: ST4s Start probleem.

Ongelezen bericht door Laurens »

Zonder ringetjes kom ik nu uit op iets van 4-6a7 mm, dus ik heb voor de zekerheid 1 ringetje er tussen gelaten. Nu moet iok nog een manier vinden om de koelvloeistof terug in het systeem te krijgen voordat ik hem kan testen. De koelvloeistof is er namelijk uit, en mijn reserve reservoir vult dit niet automatisch aan. De dop op de radiator lekt wanneer ik hem open, en dat is logisch want direct daarvoor zit het reservoir, maar hoe zorg ik nu dat de 3 liter koelvloeistof die eruit is gevallen terugkomt in het systeem?

Gebruikersavatar
iarro
donateur
donateur
Berichten: 500
Lid geworden op: 23 mar 2009 16:21
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: ST4s Start probleem.

Ongelezen bericht door iarro »

Gewoon aan de rechterkant in het reservoir gieten, als het niet doorloopt even de motor starten. (als je probleem van niet starten nu opgelost is)

Uit het handboek:

Als er te weinig vloeistof in zit, dient u deze bij te vullen.
Demonteer de rechterbedekking van het instrumentenbord.
Draai de vuldop los aan (1, afb. 53) en giet er een mengsel van water en antivriesmiddel SHELL Advance Coolant of
Glycoshell (35÷40% van het volume) in, tot aan het MAX-streepje.
Schroef de dop (1) er weer op en monteer de gedemonteerde delen.

Inhoud van het vloeistofcircuit: 3,5 dm3 (liter).
Opgelet
Om de koelvloeistof bij te vullen dient de motor
koud te zijn en het voertuig perfect recht te staan.
AlfaRomeo 156 GTA, Ducati ST4S, Honda cb 650 Nighthawk

Laurens
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 sep 2008 16:44

Re: ST4s Start probleem.

Ongelezen bericht door Laurens »

Ok, na de 2 ringen van de sensor verwijderd te hebben, startte de motor in 1x. Sterker nog, hij sloeg al aan voordat ik (gevoelsmatig) de startknop indrukte hehe. Maar ik ben nog niet overtuigd, misschien was het precies weer mazzel dat ie aansloeg, dus ik ga hem de komende week nog vaak aan en uit zetten om te testen. De afstand is nu precies 5-7mm dus dat lijkt me goed.

Over de koelvloeistof. Ik heb bijna alle koelvloeistof erin gekregen. Ik hou alleen nog wat over, wat niet kan kloppen aangezien ik gelekt heb en het reservoir niet tot max gevuld was. Nu is ie wel tot max gevuld, heb de motor al laten lopen (tot 110 graden gejaagd om te zorgen dat ie gaat pompen), heb in de slangen e.d. geknepen en gewiebeld, heb de motor heen en weer geschud, maar het peil zakt niet, terwijl ik zeker weet dat er ergens nog een flink stuk lucht klem moet zitten. Nog ideeen?

Ik hou jullie op de hoogte of ie blijft starten de komende week.

Thanks voor alle info zover! Jullie hebben me echt bigtime geholpen!

Gebruikersavatar
mantaray
donateur
donateur
Berichten: 591
Lid geworden op: 01 mar 2009 10:54
Locatie: Merksem B= het land met de putjes
Contacteer:

Re: ST4s Start probleem.

Ongelezen bericht door mantaray »

Maak er gewoon een luchtgekoelde van ;-)


Ik had het reservoir ook leeg gemaakt en via de radiator eerst de motor gevuld( en goed in de slangen geknepen)
daarna pas het reservoir vol gemaakt.

De dop van de radiator sluit nl de doorgang af als er geen druk op staat.
Zo warmdraaien en hopen dat er voldoende druk komt vind ik niet zo'n goed idee
Greetz
Ray

Monster 821, Moto Guzzi Le Mans 76 en 77 Morini Strada 73, Morini strada 75 http://mantaray.zenfolio.com/f297354697

Gebruikersavatar
iarro
donateur
donateur
Berichten: 500
Lid geworden op: 23 mar 2009 16:21
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: ST4s Start probleem.

Ongelezen bericht door iarro »

Als je hem heet gestookt hebt zet de vloeistof uit waardoor het peil stijgt, kijk morgen nog maar eens als hij koud is.
Optie: dop van het expansievat af, starten even laten lopen dan kan de lucht ontsnappen.
AlfaRomeo 156 GTA, Ducati ST4S, Honda cb 650 Nighthawk

Gebruikersavatar
superduc
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 2182
Lid geworden op: 16 sep 2003 22:45
Locatie: dussen

Re: ST4s Start probleem.

Ongelezen bericht door superduc »

Het is eigenlijk niet te hopen dat dit het probleem was, zegt veel over de ducati dealers :sunglasses:
Ik vind dat Bagster hoezen verboden moeten worden (op een monster)

Gebruikersavatar
DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 4654
Lid geworden op: 13 jun 2004 16:12
Locatie: bie Azz'n
Contacteer:

Re: ST4s Start probleem.

Ongelezen bericht door DucATIRadeon »

als je vloeisto bijvuld moet je wel de 2 (of 3?) ontluchtings schroeven los maken. je hebt er iig 1 zitten op de staande cilinder elleboog, en eentje bij de liggende, ik meen ook nog eentje op de deksel van de waterpomp... zodra er tijdens het vullen vloeistof uit de onderste komt dan schroef je die dicht en bij vullen tot de volgende begint te druppen. die dicht draaien en net zolang knijpen in de leidingen tot zoveel mogelijk eruit is.
ducati 175 TS 1959
ducati 350 GTL 1975
ducati 500 GTL 1976
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
KTM 990 SMT 2012
Royal Enfield 500 Bullet 2001
http://www.panigaletwins.nl
https://www.avtworks.nl (uc)

Laurens
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 sep 2008 16:44

Re: ST4s Start probleem.

Ongelezen bericht door Laurens »

superduc schreef:Het is eigenlijk niet te hopen dat dit het probleem was, zegt veel over de ducati dealers :sunglasses:
Inderdaad, ik dacht precies hetzelfde..

Laurens
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 sep 2008 16:44

Re: ST4s Start probleem.

Ongelezen bericht door Laurens »

DucATIRadeon schreef:als je vloeisto bijvuld moet je wel de 2 (of 3?) ontluchtings schroeven los maken. je hebt er iig 1 zitten op de staande cilinder elleboog, en eentje bij de liggende, ik meen ook nog eentje op de deksel van de waterpomp... zodra er tijdens het vullen vloeistof uit de onderste komt dan schroef je die dicht en bij vullen tot de volgende begint te druppen. die dicht draaien en net zolang knijpen in de leidingen tot zoveel mogelijk eruit is.
Grr die beperkte owners manual heb je blijkblaar ook geen donder aan..

Ik ga die schroeven maar is opzoeken dan, ik had er wel aan gedacht, mn buurman ook (ook motorrijder), maar we konden ze niet 1-2-3 vinden.

Rob Troost
donateur
donateur
Berichten: 6094
Lid geworden op: 12 sep 2003 18:00
Locatie: Teutoburgerwald e.o.
Contacteer:

Re: ST4s Start probleem.

Ongelezen bericht door Rob Troost »

de ST4s heeft een radiator met overdruk tankje, om te vullen moet je de dop van de radiator af halen en daar de vloeistof in kiepen :hmm:
Ducati Stoer en Aaibaar

Gebruikersavatar
mantaray
donateur
donateur
Berichten: 591
Lid geworden op: 01 mar 2009 10:54
Locatie: Merksem B= het land met de putjes
Contacteer:

Re: ST4s Start probleem.

Ongelezen bericht door mantaray »

Rob Troost schreef:de ST4s heeft een radiator met overdruk tankje, om te vullen moet je de dop van de radiator af halen en daar de vloeistof in kiepen :hmm:
Hoor ik een echo ?? ;-)
Greetz
Ray

Monster 821, Moto Guzzi Le Mans 76 en 77 Morini Strada 73, Morini strada 75 http://mantaray.zenfolio.com/f297354697

Laurens
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 sep 2008 16:44

Re: ST4s Start probleem.

Ongelezen bericht door Laurens »

Ja, ik heb de radiator gevuld en niet dat bakje. Wel handig om te weten dat het een overdrukbakje is, dat verklaart een hoop.

Maar er zijn dus geen ontluchtingsschroeven?

Gebruikersavatar
DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 4654
Lid geworden op: 13 jun 2004 16:12
Locatie: bie Azz'n
Contacteer:

Re: ST4s Start probleem.

Ongelezen bericht door DucATIRadeon »

Laurens schreef:Ik ga die schroeven maar is opzoeken dan, ik had er wel aan gedacht, mn buurman ook (ook motorrijder), maar we konden ze niet 1-2-3 vinden.
zijn imbus maat 5, bij de staande cilinders, op de slangpilaar waar de koelslang in de cilinder verdwijnt (of kop) zit aan de achterkant eentje; en de andere, ik meen bij de liggende cilinder, op de beuizing waar de temp meter zit. anders is ook op de slangpilaar (of elleboog, hoe je het ook noemt).
bij de 748 zit er ook een op de waterpomp deksel (links op het blok waar er 3 slangen uit komen). een platte imbus...kan zo zijn bij jou...

en anders heeft Rob wel een afbeelding :smile:
ducati 175 TS 1959
ducati 350 GTL 1975
ducati 500 GTL 1976
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
KTM 990 SMT 2012
Royal Enfield 500 Bullet 2001
http://www.panigaletwins.nl
https://www.avtworks.nl (uc)

Rob Troost
donateur
donateur
Berichten: 6094
Lid geworden op: 12 sep 2003 18:00
Locatie: Teutoburgerwald e.o.
Contacteer:

Re: ST4s Start probleem.

Ongelezen bericht door Rob Troost »

Laurens schreef:Ja, ik heb de radiator gevuld en niet dat bakje. Wel handig om te weten dat het een overdrukbakje is, dat verklaart een hoop.

Maar er zijn dus geen ontluchtingsschroeven?

nr 15 :hmm:
ontluchten st4s.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ducati Stoer en Aaibaar

Gebruikersavatar
mantaray
donateur
donateur
Berichten: 591
Lid geworden op: 01 mar 2009 10:54
Locatie: Merksem B= het land met de putjes
Contacteer:

Re: ST4s Start probleem.

Ongelezen bericht door mantaray »

hopelijk ist nu opgelost ;-)
Na wat zoeken gisteren ben ik dat euvel meerdere malen tegengekomen, dus misschien heb je geluk.
Greetz
Ray

Monster 821, Moto Guzzi Le Mans 76 en 77 Morini Strada 73, Morini strada 75 http://mantaray.zenfolio.com/f297354697

Laurens
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 sep 2008 16:44

Re: ST4s Start probleem.

Ongelezen bericht door Laurens »

Gisteren startte hij keer op keer, vandaag ook. Echt, de motor draait net 1 a 2 x rond of hij start al en ik overdrijf niet eens een beetje..

Het probleem is denk ik opgelost. Sterker nog, hij rijdt zelfs beter, pikt het gas sneller op, loopt veel mooier stationair.. Ik heb echt het gevoel dat dit het probleem was waar ik al ongeveer 2 jaar of langer last van heb. Al dat verspilde geld bij die dealers, volgende keer kom ik meteen naar DCN forum hehe.

Ik heb er zoveel vertrouwen in dat ik er morgen mee naar me werk ga!

Gebruikersavatar
mantaray
donateur
donateur
Berichten: 591
Lid geworden op: 01 mar 2009 10:54
Locatie: Merksem B= het land met de putjes
Contacteer:

Re: ST4s Start probleem.

Ongelezen bericht door mantaray »

Shit .... ik ben de historie eens ingedoken van jou en "The moneypitt" ..... moet wel zeggen dat je een volhouder bent, maar eigenlijk heb je weinig keuze als er al zoveel aan uitgegeven hebt.
Gelukkig zijn er ook st's met +100.000 km dus we duimen ;-)
Greetz
Ray

Monster 821, Moto Guzzi Le Mans 76 en 77 Morini Strada 73, Morini strada 75 http://mantaray.zenfolio.com/f297354697

Gebruikersavatar
iarro
donateur
donateur
Berichten: 500
Lid geworden op: 23 mar 2009 16:21
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: ST4s Start probleem.

Ongelezen bericht door iarro »

Laurens schreef:Gisteren startte hij keer op keer, vandaag ook. Echt, de motor draait net 1 a 2 x rond of hij start al en ik overdrijf niet eens een beetje..

Het probleem is denk ik opgelost. Sterker nog, hij rijdt zelfs beter, pikt het gas sneller op, loopt veel mooier stationair.. Ik heb echt het gevoel dat dit het probleem was waar ik al ongeveer 2 jaar of langer last van heb. Al dat verspilde geld bij die dealers, volgende keer kom ik meteen naar DCN forum hehe.

Ik heb er zoveel vertrouwen in dat ik er morgen mee naar me werk ga!
Mooi dat het weer is opgelost,
AlfaRomeo 156 GTA, Ducati ST4S, Honda cb 650 Nighthawk

Laurens
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 sep 2008 16:44

Re: ST4s Start probleem.

Ongelezen bericht door Laurens »

Aan Mantaray: De volhouder wint :smile:

Ben deze week ermee naar mn werk geweest en hij start elke keer zonder problemen. Ik kan nu echt definief zeggen dat dat probleem is opgelost! Te goed, kan ik eindelijk weer is benzine tanken zonder dat ik iemand met een auto en startkabels moet mee vragen :blush:

Gebruikersavatar
mantaray
donateur
donateur
Berichten: 591
Lid geworden op: 01 mar 2009 10:54
Locatie: Merksem B= het land met de putjes
Contacteer:

Re: ST4s Start probleem.

Ongelezen bericht door mantaray »

Tja voor het tanken heb ik ook nog geen oplossing gevonden :sick: :sick: :sick:
Greetz
Ray

Monster 821, Moto Guzzi Le Mans 76 en 77 Morini Strada 73, Morini strada 75 http://mantaray.zenfolio.com/f297354697

Laurens
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 sep 2008 16:44

Re: ST4s Start probleem.

Ongelezen bericht door Laurens »

Update: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:

Vandaag klaargemaakt voor een ritje in de zon. Ik starten, slaat aan, na 2 seconden slaat ie af. Daarna nog 15x gestart en 15x niets. Daarna schoot hij aan en draaide op 1 cilinder. Tweede ging na paar seconden meelopen. Ritje gereden, ik gefrustreerd dus ik geef ff lekker gas, bij 8k toeren stopte hij met ontsteken. Vervolgens uitgereden en motor mee laten lopen, na ongeveer 10 seconden begon hij weer te pruttelen waarna hij het weer deed...

:angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:

Probleem is dus nog niet opgelost, fuck dat. Ducati gaat het maar oplossen want ik weet het echt niet meer..............

Gebruikersavatar
mantaray
donateur
donateur
Berichten: 591
Lid geworden op: 01 mar 2009 10:54
Locatie: Merksem B= het land met de putjes
Contacteer:

Re: ST4s Start probleem.

Ongelezen bericht door mantaray »

Shit, ik hoopte dat het opgelost was.
Zo zakt de moed wel in je schoenen natuurlijk :angry: :angry: :angry:
Greetz
Ray

Monster 821, Moto Guzzi Le Mans 76 en 77 Morini Strada 73, Morini strada 75 http://mantaray.zenfolio.com/f297354697

Plaats reactie