16' Goldentyre banden... wie kent ze?

PASO t/m ST3.
Gebruikersavatar
lucky ducy
Berichten: 266
Lid geworden op: 28 mar 2004 15:30
Locatie: APELDOORN
Contacteer:

Re: 16' Goldentyre banden... wie kent ze?

Ongelezen bericht door lucky ducy »

En kun je al iets vertellen over de bandjes :good:
www.luckyducyperformance.nl
beter 2 dikke klappen als 4 pufjes

Dottore Desmo
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 sep 2003 17:50
Locatie: Bakhuuz'n (Frl)
Contacteer:

Re: 16' Goldentyre banden... wie kent ze?

Ongelezen bericht door Dottore Desmo »

Ja.. dat ze passen.. :)
Morgen ga ik de Ketting en tandwielen vervangen.. Zondag naar Heinenoord.. mijn "tweede huis" voor de Monsterdag.. dan heb ik er de eerste 200 Km op zitten, en kan ik je meer vertellen.. :)

Nou moet ik er wel bij vertellen.. een oordeel over banden is natuurlijk tamelijk subjectief.. iedereen die ik gesproken heb over de banden voor de 750Sport,F1Santamonica, F1 Montjuich, F1 LagunaSeca, 851Tricolore Strada, 750 Paso, 906 Paso en Bimota DB1, waren het allemaal met elkaar eens.. en niet met mij.. ik vond de oude Michelins namelijk uitstekende banden.. alleen in de regen was het uitkijken.. maar dat gold ook voor de Pirelli Dragons, Tuurlijk de Michelins waren zeker niet de modernste banden.. 30 Km om ze op te warmen is normaal voor zulke banden.. net als de Oude Metzelers ME33.. maar als ze eenmaal warm waren.. gaven ze goede grip, en een neutraal bochtengedrag.. alleen in het extreme kreeg je te maken met Chatter aan de voorkant.. niet fijn..maar dan zat je ook echt aan de limiet.. 'k zal ze missen, mijn ouwe trouwe michelins.. misschien na zondag als kiespijn... :)
Afbeelding
Contactpersoon 851/888 (en andere vierklepsgevallen)
851, de eerste superbike op kenteken...
851 '92 con molto ricambi secondo mano

Dottore Desmo
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 sep 2003 17:50
Locatie: Bakhuuz'n (Frl)
Contacteer:

Re: 16' Goldentyre banden... wie kent ze?

Ongelezen bericht door Dottore Desmo »

ok.. de eerste indrukken.. vandaag 28 Km gereden.. op kakelverse Golden Tyre 1360/60 en 160/60..

eerste meters.. oeh.. even wennen.. stuurt wat lichter in de korte bochten.. grip.. voelt goed voor "normale snelheden".. even getankt.. en op weg..

Voor mijn eerste "testritje had ik bedacht.. vanaf het tankstation bij Balk de Suderseewei richting Sondel, Daar rechtsaf, via Sondel, Nijemirdum, Oudemirdum, Mirns, Bakhuizen ( even een rondje door't dorp), dan het dorp uit, de Rijsterdijk (met eveneens een lastig bochtje), naar Rijs.. en daarvandaan terug naar Balk..

Afbeelding

een leuk rondje met lange bochten erin.. stabiliteit is beter met deze banden, stuurt neutraal, maar de 750 sport blijft "lichtvoetig"
Ik heb ook nog even wat "testjes" gedaan onderweg.. zoals in een snelle bocht even de voorrem erbij pakken.. normaliter.. en daar zijn ze berucht om.. komt een 750 sport meteen omhoog.. niet meer.. ze richt zich nog wel een ietsje op, maar dat is slechts een fractie van wat je met de Michelins had.. ook onder remmen insturen, of uitwijken gaat zonder morren.. kortom de hele handling is NOG beter geworden.. ook op klinkers, waar de Michelins altijd wat onderstuur vertoonden.. gaat de 750 nu gewoon neutraal en strak de hoek om.. 't rijdt gewoon lekker!

Morgen de eerste lange rit voor de boeg.. dan zullen de hellingshoeken nog wel wat platter worden.. en zal ik de banden verder op hun falie geven.. even goed inscrubben voor Duitsland over een paar weken.. : )

Nadere berichtgeving en ervaringen volgen!
Afbeelding
Contactpersoon 851/888 (en andere vierklepsgevallen)
851, de eerste superbike op kenteken...
851 '92 con molto ricambi secondo mano

Dottore Desmo
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 sep 2003 17:50
Locatie: Bakhuuz'n (Frl)
Contacteer:

Re: 16' Goldentyre banden... wie kent ze?

Ongelezen bericht door Dottore Desmo »

Ik heb ze er inmiddels 1500 Km onder..

vanaf 1992 rij ik al motor.. nu dus 23 jaar.. meer dan mijn halve leven..
Ik heb in al die jaren verschillende machines met verschillende karakters gereden.. een kawasaki KR-1, die vond ik goed sturen.. tot ik op een Duc 600 terecht kwam.. Damn!.. wat een verschil.. weg onderstuur ( de kawa wilde nog wel eens met de neus schuiven.. ).. daarna kwam de 851.. da's helemaal als een trein.. superstabiel.. tot het ECHT hard gaat.. maar dan voel je ook precies wat er onder je gebeurt.. toen werd het 2003.. en kocht ik de 750 Sport van mijn Zusje, die nooit echt aan die 16" bandjes kon wennen..
afgelopen weekend sprak ik Richard Lendering, die ook een 750 sport heeft, die nog altijd op Michelins staat.. zoals hij het beschreef.. "iedere keer als ik op de 750 stap "moet ik weer opnieuw motor leren rijden".. ik herken dat wel.. maar ja.. dat was met de Michelins.. die je minimaal 30 Km moest warmrijden.. en dan moest het echt boven de 15°C zijn.. anders kreeg je er sowieso geen warmte in..

de Golden Tyres dus nu eronder.. en afgelopen weekend een kleine 1200 Km weggezet in Duitsland.. met over het algemeen gemiddeld hoge snelheden.. verschillende soorten wegdek, van superstrak asfalt tot kinderhoofdjes.. nat en droog..

Welnu.. vertrokken op een frisse vrijdagochtend, met hier en daar nog natte straten.. die nattigheid heb je niet noemenswaardig last van.. de banden voelen goed aan.. dus de snelweg op. richting Heerde waar ik de rest van de groep zou treffen.. door naar Kaldenkirchen, happie eten bij de Mac.. en dan Duitsland in.. stukkie Snelweg (61) tot afrit 28, en daarvandaan binnendoor naar Adenau.. Tussen Adenau en Kelberg kregen we een stevig buitje op onze kop.. vlak voor Müllenbach een paar tricky bochten.. op natte weg.. nou.. eigenlijk geen probleem.. de snelheid wat matigen.. en gewoon lekker doorrijden.. dan ga je de B257 op richting Cochem.. lange bochten.. lekker stabiel, gewoon heerlijk rijden.. vooral de lange bochten voor en na Ulmen waren een feest.. laat em maar rollen.. :)
Dan.. Net voor luchtmachtbasis Büchel eraf.. en binnendoor via Lutzerath naar Alf.. Lange doordraaiers worden afgewisseld met korte haarspeldbochten.. hoogteverschillen.. de GT's slikken het allemaal.. wil een motor in een bocht heuvelaf wel eens naar buiten driften.. beetje gas erop houden, en ze houdt haar lijn.. Remmen in een bocht.. dat was met de Michelins altijd "tricky to say the least".. met de GT's kan het.. dus die paar knijpers waren op "Shit!.. deze knijpt" na verder geen probleem.. ik kon de motor altijd op mijn eigen weghelft houden.. wel zo prettig.. 'k merkte ook dat het me aanmerkelijk minder moeite kostte om de voorrijder met een Monster 944 bij te houden.. 'k kon zelfs zo nu en dan een "plaagstootje" uitdelen..

't laatste stuk naar het hotel is meer het "kortere werk" dus veel 1e en 2e versnellingsbochten.. en.. ik had natuurlijk de tanktas er nog op.. beperkt je toch altijd wat in bewegingsvrijheid.. dus..in plaats van verzitten.. de fiets gewoon drukken.. dat voelde op de Michelins nooit zo lekker.. 't gevoel dat de fiets onder je weg wilde.. zo niet met de GT's..

Dag 2.. "Nu gaan we ze ECHT "uitmelken".. de tanktas bleef in het hotel.. Pak aan.. Gas op die Lollie.. de route van die dag had een stevige portie haarspelden, knikken en doordraaiers.. alles tussen de eerste en 5de versnelling.. hairpins.. nou.. gewoon makkelijk.. Kort en stevig aanremmen.. rem los, ze valt erin, gas erop.. beetje verzitten.. en de fiets eruit trekken.. doortrappen door de versnellingen naar de volgende hairpin.. de Knikken en doordraaiers.. gewoon zorgen dat je in de goede versnelling zit.. en zo vroeg mogelijk het gas erop.. de machine niet laten rollen.. dat vind ze namelijk niet fijn.. dan gaat ze toch over de voorkant weg.. remmend erin?.. geen probleem.. op het gas erin? ook prima.. rollend erin?.. niet zo fijn.. maar met een streepje gas... is de trilling en het lichte onderstuur weg.. trekt de machine verder naar binnen.. knietje aan het asfalt.. en doorpakken.. gewoon een genot!...

de grootste verschillen met de Michelins:
Michelin: stuur loslaten tussen de 60-80 per uur.. Speedwobble.. dan gaat de voorkant echt klapperen.. tot tegen de aanslagen als je 'm niet meteen weer beetpakt.. de GT's?.. geen probleem.. ik heb nog geen snelheid kunnen vinden waarbij het loslaten van het stuur deze reactie teweegbrengt..
Michelin: over het algemeen onderstuur Gas los de bocht in?.. schuiven... , de GT's.. Neutraal, gas los?.. een licht onderstuur.. wat zelfs met maar een snuifje gas op te lossen is.. eigenlijk net als met de Minibike.. gas los om een wat wijdere lijn te nemen.. en gas erop om op die lijn, of weer een krappere door te gaan..
Michelin: op hoge snelheid bocht uit, wilde ze nog wel eens last van Chatter hebben.. de GT's?.. geen Chatter kunnen bespeuren tot dusver...
Michelin: in de regen een drama.. die bakelieten krengen krijg je gewoon niet warm.. schaatsen voelt stabieler aan.. de GT's.. Stabiel in de regen.. geen onderstuur, dus ook neutraal in de regen.. ik ben geen held in de regen.. maar deze banden geven met zoveel vertrouwen dat het wel eens mogelijk zou kunnen zijn om op nat wegdek zelfs een knie aan de grond te rijden.. ik heb alleen nog niet het lef gehad dat te proberen... omdat ik de bochten in Duitsland niet zo goed ken dat ik dat daar ga proberen..
Michelin: algemeen gevoel, "vaag" veel onderstuur, ze stuurt wel licht met die kleine wieltjes, maar in het hele korte werk wilde ze nogal de bocht invallen.. meteen het gas erop resulteerde dan weer in onderstuur, op hogere snelheden kwamen de banden beter in het gareel de GT's: gewoon lekker licht sturen.. geen "val reacties in het korte werk.. het gas kan er vroeg op.. ook op klinkers rijdt het gewoon prettig..dus niet op eieren de woonwijk uit..

de levensduur.. ja.. da's nog even koffiedik kijken.. maar ik verwacht er minimaal 8000 Km uit te kunnen halen..

Het feit dat ik de voorrijder met die Monster 944 gewoon bij kon houden op bochtensnelheid.. zonder dat het zweet me onderuit de helm liep.. dat geeft veel voldoening.. de 750 sport is inmiddels 25 jaar oud.. maar ze stuurt eigenlijk als een '92 er Supersport.. maar dan lichter.. Ik heb met Volle teugen genoten van dit bochtenrijke weekend..
Ook op hoge snelheid (212Km/h gereden op de autobahn MET tanktas) stabiel als een huis.. mijn 750 sport kan voorlopig weer even mee.. (ik heb nog 2 17"wielen staan.. iemand?)
Afbeelding
Contactpersoon 851/888 (en andere vierklepsgevallen)
851, de eerste superbike op kenteken...
851 '92 con molto ricambi secondo mano

Gebruikersavatar
barty-ensche
donateur
donateur
Berichten: 2139
Lid geworden op: 23 dec 2009 10:34
Locatie: Twenteland

Re: 16' Goldentyre banden... wie kent ze?

Ongelezen bericht door barty-ensche »

Wow .....da's nog even een recensie. :ok: die kan Golden Tyre op de site zetten. Bedankt !
In nomine Ducatis et Desmo Santi
MIO MOSTRO NERO (geluid vanaf 50sec)
passie voor eDUCATIe :smile:
mijn project

Gebruikersavatar
lucky ducy
Berichten: 266
Lid geworden op: 28 mar 2004 15:30
Locatie: APELDOORN
Contacteer:

Re: 16' Goldentyre banden... wie kent ze?

Ongelezen bericht door lucky ducy »

Mooi uitgebreid verslag :good: weet ik in ieder geval wat ik moet kopen als die Avon ballon banden van me Sportje eraf gaan :smile:
www.luckyducyperformance.nl
beter 2 dikke klappen als 4 pufjes

Dottore Desmo
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 sep 2003 17:50
Locatie: Bakhuuz'n (Frl)
Contacteer:

Re: 16' Goldentyre banden... wie kent ze?

Ongelezen bericht door Dottore Desmo »

Ik zou niet eens wachten tot ze versleten zijn.. meteen eraf lazeren.. via Interweb kun je ze vrij goedkoop bestellen.. dan naar een motorzaak om ze erop te laten leggen.. en genieten maar..

wie rijdt er nou met een Fireblade voorband en een Chopper achterband op een Italiaans raspaardje?..
pas in Heino nog iemand gesproken met een F1 Santamonica.. 'k heb hem ook aangeraden om die Avons eraf te halen en Ritueel te verbranden.. los van het feit dat die banden geen porem zijn op een F1.. laat staan op welke Duc dan ook..

Tuurlijk, de 750 sport is 25 jaar oud.. en zo rijdt ze ook.. maar 25 jaar geleden maakte Ducati ook al de beste supersport machines..de huidige zijn veel beter.. maar zijn de rijders dat ook?.. Guess not!.. 't grappige is.. 25 jaar geleden was je nog echt een uitzondering als je een knietje aan de grond reed.. zelfs in motorbladen zag je maar zelden een testrijder een knietje aan het asfalt plakken.. 'k heb in dit weekendje alweer een aantal keren 't knietje aan de grond gereden.. zelfs in bochten die ik niet goed ken.. , maar als je eenmaal ziet hoe ie loopt,. of als ie overzichtelijk is.. dan "ram" je de 750 erin.. plant de knie tegen het asfalt.. en naait het gas erop.. Gas op die lollie!..

en.. zo is zo'n oud hok best gaaf rijden.. zeker als je moderne machines gewoon bij kan houden.. 'k kan niet wachten tot ik haar een keer op een circuit kan uitlaten.. :rofl:
Afbeelding
Contactpersoon 851/888 (en andere vierklepsgevallen)
851, de eerste superbike op kenteken...
851 '92 con molto ricambi secondo mano

Gebruikersavatar
lucky ducy
Berichten: 266
Lid geworden op: 28 mar 2004 15:30
Locatie: APELDOORN
Contacteer:

Re: 16' Goldentyre banden... wie kent ze?

Ongelezen bericht door lucky ducy »

Ach weet je ik heb hem puur voor de hobby en rij er denk ik 1500/2000 km per jaar mee :grin: mijn knietjes hoeven niet meer aan de grond die tijd heb ik wel gehad
Ben nu wat reserve onderdelen aan het verzamelen omdat het toch al lastig word originele delen te vinden.
www.luckyducyperformance.nl
beter 2 dikke klappen als 4 pufjes

Dottore Desmo
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 sep 2003 17:50
Locatie: Bakhuuz'n (Frl)
Contacteer:

Re: 16' Goldentyre banden... wie kent ze?

Ongelezen bericht door Dottore Desmo »

Ja... ik rijd ook voor de hobby.. maar ik vind het wel errug lekker dat mijn "sportje" nu gewoon stuurt als een scheermes..
Afbeelding
Contactpersoon 851/888 (en andere vierklepsgevallen)
851, de eerste superbike op kenteken...
851 '92 con molto ricambi secondo mano

Gebruikersavatar
lucky ducy
Berichten: 266
Lid geworden op: 28 mar 2004 15:30
Locatie: APELDOORN
Contacteer:

Re: 16' Goldentyre banden... wie kent ze?

Ongelezen bericht door lucky ducy »

En nog wat km's gemaakt met de GT bandjes :smile:
www.luckyducyperformance.nl
beter 2 dikke klappen als 4 pufjes

Dottore Desmo
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 sep 2003 17:50
Locatie: Bakhuuz'n (Frl)
Contacteer:

Re: 16' Goldentyre banden... wie kent ze?

Ongelezen bericht door Dottore Desmo »

De laatste weken niet meer.. Druk als een klein baasje.. ohja.. ik ben een klein baasje.. qua bedrijf dan.. zelf ben ik 1.93m...
Morgen 5 horlogekasten van Titanium afleveren.. en in de loop van de week nog eens 25..

Denk dat de Dikke-banden-racer dit jaar niet meer op de weg zal verschijnen.. maar met de GT's blijft het wel kriebelen..
Afbeelding
Contactpersoon 851/888 (en andere vierklepsgevallen)
851, de eerste superbike op kenteken...
851 '92 con molto ricambi secondo mano

Gebruikersavatar
Maykel
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 2816
Lid geworden op: 15 jun 2009 20:44
Locatie: Tilburg aan de Moezel

Re: 16' Goldentyre banden... wie kent ze?

Ongelezen bericht door Maykel »

Ik sprak tijdens een internationaal overleg met collega's met mijn Italiaanse evenknie. Hij blijkt ook fervent Duc rijder te zijn, en wel op een Paso 750.
Hij rijdt met de "Golden Tyre GT070 TUBELESS RADIAL 130/60 ZR16 M/C 58W and my Back wheel is still Michelin".
Dus.
Afbeelding

Gebruikersavatar
DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 4654
Lid geworden op: 13 jun 2004 16:12
Locatie: bie Azz'n
Contacteer:

Re: 16' Goldentyre banden... wie kent ze?

Ongelezen bericht door DucATIRadeon »

de AM59 banden voor de 16" wielen destijds zijn anno nu zowat buigbaar bakkeliet...ik hoop voor hem dat ie niet al te sportief de bochten neemt...
ducati 175 TS 1959
ducati 350 GTL 1975
ducati 500 GTL 1976
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
KTM 990 SMT 2012
Royal Enfield 500 Bullet 2001
http://www.panigaletwins.nl
https://www.avtworks.nl (uc)

Gebruikersavatar
Bohica
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 apr 2016 17:06

Re: 16' Goldentyre banden... wie kent ze?

Ongelezen bericht door Bohica »

Voorband op Paso 750 laten monteren. Na enkele ritten is het wel duidelijk geeft mij veel meer vertrouwen. Geen onverwachte stapjes opzij bij rustig rijden of over richels. De Michelin die eraf kwam was van 2004 .
Helaas heb ik pech met deze voorband, want hij is niet rond. Tot 60 km/u is het net een hobbelpaard. Krijg zondermeer een nieuwe van mijn leverancier. Hopelijk was het een incident. Productiedatum is 1212, dus week 12 2012. Volgende week herkansing, met nieuwe.
Update volgt!

Dottore Desmo
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 sep 2003 17:50
Locatie: Bakhuuz'n (Frl)
Contacteer:

Re: 16' Goldentyre banden... wie kent ze?

Ongelezen bericht door Dottore Desmo »

ja.. dat klinkt als een "foutje".. ik heb totaal geen last van onbalans of aanverwante hobbelpaardverschijnselen..

met de Pinksteren voor't eerst in 11 jaar Circuit gereden op Assen.. KOUD!.. dus kreeg ik niet veel temperatuur in de banden.. desondanks.. gezien mijn gebrekkige kennis van de baan.. toch een 2'27" eruit geperst..

Die wat matige tijd is vooral een gevolg van Onderstuur.. maar dat onderstuur is volgens kenners in mijn omgeving waarschijnlijk vooral terug te voeren op de vering.. en dan met name de te zachte achterkant.. Kan zijn.. die demper is al zo oud als de weg naar Kralingen..

Ga ik dus eens naar kijken.. wordt wederom vervolgd..
Op straat.. (waar het niet zo hard gaat) rij ik toch regelmatig met speels gemak een knietje aan de grond..
Afbeelding
Contactpersoon 851/888 (en andere vierklepsgevallen)
851, de eerste superbike op kenteken...
851 '92 con molto ricambi secondo mano

Gebruikersavatar
lucky ducy
Berichten: 266
Lid geworden op: 28 mar 2004 15:30
Locatie: APELDOORN
Contacteer:

Re: 16' Goldentyre banden... wie kent ze?

Ongelezen bericht door lucky ducy »

Met een beetje geluk past de achter shock van een 750ss/900ss
www.luckyducyperformance.nl
beter 2 dikke klappen als 4 pufjes

Dottore Desmo
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 sep 2003 17:50
Locatie: Bakhuuz'n (Frl)
Contacteer:

Re: 16' Goldentyre banden... wie kent ze?

Ongelezen bericht door Dottore Desmo »

Moet ik nog even uitzoeken.. ik heb weinig verstand van Vering.. en dan nog.. moet het een goede zijn.. Ik denk dat ik uiteindelijk wel bij een vering specialist terecht kom.. mogelijk moeten er voor ook andere veren en olie in.. ik heb er in de jaren dat ik die machine heb.. nog nooit naar gekeken..
Afbeelding
Contactpersoon 851/888 (en andere vierklepsgevallen)
851, de eerste superbike op kenteken...
851 '92 con molto ricambi secondo mano

Gebruikersavatar
hawa ncr
donateur
donateur
Berichten: 1093
Lid geworden op: 12 sep 2006 22:34
Locatie: Koekange

Re: 16' Goldentyre banden... wie kent ze?

Ongelezen bericht door hawa ncr »

Van een sport is hij een cm of 3 langer dan de uitvoering van de carb. ss 91/97 en een cm of 2 langer dan de ssie van 98/06.
Ducati 900sl 1992
Ducati 1000ds supertwin circuitracer

Gebruikersavatar
Bohica
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 apr 2016 17:06

Re: 16' Goldentyre banden... wie kent ze?

Ongelezen bericht door Bohica »

Hmm, mijn 2e voorband staat in b.o. hopelijk geen teken aan de wand.....

Gebruikersavatar
Remquo
Berichten: 532
Lid geworden op: 15 nov 2004 11:57
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: 16' Goldentyre banden... wie kent ze?

Ongelezen bericht door Remquo »

Bohica schreef:Hmm, mijn 2e voorband staat in b.o. hopelijk geen teken aan de wand.....
Anders heb ik er nog 1 liggen.

Gebruikersavatar
lucky ducy
Berichten: 266
Lid geworden op: 28 mar 2004 15:30
Locatie: APELDOORN
Contacteer:

Re: 16' Goldentyre banden... wie kent ze?

Ongelezen bericht door lucky ducy »

Ding van mij stuitert ook en voel me soms net Stoner zo moet je er naast hangen om hem de hoek om te krijgen :smile: Inderdaad ook zelfde verhaal,achter een springveer en voor een fietspomp :grin: .
Alleen wil ik hem orig.houden dus voor ff een keer de veren eruit en nieuwe olie erin en ff de veren contoleren en voor achter denk ik dat de orig een keer in de revisie moet.Rij er niet veel mee dus heeft geen haast.
Heb hem puur voor de heb.
Dottore Desmo schreef:Moet ik nog even uitzoeken.. ik heb weinig verstand van Vering.. en dan nog.. moet het een goede zijn.. Ik denk dat ik uiteindelijk wel bij een vering specialist terecht kom.. mogelijk moeten er voor ook andere veren en olie in.. ik heb er in de jaren dat ik die machine heb.. nog nooit naar gekeken..
www.luckyducyperformance.nl
beter 2 dikke klappen als 4 pufjes

Plaats reactie