Voorstellen en 1e vraag

zowel het originele model van 400 t/m S4RS, de tweede generatie van 696 - 1100 evo en de derde generatie met de 821 en 1200(S)
carainlo
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jun 2019 11:51

Voorstellen en 1e vraag

Ongelezen bericht door carainlo »

Goedemiddag allen,

Ik ben Raymond, en nieuw op dit forum.

Geboren en getogen tukker, uit Hengelo, ik ben 41 jaar en heb net mijn eerste motor gekocht.
Ondanks dat ik mijn rijbewijs al sinds mijn 18e in mijn bezit heb is nu het moment daar dat ik zelf een motor heb gekocht.
Een Ducati Monster 900 bj. 1998.

De tank heeft door de vorige eigenaar wat kleine beschadigingen en deukjes opgelopen en ik vraag mij nu af of ik bijv. ook een tank kan monteren van een nieuwer model monster, bijv. die van 2012.
Ik heb op internet al wat websistes afgestruind maar kan er eigenlijk niets over terug vinden.
Als de bevestigingspunten op dezelfde plek zitten mag het toch geen probleem zijn, of als er wat kleine aanpassingen nodig zijn moet het nog steeds kunnen toch?

Hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft en waar ik dan op zou moeten letten.


Groeten Raymond

Gebruikersavatar
750sport
Berichten: 1184
Lid geworden op: 21 okt 2003 21:28
Locatie: Let's go east, the west is so wet (and salt)

Re: Voorstellen en 1e vraag

Ongelezen bericht door 750sport »

Ha Raymond.

Ik weet niet of je een tank van een nieuwere Monster wil monteren. Deze kunststof tanken staan bekend om uit te gaan zetten door de alcohol in de benzine. Ik denk dat het wijzer is om het bij een stalen tank te houden. Ik denk ook dat een stalen tank makkelijker is aan te passen dan een kunststof tank.

Groeten Bauke
Warning
Reading the DCN mailinglist/Forum can damage family and social life
Readers often spent hours to customize and improve the performance of their bike.

Know that ,been there ,do(ne) that!

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4510
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: Voorstellen en 1e vraag

Ongelezen bericht door fedde71 »

kijk anders eens bij Leerkes Motofun in Twello (https://motofun.nl/) of bij Rudy Berends in De Wilp. Zij hebben allebei veel gebruikte onderdelen en dus waarschijnlijk ook een tank voor jouw Monster en zij kunnen je ook adviseren over een nieuwer model tank.
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

carainlo
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jun 2019 11:51

Re: Voorstellen en 1e vraag

Ongelezen bericht door carainlo »

Top, bedankt voor de tips, ik zal binnenkort eens gaan kijken in Twello!

Plaats reactie