Droge koppeling monster 1000ie - 2004 (Moeilijke neutraal)

zowel het originele model van 400 t/m S4RS, de tweede generatie van 696 - 1100 evo en de derde generatie met de 821 en 1200(S)
Matt-Antwerpen
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jun 2018 17:07

Droge koppeling monster 1000ie - 2004 (Moeilijke neutraal)

Ongelezen bericht door Matt-Antwerpen »

Goedeavond,

Ik heb overlaatst een modificatieset besteld bij Biggelaar. Toen ik de buitenklok bekeek zag ik dat deze aan vervanging toe was.
Dit weekend buitenklok en koppelingsplaten vervangen + modificatieset toegepast. Aangezien de handleiding nogal redelijk beknopt was heb ik hier zelf een tekening van gemaakt en heeft Biggelaar bevestigd dat dit correct is. Koppeling gestoken zoals op plan ,maar bij deze vormt zich het volgend probleem : Als de motor draaiende is krijg ik deze niet goed meer in neutraal. Flipt steeds over van 1e naar 2e en omgekeerd... Ook 1ste versnelling klapt nogal fel... Wat zou hier het probleem kunnen zijn?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

(tekening in bijlage)

Mvg,
Matthias
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Duc@t!
Berichten: 132
Lid geworden op: 29 okt 2011 17:21

Re: Droge koppeling monster 1000ie - 2004 (Moeilijke neutraal)

Ongelezen bericht door Duc@t! »

Contact opnemen met Biggelaar ?,
of even daar langs gaan, zij kunnen je daar zo mee helpen

Jan v.d. Biggelaar
Berichten: 151
Lid geworden op: 26 sep 2003 10:20

Re: Droge koppeling monster 1000ie - 2004 (Moeilijke neutraal)

Ongelezen bericht door Jan v.d. Biggelaar »

Mogelijk heb je een aftermarkt slave cilinder op je blok ( voor lichtere bediening) waardoor de slag voor ontkoppelen te kort wordt! Je moet niet vergeten dat met de modificatie het totale pakket meer platen bevat,dus ook wat meer slag nodig heeft om volledig vrij te komen tijdens ontkoppelen!
Mogelijk ook dat je boven aan het stuur je koppelings greep wat meer slag kunt geven door hem verder te verstellen met het wieltje,zodat je daar wat meer slag hebt.
In ieder geval moet als het totale pakket gemonteerd is,je nog 4 mm over hebben tot de buitenkant van de naaf ( niet de korf dus!!)dan zit de mod.goed.
En anders kom je gewoon een keertje langs ( wel afspreken dan!)
Groet;
Jan.

Matt-Antwerpen
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jun 2018 17:07

Re: Droge koppeling monster 1000ie - 2004 (Moeilijke neutraal)

Ongelezen bericht door Matt-Antwerpen »

Bedankt voor je reactie Jan! Ik heb via mail geantwoord.

gregoryvl
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 jul 2019 11:57

Re: Droge koppeling monster 1000ie - 2004 (Moeilijke neutraal)

Ongelezen bericht door gregoryvl »

Ik heb hetzelfde probleem gehad toen ik net mijn motor had gekocht. Toen bleek een koppelingsplaat een beetje krom te staan EN, zoals Jan zegt, de afstelling aan je remhendel. Dit heeft alles opgelost.

Plaats reactie