Nieuwe monster 1200 S / Motor valt uit bij opschakelen

zowel het originele model van 400 t/m S4RS, de tweede generatie van 696 - 1100 evo en de derde generatie met de 821 en 1200(S)
Klausv
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2019 20:03

Nieuwe monster 1200 S / Motor valt uit bij opschakelen

Ongelezen bericht door Klausv »

Ben nieuw op dit forum
Helaas een iets minder bericht als eerste post maar kom

Ik ben sinds gisteren de eigenaar van een nieuwe Monster 1200 S.
Na het ophalen bij de dealer en de rit naar huis viel de motor na een 50 tal km uit.
Dit gebeurde na het opschakelen.
Motor laten uitbollen en aan de kant gezet...trg starten was geen enkel probleem.
Was nog een 5 tal minuten tot ik thuis was maar in die tijd is hij nog 2 keer uitgevallen..telkens tijdens het opschakelen.

Deze morgen langs dealer geweest en probleem lag volgens hem bij de quikshifter.
Hij zei dat het ook Kon zijn dat ik mijn voet onbewust langer dan nodig op de pedaal om te schakelen liet staan en daardoor de motor uitviel.
Mechanicien van dienst dacht ook dat het DQS was,zodoende een nieuwe erop gezet.

Tijdens de rit naar huis en het ritje van deze avond trg 3 maal gehad....heb er eens opgelet en was telkens bij het schakelen van 2e naar 3e.
Wanneer hij uitvalt kan ik hem wel trg in gang krijgen door van 3e naar 2e te schakelen en mijn koppeling iets te laten schieten.

Opschakelen met QS bij vlot gas geven lukt wel altijd.
Probleem is altijd bij rustig(er) opschakelen.

Iemand nog bekend met dit probleem ?
Verder vind ik het een zalige motor maar dit is toch wat een domper(tje)

Alvast bedankt

erichuyn
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mar 2013 07:21
Locatie: Midden-Limburg

Re: Nieuwe monster 1200 S / Motor valt uit bij opschakelen

Ongelezen bericht door erichuyn »

Heb dit zelf 1x gehad, mijn vriendin meerdere keren. Het lijkt er inderdaad in te zitten dat je niet 'ver' genoeg doorschakelt.
Sowieso ff de pook zo afstellen dat je er echt onder moet met je voet zodat je bij opschakelen makelijk de slag tot aan het einde kunt maken.
Scheelt ook met mis schakelen of het haperen wat soms met quickshiften optreed.
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that's what gets you.

Plaats reactie