Waarde originele rode '93 M900

zowel het originele model van 400 t/m S4RS, de tweede generatie van 696 - 1100 evo en de derde generatie met de 821 en 1200(S)
Ducs
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 sep 2004 22:21
Locatie: Tiel

Waarde originele rode '93 M900

Ongelezen bericht door Ducs »

Beste mede liefhebbers,
Ben sinds '96 in het bezit van een originele rode M900 uit '93. Moet wel een van de eersten geweest zijn. Dit model was voor mij indertijd de reden om mijn motorrijbewijs te halen. Zo gezegd, zo gedaan, en vervolgens deze aangeschaft, toen met 8500 km op de teller. Mijn eerste motor.
In 25 jaar tijd er een kleine 19,000 km mee gereden, vrijwel alleen tijdens vakanties in zuid Frankrijk (achter de auto mee die kant op, en daar lekker in de bergen toertjes maken). Blijft voor mij de mooiste monster.
Edoch, met het stijgen der jaren kijk je ook wel eens rond, en zie je een andere, wat mij betreft prachtige roadster. Een BMW R nine T. Tja, vloeken in de kerk hier natuurlijk. Al jaren wordt er getwijfeld, en elke keer als die Duc weer naar buiten gehaald wordt, het gevoel van "ik zou wel gek zijn om deze in te ruilen".
Toch begint het harder te kriebelen, heb al eens een paar jaar een BMW R1100S gehad toen we in 't buitenland woonden, en dat was toch ook wel een fijne/gave fiets met een bijzonder blok.
Nu zijn die R nine T's nog behoorlijk aan de prijs om het maar voorzichtig uit te drukken, en wil ik niet teveel hoeven bijleggen. Rijst de vraag; wat is een vroege originele rode, nette en onversleutelde M900 met 27,300 km op de teller nu waard?
Twijfel blijft, maar hoor toch graag.
Groet.

803cc
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 mei 2020 16:17

Re: Waarde originele rode '93 M900

Ongelezen bericht door 803cc »

Volgens mij is een onversleutelde (!!), originele M900 met relatief weinig km's best wat waard. Het is de "mother of all nakeds", pure klassieker inmiddels die je niet vaak tegenkomt.

Punt is alleen: je zal de juiste koper moeten vinden. Over een waarde durf ik mij niet uit te spreken. Als schot voor de boeg gok ik op € 4.500.
Zie mijn prijsindicatie als een "openingsbod" (niet dat ik 'm wil kopen) om hier de discussie aan te zwengelen.

Uiteraard moet ie dan wel helemaal compleet zijn, met onderhoudsboekjes, rekeningen, alle sleutels.

Nog een leuk achtergrondverhaal: https://www.autoblog.nl/nieuws/italiaan ... ing-881185

Gebruikersavatar
humphrey
Berichten: 565
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:58
Locatie: scheemda (groningen)

Re: Waarde originele rode '93 M900

Ongelezen bericht door humphrey »

Monster blijft een mooi model.
Één nadeel is voor de verkoop,er wordt veel te koop aangeboden in verschillende prijs klasse.
Wil je weinig gezeur,gewoon inruilen of de BMW erbij kopen.

Ducs
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 sep 2004 22:21
Locatie: Tiel

Re: Waarde originele rode '93 M900

Ongelezen bericht door Ducs »

Leuk verhaal inderdaad op autoblog. Is feitelijk mijn verhaal ook. Je koopt een tijdloos model motorfiets (die leuk rijdt, er gaaf uitziet, en waar een fantastisch geluid uit komt - een donkere gerommel tot een brul - misschien wel het mooist bij remmen op de motor, en natuurlijk geen “screamer”).
De mijne is inmiddels 28 jaar oud, de techniek is van toen, maar wel “top of the bill”, carburateurs die je lucht hoort aanzuigen, en voor een perfect aansprekend blok zorgen, geen ABS/tractiecontrole of allerlei rij-modi. Gewoon recht toe recht aan.
Onderhoud perfect zelf te doen, olie, rem&koppelingsvloeistof, riempjes, en that’s it.
Begin weer te twijfelen 😊

Kuncing
donateur
donateur
Berichten: 4141
Lid geworden op: 28 apr 2005 18:06
Locatie: Rand v. Teutoburger Wald
Contacteer:

Re: Waarde originele rode '93 M900

Ongelezen bericht door Kuncing »

Als je de ruimte en financiële mogelijkheden hebt: andere motor ernaast zetten. Als ik het zo lees, ga je er spijt van krijgen als je hem verkoopt.

Ducs
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 sep 2004 22:21
Locatie: Tiel

Re: Waarde originele rode '93 M900

Ongelezen bericht door Ducs »

Van het weekend de riempjes vervangen (voor 100 euro per 2 stuks fors aan de prijs, maar dat terzijde). De oude zien er ook nog zgan uit, maar dat zegt kennelijk niet zoveel. Bougies ff eruit en schoonmaken, geladen accu erin, banden op spanning gezet en starten maar. Viel niet tegen, na 3x starten, lopen. Verse benzine erbij, en een ritje van ca. 130 km gemaakt. Blijft een fijn en fraai ding.
Nu de gele nog dezelfde behandeling geven.

Rob Troost
donateur
donateur
Berichten: 6094
Lid geworden op: 12 sep 2003 18:00
Locatie: Teutoburgerwald e.o.
Contacteer:

Re: Waarde originele rode '93 M900

Ongelezen bericht door Rob Troost »

riempjes hoeven niet zo duur te zijn
https://www.ebay.de/itm/222426778960?ha ... SwYbVf~xA-
Ducati Stoer en Aaibaar

Gebruikersavatar
humphrey
Berichten: 565
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:58
Locatie: scheemda (groningen)

Re: Waarde origineel gereden '93 M900

Ongelezen bericht door humphrey »

ik heb een monster 900 gekocht bouwjaar 1994, 2 eigenaren gehad, kilometerstand 65dkm
moet wel wat aan gebeuren.
winterprojectje

Erik Timmerman
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2021 23:03

Re: Waarde originele rode '93 M900

Ongelezen bericht door Erik Timmerman »

Ach, beste mensen vergeet niet dat emotie ook best wat mag kosten toch?

Gebruikersavatar
Droomduc
Berichten: 341
Lid geworden op: 23 mei 2016 00:58
Locatie: Twente

Re: Waarde originele rode '93 M900

Ongelezen bericht door Droomduc »

Als je ook maar iets twijfeld of je hem wel weg wilt doen, NIET doen. Je krijgt spijt en je weet nu wat je hebt, en of je dat ooit weer vindt is maar de vraag
Ducati 900ss 1992
Achter wolken...... :smile:

Plaats reactie