Errors can line, device bbs, dtc

620, 1200 S, 1200 S D|air
Gebruikersavatar
henkw
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 mar 2011 21:14
Locatie: Deventer

Errors can line, device bbs, dtc

Ongelezen bericht door henkw »

Hallo allemaal.

Sinds 2011 rij ik een ducati multistrada 1200 s. Toen die tijd nieuw gekocht. Vorig jaar is er een nieuwe benzine vlotter gemonteerd aangezien de oude niet meer de juiste waarde aangaf op het display. Tank moest daarvoor gedemonteerd worden dus ook diverse stekkers losgemaakt door monteur. Afgelopen augustus op vakantie gegaan. Na 2 dagen plotseling na koffiepauze stop (het had flink geregend) een half uitvallend dashboard. Alle controle lampjes branden. Licht en richtingaanwijzers deden het niet meer. Motor deed het gewoon. Uitzetten van motor kon alleen via noodknop op de tank. Toen naar motoport in Hippolytushoef gereden aangezien we al bij de afsluitdijk waren. Het was reeds 16.00 op de zaterdag. Daar hebben ze de computers uitgelezen en gereset. De black box onder het zadel gaf storingen aan volgens de monteur maar die black box kon wel gereset worden. De motor was weer vrij van mankementen en alles deed het weer. Kosten 0,0. Wil even hulde uitspreken over de goede service bij motoport hippolytushoef. Toen naar Enkhuizen gereden naar ons hotel zonder problemen. In de nacht had het weer geregend. Motor had buiten gestaan.In de morgen de motor gestart en weer dezelfde problemen. Motor liep maar rest van de elektriciteit was van slag. Toen rechtstreeks naar huis gereden. Motor in de garage gezet en met de auto de vakantie doorgezet. Na 4 dagen kwamen we weer thuis. Motor gestart en alles was weer als normaal. Wie heeft dit probleem wel eens meegemaakt bij zijn/haar Multistrada 1200. Is het dan toch een vochtprobleem of de black box? Mvg. Henk

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6489
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: Errors can line, device bbs, dtc

Ongelezen bericht door TinTin »

lijkt toch of er ergens vocht in een stekker komt. Als dat ook bij stilstand is moet het een stekker zijn die redelijk aan de buitenkant zit. Loop ze eens na of de seals nog goed zijn
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Gebruikersavatar
henkw
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 mar 2011 21:14
Locatie: Deventer

Re: Errors can line, device bbs, dtc

Ongelezen bericht door henkw »

Hartelijk dank voor uw antwoord. Ik zal het nakijken. Misschien de meest in het oog zittende stekkers insprayen met contactspray tegen vocht etc.

Gebruikersavatar
henkw
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 mar 2011 21:14
Locatie: Deventer

Re: Errors can line, device bbs, dtc

Ongelezen bericht door henkw »

Ik weet wel dat bij verwijdering van de tank de 2 stekkers aan de achterzijde van de tank voor brandstofpomp en mogelijk benzinemeter losgekoppeld zijn geweest om de tank te verwijderen. Maar vraag me af of hier vocht bij kan komen.

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6489
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: Errors can line, device bbs, dtc

Ongelezen bericht door TinTin »

misschien is er met het verwijderen van de tank (trek)spanning op de bedrading gekomen waardoor er ergens iet niet meer legger vast zit of een rubber beschadigd. Het enige om dat te controleren is systematisch de boel nalopen
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Gebruikersavatar
henkw
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 mar 2011 21:14
Locatie: Deventer

Re: Errors can line, device bbs, dtc

Ongelezen bericht door henkw »

Ik ga het doen. Bedankt voor uw bericht.

Rob Troost
donateur
donateur
Berichten: 6094
Lid geworden op: 12 sep 2003 18:00
Locatie: Teutoburgerwald e.o.
Contacteer:

Re: Errors can line, device bbs, dtc

Ongelezen bericht door Rob Troost »

connectoren losmaken, schoon maken en met wat vaseline monteren.
en idd controleren op beschadigingen en of ze goed vast zitten.
Ducati Stoer en Aaibaar

Gebruikersavatar
henkw
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 mar 2011 21:14
Locatie: Deventer

Re: Errors can line, device bbs, dtc

Ongelezen bericht door henkw »

Ik ben bij mijn ducati-dealer Startwin te Loenen geweest. Heb een afpraak gemaakt om opnieuw de computer uit te lezen zodat ze kunnen zien waar de fout zit en om de canbus connectoren te controleren. Ze zeiden ook dat vocht in het dashboard bij dit type ook nog wel eens voorkwam. Ik zie geen vocht zitten en heb hier ook nog nooit last van gehad. We zullen zien.Wordt vervolgd.

Plaats reactie