welke helm op zo'n multipurpose motorfiets?

620, 1200 S, 1200 S D|air
toine-s
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 dec 2020 12:11

welke helm op zo'n multipurpose motorfiets?

Ongelezen bericht door toine-s »

Voor wanneer de V4S geleverd wordt....
Ik heb de laatste 16 jaar alleen maar crosshelmen op gehad, op lichte enduro motoren. Daarvoor reed ik met integraal helmen op wegmotoren.
Als ik nu een integraal opzet voelt dat claustrofobisch.
Een crosshelm, zonder vizier dus, is niet fijn met hogere snelheden en regen dus das geen optie.
Misschien zo'n Arai Tour X of SHoei Hornet ADV
Of toch een systeemhelm?
Wat zijn jullie ervaringen?
Laatst gewijzigd door toine-s op 23 dec 2020 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
DucATIRadeon
Donateur 2010
Donateur 2010
Berichten: 4654
Lid geworden op: 13 jun 2004 16:12
Locatie: bie Azz'n
Contacteer:

Re: welke helm op zo'n multipurpose mootorfiets?

Ongelezen bericht door DucATIRadeon »

systeem helmen zijn zwaarder en voelen ook veel zwaarder aan dan integraal (stiefzoon heeft allebei gehad, en zweert nu bij integraal ondanks zn eigen bril).
persoonlijk heb ik altijd integraal helm gehad simpelweg omdat andere helmen "niet passen" bij klassiekers.
in de praktijk heeft een integraal helm mij gered op Assen met een snelheid dat wij op de openbare weg ook rijden, en wat er dan overblijft daar schrik je best wel van.

het blijft een persoonlijke kwestie, mijn inbreng is neem een integraal. eerst zit het wat strak, en het went wel snel. met je touring ruitje kun je ook de klep open houden of op een kiertje (heb ik ook achter mn SMT990 ruitje :wink: )
ducati 175 TS 1959
ducati 350 GTL 1975
ducati 500 GTL 1976
ducati 500 Desmo racer 1979
ducati 350 GTV 1980
KTM 990 SMT 2012
Royal Enfield 500 Bullet 2001
http://www.panigaletwins.nl
https://www.avtworks.nl (uc)

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4510
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: welke helm op zo'n multipurpose mootorfiets?

Ongelezen bericht door fedde71 »

ik ben brildragend en heb een systeemhelm van Nolan en wil nooit weer iets anders. Heb geen last van het feit dat de helm wat zwaarder is als een integraal helm. Voor de op de weg zou ik toch gaan voor een integraal of systeemhelm omdat je gehele hoofd beschermd is echter je kan ook eerst jouw cross helm proberen wellicht is de klep op de helm geen probleem met het windscherm voorop de Multi.

Als je op deze kijkt: https://www.ducati.com/nl/nl/bikes/mult ... istrada-v4 zie je dat één van de rijders op de foto een crossachtige helm draagt met klep en crossbril.
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

toine-s
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 dec 2020 12:11

Re: welke helm op zo'n multipurpose motorfiets?

Ongelezen bericht door toine-s »

Bril heb ik 2 jaar geleden ingewisseld voor multifocale implantaten. Beste investering ooit. Daarvoor gebruikte ik daglenzen tijdens het enduro rijden. Een bril icm crossbril is een drama.

Ja, ik bedoel inderdaad zo'n soort van cross helm met vizier.
Afbeelding

Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 5124
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: welke helm op zo'n multipurpose motorfiets?

Ongelezen bericht door surfroy01 »

Daar rijd bv een Lyndon Poskitt ook mee, zag Ewan Mc Gregor en Charly Boorman die ook dragen.
Huidig: 996SPS Ex: 1098S/HM1100S/998S/748
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.

Gebruikersavatar
ghulst
Berichten: 82
Lid geworden op: 27 mei 2019 21:48
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: welke helm op zo'n multipurpose motorfiets?

Ongelezen bericht door ghulst »

Ik heb ook een tijdje met zo'n enduro helm gereden op de Tiger en de GS. Het extra zicht geeft je hetzelfde gevoel als bij je cross helm, maar zonder de bril en het open vizier.
1994 Ducati 600 SS

Plaats reactie