Overstap van Monster S4r naar Multistrada 1200 S Touring
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 24 jan 2013 08:10
Overstap van Monster S4r naar Multistrada 1200 S Touring
Na lang sparen en twijfelen toch maar overgegaan naar de aanschaf van een Multistrada 1200 S Touring. Het betreft een okkazie van 2012 met 28K km. Ik wou liefst een rode ,maar het is een zwarte geworden( ook niet lelijk, alles zwart en dan die goudkleurige Ohlïns voorvork).
De positieve verschillen t.o.v. de Monster: de soepelheid in lagere toeren is stukken beter, de zithouding, werking koppeling is veel zachter, veringscomfort en de prestaties.
De negatieve verschillen t.o.v. de monster: de zithoogte( ik kan maar net aan de grond), de "feeling" bij het bochten pakken is er ook nog niet.Ik vind de voorkant nogal zacht afgeveerd, of is het omdat ik dit nog gewend moet komen?
Ook aan het geluid wil ik nog iets doen, maar het mag niet te bont worden. Op m'n Monster had ik een volledige Termilijn zitten en dat gaf vette klappen, maar met de multi wil ik niet zo ver gaan.Heeft er iemand ervaring met een katvervanger ( Spark of Leovinci of iets anders) en kan je dan de originele eindpijp gebruiken? Of is het de sop v/d kool niet waard en is het beter om alles standaard te laten? Heeft een remapping, indien mogelijk bij de multi, altijd zin, ook als de uitlaat volledig standaard blijft ? Ook wou ik nog weten of het de moeite waard is om te investeren in die scu van Ohlïns voor een semi aktieve vering te verkrijgen?
De positieve verschillen t.o.v. de Monster: de soepelheid in lagere toeren is stukken beter, de zithouding, werking koppeling is veel zachter, veringscomfort en de prestaties.
De negatieve verschillen t.o.v. de monster: de zithoogte( ik kan maar net aan de grond), de "feeling" bij het bochten pakken is er ook nog niet.Ik vind de voorkant nogal zacht afgeveerd, of is het omdat ik dit nog gewend moet komen?
Ook aan het geluid wil ik nog iets doen, maar het mag niet te bont worden. Op m'n Monster had ik een volledige Termilijn zitten en dat gaf vette klappen, maar met de multi wil ik niet zo ver gaan.Heeft er iemand ervaring met een katvervanger ( Spark of Leovinci of iets anders) en kan je dan de originele eindpijp gebruiken? Of is het de sop v/d kool niet waard en is het beter om alles standaard te laten? Heeft een remapping, indien mogelijk bij de multi, altijd zin, ook als de uitlaat volledig standaard blijft ? Ook wou ik nog weten of het de moeite waard is om te investeren in die scu van Ohlïns voor een semi aktieve vering te verkrijgen?
Haat liefde verhouding met Italiaanse schone: Ducati Monster S4r en sedert 15/12/2014 een affaire met een Multistrada 1200 S Touring gehad. Heden Ducati 1098 van 2008 en deze nu ( 06/2018) ingeruild voor Ducati Supersport S (nieuw)
- Peter65
- donateur
- Berichten: 3582
- Lid geworden op: 18 mei 2009 10:47
- Locatie: Het immer zonovergoten Etten-Leur
Re: Overstap van Monster S4r naar Multistrada 1200 S Touring
Gefeliciteerd met je nieuwe fiets! Ik kan in elk geval één van je vragen beantwoorden:
Ja, dat heeft zeker zin. Alle Ducati's staan namelijk standaard af fabriek te arm afgesteld om aan emissie eisen te voldoen. Pas na een remap haal je eruit wat er in zit aan vermogen, koppel en gasreactie. Maar indien je een andere uitlaat overweegt, doe je de remap natuurlijk het beste nadat deze gemonteerd is.dirkie996 schreef:Heeft een remapping, indien mogelijk bij de multi, altijd zin, ook als de uitlaat volledig standaard blijft ?
- Daan van den Brink
- donateur
- Berichten: 2040
- Lid geworden op: 21 apr 2009 15:21
- Locatie: Den Haag
Re: Overstap van Monster S4r naar Multistrada 1200 S Touring
Antoine Schemkes kan al jouw vragen zeker beantwoorden.
Weet niet of hij hier nog actief is, anders zeker op Facebook in de multistrada groep!
Weet niet of hij hier nog actief is, anders zeker op Facebook in de multistrada groep!
Daan van den Brink
ST2
"Binnen de perken zijn de mogelijkheden even onbegrensd als daarbuiten†(Jules Deelder)
ST2
"Binnen de perken zijn de mogelijkheden even onbegrensd als daarbuiten†(Jules Deelder)
- fedde71
- donateur
- Berichten: 4510
- Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05
Re: Overstap van Monster S4r naar Multistrada 1200 S Touring
Wat de voorvering betreft zou ik eerst eens een bezoek aan HK Suspension in Tiel brengen voordat je een beslissing neemt inzake de scu van Öhins. HK kan veel uit de vorken halen als jij met de motor langskomt en kan de vork instellen op jou gewicht en voorkeur.
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl
www.tibomotorparts.nl
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 09 dec 2016 15:21
Re: Overstap van Monster S4r naar Multistrada 1200 S Touring
Ik heb bij mijn 1200 de katdemperbak uit elkaar gehaald,alle zooi er uit gehaalt en er een abdorptiedemper van gemaakt en weer in elkaar gelast.de vlinderklep blijft zitten dus geen errormeldingen.Heeft nu een mooi sportief geluid.
- bram
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 13 sep 2003 12:20
- Locatie: Deventer
Re: Overstap van Monster S4r naar Multistrada 1200 S Touring
Bij mijn 2010 voelt de voorvork op touring stand aan zoals jij beschrijft. Op Sport stuurt hij zo strak als een plank. Voordat je geld in de vering gaat stoppen zou ik eerst eens wat met de settings experimenteren.
Ik heb een katvervanger met Zard einddemper en dat is (veel te) hard. De buren gaan de schuilkelder in als ik start.
Ik heb een katvervanger met Zard einddemper en dat is (veel te) hard. De buren gaan de schuilkelder in als ik start.
"Als je aan een hond begint, moet je hem ook afmaken "
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 19 dec 2007 22:59
- Locatie: Meedhuizen
Re: Overstap van Monster S4r naar Multistrada 1200 S Touring
Ik hoor van mijn dealer positieve berichten over rexxer mapping, zou alleen nog net beschikbaar zijn voor de 2015 uitvoering
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 10 aug 2013 15:29
- Locatie: Amsterdam
Re: Overstap van Monster S4r naar Multistrada 1200 S Touring
Ik heb dezelfde stap gemaakt ook van s4r naar MTS. Ook uitlaat in mijn achterhoofd alhoewel ik deze motor niet teveel wil laten klinken omdat het gewoon niet past bij het type vind ik. Positeif opgevallen is in ieder geval hoe makkleijk dit rijdt, maar ook ik kom met mijn 1m70 maar net aan de grond, maar ja wil rijden en niet stilstaan haha. Vooral bij wegzetten in mijn schuur merk je echt hoe groot de motor is en hoe breed het stuur. Maar ben wel blij met de wissel
monster s4r arrow