Overstap van Monster S4r naar Multistrada 1200 S Touring
Geplaatst: 22 dec 2014 10:24
Na lang sparen en twijfelen toch maar overgegaan naar de aanschaf van een Multistrada 1200 S Touring. Het betreft een okkazie van 2012 met 28K km. Ik wou liefst een rode ,maar het is een zwarte geworden( ook niet lelijk, alles zwart en dan die goudkleurige Ohlïns voorvork).
De positieve verschillen t.o.v. de Monster: de soepelheid in lagere toeren is stukken beter, de zithouding, werking koppeling is veel zachter, veringscomfort en de prestaties.
De negatieve verschillen t.o.v. de monster: de zithoogte( ik kan maar net aan de grond), de "feeling" bij het bochten pakken is er ook nog niet.Ik vind de voorkant nogal zacht afgeveerd, of is het omdat ik dit nog gewend moet komen?
Ook aan het geluid wil ik nog iets doen, maar het mag niet te bont worden. Op m'n Monster had ik een volledige Termilijn zitten en dat gaf vette klappen, maar met de multi wil ik niet zo ver gaan.Heeft er iemand ervaring met een katvervanger ( Spark of Leovinci of iets anders) en kan je dan de originele eindpijp gebruiken? Of is het de sop v/d kool niet waard en is het beter om alles standaard te laten? Heeft een remapping, indien mogelijk bij de multi, altijd zin, ook als de uitlaat volledig standaard blijft ? Ook wou ik nog weten of het de moeite waard is om te investeren in die scu van Ohlïns voor een semi aktieve vering te verkrijgen?
De positieve verschillen t.o.v. de Monster: de soepelheid in lagere toeren is stukken beter, de zithouding, werking koppeling is veel zachter, veringscomfort en de prestaties.
De negatieve verschillen t.o.v. de monster: de zithoogte( ik kan maar net aan de grond), de "feeling" bij het bochten pakken is er ook nog niet.Ik vind de voorkant nogal zacht afgeveerd, of is het omdat ik dit nog gewend moet komen?
Ook aan het geluid wil ik nog iets doen, maar het mag niet te bont worden. Op m'n Monster had ik een volledige Termilijn zitten en dat gaf vette klappen, maar met de multi wil ik niet zo ver gaan.Heeft er iemand ervaring met een katvervanger ( Spark of Leovinci of iets anders) en kan je dan de originele eindpijp gebruiken? Of is het de sop v/d kool niet waard en is het beter om alles standaard te laten? Heeft een remapping, indien mogelijk bij de multi, altijd zin, ook als de uitlaat volledig standaard blijft ? Ook wou ik nog weten of het de moeite waard is om te investeren in die scu van Ohlïns voor een semi aktieve vering te verkrijgen?